چگونه از اینستاگرام درآمدزایی کنیم؟

تاریخ انتشار خبر : 1400 بهمن 10

چگونه از اینستاگرام درآمدزایی کنیم؟

 

اینستاگرام از محبوب‌ترین پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی در حال رشد است که در مدت زمان بسیار کوتاهی بیش از یک میلیارد کاربر فعال بدست آورده است. در چند سال گذشته، اینستاگرام تنها یک برنامه اشتراک گذاری عکس ساده بود؛ اما امروزه به یک ابزار بازاریابی دیجیتال قدرتمند تبدیل شده است که اینفلوئنسرها و مشاغل زیادی از آن برای دستیابی به مخاطبان هدف خود استفاده می‌کنند.

طبق آمار بدست آمده، ۶۰ درصد از مردم از این پلتفرم برای کشف محصولات جدید استفاده می‌کنند. ۸۰ درصد از آنها حداقل یک برند را دنبال می‌کنند و ۲۰۰ میلیون حساب کاربری، هر روز یک نمایه تجاری را بررسی می‌کنند. مانند تیک تاک و فیسبوک، بازاریابی رسانه‌های اجتماعی در اینستاگرام نیز در سطح بسیار بالایی قرار دارد.

اگر می‌خواهید یاد بگیرید که چگونه از اینستاگرام درآمد کسب کنید، نه تنها باید فالوور‌های خود را افزایش دهید (روش های افزایش فالوور اینستاگرام)؛ بلکه به مدل کسب و کار مناسب نیز نیاز دارید؛ اما از کجا باید شروع کرد؟ در این مطلب از ایده  پویا، بهترین استراتژی‌ها برای شروع کسب درآمد از اینستاگرام را معرفی می‌کنیم پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید. درصورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر درباره بازاریابی اینترنتی کلیک کنید.

 

درآمدزایی از اینستاگرام

 

بهترین راه‌­های کسب درآمد از اینستاگرام

تبلیغ لینک‌های وابسته

یکی از راه‌های کسب درآمد از اینستاگرام، پیوستن به برنامه‌های وابسته پردرآمد است. شما می‌توانید این لینک­های وابسته را به اینستاگرام خود اضافه کنید و از فروش‌هایی که ایجاد می‌کنید کمیسیون بگیرید. از آنجایی که اینستاگرام دارای یک پایگاه کاربری قوی از افراد مختلف است؛ بنابر‌این مکان مناسبی برای تبلیغ لینک‌های وابسته خواهد بود. مهم نیست که چقدر فالوور دارید؛ شما می‌توانید یک لینک قابل کلیک در بیو اینستاگرام خود قرار دهید و به تبلیغ آن‌ بپردازید.

 فالوورهای اینستاگرام به پست‌های اینستاگرام توجه زیادی نشان می‌دهند؛ بنابراین استفاده از کپشن برای اطلاع از لینک‌های بازاریابی وابسته، راهی عالی برای جلب توجه مخاطبان است. البته همه لینک‌ها در پست‌های اینستاگرام قابل کلیک نیستند و شاید افزودن URL چندان ایده مناسبی نباشد؛ بنابراین بهتر است یک فراخوان بنویسید و از خوانندگان دعوت کنید تا روی پیوند موجود در بیو شما کلیک کنند.

 

فروش محصولات فیزیکی یا خدمات در اینستاگرام

 در سال‌های اخیر، اینستاگرام به یک فروشگاه مناسب برای تجارت الکترونیک تبدیل شده است. اگر شما کالا یا خدماتی دارید، می‌توانید با فروش آن در اینستاگرام درآمد کسب کنید. این محصولات ممکن است مربوط به خودتان و یا دیگران باشد و یا اینکه فیزیکی یا دیجیتالی باشد. در هر صورت فرقی نمی‌کند و شما می‌توانید هر محصول یا خدمتی که دارید را در اینستاگرام به فروش برسانید؛ از لوازم آرایشی و لباس‌های ارزان قیمت گرفته تا آپارتمان‌های مجلل و خودروهای گران‌قیمت.

مردم انواع و اقسام محصولات را در اینستاگرام خریداری می‌کنند. مهم نیست که شما چه چیزی را می‌فروشید؛ زیرا هر چه باشد مشتری بالقوه شما احتمالاً همانجاست. تنها چیزی که اهمیت دارد این است که جایگاه خود را پیدا کنید و با جستجوی هشتگ‌ها و کلمات کلیدی مورد نظر خود، در این کار به رقابت بپردازید.

شما می‌توانید یک حساب تجاری برای رشد کسب و کار خود راه اندازی کنید. این حساب کاربری حرفه‌ای در اینستاگرام می‌تواند یک رونق تبلیغاتی ایجاد کند. شما می‌توانید یک محصول خاص را در بخش بیو خود برجسته کنید تا توجه افراد بیشتری به آن جلب شود.

یکی دیگر از کارهایی که می‌توان انجام داد این است که از محصولاتی که قرار است آن‌ها را بفروشید و یا پروژه‌هایی که می‌خواهید تبلیغ کنید، عکس‌هایی باکیفیت بگیرید. هشتگ خود را ایجاد کنید و بررسی کنید که رقبا از کدام یک استفاده می‌کنند. مشتریانتان را تشویق کنید تا تصاویر شما را انتشار دهند و شما را در آن‌ها تگ کنند. به پست‌هایتان نگاه کنید و ببینید چه تعداد ویو خورده است و چه افرادی آن را دیده‌اند تا آماری در مورد محدوده سنی و جنسیت این افراد دستتان بیاید. این کار همچنین به شما کمک می‌کند که مشتریان جدید را پیدا کرده و با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.

برای تبلیغ پست‌هایی که می‌خواهید افراد بیشتری آن را ببینند، مقداری هزینه کنید. شما می‌توانید دکمه‌ای را به نمایه خود اضافه کنید که به آدرس ایمیل یا شماره تلفن شرکت شما پیوند بخورد. بدین ترتیب علاقه­مندان خیلی راحت می‌توانند با شما تماس بگیرند.

 

کسب درآمد از اینستاگرام

 

انتشار پست‌های حمایت شده

مردم پیش از آنکه چیزی را بخرند از دوستان خود راهنمایی می‌گیرند و از توصیه اطرافیان خود برای خرید استفاده می‌کنند. در واقع اکثریت مردم به توصیه‌های دهان به دهان اعتماد می‌کنند و بیشتر به سمت برندهایی که تبلیغات زیادی از آن‌ها شده است جذب می‌شوند؛ بنابراین جای تعجب نیست که اکثر برندها از افراد اینفلوئنسر برای تبلیغ کالای خود استفاده کنند.

 

سفیر برند شوید

 انتشار پست‌های حمایت شده در اینستاگرام راه حل خوبی برای درآمدزایی است و به خوبی جواب می‌دهد؛ اما اکثر شرکت‌ها تمایل دارند که روابط طولانی مدتی با اینفلوئنسرها برقرار کنند؛ بنابراین به دنبال سفیران برندی می‌گردند که به طور منظم محصول شرکت آن‌ها را تبلیغ کند. از آنجایی که اینستاگرام کانال مناسبی برای اینفلوئنسر مارکتینگ است، مکان ایده‌آلی برای همکاری طولانی مدت با شرکت‌ها و تبلیغ محصولات آن‌ها به صورت منظم خواهد بود.

 

استفاده از عکس‌ها و ویدئوهای باکیفیت برای فروش بیشتر

اینستاگرام یک پلتفرم بصری است. مردم روزانه بیش از صد میلیون عکس و ویدیو دانلود می‌کنند. سعی کنید تصاویر و عکس‌های با کیفیت از محصولات خود و در زوایای مختلف منتشر کنید تا مخاطب، محصول شما را از جهت‌های مختلف ببیند. شما علاوه بر آپلود عکس می‌توانید ویدیو نیز منتشر کنید.

طبق آمار، ویدیو‌های اینستاگرام جذابیت بسیار بیشتری نسبت به پست‌های معمولی دارند و به خوبی توجه مخاطب را به خود جلب می‌کنند. این فیلم‌ها باید هدف مشخصی داشته باشند. کوتاه و تاثیرگذار باشند و جذابیت آن‌ها به گونه‌ای باشد که مشتری ترغیب به خرید شود. شما حتی می‌توانید ویدیوهای ارسالی مشتریانتان را نیز منتشر کنید. مثل توضیحات آن‌ها درباره تجربه خرید و ... با این کار به افزایش فروش خود در اینستاگرام هم کمک می‌کنید.

 

ارائه خدمات بازاریابی رسانه­‌های اجتماعی

بر کسی پوشیده نیست که تبلیغ کالا در اینستاگرام یک روش قدرتمند برای افزایش فروش است و برندهای زیادی از این پلتفرم برای تبلیغ محصولات خود، دسترسی به مخاطبان هدف و افزایش فروش استفاده می‌کنند. طبق آمار به دست آمده، بیش از بیست و پنج میلیون کسب و کار و دو میلیون تبلیغ کننده در این پلتفرم هستند و این رقابت روز به روز در حال افزایش است؛ بنابراین یک صاحب برند اگر بخواهد در این بازار رقابتی پیروز شود، به کمک‌های حرفه‌ای نیاز دارد.

به عبارت دیگر، خدمات بازاریابی رسانه‌های اجتماعی تقاضای زیادی دارند. این بازاریابی می‌تواند شامل تولید و به اشتراک گذاری محتوا در رسانه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام باشد تا شرکت به هدف بازاریابی خود دست پیدا کند. علاوه بر تولید محتوا، آپلود عکس، ویدیو و ... نیز می‌تواند باعث افزایش مخاطب در رسانه‌های اجتماعی شود.

 

بازاریبای در اینستاگرام

 

نوشتن کپشن حرفه‌ای برای پست­‌های اینستاگرام

روزهایی که فقط برندهای بزرگ از شبکه بازاریابی اینستاگرام استفاده می‌کردند دیگر تمام شده است. امروز همه برندها و در هر اندازه‌ای می‌توانند از این پلتفرم برای تبلیغ محصول یا خدمات خود استفاده کنند. با این که برندهای بزرگ محتوا نویسان فوق‌العاده‌ای برای شغل و حرفه خود دارند؛ اما شرکت‌های زیادی هم هستند که به دنبال استعدادهای آزاد برای کاهش هزینه‌های بازاریابی می‌گردند. آن‌ها به دنبال محتوا نویسان خلاقی هستند که با هزینه‌های پایین‌تر برای کسب و کارشان مطلب بنویسند.

بنابراین اگر به این حیطه علاقمند هستید و فکر می‌کنید که دستی در نوشتن دارید، باید به کارفرمایان نشان دهید که از بقیه متمایز هستید. به عنوان مثال، شما باید یک صفحه پروفایل خلاقانه و حرفه‌ای ایجاد کنید. کارفرمایان نمونه‌های کپشن‌های شما را می‌بینند. هر چقدر این زیرنویس‌ها جذاب‌تر و خلاقانه‌تر باشد، شانس بیشتری برای انتخاب شدن دارید. شما با مجموعه این راهکارها می‌توانید اینگیجمنت اینستاگرام خود را بالا ببرید.

 

ساخت فیلتر استوری اینستاگرام

در سال 2016، زمانی که اینستاگرام محتوای کوتاه‌ مدت اسنپ چت را کپی کرد و استوری‌های اینستاگرام را راه‌اندازی نمود، هیچ کس نمی‌توانست محبوبیت این قالب محتوا را پیش‌بینی کند. امروزه بیش از ۵۰۰ میلیون نفر روزانه استوری اینستاگرام را تماشا یا ایجاد می‌کنند. از آنجایی که این نوع محتوا برای مدت زمان محدودی در دسترس است، مردم به شدت درگیر آن می‌شوند؛ بنابراین فرصت خوبی به برندها داده می‌شود تا مخاطبان هدف خود را جذب کنند.

بسیاری از شرکت‌ها برای تبلیغ محصولات خود از فیلترهای استوری خلاقانه که ساخت خود شرکت استفاده می‌کنند. این فیلترها تبلیغ محصول را جذاب‌تر می‌کنند و اگر متناسب با هدف و نوع کسب و کار انتخاب شوند، در افزایش فروش بی‌تاثیر نخواهد بود. با اینکه بسیاری از شرکت‌ها خودشان طراحان داخلی برای انجام این کار دارند؛ اما برند‌هایی هم وجود دارد که به دنبال استعدادهایی در این زمینه هستند تا با آن‌ها همکاری کنند؛ بنابراین ساخت فیلترهای اینستاگرامی راهی عالی برای نمایش خلاقیت و کسب درآمد از این پلتفرم است.

کلام آخر

در این مطلب از آژانس دیجیتال مارکتینگ ایده پویا، به معرفی چند روش که به کسب درآمد از اینستاگرام کمک می‌کند، پرداختیم. فراموش نکنید برای درآمدزایی از این شبکه فقط نباید روی فروش محصولات تمرکز کنید. شما باید اعتماد مردم را جلب کنید و از مشتریان خود پشتیبانی نمایید. مهم نیست که الان در چه سطحی و در چه وضعیتی قرار دارید. اگر تصمیم به درآمدزایی از طریق اینستاگرام گرفته‌اید، از همین جایی که هستید شروع کنید؛ زیرا همیشه راهی برای پیشرفت وجود دارد. شما باید جایگاه خود را پیدا کنید و خدمات خود را ارتقا دهید تا به درآمد برسید.

 

خدمات دیجیتال مارکتینگ

 

  • 3
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر