طراحی سایت پیشرفته چه ویژگی هایی دارد؟

تاریخ انتشار خبر : 1400 بهمن 06

طراحی سایت پیشرفته چه ویژگی هایی دارد؟

 

بعضی از سایت‌ها برای معرفی یک کسب‌وکار، سازمان یا موسسه طراحی می‌شوند که با توجه به میزان بازدید و مخاطبانی که دارند، معمولا طراحی سایت ساده یا ابتدایی دارند. اما فروشگاه‌های اینترنتی بزرگ، وبسایت‌های تخصصی که در صنعت یا صنف خاصی پیشرو فکری محسوب می‌شوند و مخاطبان زیادی دارند و البته اپ‌ها و نرم‌افزارهای اینترنتی نیاز به طراحی سایت پیشرفته دارند.

طراحی سایت پیشرفته با در نظر گرفتن زیرساخت‌ها و منابع مورد نیاز یک سایت پربازدید انجام می‌شود و معمولا تمام عناصری که در آن ارائه می‌شوند اختصاصی هستند و از پایه برای برند یا وبسایت ساخته می‌شوند. برای آشنایی بیشتر با طراحی سایت پیشرفته ادامه این مطلب از ایده پویا را دنبال کنید. همچنین برای کسب اطلاعات درباره طراحی سایت حرفه ای کلیک کنید.

 

طراحی سایت پیشرفته

تفاوت اصلی طراحی سایت پیشرفته با طراحی سایت حرفه ای به تکنولوژی‌های مورد استفاده در بک-اند و فرانت-اند سایت بر می‌گردد. طراحی سایت حرفه ای برای یک شرکت سنتی معمولا با هدف ارائه اطلاعات در مورد شرکت و افزایش نفوذ برند با ایجاد یک کانال اینترنتی مشخص می‌شود. اما طراحی سایت پیشرفته فقط شامل عناصر گرافیکی نمی‌شود و در آن عملکردهای پیشرفته‌تری برای ایجاد حساب، پرداخت پول، یا جذب ترافیک و مواردی مانند این لحاظ می‌شود.

پیشرفت تکنولوژی طراحی سایت باعث شده نرم‌افزارها و زبان‌های برنامه‌نویسی طرف سرور و طرف کلاینت بسیاری که بعضی از آنها نیاز به دانش تخصصی برنامه نویسی بالایی هم ندارند در دسترس افراد باشند. در حالی که با یک نرم‌افزار طراحی درگ و دراپ می‌توانید در یک ساعت یا حتی کمتر یک سایت طراحی کنید، احتمال اینکه عملکردهای اصلی و منوهای این سایت بعد از آنلاین شدن اجرایی شوند اگر بعید نباشد، خیلی کم است.

طراحی سایت پیشرفته شامل مجموعه‌ای از فعالیت‌های کارشناسان و متخصصان طراحی UI/UX، برنامه‌نویس‌های فرانت-اند و بک-اند کار، و البته تیم‌های بازاریابی و تولید محتوا می‌شود که با توجه به حجم کار ممکن است تا چند ماه طول بکشد. در طراحی سایت پیشرفته نیازهای کسب‌وکار به شکل دقیق برآورد می‌شود و از تمام تکنولوژی‌های موجود وب برای ایجاد بستری مناسب برای کاربران اینترنتی بهره برده می‌شود.

 

طراحی  وب سایت پیشرفته

 

ویژگی های اصلی طراحی وب سایت پیشرفته

در یک طراحی وب سایت پیشرفته تمام عناصر و جزئیات با برنامه از پیش مشخص برای عملکرد حرفه ای و پیشرفته در زمینه فعالیت کسب‌وکار به‌صورت اختصاصی طراحی می‌شوند. این کار باعث می‌شود کاربران احساس کنند با سایت و کسب‌وکاری متمایز مواجه هستند که ارزش آشنایی بیشتر را دارد. در طراحی سایت پیشرفته منوها و کارکردها به نحوی طراحی می‌شوند که کاربر را در مراحل تبدیل شدن به مشتری ناامید نکنند. در ادامه بعضی از مهم‌ترین ویژگی‌های طراحی وب سایت پیشرفته را مرور می‌کنیم.

 

ناوبری پیشرفته

وقتی یک کاربر با جستجوی یک کلمه کلیدی یا از هر راه دیگری وارد یک سایت می‌شود، ناوبری و منوهای آن اولین عناصری هستند که به آنها توجه می‌کند تا بفهمد با چطور محتوایی سروکار دارد. وقتی سایت ناوبری ساده با منوهای مشخص، دسته‌بندی‌های حرفه‌ای و لینک‌های دسترسی مناسب به صفحه‌هایی که ممکن است برای کاربر جذاب باشند نداشته باشد، شانس زیادی در سرگرم کردن کاربران و نگه داشتن و تبدیل آنها به مشتری نخواهد داشت.

 

گرافیک اختصاصی

آیا می‌دانید سایت شما فقط حدود یک دهم ثانیه فرصت دارد تا یک بازدیدکننده جدید را جذب کند؟ گرافیک اختصاصی در طراحی سایت پیشرفته با ایجاد تجربه کاربری منحصربه‌فرد باعث می‌شود در همین یک دهم ثانیه کاربر متوجه شود که با سایت و کسب‌وکار متفاوتی روبرو شده است. عناصر تصویری و انیمیشن هم نقش مهمی در جلب توجه کاربر و برقراری ارتباط تعاملی دارند. الگوبرداری از سایت‌های دیگر و استفاده از قالب‌ها و تم‌های آماده که بارها مورد استفاده قرار گرفته‌اند برعکس عمل کرده و نرخ ریزش کاربر را بالا می‌برند.

 

محتوای متمایز

گرافیک و طراحی ساختار ناوبری مناسب سایت گام اول در حفظ کاربر روی سایت و جذب اولیه او است، اما بدون محتوای مناسب فرایند ترغیب کاربر به تبدیل شدن به مشتری، ایجاد حساب یا اشتراک در خبرنامه ناقص می‌ماند. کاربران اینترنتی معمولا با جستجوی موضوعات و کلمات کلیدی مرتبط با فعالیت کسب‌وکارها و سایت‌ها وارد صفحه‌های آنها می‌شوند و به‌ دنبال پاسخ‌های خود در محتوای سایت می‌گردند. سایتی که محتوای مناسبی نداشته باشد، مزیت‌ها و ارزش‌های منحصربه‌فرد کسب‌وکار را نمی‌تواند به مخاطب منتقل کند. طراحی سایت پیشرفته با در نظر گرفتن اهمیت محتوای مرتبط، تاثیرگذار و سرگرم‌کننده به کسب‌وکارها شانس بیشتری برای ترغیب کاربران به انجام فعالیت مورد نظر آنها می‌دهد.

 

تکنیک‌های سئو پیشرفته

هر چقدر هم که سایت طراحی و محتوای یونیک و متفاوتی داشته باشد بدون استفاده از تکنیک‌های سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو ترافیک زیادی نمی‌تواند جذب کند. این بخش یکی از مهم‌ترین جنبه‌های طراحی سایت پیشرفته است که در آن از انواع راهکارهای سئو در صفحه و سئو فنی یا خارجی به بهترین شکل برای افزایش بازدیدکنندگان بهره‌برداری می‌شود. بیشتر موارد مرتبط با محتوا و طراحی، از ناوبری سایت گرفته تا عنوان صفحه‌ها و تیترهای محتوا و آدرس‌های سایت در طراحی سایت پیشرفته برای فهرست شدن در نتایج موتورهای جستجو طراحی و تولید می‌شوند.

 

طراحی تعاملی

با توجه به نوع فعالیت و کسب‌وکار سایت در طراحی سایت پیشرفته از عناصر مختلفی برای ایجاد تعامل با کاربر استفاده می‌شود. در این نوع طراحی تمام صفحه‌های سایت با هدف برقراری تعامل با مخاطب طراحی می‌شوند و گزینه‌های مختلف برای ترغیب او به انجام فعالیت مورد نظر کسب‌وکار، از خرید گرفته تا ثبت نام یا دریافت اطلاعات تماس کاربر به کار برده می‌شوند.

 

دسترسی به اطلاعات

بهتر است از کاربران امروزی انتظار نداشته باشید تمام صفحه‌های سایت را به همان ترتیبی بخوانند که در تقویم محتوای شما قرار گرفته‌اند. بسیاری از کاربران، به‌خصوص مشتریان کسب‌وکارهای سنتی فقط به دنبال شماره تلفن یا راه ارتباطی می‌گردند و بعضی از آنها هم در خرید یا ثبت سفارش عجله دارند. در طراحی سایت پیشرفته دسترسی به اطلاعات کلیدی و عملکردهای اصلی سایت به ساده‌ترین و وسوسه‌کننده‌ترین شکل در می‌آید تا نرخ تبدیل افزایش یابد.

 

پاسخگویی به نیت جستجو

در طراحی سایت پیشرفته اطلاعات آماری دقیق مورد بررسی قرار می‌گیرند و نیت کاربران از جستجوی عبارت‌های مرتبط با فعالیت کسب‌وکار شناسایی می‌شود. کلیه صفحاتی که بر اساس این اطلاعات طراحی می‌شوند برای برآورده کردن یکی از نیازهای کاربران ایجاد می‌شوند. این نوع از طراحی و تولید محتوا نقش قابل توجهی در بهبود نرخ تبدیل مخاطب به مشتری دارد چرا که تمام اجزای آن با توجه به ویژگی‌های مخاطب هدف و برای اثرگذاری روی او تولید می‌شوند.

 

نرخ تبدیل بالا

در نهایت بهتر است این نکته را به یاد داشته باشیم که یک سایت اگر دارای طراحی سایت پیشرفته باشد می‌تواند بیشترین دخل را برای یک کسب‌وکار ایجاد کند. در حالی که کسب‌وکارهای محلی محدودیت‌های زیادی برای افزایش ظرفیت فروش و عرضه دارند، سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی با طراحی سایت پیشرفته می‌توانند میزبان چند صد هزار مشتری از نقاط مختلف باشند. طراحی سایت پیشرفته با هدف جذب مشتریان انبوه یکی از راهکارهای بسیار موثر برای عرضه محصولات برندهای بزرگ و شناخته شده است.

 

شرکت طراحی سایت

 

هدف از طراحی سایت پیشرفته چیست؟

طراحی سایت پیشرفته و حرفه‌ای بر اساس ضرورت‌ها و کمبودهایی در بازار که کسب‌وکار یا سایت قصد دارد آنها را برطرف کند انجام می‌شود. اهداف اصلی طراحی سایت پیشرفته را در ادامه مشاهده می‌کنید:

  • افزایش سرنخ، ثبت نام، ایجاد حساب، یا عضویت در سایت
  • بهبود و افزایش نرخ تبدیل مخاطب به مشتری
  • افزایش نرخ تولید سرنخ فروش و کاربر
  • افزایش دخل و فروش کسب‌وکار
  • افزایش فروش با هدف‌گیری مجدد کاربران
  • بالا بردن ارزش طول عمر مشتری (LTV)

کسب‌وکارهای حرفه‌ای متوسط و بزرگ برای بهره‌برداری از این دستاوردها به طراحی سایت پیشرفته روی می‌آورند. این مزایا باعث می‌شوند نرخ بازگشت سرمایه در طراحی سایت پیشرفته به مراتب بالاتر از طراحی سایت‌هایی باشد که عملکردی متمایز و منحصربه‌فرد ندارند.

 

طراحی سایت پیشرفته برای چه کسب و کارهایی مناسب است؟

استفاده از تکنولوژی‌ها و ترندهای جدید در طراحی سایت پیشرفته منجر به هزینه بیشتر این نوع از طراحی سایت نسبت به طراحی سایت‌هایی می‌شود که نیازی به امکانات به‌روز و سطح بالا ندارند. این هزینه بیشتر باعث می‌شود طراحی سایت پیشرفته برای کسب‌وکارهای محلی کوچک خیلی توجیه اقتصادی نداشته باشد. در مقابل، کسب‌وکارهای اینترنتی، استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای متوسط و بزرگی که در سطح شهری یا ملی فعالیت می‌کنند برای ارائه خدمات خود از طریق سایت به طراحی سایت پیشرفته نیاز دارند. هزینه طراحی سایت پیشرفته برای این دسته از کسب‌وکارها کاملا جنبه سرمایه‌گذاری دارد و مستقیما در بازدهی بیشتر آنها نقش ایفا می‌کند.

به غیر از کسب‌وکارهای اینترنتی و دیجیتال، سایت‌های موسسات و شرکت‌هایی که بازدیدکننده زیادی دارند یا عملکرد مهمی دارند هم به طراحی سایت پیشرفته نیاز دارند. حتما تجربه مواجهه با سایت‌هایی را دارید که با ترافیک بالای کاربران پایین می‌آیند و در مدت زمان انجام یک فعالیت در آنها چندین بار لازم می‌شود صفحه را رفرش کنید. طراحی سایت پیشرفته جلوی با در نظر گرفتن تمام احتمالات جلوی چنین تجربه‌هایی را می‌گیرد. موسسات معتبر و شرکت‌های بزرگ از طراحی سایت پیشرفته برای افزایش رضایت مشتریان و ارباب رجوع نهایت استفاده را می‌کنند.

 

سئو پیشرفته برای سایت حرفه ای شما

در طراحی سایت پیشرفته از جدیدترین و به‌روزترین روش‌های سئو سایت برای افزایش ترافیک سایت استفاده می‌شود. معمولا چندین راهکار دیجیتال مارکتینگ برای اطمینان از رسیدن به اهداف بازاریابی کسب‌وکار در این نوع طراحی سایت ادغام می‌شوند. نتیجه این تلاش‌ها را می‌توانید در بهبود رتبه بندی سایت در گوگل و موتورهای جستجو با سئو پیشرفته ملاحظه کنید. تمام اجزای صفحه‌های سایت، از گرافیک و تصاویر گرفته تا محتوای متنی و صفحه محصولات در طراحی سایت پیشرفته برای موتورهای جستجو بهینه‌سازی می‌شوند تا کسب‌وکار هیچ شانسی برای جذب مشتری را از دست ندهد.

 

جمع‌بندی

ایده پویا یکی از معتبرترین شرکت‌ طراحی سایت و ارائه دهنده خدمات دیجیتال مارکتینگ است که سابقه طراحی سایت پیشرفته برای بسیاری از موسسات و کسب‌وکارهای اینترنتی متوسط و بزرگ را دارد. با دریافت خدمات طراحی سایت پیشرفته از ایده پویا کار طراحی سایت برای کسب‌وکار خود را به جمعی از مجرب‌ترین تیم‌های تحقیقات بازار، گرافیست‌ها و طراحان تجربه کاربری، و برنامه‌نویس‌های طرف سرور و طرف کلاینت می‌سپارید تا همه چیز مطابق برنامه بازاریابی و فروش برند شما پیش برود.

 

طراحی سایت پیشرفته

 

  • 3
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر