ترفندهای تبلیغات در فضای مجازی و اینترنت

تاریخ انتشار خبر : 1400 دی 29

ترفندهای تبلیغات در فضای مجازی و اینترنت

 

تبلیغات دیجیتال در فضای مجازی و اینترنت راهکاری طلایی در افزایش بازدید و ترافیک، و نرخ تبدیل مشتری محسوب می‌شود. تبلیغات در فضای مجازی و اینترنت برخلاف روش‌های سنتی با معیارهای دقیق و قابل‌ اندازه‌گیری قابلیت پیگیری هزینه‌ها و بازگشت سرمایه را دارد. این ویژگی باعث می‌شود سوددهی تبلیغات دیجیتال ملموس‌تر باشد و سایت‌ها و کسب‌وکارها به راحتی بتوانند بودجه خود را برای نتایج بهتر هزینه کنند.

برای آشنایی با انواع روش‌ های تبلیغات در فضای مجازی و مزیت‌های آن به روش‌های سنتی ادامه این مطلب از ایده پویا (شرکت طراحی سایت و آژانس دیجیتال مارکتینگ) را دنبال کنید.

 

طراحی سایت

 

انواع روش های تبلیغات در فضای مجازی

انواع گوناگونی از سایت‌ها، پلتفرم‌ها و اپلیکیشن‌های اینترنتی امکان تبلیغات را در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌دهند. از موتورهای جستجو گرفته تا پلتفرم‌های پخش فیلم و شبکه‌های اجتماعی همه گزینه‌هایی برای تبلیغات ارائه می‌دهند که کسب‌وکارها با توجه به نیازهای خود می‌توانند از آنها بهره‌مند شوند. در ادامه با بعضی از اصلی‌ترین انواع روش‌‌های تبلیغات در فضای مجازی و اینترنت آشنا می‌شوید. همچنین می‌توانید درصورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر درباره بازاریابی اینترنتی اینجا را کلیک کنید.

 

تبلیغات نمایشی

منظور از تبلیغات نمایشی بنرهایی است که در سایت‌های مختلف برای نمایش تبلیغات ارائه می‌شوند. این بنرها می‌توانند حاوی عناصر گرافیکی، ویدئویی، صوتی و متنی باشند که کاربران را به کلیک کردن و بازدید از لینک آنها ترغیب کند. تبلیغات نمایشی توسط پلتفرم‌های نمایش تبلیغات مانند شبکه نمایش گوگل عرضه می‌شوند و کسب‌وکارها مخاطبان تبلیغات را بر اساس متغیرهای گوناگونی تعریف می‌کنند تا راحت‌تر بتوانند پیام خود را به مخاطب هدف نمایش دهند.

تبلیغات نمایشی معمولا در سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی که مرتبط با فعالیت کسب‌وکار باشند نمایش داده می‌شوند. اما بعضی وقت‌ها ممکن است کاربران این سایت‌ها تمایل زیادی به کلیک کردن روی بنرهای تبلیغات نداشته باشند که همین موضوع باعث می‌شود نرخ تبدیل مشتری در تبلیغات نمایشی کمتر از تبلیغات جستجو باشد. با این حال تبلیغات نمایشی یکی از بهترین راهکارها برای افزایش آگاهی از برند و تاثیر گذاشتن روی مخاطبان آنلاین محسوب می‌شود.

 

تبلیغات موتور جستجو

تبلیغات موتور جستجو شامل لینک‌هایی می‌شود که بالای نتایج موتور جستجو مثل گوگل یا بینگ با جستجوی کلمات کلیدی مرتبط ظاهر می‌شوند. تبلیغات موتور جستجو یک عبارت متنی است که معمولا شامل توضیح صفحه، لینک به آن و اطلاعات کلیدی آن می‌شود. این تبلیغات با جستجوی کلمات کلیدی مرتبط توسط کاربر نمایش داده می‌شود و موتورهای جستجو تلاش می‌کنند آن را با نیت مخاطب تطبیق دهند.

این ویژگی‌ها باعث می‌شود تبلیغات موتور جستجو یکی از موثرترین روش‌های تبلیغات دیجیتال باشد که در آن مخاطبان هدف و مشتریان بالقوه کسب‌وکار هدف قرار می‌گیرند. این تبلیغات بالاتر از نتایج موتور جستجو نمایش داده می‌شوند و کاربرانی که تمایل به کلیک دارند را جذب می‌کنند. معمولا تبلیغات موتور جستجو نرخ تبدیل مشتری بهتری از تبلیغات نمایشی دارد و نرخ بازگشت سرمایه بسیار بالایی دارد.

 

تبلیغات در فضای مجازی

 

تبلیغات موبایل

افراد روزانه ساعت‌ها با موبایل خود فعالیت می‌کنند و تبلیغات موبایلی با هدف قرار دادن آنها یکی از موثرترین روش‌های تبلیغات دیجیتال است. تبلیغات موبایل در اپلیکیشن‌های کاربردی و بازی‌ها نمایش داده می‌شود و برای افزایش آگاهی از برند و نرخ تبدیل مشتری به کار برده می‌شود. با افزایش استفاده از موبایل در کشورهای گوناگون، تبلیغات موبایلی به یکی از محبوب‌ترین راه‌های تبلیغات و بازاریابی جهانی و محلی تبدیل شده است.

کسب‌وکارها از طریق تبلیغات موبایل می‌توانند کاربران و مخاطبان را بر اساس محل، جنسیت، سن و مواردی مانند این هدف بگیرند و تبلیغات را فقط به مشتریان بالقوه نمایش دهند. هزینه‌های تبلیغات موبایل مانند تبلیغات نمایشی معمولا در ازای کلیک تعیین می‌شود و از آن برای کاربردهای گوناگون بازاریابی دیجیتال مانند افزایش آگاهی از برند، افزایش نرخ تبدیل مشتری و فروش بهره برده می‌شود.

 

تبلیغات ریتارگتینگ

تبلیغات ریتارگتینگ یا هدف‌گیری مجدد نوع خاصی از تبلیغات در فضای مجازی و اینترنت است که در آن کاربرانی که قبلا با کسب‌وکار یا وبسایت تعاملی داشته‌اند مخاطب قرار می‌گیرند. بسیاری از کاربران قبل از نهایی شدن خرید یا ثبت نام سایت را به دلایل مختلف ترک می‌کنند و تبلیغات ریتارگتینگ با شناسایی آنها، شانس کسب‌وکار در جذب آنها و نرخ تبدیل مشتری را افزایش می‌دهد.

تبلیغات ریتارگتینگ با هدف قرار دادن کاربرانی که پیش از این با سایت یا کسب‌وکار ارتباط برقرار کرده‌اند و علاقه یا تمایل خود را نشان داده‌اند، به کسب‌وکارها امکان می‌دهد بیشترین بازدهی را از کمپین‌های تبلیغاتی خود داشته باشند. در این نوع از تبلیغات اینترنتی از کوکی‌ و اطلاعات مرورگرهای کاربران استفاده می‌شود و بر اساس این داده‌ها تبلیغات مرتبط به آنها نمایش داده می‌شود.

 

تبلیغات ویدئویی

همان طور که از نام آن مشخص است تبلیغات ویدئویی شامل تمام تبلیغاتی در فضای مجازی و اینترنت می‌شود که در آنها از ویدئو استفاده می‌شود. یکی از اصلی‌ترین انواع تبلیغات ویدئویی شامل محتوای تبلیغاتی می‌شود که در پلتفرم‌های نمایش فیلم مانند یوتیوب و آپارات در ابتدای نمایش فیلم پخش می‌شود.

کاربران امروزی زمان زیادی را به تماشای ویدئو و فیلم آنلاین اختصاص می‌دهند. تبلیغات ویدئویی با مخاطب قرار دادن این کاربران یکی از موثرترین روش‌های افزایش آگاهی از برند و جذب مشتری محسوب می‌شود. برندهای بزرگ و شناخته‌شده از تبلیغات ویدئویی برای سرگرم ساختن کاربران و همزمان انتقال پیام برند به ساده‌ترین و جذاب‌ترین شکل بهره می‌برند.

 

تبلیغات شبکه‌های اجتماعی

افزایش نفوذ اینترنت و موبایل در کشورهای گوناگون باعث شده بیشتر افراد در شبکه‌های اجتماعی پروفایل داشته باشند و با برندها و کسب‌وکارها تعامل برقرار کنند. شبکه‌های اجتماعی بستر مناسبی هستند که افراد در آنها علایق و تمایلات خود را با دنبال‌کنندگان و دوستان خود به اشتراک می‌گذارند. برندها و کسب‌وکارها با شناسایی مخاطبان هدف خود در شبکه‌های اجتماعی از راهکارهای مختلفی برای تعامل با آنها بهره می‌برند.

انواع مختلفی از روش‌های تبلیغات شبکه‌های اجتماعی مانند تبلیغات پرداختی، کمپین‌های محتوایی و مسابقات و قرعه‌کشی‌ها توسط برندها برای افزایش تعامل با کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرد. برندها همچنین از شبکه‌های اجتماعی برای برقرار ارتباط دو طرفه با مخاطبان کمک می‌گیرند. تبلیغات شبکه‌های اجتماعی یکی از موثرترین روش‌های تبلیغات در فضای مجازی و اینترنت است که نرخ بازگشت سرمایه بسیار بالایی دارد.

 

تبلیغات صوتی

پلتفرم‌های اشتراک صوتی مثل اسپاتیفای، ساندکلاد، و پاندورا به کاربران امکان می‌دهند فایل‌های صوتی و موسیقی مورد علاقه خود را با دوستان و کابران دیگر به اشتراک بگذارند. تبلیغات صوتی این کاربران را هدف قرار می‌دهد و در میان فایل‌ها یا در شروع و پایان آنها پخش می‌شود.

تبلیغات صوتی در سال‌های گذشته با افزایش نفوذ پلتفرم‌های صوتی رشد چشمگیری داشته است و در حال تبدیل به یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های تبلیغات و بازاریابی به‌خصوص برای کسب‌وکارهایی است که با اهالی موسیقی و هنرهای مرتبط سر و کار دارند.

 

اهمیت بالای تبلیغات در اینترنت چیست؟

تبلیغات در فضای مجازی و اینترنت یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های امروزی بازاریابی و تبلیغات کسب‌وکارهای کوچک، متوسط و بزرگ است. این تبلیغات برخلاف روش‌های سنتی تبلیغات از هدفمندی بسیار بالایی برخوردار است و مستقیما با مخاطبان هدف یک کسب‌وکار ارتباط برقرار می‌کند.

افزایش نفوذ اینترنت و موبایل باعث شده بیشتر افراد روزانه چندین ساعت از زمان خود را در شبکه‌های اجتماعی و اینترنت بگذرانند. تبلیغات دیجیتال به برندها امکان می‌دهد این کاربران را شناسایی کرده و پیام برند را به آنها برسانند. با این حساب استفاده از تبلیغات در اینترنت یک ضرورت برای افزایش آگاهی از برند و تامین حضور آنلاین برای آن محسوب می‌شود.

 

تبلیغات در اینترنت

 

آیا تبلیغات اینترنتی تاثیر بیشتری نسبت به تبلیغات سنتی دارند؟

تبلیغات اینترنتی فرایندی نسبتا پیچیده است که در آن مخاطبان هدف و مشتریان بالقوه یک برند یا کسب‌وکار شناسایی شده و با آنها ارتباط برقرار می‌شود. این موضوع باعث می‌شود تبلیغات اینترنتی کارایی بیشتری در هدف‌گیری مشتریان نهایی برندها داشته باشد و نتایج آن بیشتر از تبلیغات سنتی قابل پیگیری باشند.

بعضی از روش‌های تبلیغات سنتی مانند آگهی‌های تلویزیونی یا بیلبوردهای شهری تاثیر چشمگیری در افزایش آگاهی از برند و جذب مخاطبان انبوه دارند. اما این روش‌ها در مقایسه با تبلیغات اینترنتی کمتر هدفمند محسوب می‌شوند و هزینه بسیار بیشتری هم دارند.

 

قیمت تبلیغات آنلاین و اینترنتی چگونه تعیین می شود؟

در بیشتر موارد هزینه تبلیغات آنلاین و اینترنتی در ازای کلیک و بازدید کاربران تعیین می‌شود. موتورهای جستجو و شبکه‌ها و پلتفرم‌های پخش تبلیغات بر اساس متغیرهای مختلف مثل میزان رقابت قیمت تبلیغات آنلاین و اینترنتی را تعیین می‌کنند. هر چه در تبلیغات اینترنتی مخاطبان هدف و مشتریان بالقوه یک کسب‌وکار محدودتر شوند، بازدهی تبلیغات افزایش می‌یابد.

برندها و کسب‌وکارهای جدید از تبلیغات آنلاین و اینترنتی برای برقراری ارتباط مستقیم با مخاطبان هدف و مشتریان خود بهره می‌برند. این کار هم نیاز به بودجه بسیار کمتری از تبلیغات سنتی دارد، هم بازدهی و هدفمندی بیشتری دارد. اختصاص بودجه و طراحی کمپین تبلیغاتی اینترنتی فرایندی نسبتا ساده است که از طریق آن یک برند پیام خود را با کمترین هزینه به مخاطب منتقل می‌کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره بازاریابی دیجیتال کلیک کنید.

 

جمع بندی

در این مطلب از ایده پویا، ارائه دهنده خدمات دیجیتال مارکتینگ و طراحی وب، انواع راهکارهای تبلیغات در فضای مجازی و اینترنت معرفی و بررسی شد. هر کدام از این روش‌ها برای بعضی از کاربردها مناسب‌تر هستند که در یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ مورد توجه قرار می‌گیرند. برای آشنایی با راهکارهای تبلیغات در اینترنت که مناسب کسب‌وکار و برند شما با هر اندازه‌ای باشد، کافی است با ایده پویا تماس گرفته و برای مشاوره اقدام کنید.

 

آژانس دیجیتال مارکتینگ

 

  • 14
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر