مزایای استفاده از فن پیج مارکتینگ چیست؟

تاریخ انتشار خبر : 1400 دی 18

مزایای استفاده از فن پیج مارکتینگ چیست؟

 

 اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که به دنبال روش‌هایی برای رشد صفحه هواداران در صفحه اجتماعی خود بوده‌اید، جای مناسبی آمده‌اید. در این مقاله از شرکت ایده پویا، قصد داریم در خصوص لزوم استفاده از فن پیج‌ها و مزایای آن‌ها صحبت کنیم. همچنین روش‌های آزمایش شده و قابل اعتمادی را معرفی کنیم که می‌توانید برای تسریع رشد شبکه اجتماعی خود از آنها استفاده نمایید.

بیشتر بخوانید؛ فن پیج چیست؟

 

شرکت بازاریابی اینترنتی

 

لزوم استفاده از فن پیج چیست؟

 در حال حاضر، در بین همه شبکه‌های اجتماعی، اینستاگرام بیش از یک میلیارد کاربر ماهانه دارد و سطح تعامل کاربران در آن بسیار بالاست. اکنون اینستاگرام سومین پلتفرم محبوب رسانه‌های اجتماعی در اینترنت محسوب می‌شود. در این پلتفرم، افراد با دوستان و برندهای مورد علاقه خود ارتباط برقرار می‌کنند. مانند سایر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، برند‌هایی که به دنبال استفاده حداکثری از اینستاگرام هستند، نیاز به فالوور‌های گسترده دارند. فالوور‌های بیشتر به معنای حضور آنلاین قوی‌تر و اعتبار بالاتر است؛ اما مشکل اینجاست که رشد فن پیج اینستاگرام، بسیار بیشتر از یک بازی اعداد است.

به عنوان یک برند، اینفلوئنسر یا اینستاگرامر معمولی، همه کسب و کارها در اینستاگرام به دنبال یک چیز هستند. تعامل بیشتر، فالوور‌های بیشتر و درآمد بالاتر. یک راه‌حل، رشد صفحه هواداران اینستاگرام یا رشد فن پیج اینستاگرام است. این روش به کسب و کارها و برندها اجازه می‌دهد هر روز صدها طرفدار واقعی را داشته باشند. درست مانند یک سلبریتی و اینفلوئنسر اینستاگرام، داشتن یک پایگاه هواداران، می‌تواند به موفقیت برند شما کمک کند. دلیل ایجاد این اکانت‌ها، در معرض دید قرار گرفتن برند شماست. فکرش را بکنید، هرچه اکانت‌های اینستاگرام با نام تجاری یا اطلاعات تجاری شما بیشتر باشد، بیشتر دیده می‌شوید. این اکانت‌ها با گذشت زمان رشد می‌کنند و فالوور‌های بیشتری جذب می‌کنند و حتی می‌توانند فالوورها را به صفحه اصلی اینستاگرام شما هدایت نمایند.

جذب فالوور به این طریق، تضمین می‌کند که این شخص کاملا درباره برند یا کسب و کار شما اطلاع دارد و به اندازه کافی محتوا و صفحه اصلی اینستاگرام شما را پسندیده است؛ بنابراین قصد دارد تا حساب اصلی شما را نیز دنبال نماید. این نوع دنبال کردن‌ها، خیلی بهتر از روش‌های دیگر هستند؛ زیرا فالوورها قبل از ورود به صفحه اصلی اینستاگرام شما، از برند و سبک اینستاگرام شما اطلاع کافی پیدا کرده‌اند.

بیشتر بخوانید؛ افزایش فالوور اینستاگرام

 

همانطور که گفتیم، فن پیج‌های رسانه‌های اجتماعی و بخصوص اینستاگرام از جوامع برند رسانه‌های اجتماعی هستند که توجه بازاریان را به خود جلب می‌کنند. این پلتفرم‌ها به مشتری اجازه می‌دهند که با کسب و کار و سایر مشتریان تعامل داشته باشند. وقتی مشتریان یک برند خاص را در اینستاگرام دنبال می‌کنند، به روزرسانی آن را نیز دنبال خواهند کرد و برخی از جامعه آن برند می‌شوند.

شرکت‌ها به ارسال اشکال مختلف محتوا در صفحات هواداران اینستاگرام خود با هدف افزایش تعامل مصرف کننده ادامه می‌دهند. هنگامی که مشتریان برخی از فعالیت‌های تعاملی را در این سایت انجام می‌دهند، مانند لایک کردن، نظر دادن و به اشتراک گذاری محتوا، سایر مشتریان می‌توانند این رفتارها را مشاهده کنند. بنابراین این جوامع ابزار بسیار قدرتمندی در شروع تبلیغات شفاهی الکترونیکی در مورد برندها و عملیات آن خواهند بود.

دنبال کردن یک فن پیج مارکتینگ، تاثیر مثبت و قابل توجهی بر احساس مشتریان نسبت به جامعه برند دارد. حتی مشارکت مشتریان در این شبکه‌ها تأثیر مثبتی بر تصمیمات برند آن‌ها و رضایت و وفاداری مصرف‌کنندگان دارد. مطالعات نشان داده است که مشارکت مصرف کنندگان در جوامع برند، می‌تواند منجر به توسعه ارتباطات عاطفی مثبت بین مصرف کننده و برند شود.

 

فن پیج چیست

 

استراتژی‌های فن پیج مارکتینگ

یکی از راه‌های افزایش اصولی فالوورها، این است که به طور مداوم پست کنید. این کار باید حداقل یک بار در روز صورت بگیرد. اینستاگرام یکی از شبکه‌های اجتماعی با بالاترین سطح تعامل است. فالوورهای شما منتظرند و تمایل دارند با شما ارتباط برقرار کنند؛ اما شما نیز باید چیزی را ارائه دهید که پاسخ آنها را به دنبال داشته باشد. محتوا موضوع مهمی است و اگر هر روز پست نگذارید، نه تنها فالوور‌های موجود را از دست می‌دهید، بلکه فالوور‌های جدید را نیز جذب نخواهید کرد.

یکی از بهترین راه‌ها برای رشد فن پیج خود در اینستاگرام، انتخاب اینفلوئنسر مارکتینگ است. با استفاده از یک اینفلوئنسر ایده آل، می‌توانید از اعتمادی که در حال حاضر بین اینفلوئنسر اینستاگرام با فالوور‌های آن‌ها وجود دارد استفاده کنید و دسترسی شعبه خود را گسترش دهید. شما می‌توانید با جستجوی هشتگ‌ها و ایجاد ارتباط با آن‌ها، در سریع‌ترین زمان ممکن اینفلوئنسرها را در جایگاه خود پیدا کنید.

شما باید به مخاطبان خود آن چه را که انتظار دارند بدهید. درست مانند هر استراتژی واقعی دیگر دنبال کننده رسانه اجتماعی، رشد صفحه شما به محتوای عالی نیاز دارد. اگر می‌خواهید فالوورها لایک کنند، دنبال کنند و درگیر شوند، باید از محتوای جذاب استفاده کنید. اگر انتخاب محتوای مناسب برای رشد صفحه شما سخت است، می‌توانید از دنبال کنندگان خود بپرسید که دوست دارند چه چیزی را ببینند.

نکته دیگر این است که موارد پرطرفدار را دنبال کنید. نمایه‌های تاثیرگذار و همینطور مشتری را در فضای خود زیر نظر داشته باشید و روندهایی که آن‌ها دنبال می‌کنند و یا حتی هشتگ‌های که استفاده می‌کنند را، کشف کنید. این راه، به شما نگاه دزدکی به محتوایی می‌دهد که بیشترین تبلیغات را در بین مخاطبان شما ایجاد می‌کند. همواره مراقب رقبایی باشید که مخاطبان هدف مشابهی دارند. محتویاتی که آن‌ها پست می‌کنند را بیابید و هر چیزی که تعامل زیادی ایجاد می‌کند را یادداشت کنید.

همانطور که گفتیم، شما می‌توانید از یک صفحه هواداران برای تبلیغ کالای خود استفاده کنید و کسب و کار خود را نیز معرفی نمایید. شما با ایجاد یک فن پیج و رشد سریع آن در اینستاگرام و سایر رسانه‌های اجتماعی، این فرصت را خواهید داشت که بر تعداد زیادی از طرفداران تاثیر بگذارید.

برای ساخت یک فن پیج حرفه‌ای و موفق، بیش از هر چیز باید بدانید که موضوعی که قرار است روی آن تمرکز کنید چیست. این موضوع می‌تواند معرفی کالا و برند شما باشد. پس از آن، باید صفحه پروفایل خود را آپدیت کنید؛ زیرا صفحه پروفایل شما اولین جایی است که کاربران آن را می‌بینند. بنابراین یک بیوگرافی مناسب بنویسید و در آن راجع به کاری که در این پیج انجام می‌دهید توضیح دهید. شما می‌توانید فن پیج‌های دیگر را که حوزه کارشان به حوزه کاری شما نزدیک است را چک کنید و از آن‌ها ایده بگیرید.

 استفاده از فن پیج

آیا استفاده از فن پیج مارکتینگ مزیت و برتری به حساب می‌آید؟

 رشد فن پیج، به کسب و کار‌ها و برند ها کمک شایانی می‌کند. هنگامی که به تازگی پیج خود را راه اندازی می‌کنید، متقاعد کردن مشتریان به کیفیت کار شما در شرایطی که تعداد اندکی طرفدار دارید بسیار چالش برانگیز است. این در حالی است که اگر این تعداد به هزاران فالوور برسد خیلی قابل اعتماد‌تر به نظر می‌رسید. با این حال، حتی اگر برای به دست آوردن فالوور پول بپردازید، چیزی جز یک عدد دریافت نمی‌کنید.

به عبارت دیگر، افرادی که در صفحه اینستاگرام شما هستند، قرار نیست محتوای شما را به اشتراک بگذارند، عکس‌های شما را لایک کنند یا حتی محصولات شما را خریداری نمایند. در عین حال، خرید فالوور نیز برخلاف دستورالعمل‌های انجمن اینستاگرام است؛ بنابراین اگر قرار نیست در اینستاگرام فالوور بخرید، چگونه می‌توانید از ۲۵ میلیون کسب و کار فعال در اینستاگرام پیشی بگیرید؟

 راه حل بسیار ساده و سرراست است. شما باید یاد بگیرید چگونه فالوورهای اینستاگرام خود را به صورت اصولی افزایش دهید. در ادامه چند روش برای افزایش رشد صفحه فن پیج را معرفی می‌کنیم که می‌توانید از آن برای جذب مخاطب و جذب فالوور بیشتر استفاده کنید.

 

ایده هایی برای داشتن یک فن پیج حرفه‌ای

صفحات فن پیج بخش بزرگی از کاربران شبکه‌های اجتماعی را تشکیل می‌دهند. بنابراین، داشتن یک فن پیج حرفه‌ای به شما کمک می‌کند تا به جامعه هواداران آنلاین دسترسی پیدا کنید. در ابتدا شما باید بدانید که حساب طرفداران شما چه کسی قرار است باشد و چه نوع محتوایی را قرار است در آنجا پیدا کند.

اگر قرار است از فیلتری در پست‌های خود استفاده کنید یا موضوع خاصی را دنبال نمایید، حداقل چند عکس، ویدیو و غیره را جمع آوری کنید. در بیوگرافی خود سعی کنید تا جایی که می‌توانید چیزی بنویسید که به هواداران شما مربوط باشد. یک عکس پروفایل مناسب انتخاب کنید. این تصویر باید به گونه‌ای باشد تا اکانت‌های دیگر طرفداران به راحتی آن را پیدا کنند. پس از انجام این مراحل، باید اولین پست خود را در حساب طرفداران ارسال کنید و در در آن به طور خلاصه و دوستانه، هدف صفحه خود را توضیح دهید.

اگر می‌خواهید اکانت‌های فراوان دیگری شما را پیدا کنند، استفاده از هشتگ‌ها بسیار مهم است. این هشتگ‌ها باید مربوط به طرفداران شما باشند. پس از آپلود کردن اولین پست خود می‌توانید هشتگ‌هایی را که کپی کرده‌اید، در بخش نظرات جایگذاری کنید.

 به مرور و بررسی پست‌ها بپردازید و هر چیزی را که به طرفداران شما مربوط می‌شود لایک کنید و در صورت امکان کامنت بگذارید. در این صورت سایر اکانت‌های طرفدار، نظر شما را می‌بینند و این شانس کشف شدن شما را افزایش می‌دهد. سعی کنید حداقل یک بار در روز پست بگذارید و فقط مطالبی را ارسال کنید که مربوط به طرفداران شما باشد. ارسال هر چیز نا مرتبط می‌تواند به از دست دادن فالوور منجر شود. شما باید یک فالوور فعال باشید و پست‌های موجود در فید خود را لایک کنید و در مورد آن‌ها نظر بدهید. ممکن است انجام این کار را کمی دشوار به نظر برسد، اما اگر اصول اولیه را رعایت کنید، متوجه خواهید شد که آن قدرها هم که فکر می‌کنید سخت و ترسناک نیست.

جمع‌بندی موضوع

در این مطلب از ایده پویا (شرکت طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ)، ضرورت و مزایای استفاده از فن پیج مارکتینگ را بررسی کردیم. با توجه به محبوبیت بالای اینستاگرام در بین تمام رسانه‌های اجتماعی، می‌توان گفت پلتفرمی که به طور گسترده توسط برند‌ها و شرکت‌های بازاریابی استفاده می‌شود، فن پیج‌ها هستند. این صفحات، مصرف کننده را به پیج اصلی و در نتیجه برند مربوطه سوق می‌دهند و راهی برای ابراز علاقه و تمایل مشتری به برندی خاص یا موضوع تجاری خاصی هستند. فن پیج‌ها، روشی خوب و موثر برای معرفی مشاغل و کسب و کار به حساب می‌آیند. البته همانطور که در مقاله نیز ذکر شد، برای ارتقا و توسعه آن، به مراقبت بیشتری نسبت به صفحه پروفایل شخصی نیاز است.

 

آژانس دیجیتال مارکتینگ

 

  • 8
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر