آموزش روش های انجام قرعه کشی در پست های اینستاگرام

آموزش روش های انجام قرعه کشی در پست های اینستاگرام

تاریخ انتشار خبر : 1400 دی 01

آموزش روش های انجام قرعه کشی در پست های اینستاگرام

 

قرعه کشی در پست اینستاگرام و برگزاری مسابقه‌ یکی از روش‌های جذاب و محبوب جذب مخاطبان و برقراری تعامل با آنها در این شبکه اجتماعی است. این نوع از تولید محتوا و سرگرم‌سازی کاربران اینستاگرام مزیت‌های زیادی دارد که بسیاری از برندها و کسب‌وکارها می‌توانند با عملکرد مناسب به بهترین شکل از آنها بهره‌برداری کنند. در حال حاضر اینستاگرام محبوب ترین برنامه و اپلیکیشن موبایل در ایران و حتی جهان می‌باشد؛ به همین خاطر کسب و کارها باید روش‌های بازاریابی در اینستاگرام را آموزش ببینند تا به پیشرفت برندشان کمک کنند.

اگر کسب‌وکاری دارید که در اینستاگرام فعال است، برای آشنایی با مزایا و آموزش روش های قرعه کشی در پست اینستاگرام می‌توانید ادامه این مطلب از شرکت بازاریابی اینترنتی ایده پویا را دنبال کنید.

 

خدمات شرکت دیجیتال مارکتینگ

 

دلایل جذابیت قرعه کشی در پست اینستاگرام

برگزاری مسابقه و قرعه کشی از بین کامنت‌ها یا به‌اشتراک‌گذاری‌ های کاربران اینستاگرام یک رویداد آنلاین است که افراد زیادی در آن شرکت می‌کنند. اما معمولا کسب‌وکارها و برندها برای اطمینان از جلب توجه بیشتر کاربران اینستاگرام، از حضور افراد مشهور و چهره‌های شناخته‌شده و پر طرفدار در رویدادهای قرعه کشی بهره می‌برند. تمایل کسب‌وکارها و برندها برای برگزاری قرعه کشی اینستاگرامی با توجه به دلایل زیر کاملا قابل درک است:

  • قرعه کشی در پست اینستاگرام جذاب و سرگرم‌کننده است و کاربران زیادی را جذب و درگیر می‌کند. شرکت در قرعه کشی و پیدا کردن شانس برنده شدن هزینه‌ای برای کاربران ندارد و همین ویژگی مهم‌ترین دلیل جذابیت آن است
  • مقرون‌به‌صرفه است و به جز یک یا چند جایزه هیچ هزینه‌ای ندارد
  • ترتیب‌دادن، اجرا، و تکرار آن خیلی راحت‌ است

بعضی از مهم‌ترین مزایای برگزاری قرعه کشی در پست اینستاگرام را در ادامه مشاهده می‌کنید.

 

بازاریابی اینترنتی در اینستاگرام

بسیاری از برندها و کسب‌وکارها از قرعه کشی برای مقاصد بازاریابی استفاده می‌کنند. برندهای شناخته شده با این کار تعامل خود با کاربران را افزایش داده و تلاش می‌کنند با آنها رابطه عاطفی برقرار کرده و آنها را تبدیل به مشتریان وفادار کنند.

اما برندهای کمتر شناخته شده و کسب‌وکارهای نوپا از این فرصت برای افزایش آگاهی از برند خود استفاده می‌کنند. بسیاری از این کسب‌وکارها با برگزاری قرعه کشی در پست اینستاگرام محصولات جدید خود را به کاربران اینستاگرام هدیه می‌دهند و آنها را به نوعی تبدیل به سفیر یا نماینده بازاریابی خود می‌کنند. این روش هزینه بسیار کم و بازدهی بسیار بالایی دارد.

اما بازاریابی از طریق قرعه کشی در پست اینستاگرام فقط محدود به این روش‌ها نیست. برندهای تازه‌کار و کسب‌وکارهای نوپا با برگزاری قرعه کشی تعداد کاربران فالور خود را افزایش می‌دهند و سرنخ‌های فروش زیادی به دست می‌آورند. برای این کار معمولا یکی از شرایط برنده شدن فالو کردن پروفایل کسب‌وکار برگزارکننده یا اسپانسر قرعه کشی تعیین می‌شود.

بیشتر بخوانید؛ ابزارهای آنالیز اینستاگرام

 

بازاریابی در اینستاگرام

 

افزایش تعامل با برگزاری مسابقه در پست های اینستاگرام

قرعه کشی در پست اینستاگرام راهکاری ساده با کارایی فوق‌العاده است که در آن کاربران با کامنت گذاشتن، تگ کردن دوستان خود، فالو کردن و به‌اشتراک‌گذاشتن پست قرعه کشی با پروفایل برگزارکننده تعامل برقرار می‌کنند. شرکت‌کنندگان در قرعه کشی پروفایل و پست مسابقه را با دیگران به‌اشتراک گذاشته و پیشنهاد می‌دهند. این اتفاق باعث می‌شود برگزارکنندگان قرعه کشی قبل از اهدای جایزه و هر نوع هزینه‌ای با رشد چشمگیر فالور و بازدیدکننده پاداش بگیرند.

برندهای شناخته شده از این فرصت برای افزایش نفوذ برند خود استفاده می‌کنند. برگزارکنندگان قرعه کشی با سرگرم کردن کاربران تعامل با آنها را افزایش می‌دهند و حضور برند در شبکه‌های اجتماعی را تقویت می‌کنند. کاربرانی که در قرعه کشی شرکت می‌کنند با پیشنهاد دادن پروفایل یا پست آن را به دوستان خود که ممکن است با برند آشنا نباشند معرفی می‌کنند. این اتفاق منجر به افزایش آگاهی از برند و جذب مشتریان وفادار می‌شود که دستاوردهای بسیار جذابی برای تیم‌های بازاریابی برندها است.

بیشتر بخوانید؛ روش های بالابردن اینگیجمنت ایسنتاگرام

 

روش های قرعه کشی در پست اینستاگرامی

برگزاری مسابقه و انجام قرعه کشی در اینستاگرام فرایند بسیار ساده و کم‌هزینه‌ای است. اما به هر حال برای اینکه کارایی داشته باشد و بازده مناسب را ایجاد کند لازم است در آن به بعضی نکات توجه شود. با انجام مراحل زیر می‌توانید یک مسابقه و قرعه کشی اینستاگرامی با شانس بالای موفقیت برگزار کنید.

 

انتخاب موضوع

قدم اول در برگزاری یک قرعه کشی در پست اینستاگرامی انتخاب موضوع مسابقه و هشتگی است که قرار است به‌اصطلاح داغ شود. موضوع می‌تواند هر چیزی از یک مناسبت رسمی گرفته تا سالگرد تاسیس برند یا یک ارائه محصول باشد. این موضوع در انتخاب تاریخ برگزاری قرعه کشی و جذب کاربران مرتبط نقش مهمی دارد. کسب‌وکارها با انتخاب موضوع و هشتگ مسابقه دایره شرکت‌کنندگان را محدود به مخاطبان هدف خود می‌کنند. موضوع مسابقه وقتی خلاقانه انتخاب شود و تازگی داشته باشد کاربران بیشتری را درگیر می‌کند.

 

تعیین قواعد

 با توجه به نیت و هدف برگزارکننده امکان استفاده از قواعد متفاوتی برای برگزاری قرعه کشی و شرکت دادن کاربران در آن وجود دارد. برای مثال اگر هدف افزایش فالور اینستاگرام باشد، فالو کردن پروفایل مورد نظر می‌تواند قاعده اصلی شرکت در قرعه کشی در پست اینستاگرام باشد. اگر هم هدف افزایش بازدید و حضور برند در شبکه‌های اجتماعی باشد، به‌اشتراک گذاشتن پست یا پروفایل مسابقه قاعده مناسبی برای دستیابی به آن خواهد بود.

قواعد مسابقه‌های اینستاگرامی معمولا ترکیبی از موارد زیر است:

  • لایک کردن یک پست
  • استفاده از هشتگ اختصاصی قرعه کشی
  • فالو کردن پروفایل
  • به‌اشتراک گذاشتن و بازنشر پست قرعه کشی
  • تگ کردن تعداد مشخصی از دوستان
  • کامنت گذاشتن یا کپشن نوشتن برای پست

 

انتخاب زمان قرعه کشی

تعیین زمان قرعه کشی نقش مهمی در نحوه برقراری تعامل با کاربران دارد. مدت زمان شرکت در مسابقه و اعلام برنده لازم است آگاهانه و متناسب با موضوع و جایزه تعیین شود. اگر زمان شرکت در قرعه کشی در پست اینستاگرام خیلی بلند باشد ممکن است کاربران شرکت در آن را به تعویق بیاندازند و جذابیت قرعه کشی کاهش پیدا کند. اگر هم این زمان خیلی کوتاه باشد نتیجه آن می‌تواند تعداد کمتر شرکت‌کنندگان و به‌این‌ترتیب تاثیر آن باشد.

 

ترفندهای اینستاگرام

 

تعیین جایزه

تعیین جایزه برای قرعه کشی در پست اینستاگرام نقش بسیار مهمی در نتیجه آن و جذب کاربران و مخاطبان هدف کسب‌وکار و برند دارد. ویژگی‌هایی مثل مرتبط بودن جایزه با فعالیت کسب‌وکار و ارزشمند بودن آن برای کاربران نقش مهمی در موفقیت قرعه کشی دارد. برای مثال اگر یک برند مبلمان قرعه کشی برگزار کند و به برنده یک آیپد جایزه بدهد، کاربرانی را جذب می‌کند که مخاطبان هدف کسب‌وکار نیستند.

 

تبلیغ و پیشنهاد قرعه کشی

مرحله آخر در برنامه‌ریزی قرعه کشی در پست اینستاگرام تلاش برای به‌اشتراک گذاشتن گسترده آن و درگیر کردن تعداد قابل توجهی از کاربران است. برای تبلیغ و پیشنهاد دادن مسابقه به کاربران دو رویکرد وجود دارد که استفاده از هر دو آنها می‌تواند بهترین نتیجه را در پی داشته باشد:

  • تبلیغ ارگانیک: در این روش فقط از طریق بازنشر و به اشترک‌گذاشتن کاربران فالور کاربران جدید با قرعه کشی آشنا شده و در آن شرکت می‌کنند. در این روش خلاقیت برای جذب کاربران نقش کلیدی دارد. این نوع از تبلیغ بیشتر برای برندهایی که پروفایل قدرتمندی در اینستاگرام دارند مناسب است. یکی از راهکارهایی هم که به‌خوبی برای جذب مخاطب برندهای نوپا و افزایش تعداد فالور آنها نتیجه داده تبلیغ کردن مسابقه توسط افراد مشهور و چهره‌های محبوب در اینستاگرام است.
  • تبلیغ پولی: در این روش لازم است مسابقه مانند یک کمپین بازاریابی در نظر گرفته شود و از طریق گوگل‌ادز، فیسبوک‌ادز، لینکدین‌ادز و بقیه پلتفرم‌های تبلیغات پولی آنلاین به مخاطبان هدف معرفی شود. برندهای نوپا و کسب‌وکارهایی که پروفایل اینستاگرام با فالور بالا ندارند با این نوع از تبلیغ می‌توانند مستقیما مخاطبان هدف را جذب و آنها را به فالور پروفایل تبدیل کنند.

 

نحوه قرعه کشی آنلاین در پست اینستاگرام

برای انجام قرعه کشی و اعلام کردن برنده استفاده از برنامه‌ها و اپ‌هایی که به‌صورت رندوم و اتفاقی یک یا چند کاربر را انتخاب می‌کنند پیشنهاد می‌شود. فرایند انتخاب اتفاقی از بین مجموعه‌ای از کاربران فرایند نرم‌افزاری پیچیده‌ای محسوب نمی‌شود و تعداد قابل‌توجهی اپ و نرم‌افزار رایگان برای انجام این کار در دسترس برگزارکنندگان مسابقه اینستاگرامی قرار دارد. بعضی از ابزارهای رایگان برای انتخاب برنده را در ادامه مشاهده می‌کنید:

اعلام برنده

برای اینکه کاربران شرکت‌کننده انگیزه بیشتری برای تعامل با قرعه کشی در پست‎های اینستاگرام داشته باشند لازم است قرعه کشی به‌صورت کاملا اتفاقی انجام شود و اعلام برنده منصفانه باشد. اعلام برنده قرعه کشی موقعیتی است که تمام کاربران شرکت‌کننده به آن توجه می‌کنند و فقط یک یا چند نفر از آنها برنده می‌شوند. برای استفاده هر چه بهتر از این موقعیت، برندها مجموعه‌ای از راهکارهای تبلیغاتی را در اختیار دارند.

قرار دادن یک پست با هشتگ موضوع مسابقه و معرفی برنده یکی از راهکارهای ساده و در عین حال ضروری برای اعلام برنده یا برندگان است. برای این کار گزینه‌های مختلفی مثل قرار دادن فیلم از برنده با جایزه، معرفی کردن کاربر یا کاربران برنده با تگ کردن آنها روی پست معرفی و استفاده از انواع محتوای گرافیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

خدمات دیجیتال مارکتینگ

 

  • 15
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر