صفر تا صد سئو سایت فروشگاهی

تاریخ انتشار خبر : 1400 آذر 08

صفر تا صد سئو سایت فروشگاهی

 

یکی از مدل‌های درآمدی آنلاین که هر سال بازار آن داغ‌تر می‌شود ایجاد سایت فروشگاهی و تاسیس فروشگاه‌های اینترنتی است. خرید اینترنتی در دوران همه‌گیری کرونا افزایش قابل توجهی داشته است. این موضوع باعث شده حتی کسب‌وکارهای سنتی هم که تا پیش از این نیازی به استفاده از دیجیتال مارکتینگ نمی‌دیدند، حالا به‌دنبال راه‌اندازی فروشگاه آنلاین باشند.

همان‌طور که در ادامه این مطلب از ایده پویا  که به صفر تا صد سئو فروشگاهی اختصاص دارد می‌بینیم، راه‌اندازی و طراحی وبسایت فروشگاهی در این بازار رقابتی خیلی هم کار ساده‌ای نیست.

 

رقابت بالا، دلیل اصلی اهمیت سئو سایت فروشگاهی

تا همین چند سال پیش بازار فروشگاه‌های اینترنتی به یکی دو فروشگاه اصلی و شناخته‌شده محدود بود. اما در سال‌های گذشته با افزایش اقبال به خرید آنلاین بسیاری از سرمایه‌گذاران و فروشگاه‌های حضوری و سنتی به‌دنبال راهکارهایی برای افزایش فروش خود از طریق ایجاد سایت فروشگاهی افتاده‌اند. این موضوع باعث شده ضرورت توجه به سئو سایت فروشگاهی برای به دست آوردن سهم مناسبی از بازار خریداران آنلاین بیشتر از قبل اهمیت پیدا کند.

یکی از نکات کلیدی و تاثیرگذار در سئو سایت میزان رقابت روی کلمات کلیدی است. در حال حاضر با وجود تعداد قابل توجهی وبسایت فروشگاهی، رقابت بسیار سختی روی بسیاری از کلمات کلیدی بین سایت‌های فروشگاهی مختلف وجود دارد. این موضوع باعث شده سایت‌های فروشگاهی که تازه می‌خواهند شروع کنند راه سختی برای رسیدن به رتبه‌های بالاتر موتورهای جستجو داشته باشند.

 

سئو سایت فروشگاهی

 

رقابت بالای سایت‌های فروشگاهی در زمینه‌ها و صنف‌های مختلف در نتایج موتورهای جستجو در جنبه‌های مختلف جریان دارد. از تولید محتوا و فعالیت‌های بازاریابی محتوا گرفته تا سئو فنی و تجربه کاربری، سایت‌های فروشگاهی در زمینه‌های مختلفی در حال رقابت با یکدیگر برای جذب کاربران بیشتر هستند. بدیهی است در این شرایط فقط فروشگاه‌هایی که به بهترین شکل به فرایند سئو سایت فروشگاهی توجه داشته باشند می‌توانند سهم مناسبی از خریداران اینترنتی را جذب کنند.

 

فرآیند و مراحل SEO سایت فروشگاهی

با توجه به رقابت بالایی که بین سایت‌های فروشگاهی وجود دارد، فروشگاه‌های جدید بدون توجه به فرایند سئو سایت فروشگاهی نمی‌توانند وارد این بازار رقابتی شوند. اصول کلی سئو در مورد وبسایت‌های فروشگاهی هم موضوعیت دارند و لازم است به آنها توجه مناسب شود.

فرایند سئو برای این فروشگاه‌ها با توجه به انواع محصولاتی که عرضه می‌کنند می‌تواند از پیچیدگی زیادی برخوردار باشد. فرایند سئو سایت فروشگاهی شامل موارد زیر می‌شود:

  • تحقیق و جستجوی کلمات کلیدی
  • بهینه‌سازی معماری سایت فروشگاهی
  • سئو در صفحه برای صفحه‌های‌ کتگوری محصولات و خود محصولات
  • سئو فنی یا خارجی
  • بازاریابی محتوایی برای وبسایت فروشگاهی
  • لینک‌ سازی برای فروشگاه اینترنتی
  • تحلیل و بررسی موفقیت سئو وبسایت فروشگاهی

تحلیل رقبا یکی از فعالیت‌های کلیدی در سئو سایت فروشگاهی است که در مراحل مختلف طراحی برنامه و تحلیل بازار جایگاه بسیار مهمی دارد. از تحقیق کلمات کلیدی گرفته تا بررسی نتایج کمپین‌های بازاریابی دیجیتال و محتوایی، همواره لازم است کارشناسان بازاریابی دیجیتال با راهکارهای مورد استفاده رقبا و نتایج آنها آشنا باشند.

توجه دقیق به انجام درست و برنامه‌ریزی شده این مراحل نقش مهمی در بهبود سئو دارد. مواردی که در بالا مطرح شد در فرایند اصولی بهینه‌سازی نتایج موتورهای جستجو برای وبسایت‌های فروشگاهی نقش مهمی دارند، اما توجه به بعضی از نکات به بهبود انجام این مراحل کمک می‌کند که در ادامه به آنها پرداخته می‌شود.

 

سئو سایت فروشگاهی

 

9 نکته طلائی در سئو سایت فروشگاهی

برای ایجاد یک برنامه بازاریابی دیجیتال مناسب و موثر برای یک فروشگاه اینترنتی توجه به جزئیات و پوشش دادن جنبه‌های گوناگون نقشی حیاتی دارد. با توجه به رقابت سخت سایت‌های فروشگاهی، برای اینکه یک فروشگاه آنلاین بتواند در نتایج موتورهای جستجو رتبه بالایی داشته باشد لازم است به جزئیات و نکات طلایی سئو توجه خاصی داشته باشد. بعضی از این نکات طلایی را در ادامه مشاهده می‌کنید.

 

ایجاد برنامه کلمات کلیدی با پوشش تمام جنبه‌ها

برای ساخت یک برنامه یا پلن کلمات کلیدی، توجه به نتایج تحقیقات کلمات کلیدی ضروری است. کلمات کلیدی که در سئو سایت فروشگاهی لازم است به آنها توجه شوند شامل چهار دسته اصلی می‌شوند:

  • کلمات کلیدی تجاری: این دسته از کلمه‌های کلیدی شامل یک محصول یا نیت خرید یک محصول می‌شوند.
  • کلمات کلیدی اطلاعاتی: این کلمات کلیدی شامل نحوه استفاده از محصولات یا خدمات مرتبط با فروشگاه می‌شوند.
  • کلمات کلیدی ناوبری: کلمات کلیدی شامل صفحه، محل، و یا دسته محصولات که در صفحه‌های دیگر به آنها اشاره می‌شود.
  • کلمات کلیدی پرداختی: صفحه‌هایی که کاربرد، مورد استفاده یا مزایای محصول را معرفی کرده و در مرحله نهایی خرید کاربرد دارند.

 

بهینه‌ سازی برای نیت‌های جستجوهای اینترنتی

کاربران اینترنتی با نیت و انگیزه‌های مختلفی عبارت‌های مختلف را در گوگل جستجو می‌کنند. یک برنامه بازاریابی محتوایی یا دیجیتال مارکتینگ موثر فقط با شناسایی درست این نیت‌ها می‌تواند خواسته‌ها و نیازهای مخاطبان را برآورده کند. برای این کار شناخت کافی از مخاطبان هدف و نیازهای آنها لازم است که از طریق تحقیقات بازار و ترسیم پرسونای مخاطب امکان‌پذیر است.

 

بهبود تمام جنبه‌های کاربردی در سئو سایت فروشگاهی

یکی از نکات کلیدی در سئو سایت فروشگاهی توجه ویژه به جنبه‌های کاربردی سایت است. توجه به تجربه کاربری در هنگام مرور محصولات و تنظیم مراحل خرید به‌شکل مناسب و کاربر پسند باعث بهبود رتبه فروشگاه آنلاین می‌شود. در صورتی که کاربر وارد فروشگاهی شود و تصمیم به خرید محصولی بگیرد، اما مشکلی در فرایند خرید ایجاد شود، شانس مراجعه مجدد او به فروشگاه بسیار کم می‌شود.

 

استفاده از HTTPS و تامین امنیت

امنیت یکی دیگر از نکات کلیدی تاثیرگذار در سئو سایت فروشگاهی است. به‌روزرسانی گواهی SSL و استفاده از درگاه‌های امن پرداخت باعث می‌شود کاربران به یک فروشگاه آنلاین راحت‌تر اعتماد کنند. استفاده از گواهی اعتماد و دریافت لوگو ای‌نماد هم نقش نقش مهمی در جلب اطمینان کاربران دارد.

 

ایجاد توضیحات متا به‌شکل مناسب و جذاب

توضیحات متا شامل اطلاعاتی می‌شود که زیر عنوان اصلی لینک‌ها در نتایج موتورهای جستجو به کاربران ارائه می‌شوند. در سئو سایت فروشگاهی لازم است از توضیحات متا به‌شکل دقیق و جذاب استفاده شود تا کاربران با مطالعه آن شناختی از محتوای صفحه محصول به دست بیاورند.

 

تولید محتوای مناسب و پاسخگویی به پرسش‌های کاربران

در تولید محتوا سایت‌ فروشگاهی لازم است نیت‌های کاربران و پرسش‌هایی که آنها را وادار به جستجو می‌کند مورد توجه ویژه قرار بگیرند. با پاسخگویی به پرسش‌های مخاطبان، یک سایت فروشگاهی می‌تواند اعتماد آنها را جلب کند.

 

قیمت سئو سایت فروشگاهی

 

جای دادن محصولات در استراتژی بازاریابی محتوایی

استراتژی بازاریابی محتوایی و دیجیتال مارکتینگ در فروشگاه‌های آنلاین پیچیدگی زیادی دارد. نکته‌ای که در سئو سایت فروشگاهی لازم است به آن توجه شود ضرورت جای دادن محصولات از برندهای مختلف در استراتژی بازاریابی محتوایی، علاوه بر تمرکز روی برند فروشگاه و تبلیغات برای آن است.

به‌این‌ترتیب استراتژی بازاریابی محتوایی در مورد فروشگاه‌های اینترنتی لازم است به‌شکل چند لایه و با تمرکز روی جنبه‌های مختلف عملکرد آن انجام شود. در بسیاری از موارد، به‌خصوص فروشگاه‌های تازه‌کار ممکن است تمرکز روی محصولات در استراتژی بازاریابی دیجیتال منجر به جذب کاربران بیشتری شود. طبیعی است که یک برند تازه فروشگاهی که یک محصول شناخته‌شده را با قیمتی ارزان یا شرایط خاصی عرضه می‌کند، بیشتر از فروشگاهی که برند تازه‌کار خود را تبلیغ می‌کند مخاطب جذب کند.

 

لینک‌ سازی سئو سایت فروشگاهی با تمرکز روی برند

لینک‌ سازی یکی از فعالیت‌های مهم در سئو سایت است. موتورهای جستجو با بررسی لینک‌هایی که به یک سایت داده می‌شود و مرتبط بودن این لینک‌ها، اعتبار سایت را بیشتر ارزیابی کرده و در نتایج جستجو رتبه بالاتری به آن می‌دهند. بهتر است در این کار به جای لینک‌سازی برای محصولات، روی برند فروشگاه و ارزش‌ها یا مزایای خرید از آن تمرکز شود.

 

افزایش لینک‌ دهنده‌ها

هر چه یک سایت فروشگاهی لینک‌های بیشتری از سایت‌های مرتبط با موضوعات مرتبط داشته باشد، از نظر موتورهای جستجو اعتبار بیشتری دارد. این موضوع اهمیت بسیار زیادی در سئو سایت فروشگاهی دارد. برای همین بهتر است وبلاگ‌ها و سایت‌هایی که در مورد محصولات یا بخشی از محصولات سایت فروشگاهی فعالیت دارند شناسایی شده و ترغیب به لینک دادن به سایت فروشگاهی شوند.

 

افزایش قطعی فروش با بهینه سازی سایت فروشگاهی

فعالیت‌های بهینه‌ سازی سایت فروشگاهی با افزایش اعتبار سایت در موتورهای جستجو باعث می‌شود رتبه بالاتری در نتایج جستجو کسب کند. این موضوع باعث می‌شود بازدید از فروشگاه افزایش یابد که به سهم خود نقش قابل توجهی در افزایش فروش دارد. برای همین توجه به جنبه‌های مختلف سئو سایت فروشگاهی نقشی کلیدی در بهبود فروش دارد.

شرکت ایده پویا یکی از معتبرترین آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ در کشور است که علاوه بر طراحی سایت، خدمات سئو سایت فروشگاهی و بازاریابی محتوایی به شرکت‌ها و فروشگاه‌ها عرضه می‌کند. این شرکت با توجه به نیازهای خاص و ویژه فروشگاه‌ها از جدیدترین و به‌روزترین راهکارهای بهینه‌ سازی سایت فروشگاهی بهره می‌برد. اگر قصد دارید یک فروشگاه آنلاین راه‌اندازی کنید یا برای فروشگاه سنتی خود حضوری آنلاین و مناسب ایجاد کنید، می‌توانید برای مشاوره در مورد بهترین راهکارهای مناسب خود با ایده پویا تماس بگیرید.

 

شرکت طراحی سایت

 

  • 1
  • 1
نظرات کاربران (1)
  • avatar
    محمد رضا احمدی

    ممنون از شما که اطلاعاتی کامل قراردادید -- لطفا در خصوص محصولات سایت های فروشگاهی که رقابت سنگین دارند جهت سئو کردن آن هم توضیح بدید ممنون میشم -

ثبت نظر