آیا

آیا طراحی سایت رایگان حقیقت دارد یا صرفاً شعار تبلیغاتی است؟

آیا طراحی سایت رایگان حقیقت دارد یا صرفاً شعار تبلیغاتی است؟

تاریخ انتشار خبر : 1400 آبان 23

آیا طراحی سایت رایگان حقیقت دارد یا صرفاً شعار تبلیغاتی است؟

افراد به منظور رونق کسب ‌و کارشان به دنبال راهی برای طراحی وب سایت می‌گردند. اما فقط داشتن یک سایت کافی نیست بلکه باید کاری کنید که سایت‌تان  در موتورهای جستجو، رتبه بگیرد و بالا بیاید. برای اینکار نیاز به سئو و بهینه سازي سایت دارید که شرکت ایده پویا علاوه بر خدمات طراحی سایت، در حوزه‌ی دیجیتال مارکتینگ و همچنین انواع سئو سایت و بهینه سازي سایت نیز یکی از بهترین‌ها است.

افراد برای شروع کار، معمولا طراحی سایت رایگان را ترجیح می‌دهند. اما اینکه آیا راهی برای طراحی سایت رایگان وجود دارد یا نه، جای سوال است.

 

منظور از طراحی سایت رایگان چیست؟

شروع هر کاری مستلزم‌ پرداخت هزینه است، طراحی سایت نیز از این اصل مستثنی نیست. هرچند بعضی شرکت طراحی وب سایت، ادعای رایگان بودن دارند یعنی بصورت رایگان  برای شما سایتی طراحی می‌کند و در اختیار شما قرار می‌دهد تا شما بتوانید در این سایت محتواهای خود که شامل متن، تصویر و... است را بگذارید و با استفاده از امکاناتی که در اختیارتان می‌گذارد برای محصول یا خدمات‌‌ خود مشتری جذب کنید.

 

طراحی سایت رایگان

 

امکاناتی که طراحی سایت رایگان در اختیار ما قرار می دهد

سایت‌ها با استفاده از امکاناتی که در اختیار ما قرار می دهد باعث رونق کسب وکار می‌شود که به چند مورد از این امکانات اشاره می‌کنیم:

  • محتوای شما که شامل متن، عکس یا فیلم می‌شود را بصورت دسته بندی و مرتب شده نمایش می‌‌دهد.
  • در قسمت درباره‌ی ما که بخش مهمی از وبسایت است‌؛ می‌توانید نوع کسب‌وکار، شرکا و تجربیات خود را بیان کنید تا در اعتماد مخاطب را جذب کنید.
  • در قسمت تماس با ما، مخاطبین می توانند به راحتی با شما ارتباط برقرار کرده و دغدغه‌های خود را بیان کنند.
  • شما از طریق سایت می‌توانید آخرین اخبار و محصولات را به مشتری‌ها ایمیل کنید.
  • امکان ارائه توضیحات محصول، قیمت آن، نحوی خرید و نظر کاربران وجود دارد.
  • شما می‌توانید مقرراتی را به منظور رعایت کاربران تعیین کنید.

و سایر امکاناتی که یک سایت خوب باید داشته باشد اما اینکه طراحی سایت رایگان چه مقدار از این امکانات را می‌تواند بصورت رایگان در اختیار شما قرار دهد متفاوت است.

 

طراحی رایگان سایت با وردپرس و امکانات آن

یکی از راه‌های طراحی سایت استفاده از سیستم مدیریت محتوا یا csm ها است. در واقع سیستم مدیریت محتوا یک نرم‌افزاری است که یک سایت نیمه آماده را به شما تحویل می‌دهد. وردپرس محبوب‌ترین نمونه از csmها است که کار طراحی سایت را آسان کرده است؛ طوری که یک سوم سایت‌های جهان وردپرسی هستند.

برای شروع کار شما وردپرس را به صورت رایگان نصب می‌کنید، پس تا اینجا طراحی سایت رایگان تحقق یافته اما از مرحله‌ی بعد هزینه‌ها شروع می‌شود. یعنی شما باید دامنه و فضای هاستی برای سایت خود داشته باشید که رایگان نیست. برای خرید دامنه و هاست حداقل باید حدود نیم میلیون تومان پول پرداخت کنید. هرچقدر اطلاعات بیشتری روی سایت قرار دهید به فضای هاست بیشتری نیاز دارید و در نتیجه پول بیشتری باید صرف کنید.

یک سایت ساده آماده دارید که...

بعد تعیین دامنه و هاست شما یک سایت ساده دارید که نیاز به صرف وقت برای تعیین قالب و نصب افزونه‌ها دارد‌. قالب‌ها نقش مهمی در طراحی وب سایت به منظور جذب کاربران دارند چون محتوای سایت، شکل قالب را به خود می‌گیرد از طرفی قالب‌های رایگان چندان جذاب و تاثیرگذار نبوده و افراد بیشتر تمایل به پرداخت هزینه و استفاده از قالب‌های غیر رایگان دارند.

بعضی از افزونه‌ها رایگان هستند اما بعضی دیگر برای نصب نیاز به صرف هزینه دارد. یکی از افزونه‌هایی که به منظور بهینه سازی سایت نصب می‌شود، افزونه‌ی یوآست است که بسیار مهم و کاربردی می‌باشد. اگر هم تمایل به داشتن گواهی نامه امنیت یا اس اس ال ها دارید،باید برای آن نیز هزینه کنید.

بیشتر بخوانید؛ معرفی افزونه‌ های سئو وردپرس

 

طراحی رایگان سایت به چه قیمتی؟!

چون اغلب افرادی که اقدام به طراحی سایت رایگان به وسیله‌ی وردپرس می‌کنند، دانش کافی را ندارند. معمولا در هنگام کار روی سایت به مشکل برمی‌خوردند و نیاز به کمک گرفتن از افراد متخصص دارند؛ در نتیجه هزینه‌ای نیز صرف رفع مشکل سایت خواهد شد.

پس تنها امکاناتی که وردپرس به صورت رایگان در اختیار ما قرار می‌دهد امکان نصب وردپرس، قالب‌های بسیار ساده و تعدادی افزونه است بنابراین برای طراحی وب سایت عالی نیاز به صرف هزینه است. در مرحله‌ی بعد باید به سئو و بهینه سازی سایت از طریق شرکت‌های معتبر بپردازید. قابل توجه است که ساخت سایت با وردپرس نیاز به دانش تخصصی ندارد ولی حداقل یک یا دو هفته زمان می‌خواهد.

 

شرکت طراحی سایت

 

ورد پرس برای چه کسب وکارهابی مناسب است؟

همه‌ی کسب و کارها می‌توانند با استفاده از سیستم مدیریت محتوا اقدام به طراحی وب سایت کرده‌ و با توجه به نیاز خود آن را شخصی سازی کنند. بسیاری ازافراد برای سایت‌های شخصی، سایت‌های فروشگاهی وسایت‌های شرکتی بزرگ مثل ماکروسافت، افق نیوز، دانلودها و... از وردپرس برای طراحی سایتشان استفاده کردا‌ند‌.

 

آیا طراحی رایگان سایت همان سایت ساز است؟

سایت ساز یک برنامه یا سیستمی است که امکان ساخت، ویرایش و مدیریت سایت را برای افراد غیر متخصص فراهم می‌سازد. در حقیقت صاحبان شرکت طراحی سایت که بصورت آنلاین کار می‌کنند نرم افزاری که بصورت تخصصی کار کرده‌اند و شامل دامنه، هاست و قالب است را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. اما سایت ساز همه این امکانات را یا بصورت اشتراک ماهانه یا سالانه ارائه می‌کند یا برای استفاده از امکانات پول می‌گیرد و یا اینکه از فروش شما سود می‌گیرد. یعنی هیچ سایت سازی رایگان نیست.

هرچند طراحی وب سایت با سایت سازدر ابتدا بسیار گران به نظر می‌رسد و بصورت کامل رایگان نیست و باید هزینه‌ای بابت کار با آن پرداخت کرد اما نسبت به روش‌های دیگر ارزان‌تر است.یعنی نسبت به هزینه‌ای که برای خرید هاست، قالب، افزونه‌های و رفع مشکل سایت‌های وردپرسی می‌کنید، سایت ساز هزینه‌ی کمتری دارد.

بیشتر بخوانید؛ انواع پسوند دامنه سایت

 

مزایای سایت سازها

برخی تصور دارند که درسایت‌هایی که با سایت ساز طراحی شده‌اند، از قالب‌های بی کیفیت استفاده شده و بسیار ساده هستند در حالی که در سایت سازها از آخرین تکنولوژی‌ها استفاده شده است و به طور مداوم در حال بروزرسانی و افزایش امکانات هستند. از مزایای سایت ساز این است که شما بدون نیاز به دانش تخصصی می‌توانید در عرض چند ساعت  اقدام به طراحی وب سایت کرده یک‌ سایت مناسب برای خود طراحی کنید.از طرفی در صورت بروز مشکل،با پشتیبانی دائمی آن، مشکل حل خواهد شد.

 

شعار تبلیغاتیطراحی سایت رایگان

بعضی از افراد با ادعای طراحی سایت رایگان سعی در جلب مشتری دارند یعنی این‌که این خدمات را بصورت رایگان انجام نمی‌دهند بلکه با این شعار اقدام به جلب مشتری می‌کنند. برخی از شرکت طراحی سایت منظورشان از طراحی رایگان، ارزان بودن این خدمات است. وقتی شما با دیدن این تبلیغات با آن‌ها تماس می‌گیرید به شما انواع بسته‌ها و تعرفه را پیشنهاد می‌کنند در نتیجه حس قول خوردن به شما دست می‌دهد.

مثال از شرکت هایی که طراحی سایت رایگان انجام می دهند

عده ای از شرکت‌ها نیز در ابتدا برای شما یک سایت طراحی می کنند و در اختیارتان می‌گذارند و شما خرسند از صرفه جویی در هزینه‌ها، برای سئو و بهینه سازي سایت اقدام می‌کنید. با تلاش بسیار سایت خود را بالا می‌آورید اما وقتی به مرحله‌ی سوددهی می‌رسید شرکت طراحی سایت برای کوچک‌ترین خدمات از شما هزینه‌های بسیار بالا می‌خواهد و اگر این هزینه‌ها را نپردازید دیگر از سایت پشتیبانی نمی‌کند. تمام تلاش شما بیهوده می‌شود پس بهتر است از ابتدا یک راه درست را انتخاب کنید.

بعضی دیگر از شرکت‌هایی که ادعای طراحی سایت رایگان دارند؛ از سایت شما برای تبلیغات استفاده می‌کنند یعنی برای شما یک سایت طراحی می‌کنند و شما شروع به فعالیت در سایت خود می‌کنید اما از محتوا‌های ارزشمند شما برای تبلیغات سایت‌های دیگریا محصولات دیگراستفاده می‌کنند که این تبلیغات آنقدر زیاد و بی‌ربط است که تمایل مخاطب برای ماندن در سایت شما کم می‌شود. پس بهتر است روی این شرکت‌ها را نیز خط بکشید‌.

 

طراحی سایت رایگان برای چه کسب و کاری مناسب است؟

برای اینکه کسب و کارتان  پیشرفت کند نیاز به دیده شدن دارد؛ یکی از راه‌های دیده شدن، استفاده از اینترنت و فضای مجازی است. طراحی وب سایت باعث اعتبار‌بخشی به کسب وکار شما می‌شود و کاربران را مجاب می‌کند از محصولات یا خدمات شما استفاده کنند. علاوه براین باعث برند شدن کسب و کارتان  نیز می‌شود. اگر هم مغازه  دارید با کمک گرفتن از سایت می توانید مشتریان بسیاری به مغازه  جذب کنید. درواقع نسبت به هزینه و زمانی که صرف می‌کنید؛ سود بیشتری نصیبتان می‌شود.

به طور کلی داشتن سایت برای هر کسب‌وکار بزرگ و کوچکی نیاز است می‌خواهد یک مغازه کیف ‌فروشی باشد یا يک هلدینگ بین المللي! البته کسانی که تمایل ندارند پول خرج کنند به دنبال طراحی سایت رایگان هستند که چندان به هدفشان نمی‌رسند.

 

طراحی سایت فروشگاهی

 

نکات مهم و ارزشمند در طراحی وب سایت و سایت

 طراحی یک سایت خوب، باعث تمایز و برتری یک شرکت طراحی سایت از ده‌ها شرکت موجود می‌شود پس به هنگام انتخاب شرکت به این نکات توجه کنید:

  1. دامنه: در هنگام طراحی سایت نام سایت تاثیر زیادی در ماندگاری در ذهن کاربر و حرفه‌ای نشان دادن شما ایفا می‌کند. بعضی از شرکت طراحی سایت رایگان از نام‌های طولانی استفاده می‌کنند که مناسب نیست.
  2. هزینه ارتقا: به هنگام مقایسه شرکت‌ها، به هزینه‌ی ارتقا سایت‌ها دقت کنید که زیاد نباشد.
  3. تبلیغات: اگر تبلیغات در سایتی بیش از اندازه باشد، کاربران تمایلی به آن سایت ندارند و زود خارج می‌شوند.
  4. گواهی ssl: از موادی که باعث می‌شود سایت شما برای کاربران یک سایت امن بحساب بیاید داشتن گواهی ssl است. بعضی شرکت‌‌ها این گواهی را به صورت استاندارد ندارند که در این صورت شما باید خودتان بصورت سالانه آن را خریداری کنید.
  5. فضای کافی: برای اینکه بتوانید به اندازه کافی عکس و محتوا در سایت خود بگذارید نیاز به فضای کافی دارید؛ پس به هنگام طراحی وبسایت فضای کافی را در نظر بگیرید.
  6. کاربرد آسان: از موارد مهم در انتخاب شرکت میزان دانش شما در زمینه‌ی طراحی سایت است‌.

 

یک گام مهم بعد طراحی سایت برای بهبود کسب و کار

فقط با طرحی وب‌سایت از طریق شرکت طراحی سایت کسب و کارتان پیشرفت نمی‌کند؛مگر اینکه دانش کافی درباره‌ی دیجیتال مارکتینگ،سئو و بهینه‌سازی سایت داشته باشید. سئو و بهینه سازي سایت برای این است که سایت شما درموتور‌های جستجو رتبه بگیرد و بالا بیاید و وقتی کاربران در گوگل یا سایز موتور‌های جستجو سرچ می‌کنند، شما را در صفحه‌ی اول ببینند و از خدمات و محصولات شما استفاده کنند.

 

چاره‌ی راه برای طراحی سایت چیست؟

همان طور که گفتیم طراحی سایت وردپرس هزینه‌هایی مثل هزینه خرید دامنه، هاست، افزونه‌ها، قالب وهزینه رفع مشکلات سایت را دارد. قیمت سایت ساز‌ها اگرچه مقداری کمتر از وردپرس است اما بیشتر برای کسب‌وکار‌های کوچک کارایی دارد. دیگر شرکت‌هایی که ادعای طراحی سایت رایگان دارند، برای سود خودشان تلاش می‌کنند و چیزی جز تلف شدن وقت، انرژی و پول برای شما ندارند.

پس بهترین راه این است که فکر طراحی سایت رایگان را از سرتان بیرون کنید و به دنبال یک شرکت طراحی سایت خوب بگردید و با صرف هزینه مناسب یک سایت عالی داشته باشید. شرکت ایده پویا یکی از معتبرترین شرکت‌ها است  که در زمینه طراحی سایت، دیجیتال مارکتینگ، سئو و بهینه سازی سایت فعالیت دارد و شما می‌توانید با خیال راحت برای رشد کسب و کارتان به این شرکت اعتماد کنید.

 

 شرکت طراحی سایت

 

  • 1
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر