روش‌های نوین بازاریابی دیجیتال

تاریخ انتشار خبر : 1400 آبان 03

روش‌های نوین بازاریابی دیجیتال

 

بهتر است ابتدا با تعریف‌های اولیه بازاریابی آشنا شویم و گام به گام پیش برویم تا به درک درستی از بازاریابی دیجیتال برسیم. بازاریابی به اعمالی گفته می‌شود که باعث انجام یکسری اقدامات سودآور برای کسب و کار شما، از سوی مشتری می‌شود. بازاریابی به تمام استراتژی‌هایی گفته می‌شود که یک شرکت در جهت پیدا کردن جایگاه مناسب برای محصولات، خدمات و همچنین جذب مخاطب به کار می‌گیرد.

از اهداف بازاریابی می‌توان به ایجاد آگاهی از برند یا شرکت شما، افزایش تعامل و ارتباط نزدیک با مشتریان، ایجاد درآمد و سود بیشتر، تولید حجم زیاد از محصولات با کیفیت و کاهش هزینه‌های متوسط و ... اشاره کرد. یکی از روش‌های بازاریابی، دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی آنلاین است که در ادامه به بررسی این روش بطور کامل می‌پردازیم.

شرکت ایده پویا در تلاش است که به شما عزیزان در حوزه‌هایی مانند دیجیتال مارکتینگ و طراحی سایت و همچنین خدماتی چون تدوین استراتژی، برنامه نویسی، گرافیک و ... یاری برساند. پس تنها کافیست با شرکت طراحی وب ایده پویا همراه باشید تا به شما در شناخت این نوع از بازاریابی کمک کنیم.

 

بازاریابی دیجیتال چیست؟

دیجیتال مارکتینگ را نمی‌توان به صورت مستقیم تعریف کرد. این حوزه شامل تمامی فعالیت‌های بازاریابی‌ای می‌شود که از اینترنت و دستگاه‌های الکترونیک استفاده می‌کنند. مهم‌ترین ابزار‌های بازاریابی دیجیتال که انتظار می‌رود یک دیجیتال مارکت بر آن مسلط باشد شامل وبسایت، پست‌های وبلاگ، شبکه‌های اجتماعی، کتاب‌های الکترونیک، بروشور‌های آنلاین، ایمیل و ... می‌شود.

 

بازاریابی دیجیتال

 

انواع روش های بازاریابی دیجیتال

بازاریابی در موتورهای جستجو

در این روش شما باید سعی کنید با استفاده از اصول سئو، رنکینگ سایت خود را در رتبه بندی موتور‌های جستجو، بهبود بخشید. این کار باعث می‌شود برند یا سایت شما در صفحات اول نتایج جستجو در گوگل قرار بگیرد. به این طریق شما قادر خواهید بود مشتری‌های بیشتری کسب کنید. از مزایای سئو می‌توان به افزایش بازدید وب سایت، افزایش فروش محصولات، افزایش شهرت برند، افزایش ترافیک سایت و ... اشاره کرد. شما می‌توانید با تولید محتوا خاص و استفاده اصولی از کلمات کلیدی رتبه بهتری در موتورهای جستجو کسب کنید.

بازاریابی از طریق تبلیغات کلیکی(PPC)

در این نوع از بازاریابی شما باید به ازای هر کلیک روی تبلیغ یا لینکتان در گوگل مبلغی به موتورهای جستجو گوگل پرداخت کنید. این کار بسیار به صرفه است و باعث افزایش مخاطب شما می‌شود.

بازاریابی محتوا

یکی از موثر‌ترین عوامل برای ارتقا رتبه در گوگل بازاریابی محتوا است. به این معنا که شما باید بتوانید محتوایی خاص و با‌کیفیت تولید کنید و توجه مخاطب را جلب کنید. برای داشتن یک محتوا مناسب بهتر است به عواملی نظیر نوشتن اطلاعات کاربردی، عکس‌های مناسب و با کیفیت، رعایت نگات نگارشی، تیتر‌های جذاب و ... توجه کنید.

بیشتر بخوانید؛ تاثیر بازاریابی محتوا بر کسب و کار اینترنتی

بازاریابی از طریق ایمیل

در این شیوه از بازاریابی اینترنتی شما به طور مستقیم و منظم با افراد در ارتباط هستید و تعداد زیادی از مشتریان را با اطلاع رسانی‌های متفاوت راضی نگه می‌دارید. یک نکته مهم در تبلیغ به وسیله روش ایمیل مارکتینگ ارائه خدمات رایگان به مخاطب است که ایمیل‌های شما رو به دقت بررسی کنند. از مهم‌ترین اهداف این نوع بازاریابی می‌توان به اطلاع رسانی محصولات جدید وخدمات خود به افراد اشاره کرد.

بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی

این روش یکی از بهترین نمونه‌های بازاریابی دیجیتال است به این دلیل که دسترسی افراد به شبکه‌های اجتماعی بسیار فراگیر شده است و با استفاده از این روش می‌توانید خیلی سریع به نتیجه مطلوب برسید. برای این کار کافی است حوزه کاری خودتان را مشخص کنید، برنامه ریزی کنید، محتوای مناسب مخاطبتان را بسازید و منتشر کنید.

بازاریابی اینفلوئنسر

در شیوه اینفلوئنسر مارکتینگ، به کمک شبکه‌های اجتماعی صورت می‌گیرد که برند یا کسب و کار شما بین مردم دهان به دهان می‌چرخد. این هدف نیاز به یک کمپین خلاقانه دارد که بین مردم پخش شود و تبلیغ توسط خود مردم انجام شود.

بازاریابی با تلفن همراه

هر کدام از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ بر روی تلفن همراه قابل اجرا است اما یک روش دیگر، ارسال اس ام اس به مشتریان و اطلاع رسانی درباره تخفیفات، محصولات جدید و ... است.

بازاریابی ویدئویی

با این روش شما می‌توانید سریع‌تر پیام خود را به مخاطب برسانید، ویدئوها نقش سازنده‌ای در تبلیغات دارند. با استفاده از آن می‌توان پیام‌ها را بهتر در ذهن مخاطب نشاند.

بازاریابی درونگرا

در روش بازاریابی درونگرا (اینباند مارکتینگ)، شما با ارائه اطلاعات مفید و کاربردی افراد علاقه مند به حوزه کاری خود را جذب می‌کنید. شروع ارتباط مخاطب با شما توسط خود مخاطب انجام می‌شود.

طراحی و توسعه سایت

منظور از طراحی سایت یک سایت با استاندارد و کیفیت بالا است که بازدیدکننده را به مشتری تبدیل کند. در این بازار که هر روز شاهد پیشرفت‌های جدید هستیم نمی‌توان با داشتن چیزهای ساده و ابتدایی در آن رقابت کرد. برای اینکه بتوانید در این عرصه موفق شوید به یک سایت منظم و قوی نیاز دارید.

بازاریابی نمایشی

در این نوع از بازاریابی شما با استفاده از تبلیغ‌های برنامه ریزی شده که توسط ناشران مخصوص مشتری‌های شما صورت می‌گیرد، الگوریتم درستی را پیش می‌گیرید و باعث رشد وب سایت خود می‌شوید.

بازاریابی پورسانتی

نوعی از تبلیغ که فرد یا شرکت در ازای تبلیغ از شما پول دریافت می‌کند مانند ویدئو‌های تبلیغی در یوتیوب یا استوری‌های تبلیغاتی در اینستاگرام و...

 

اتوماسیون بازاریابی

 

شما می‌توانید با استفاده از یک سری نرم افزار فرآیند بازاریابی را به طور خودکار انجام دهید. برای مثال از سیستم‌های خودکار برای فرستادن ایمیل به اعضا استفاده کنید، برای اینکه به طور مداوم پست‌ها را قرار بدهید، با اجرا ابزارهای زمان بندی شبکه‌های اجتماعی محتواها را به صورت منظم منتشر کنید و ... .

 

تبلیغات اپلیکیشنی

یکی از روش‌های رایج در دیجیتال مارکتینگ است که شما می‌توانید تبلیغ خود را به اپلیکیشن‌های آموزشی، خدماتی، بازی‌ها و ... بسپارید. این نوع از تبلیغ می‌تواند به روش‌های مختلف صوتی، تصویری، ویدئویی و غیره صورت بگیرد. در این روش نیز هزینه بر مبنای تعداد نمایش، تعداد کلیک و ... است.

 

بازاریابی آنلاین

 

روش‌های نوین بازاریابی دیجیتال

در دنیای امروز که همه چیز مجازی شده است، برای داشتن کسب و کار پر رونق واجب است که از فضای اینترنت بهینه استفاده کنید. با توجه به روش‌هایی که در مقاله اشاره کردیم مانند بهبود موتور‌های جستجو، بازاریابی با ایمیل، بهتر کردن محتوا و ... شما می‌توانید اعتبار بیشتری کسب کنید. بنابراین با استفاده از روش‌های نوین بازاریابی مناسب خدماتتان قطعا نتایج درستی دریافت می‌کنید.

 

آیا بازاریابی دیجیتالی برای همه کسب و کارها مفید است؟

با توجه به تحولاتی که در حوزه فناوری اتفاق افتاده است اگر نتوانید از شیوه‌های جدید بازاریابی استفاده کنید، پیشرفت نخواهید کرد. با توجه به اینکه امروزه همه افراد موبایل‌های هوشمند دارند و وقت زیادی را در فضای مجازی سپری می‌کنند، بهتر است در هر زمینه‌ای که فعالیت می‌کنید از بازاریابی دیجیتال بهره بگیرید.

به یاد داشته باشید اگر شیوه تبلیغاتی شما تحمیلی باشد آزاردهنده است و باعث می‌شود مخاطب از دیدنش اجتناب کند. شما باید سعی کنید از روشی استفاده کنید که علاوه بر نشان دادن محصولات به خریداران، آن‌ها را به مشتری دائم خود تبدیل کنید.

 

تاثیرات بازاریابی دیجیتالی در کسب و کار شما

بازاریابی اینترنتی باعث افزایش فروش کالای شما می‌شود و با ایجاد شبکه ارتباطی قوی می‌توانید اعتماد بیشتری جلب کنید. شما در این روش می‌توانید نیاز مشتریان را پیدا کنید و راهکار‌های رفع بهتر این نیاز‌ها را پیدا کنید.

 

تفاوت بازاریابی اینترنتی با روش‌های بازاریابی سنتی

بازاریابی سنتی مربوط به یک منطقه خاص می‌شود که از طریق بیلبوردها، چاپ تراکت، مجلات محلی، تلوزیون و ... انجام می‌شود. در مقایسه بازاریابی سنتی و دیجیتال می‌توان به چند مورد توجه کرد برای مثال در بازاریابی سنتی اولویت فروش بیشتر به مصرف کننده است؛ اما در بازاریابی اینترنتی اولویت با حفظ و وفادار نمودن مشتری است.

در شیوه دیجیتال تعداد مشتریان بیشتر است زیرا امکان معرفی محصول به افراد در همه نقاط جغرافیایی امکان پذیر است. تبلیغات از طریق بازاریابی مدرن باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود در صورتی که برای استفاده از بازاریابی سنتی ملزم به خرج هزینه‌های زیاد هستید. در روش بازاریابی اینترنتی مطالب به سرعت در اختیار مشتری قرار می‌گیرد اما در روش سنتی چنین نیست. بازاریابی دیجیتال محدودیت زمانی و مکانی ندارد، فعالیت 24 ساعته از دیگر مزایای آن نسبت به روش سنتی است.

 

انواع بازاریابی دیجیتالی

 

چطور بازاریابی اینترنتی را شروع کنم؟

اولین کاری که باید انجام دهید راه اندازی وب سایتی منظم و دقیق با رعایت اصول استاندارد است که برای این کار می‌توانید از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید. سعی کنید برنامه اولیه وب سایت را تنظیم کنید و به دنبال کلمات کلیدی بگردید که رتبه خوبی در موتورهای جستجو گوگل پیدا کنید. بعد از ایجاد وب سایت حتما در شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام فعالیت داشته باشید. کمی زمان می‌برد تا به نتیجه مطلوب برسید اما پشتکار داشته باشید و مطالب را مرتباً بروز کنید. با استفاده از بازاریابی از طریق تبلیغات کلیکی می‌توانید در کوتاه مدت به مخاطبان دسترسی پیدا کنید.

 

وظایف یک بازاریاب دیجیتال چیست؟

بازاریاب دیجیتال معمولا عملکرد شرکت را ارزیابی می‌کند. در شرکت‌های کوچک ممکن است یک فرد چند مسئولیت را همزمان به عهده داشته باشد اما در شرکت‌های بزرگ چندین متخصص وجود دارد و هر فرد مسئولیت یک یا دو کانال را دارد. در ادامه به معرفی چند متخصص و مسئولیت‌های آن‌ها می‌پردازیم.

  • مدیر سئو؛ از روش‌های گوناگون برای بهینه سازی متن استفاده می‌کند تا بتواند بهترین رتبه را در موتور جستجو گوگل کسب کند.
  • مدیر شبکه اجتماعی؛ این افراد معمولا مسئول زمان بندی انتشار محتوا در شبکه‌های اجتماعی هستند. شبکه‌های اجتماعی مورد استفاده بستگی به صنعت مورد نظر دارد.
  • متخصص بازاریابی محتوا؛ این افراد برنامه ریزی و زمان بندی محتوا را بر عهده دارند و معمولا با سایر بخش‌ها همکاری می‌کنند.
  • مسئول هماهنگی اتوماسیون بازاریابی
  • مسئولیت این فرد ایجاد هماهنگی میان فعالیت‌ها و نظارت برآن‌هاست. این شخص باید عملکرد هر کمپین را ثبت و بررسی کند.

جمع بندی

حال که با بازاریابی دیجیتال و انواع آن آشنا شدید، می‌توانید بهترین روش‌ها برای برقراری ارتباط با مخاطب خود را پیدا کنید و با مقایسه روش‌های سنتی و دیجیتال انتخابی مناسبی برای ارائه محصولات یا خدمات خود داشته باشید. باید برای گردآوری یک تیم خوب و سخت کوش تلاش کنید و آن‌ها را به درستی رهبری کنید. هرگز فراموش نکنید برای شروع هر کار بهتر است تحقیقات لازم را انجام دهید و با تصمیمات درست قدم بردارید.

آژانس دیجیتال مارکتینگ ایده پویا در تلاش است که به بهترین نحو شما را راهنمایی کند و به شما در انتخاب راه درست یاری برساند. در گام اول اهدافتان را مشخص کنید، سپس شروع کنید و با استراتژی جلو بروید تا موفق بشوید.

 

سئو سایت 

 

  • 11
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر