آموزش جامع روش‌های صحیح طراحی صفحه "تماس با ما"

آموزش جامع روش‌های صحیح طراحی صفحه "تماس با ما"

تاریخ انتشار خبر : 1400 مهر 19

آموزش جامع روش‌های صحیح طراحی صفحه "تماس با ما"

 

در این بخش، با روش‌های صحیح طراحی صفحه "تماس با ما" آشنا خواهید شد. وجود این صفحه در وب‌سایت‌های مختلف اعم از خبری مجله‌ای، شرکتی، فروشگاهی و ... اهمیت زیادی دارد؛ زیرا پلی میان کاربران با مدیر یا ادمین سایت است.

به‌این‌ترتیب، اگر کاربری بخواهد با مسئول مربوطه ارتباط برقرار کند وارد صفحه تماس با ما شده و انتظار دارد در این صفحه به هدف خود دست یابد. بنابراین در هنگام طراحی صفحه تماس با ما باید به اصول انجام این کار توجه ویژه‌ای داشت و از انجام اشتباهات رایج در طراحی صفحه اجتناب کرد. حال اینکه، کدام روش‌های طراحی صفحه صحیح و کدام‌یک اشتباه است در ادامه توضیح داده‌ایم.

ضمن اینکه شرکت طراحی وب سایت ایده پویا، طراح صفحات مختلف سایت ازجمله صفحه "تماس با ما" است و این صفحات را به‌صورت حرفه‌ای ایجاد می‌کند. شما عزیزان می‌توانید از ایده‌های خاص کارشناسان ما بهره‌مند شوید و وب‌سایت خود را به یک وب‌سایت منحصربه‌فرد و پربازدید تبدیل کنید.

بیشتر بخوانید؛ تکنیک طراحی صفحه درباره ما

 

اهمیت وجود صفحه تماس با ما در وب‌سایت

وجود صفحه تماس با ما در وبسایت‌های مختلف اهمیت زیادی دارد. درواقع، در هر حوزه‌ای که مشغول به فعالیت هستید مخاطبان مختص به خود را دارید که جهت ارتباط بهتر با آن‌ها بایستی یک صفحه جداگانه طراحی کنید و مخاطب با کمک اطلاعات مندرج در آنجا با شما ارتباط برقرار کند.

برخی از طراحان در اقدامی غیرحرفه‌ای اقدام به حذف صفحه تماس با ما کرده یا اینکه در همان ابتدا نیز این صفحه را ایجاد نمی‌کنند. این کار یکی از اشتباهات رایج در طراحی سایت است که باید از انجام آن خودداری کرد و با توجه به اصول حرفه‌ای طراحی نسبت به طراحی صفحه تماس با ما اقدام کرد.

 

طراحی سایت

 

مراحل طراحی صفحه "تماس با ما"

در زیر مراحل طراحی صفحه "تماس با ما" را شرح داده‌ایم:

  • انتخاب محل قرارگیری صفحه تماس با ما

معمولاً صفحه تماس با ما در فهرست سایت قرار داده می‌شود که می‌توان با بهره‌گیری از ایده‌های ناب، صفحه تماس با ما را در محلی دیگر و با یک ظاهر خاص ایجاد کرد. موضوعی که در رابطه با محل قرارگیری صفحه تماس با ما اهمیت دارد این است که این صفحه باید در معرض دید مخاطبان قرار داشته باشد تا آن‌ها در صورت نیاز وارد صفحه شوند. بنابراین گام نخست مربوط به تعیین محل قرارگیری صفحه است و بایستی با توجه به موضوع فعالیت وب‌ سایت، بهترین مکان برای آن در نظر گرفته شود.

 

  • طراحی صفحه تماس با ما

نحوه طراحی صفحه تماس با ما مانند سایر صفحات وب‌سایت است و شما می‌توانید با چندین روش مختلف نسبت به طراحی آن اقدام کنید. برای مثال، می‌توانید با کمک صفحه ساز ویژوال کامپوزر و المان‌های درجه‌یک آن، یک صفحه قدرتمند ایجاد کنید یا از افزونه‌هایی که در این حوزه ایجادشده‌اند استفاده کنید. همچنین در طراحی صفحه تماس با ما باید پیچیدگی را کنار گذاشت و با چندین آیتم کاربردی به مخاطب کمک کرد تا در زمان کوتاهی به هدفش برسد.

 

صفحه حرفه ای تماس با ما

 

  • قرار دادن یک متن مناسب

در صفحه تماس با ما باید یک متن عالی و به‌دوراز هرگونه تبلیغات قرار داده شود. اگر متن این قسمت با یک خوشامدگویی آغاز شود دل‌پذیرتر خواهد شد و اینکه در این صفحه از توضیح بیش‌ازحد درباره کسب‌وکار خود اجتناب کنید. متونی که بهتر است در این قسمت گنجانده شوند عبارت‌اند از اطلاعات و آدرس محل کار (در صورت فعالیت حضوری)، شماره‌های تماس و همین‌طور ایمیل و سایر شبکه‌های اجتماعی که در آن فعال هستید.

 

  • افزودن نقشه در صفحه تماس با ما

افزودن نقشه در صفحه تماس با ما به‌منظور کسب اعتماد مخاطبان هدف انجام می‌گیرد. بنابراین اگر شما دارای شرکت یا فروشگاه فیزیکی هستید بهتر است نقشه آن را در صفحه تماس با ما قرار دهید تا هم اعتماد مشتری جذب شود و هم بهتر آدرس محل کسب‌وکار شما را یاد بگیرد.

 

  • افزودن فرم در صفحه تماس با ما

طراحی یک فرم ساده و پرکاربرد که کاربر از طریق آن بتواند در زمان کوتاهی مطلب موردنظرش را به شما منتقل کند اهمیت زیادی دارد. درواقع، افزودن نقشه و فرم به صفحه تماس با ما از مراحل اجباری آن نیست اما در کسب رضایت کاربران مؤثر بوده و عملکرد این صفحه را بهبود می‌بخشد. همچنین فیلدهایی که بهتر است در قسمت فرم وجود داشته باشند عبارت‌اند از نام و نام خانوادگی، ایمیل یا شماره همراه، موضوع و پیام کاربر که برای هرکدام باید یک فیلد جداگانه طراحی کرد.

ضمن اینکه، اگر وب‌ سایت شما توسط وردپرس طراحی‌شده است می‌توانید در بخش فرم‌ها یک فرم استاندارد و مناسب طراحی کنید یا اینکه افزونه‌های مختلف مربوط به طراحی فرم همچون Gravity Forms را خریداری کرده و با آپلود آن در مخزن وردپرس از امکانات متعدد آن استفاده کنید. البته ازآنجایی‌که در قسمت تماس با ما نیاز به طراحی یک فرم پیچیده نیست می‌توانید از همان فرم ساز وردپرس استفاده کنید.

 

طراحی صفحه تماس با ما

 

اشتباهات پرتکرار در طراحی صفحه تماس با ما 

  • قرار دادن صفحه تماس با ما در مکانی نامناسب

همان‌طور که اشاره شد صفحه تماس با ما باید در موقعیتی قرار داشته باشد که کاربر به‌راحتی آن را پیدا کند. برخی از طراحان، صفحه تماس با ما را به‌منظور خاص شدن سایت خود در قسمت Footer قرار می‌دهند که این کار باعث سردرگمی کاربر شده و اگر موفق به یافتن آن نشود وب‌سایت را ترک‌ خواهد کرد و یک مشتری از دست می‌رود. توجه داشته باشید که این صفحه بهتر است در قسمت Header و بخش فهرست بندی آن اضافه شود تا در تیررس نگاه مخاطب باشد.

 

  • قرار دادن تنها یک‌راه ارتباطی در صفحه تماس با ما

در صفحه تماس با ما نباید به درج تنها یک‌راه ارتباطی اکتفا کرد. برخی از طراحان، تنها شماره تماس یا تنها آدرس شبکه‌های اجتماعی را در این قسمت درج می‌کنند که هر دو کار باعث نارضایتی تعدادی از مخاطبان خواهد شد.

توجه داشته باشید که عده‌ای از کاربران تمایلی به برقراری تماس تلفنی ندارند و ترجیح می‌دهند از طریق رسانه‌های اجتماعی با شما ارتباط برقرار کنند و بالعکس. بنابراین قرار دادن چند روش ارتباطی اهمیت زیادی دارد و باعث رضایت تمام مخاطبان شما با هر نوع تمایل و روحیه‌ای خواهد شد.

 

  • افزودن یک فرم غیراستاندارد

منظور از فرم غیراستاندارد، فرمی است که یا فیلدهای آن به‌اندازه کافی نیست یا بیش‌ازحد فیلد دارد. درواقع، تعداد فیلدهای برخی فرم‌ها به‌اندازه‌ای کم است که اطلاعات اصلی کاربر به دست نمی‌آید و برخی دیگر نیز اطلاعات شخصی را هم طلب می‌کنند. بنابراین توجه کنید که نباید در طراحی فرم، افراط یا تفریط کرد و بایستی روند طراحی خود را در یک سطح اعتدال و استاندارد قرار داد تا فرم مربوطه کارایی لازم را داشته باشد.

 

  • عدم به‌روزرسانی صفحه تماس با ما

صفحات سایت مخصوصاً صفحات مهمی همچون تماس با ما باید هرچند وقت یک‌بار به‌روزرسانی شوند تا مشکلات یا حفره‌های ایجادشده در آن‌ها برطرف شود و اگر امکان جدیدی در دنیای تکنولوژی ارائه شد آن را به صفحه خود بیفزایید و درنهایت، از رقبای خود پیشی بگیرید. بنابراین بعد از طراحی سایت باید از صفحات آن پشتیبانی کنید تا بازدید لازم را به دست آورده و در بین صفحات برتر گوگل قرار بگیرید.

 

ایده‌های جذاب جهت زیباتر شدن صفحه تماس با ما

قرار دادن تصویر از محل کار یا کارکنان مرکز یکی از ایده‌های جذابی است که باعث زیباتر شدن صفحه تماس با ما می‌شود. درواقع، این کار علاوه بر اینکه باعث خاص شدن صفحه تماس با ما می‌شود منجر به کسب اعتماد کاربران شده و یک تکنیک عالی به‌منظور اعتماد سازی در فضای کسب‌وکار اینترنتی است. بنابراین در صورت مقدور بودن سعی کنید عکسی از مرکز خود یا پرسنل و مدیر مرکز را قرار دهید تا کاربران راحت‌تر بتوانند اعتماد کنند.

قرار دادن دکمه‌های شبکه‌های اجتماعی که باعث انتقال کاربران به این شبکه‌ها شود یک کار خلاقانه محسوب می‌شود و دنبال کنندگان شما را هم افزایش می‌دهد. درواقع، این دکمه‌های لینک دار یک روش جایگزین مناسب برای اشخاصی است که تمایل به برقراری تماس تلفنی ندارند و می‌خواهند از طریق روش‌های دیگر با شما ارتباط برقرار کنند.

قرار دادن شعار شما در این صفحه از ایده‌های ناب جهت خاص شدن و زیباتر شدن صفحه تماس با ما است. بعد از شعار نیز یک متن خلاقانه و بسیار جذاب قرار دهید به صورتی که همیشه در ذهن مخاطب باقی بماند. طول متن هم سعی کنید کوتاه باشد؛ چراکه کاربران تمایلی به مطالعه متن‌های طولانی ندارند.

 

مزایای استفاده از روش‌های صحیح طراحی صفحه "تماس با ما"

در قسمت زیر به برخی از فواید استفاده از شیوه‌های صحیح در طراحی صفحه تماس با ما اشاره‌کرده‌ایم:

  • دریافت بازخوردهای بهتر
  • رفع مشکلات کاربران
  • کسب رضایت مخاطبان
  • زیباتر شدن وب‌سایت
  • کسب بازدید بیشتر

 

شرکت ایده پویا یکی از شرکت‌های معتبر و پیشرو در زمینه طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ است که پروژه ها و سایت‌های بزرگی در ایران توسط تیم ایده پویا عملیاتی‌شده است. همچنین امکان طراحی جداگانه سایر صفحات سایت همچون صفحه تماس با ما وجود دارد و شما می‌توانید با بهره‌گیری از تجارب و ایده‌های نیروهای ما، سایت خود را به یک سایت جذاب تبدیل کنید.

 

طراحی سایت حرفه ای

 

  • 2
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر