همه چیز درباره فن پیج مارکتینگ

تاریخ انتشار خبر : 1400 مهر 10

همه چیز درباره فن پیج مارکتینگ

 

امروزه رسانه‌های اجتماعی به یکی از اصلی‌ترین بخش‌ها در زندگی ما تبدیل شده‌اند؛ تاجایی‌که بیشتر کسب‌وکارهای تازه برای رونق تجارت خود، از این نقطه شروع کرده و مشتریان را به خود جذب می‌کنند. در این میان شبکه‌های اجتماعی نیز در تلاش هستند تا با اضافه کردن امکانات مختلف، به حساب‌های تجاری فرصت بیشتری برای فعالیت بدهند. یکی از این امکانات، امکان ایجاد فن پیج است؛ به همین دلیل امروزه در بازاریابی دیجیتال، حوزه گسترده‌ای به فن پیج مارکتینگ اختصاص یافته است که در این مقاله آن را به شما معرفی خواهیم کرد.

نکته مهم اینجا است که برای موفقیت در این حوزه باید کار خود را به یک تیم حرفه‌ای بسپارید؛ تیمی مانند ایده پویا که سال‌ها است در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت داشته و با زیر و بم این دنیا آشنا است. ایده پویا حدود 14 سال است که در این حوزه فعالیت داشته و می‌تواند با ارائه راه‌حل‌های موثر، به شما در رسیدن به قله‌های موفقت و ماندگار شدن در ذهن مشتری کمک کند. مهم‌ترین نکته در زمان کار با ایده پویا، پیاده شدن ایده‌های شما در کنار ناب بودن طراحی‌ها و روش‌های این گروه برای کسب موفقیت در یک مسیر است. جهت کسب اطلاعات بیشتر و استفاده از مشاوره رایگان این تیم با شماره تلفن‌های شرکت تماس بگیرید.

 

فن پیج

 

فن پیج چیست؟

فن پیج Fanpage امکانی است که در انواع شبکه‌ های اجتماعی مانند اینستاگرام و فیسبوک برای هنرمندان و برندها فراهم کرده است. این صفحه را می‌توان به‌نوعی صفحه هواداران دانست که در آن به معرفی فعالیت‌های پیج اصلی پرداخته می‌شود؛ به عبارت بهتر صفحه اصلی و فن پیج‌ها باید هم‌راستا با یکدیگر حرکت کرده و پست‌هایی که در صفحه اصلی به اشتراک گذاشته می‌شوند، در فن پیج تبلیغ شوند. همچنین می‌توان با انتشار تصاویر و اخبار درباره برند یا هنرمند، افراد را ترغیب به حضور در پیج اصلی و دنبال کردن آن نمود. امروزه اکثر افراد مشهور و معروف در حوزه‌های مختلف مانند موسیقی، ورزشی، سینمایی و... ار صفحه فن پیج برخوردار هستند.

 

منظور از فن پیج مارکتینگ کدام است؟

فن پیج مارکتینگ یک شیوه جدید در بازاریابی دیجیتال است که به شما کمک می‌کند تا بتوانید از طریق فن پیج‌ها، دایره مخاطبان خود را گسترده کرده و با افراد بیشتری تعامل داشته باشید. در این شیوه بازاریابی اینترنتی شما می‌توانید تعداد زیادی فن پیج را با اهداف مختلف ایجاد کرده و از هریک از آن‌ها برای پیمودن مسیر خاصی استفاده کنید.

به عبارت بهتر شما می‌توانید سوالات و دغدغه‌های مشتریان را موردبررسی قرار داده و فعالیت هریک از فن پیج‌ها را برای پاسخ به این سوالات برنامه‌ریزی کنید. برای مثال یکی از صفحات را صرفا به انتشار اخبار اختصاص داده و در دیگری محتواهای آموزشی منتشر کنید. هریک از این صفحات می‌توانند به‌نوبه خود افراد مختلفی را با برند یا محصول شما آشنا کرده و در دیده شدن شما ایفای نقش کنند.

 

بازاریابی دیجیتالی

 

مزایای استفاده از فن پیج مارکتینگ چیست؟

برای اینکه بتوانید به میزان تأثیرگذاری استفاده از این شیوه بازاریابی شبکه‌ های اجتماعی در دستیابی به موفقیت‌تان پی ببرید؛ باید با مزایای فن پیج مارکتینگ آشنا شوید. استفاده و بکارگیری صفحه فن پیج مزیت‌های بسیاری دارد که نباید آنها را در فضای مجازی دست کم گرفت؛ برخی از این مزیت‌ها عبارت‌اند از:

  • رایگان بودن

یکی از بهترین مزیت‌های فن پیج مارکتینگ این است که شما نیازی نیست برای احداث این صفحات، هزینه‌ای را پرداخت کنید. به‌این‌ترتیب می‌توانید بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای، چندین پیج داشته باشید که به‌طور رایگان برای تبلیغ کار شما پست می‌گذارند. به‌این‌ترتیب می‌توانید با مخاطبان بیشتری ارتباط برقرار کرده و تجارت خود را توسعه دهید.

 

  • جذب آسان‌تر مخاطب

بیشتر افراد تمایلی ندارند که صفحات فروشگاهی را در رسانه‌های اجتماعی دنبال کرده و یا با آن‌ها تعامل داشته باشند؛ این در حالی است که یک صفحه آموزشی یا خبری یا هر محتوای متفاوت دیگری، می‌تواند با سرعت بیشتری مخاطبان را به خود جذب کرده و در معرفی شما به آن‌ها نقش موثری را ایفا کند. با داشتن یک یا چند فن پیج خوب می‌توانید به‌راحتی و در کنار دادن اطلاعات متنوع و جذاب به مخاطب، خود را به او معرفی کرده و او را ترغیب به بازدید از صفحه اصلی کنید.

 

  • افزایش تعامل با صفحات مشابه

شما به‌عنوان شخصی که می‌خواهید یک تجارت تازه را راه‌اندازی کنید؛ فرصت بسیار کمی برای تعامل و انجام فعالیت‌های تبلیغاتی خواهید داشت؛ اما فن پیج مارکتینگ می‌تواند این فرصت را در اختیار شما قرار دهد که تیم خود را گسترش داده و به‌این‌ترتیب فرصت تعامل با پیج‌های مشابه را بالا ببرید.

برای فهم بهتر این موضوع باید بدانید که یکی از بهترین راه‌ها برای معرفی خود به مخاطبان، این است که وارد صفحاتی شوید که حوزه کاری مشابهی با شما دارند؛ شما باید در این صفحات فعال بوده و تا حد امکان نظر بدهید. با این کار می‌توانید توجه مخاطبان علاقه‌مند به این حوزه را جلب کرده و آن‌ها را به‌طور غیرمستقیم برای دیدن صفحه خود ترغیب نمایید. واضح است که انجام این کار توسط فن پیج‌ها و اداره‌کنندگان آن‌ها بسیار راحت‌تر بوده و به‌این‌ترتیب شما می‌توانید زمان خود را صرف انجام دیگر کارها برای توسعه تجارت خود کنید.

 

  • ماندگار بودن دنبال کنندگان

زمانی که دنبال کننده‌ای را از طریق فن پیج به صفحه خود اضافه می‌کنید؛ مطمئن خواهید شد که این شخص تا مدت زیادی در پیج شما ماندگار است. زیرا فرصت کافی را برای شناخت شما و برندتان در اختیار داشته و درنهایت به‌قدری به شما و حوزه کاری‌تان علاقه‌مند شده که تصمیم به دنبال کردن آن گرفته است. درنتیجه می‌توانید با ایجاد محتواهای جذاب، این مخاطبان را به‌طور دائمی در صفحه خود نگه دارید.

 

فن پیج مارکتینگ

 

برای رسیدن به موفقیت در فن پیج مارکتینگ باید چه کارهایی انجام داد؟

همان‌طور که گفتیم فن پیج مارکتینگ Fanpage Marketing یک حوزه تازه تاسیس در بازاریابی دیجیتال است که بسیاری از افراد با آن آشنا نبوده و از آن استفاده نمی‌کنند. به همین دلیل می‌تواند فرصت‌های زیادی را برای رشد در اختیار شما قرار داده و در دیده شدن شما تاثیر به سزایی داشته باشد. بااین‌حال برای رسیدن به این موفقیت باید کارهایی را انجام دهید که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از CTA

CTA یا Call To Action راهی است که شما می‌توانید از آن برای ترغیب مخاطبان خود به انجام یک کار استفاده کنید. به یاد داشته باشید که فن پیج‌ها با هدف تولید لید و رشد مخاطبان ایجاد می‌شوند؛ بنابراین فعالیت آن‌ها باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که از هر فرصتی برای دعوت مخاطب به بازدید از پیج شما استفاده کند. برای این کار باید از عبارت‌هایی مانند ما را دنبال کنید یا لینک را بالا بکشید یا فیلم را تماشا کنید و مواردی ازاین‌دست استفاده کنید. این عبارت‌ها را می‌توانید در بیو، استوری یا حتی قسمت نظرات قرار دهید.

بیشتر بخوانید؛ بالا بردن کال تو اکشن CTA

 

مزایای فن پیچ

 

  • تعامل با پیج‌های مشابه

یکی دیگر از راهکارهای فن پیج مارکتینگ برای جلب مشتریان، تعامل صفحه اصلی و همه فن پیج‌ها با دیگر صفحات مشابه است. این کار باعث می‌شود که شما بتوانید به‌راحتی به مخاطبانی دسترسی پیدا کنید که از علاقه آن‌ها به حوزه کارتان اطمینان دارید. البته باید دقت کنید که در بیشتر موارد باید از جنبه تبلیغات مستقیم در طی این تعامل خودداری کنید. برای مثال نباید در نظرات، مخاطب را تشویق به بازدید از صفحه یا فن پیج خود کنید. بلکه برای ترغیب او به مشاهده صفحه، باید از نظرات حرفه‌ای و درست استفاده کنید تا در همان گام اول شما را به‌عنوان یک متخصص بشناسد.

 

  • انتشار محتواهای جذاب و مناسب

فن پیج‌ها باید به‌طور دائمی فعال بوده و حداقل یک‌بار در روز پستی را منتشر کنند. به یاد داشته باشید که دنبال کنندگان شما تنها در صورتی صفحه شما را ترک نخواهند کرد که همان چیزی را در آن بیابند که می‌خواهند. به عبارت بهتر باید محتوایی را تولید کنید که به سوالات مختلف مشتریان پاسخ داده و آن‌ها را برای ماندن در پیج یا حتی معرفی آن به دیگران ترغیب می‌کند. محتوا بسیار مهم است؛ اگر هرروز پست نگذارید؛ فالوورهای فعلی خود را از دست داده و هیچ شانسی برای جذب فالوور جدید نخواهید داشت.

در کنار این‌ها شبکه‌های اجتماعی برای رتبه‌بندی صفحه شما و نمایش آن در میان پست‌های پیشنهادی، فعالیت شما و همه صفحات مرتبط را در نظر می‌گیرند. یک حضور منظم و برنامه‌ریزی‌شده می‌تواند شما را به‌عنوان یک صفحه فعال جا بیندازد. دقت کنید که باید بهترین زمان را برای انتشار پست، با توجه به دایره مخاطبان خود انتخاب کنید. برای مثال اگر دانش آموزان جامعه هدف شما هستند؛ نباید پست‌ها را در زمانی منتشر کنید که آن‌ها در مدرسه به سر می‌برند. برای اطمینان از تأثیرگذاری یک روش، می‌توانید از قسمت insight اینستاگرام یا سایر ابزارهای تحلیلی در دیگر پلتفرم‌های آنلاین استفاده کنید. در همین رابطه برای آشنایی با نرخ تعامل یا اینگیجمنت اینستاگرام کلیک کنید.

 

فن پیج مارکتینگ یک مسیر نسبتا هموار است که شما با استفاده از آن می‌توانید با صرف کمترین هزینه، بیشترین میزان مخاطبان واقعی را به دست آورید. با استفاده از این شیوه بازاریابی می‌توانید مشتری‌هایی وفادار به دست آورده و به‌خوبی کار خود را تقسیم کنید. فن پیج‌ها می‌توانند به‌عنوان نماینده شما، در صفحات مختلف حضور داشته و با مخاطبان تعامل کنند. اما زمانی می‌توانید از این قابلیت‌ها استفاده کنید که کار را به یک تیم حرفه‌ای بسپارید.

آژانس دیجیتال مارکتینگ ایده پویا با داشتن تیم بسیار حرفه‌ای در زمینه اجرای زمینه‌های بازاریابی اینترنتی و دیجیتالی و کار در فضای آنلاین است. مهم‌ترین ویژگی این تیم، خلاقیت بسیار زیاد و ارائه طرح‌های منحصربه‌فرد است که باعث می‌شوند شما بتوانید خود را از سایر رقبا متمایز کنید. در ایده پویا همه آنچه که می‌خواهید با جزییات و در زیباترین قالب اجرا شده و بهترین راه‌حل‌ها برای جذب مخاطب به شما ارائه خواهد شد.

 

 شرکت طراحی سایت

  • 10
  • 2
نظرات کاربران (2)
  • avatar
    نگین

    سلام و وقت بخیر من خیلی دوست دارم اطلاعات بیشتر و دقیق تری در این زمینه کسب کنم و مهارت و فرصت لازم رو برای یادگیری این مهارت کسب کنم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید؟ آیا فن پیج.زدن برای خود ما مفید و درآمد زاست یا به نفع پیج اصلی میباشد؟

    avatar
    مدیر سایت

    مزیت داشتن صفحه فن پیج برای شخصیت ها هم برای خودشان هست هم برای شما. بعضی از فن پیج ها رسمی و تحت نظر اون شخص اداره میشه ولی فن پیج های زیادی هم وجود داره که بر اساس علاقه و محبوبیت اون فرد ایجاد میشه و افراد مختلف اداره می کنند.

ثبت نظر