تکنیک های طراحی صفحه "درباره ما" حرفه‌ای و اصولی

تکنیک های طراحی صفحه "درباره ما" حرفه‌ای و اصولی

تاریخ انتشار خبر : 1400 شهریور 31

تکنیک های طراحی صفحه "درباره ما" حرفه‌ای و اصولی

 

در طراحی سایت، توجه به تمام قسمت‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است تا محصول نهایی بتواند در پیشرفت سایت و روند کاری شما تاثیرگذاری خوبی داشته باشد. یکی از قسمت‌های هر سایتی بخش درباره ما است. در این بخش شما به معرفی خود، نوع کار، همکاران و... می‌پردازید، بنابراین در نوع و سطح شناخت مراجعه‌کنندگان در مورد شما تاثیر بسزایی خواهد داشت.

برای طراحی حرفه‌ای و اصولی یک سایت کامل می‌توانید از مشاوران و متخصصان شرکت طراحی وب ایده پویا کمک بگیرید. قبل از آن بد نیست کمی با روند و تکنیک‌های طراحی قسمت "درباره ما" آشنا شوید. همراه ما باشید.

 


 

جهت مشاوره خدمات طراحی سایت و سئو سایت با مشاوران ما در ایده پویا در ارتباط باشید.

 875 73 222 - 021      -       180 20 229 - 021

 


 

چگونه صفحه "درباره ما" را بنویسیم و طراحی کنیم؟

پیش از هرچیز باید بدانید چه کسانی به درباره ما می‌آیند؟ بله درست است مشتریان احتمالی. آن‌ها برای این که بدانند، می‌توانند به شما اعتماد کنند و یا نه به صفحه درباره ما سایت شما مراجعه می‌کنند و دنبال جواب سوال‌هایی همچون این شرکت دولتی است یا خصوصی؟ چه مدت است تاسیس شده است؟ کجا مستقر است؟ و... می‌گردد. این سوال‌ها به او کمک خواهد کرد که بداند چرا باید از شما خدمات دریافت کند و نه از رقیب شما.

درباره ما، فرصتی برای شماست تا بتوانید به مشتریان خود بگویید که شما عالی هستید و او می‌تواند به شما اعتماد کند، بنابراین این فرصت را از دست ندهید و کار خود را با درایت و فکر جلو ببرید. در ادامه به برخی از نکات که باید به آن‌ها توجه کرد، اشاره می‌کنیم:

 

  • از حقایق استفاده کنید

در قسمت درباره ما، لازم نیست آنچه در صفحه اصلی است را به شکل یک خلاصه طولانی و خسته‌کننده بیان کنید، بلکه بهتر است به مشتریان خود بگویید چه مزایایی برای آن‌ها قائل هستید و چطور به بهبود کیفیت زندگی آن‌ها کمک می‌کنید. در این راستا بهتر آن است که از کمیت استفاده کنید و تنها به بیان لفظی اکتفا نکنید.

بزرگنمایی نکنید و بگویید چند سال است فعالیت می‌کنید و مقداری هم از تجارب کلیدی خود بگویید. با ارائه اطلاعات مربوط به سابقه خود می‌توانید به بازدیدکنندگان بگویید که می‌دانید آن‌ها به دنبال چه هستند و یک راه‌حل عالی برای آن دارید.

 

  • ایجاد اعتماد کنید

یکی از وظایف کلیدی صفحه درباره ما، این است که اعتماد را به بازدیدکنندگان القاء کند. کل تجربه خرید به موفقیت حاصل از آن بازمی‌گردد، هر خرید نشان می‌دهد که اعتماد جلب شده است و هر مشتری بازگشتی نماینده کسی است که اعتماد او همچنان حفظ شده است.

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای جلب اعتماد از طریق درباره ما، این است که با بازدیدکنندگان بگویید، کجا هستید. وب‌سایت، تنها یک درگاه دیجیتالی است و نمی‌تواند کاملا اعتمادآور باشد به همین دلیل ایده خوبی است که اطلاعاتی در مورد موقعیت مکانی خود در اختیار مشتری قرار بدهید. به یاد داشته باشید هر اطلاعاتی که بدون پرده در اختیار بازدیدکنندگان می‌گذارید، هرچند کوچک و جزئی باشد، به ایجاد اعتماد او کمک خواهد کرد.

طراحی صفحه درباره ما

  • مخاطب خود را در نظر بگیرید

هنگام نوشتن صفحه درباره ما، تصور کنید که چه کسانی مخاطب آن هستند و به احتمال زیاد آن را می‌خوانند. مشتریان آینده خود را تجسم کنید، نیازها و خواسته‌های او چه می‌تواند باشد؟

آیا با یک مادر صحبت می‌کنید؟ آیا مراجعه‌کنندگان به سایت شما متخصصان حوزه شما هستند؟ آیا با یک کودک در حال برقرای ارتباط هستید؟ آیا او سالمند است و یا یک شهروند معمولی؟

می‌توانید ببینید که ارتباط برقرار کردن با هریک از قشرهای جامعه چه نیازها و چه رویکردهای متفاوتی دارد. همان‌طور که رسانه‌هایی مانند مجلات و تلویزیون با توجه به مخاطب خود طراحی می‌شوند، توجه و رعایت این نکته در موفقیت صفحه درباره ما نیز اهمیت بالایی دارد.

بیشتر بخوانید؛ پیدا کردن مخاطب هدف

 

  • توجه به قسمت بالایی صفحه "درباره ما"

طبق مطالعات و آمار بازدید از صفحات مختلف سایت‌ها، بازدیدکنندگان صفحه درباره ما، تقریبا 80% زمان خود را به مطالعه قسمت بالایی سایت اختصاص می‌دهند. محتوای قسمت بالایی سایت بدون پیمایش به پایین، قابل مشاهده است و بنابراین به طور طبیعی و منطقی بیشتر از قسمت‌های پایینی به آن توجه می‌شود. با دانستن و در نظر گرفتن این موضوع می‌توانید نوآوری، ویژگی که باعث جذابیت و تمایز کسب و کار شما می‌شود را در بالای صفحه، جایی که نمی‌توان آن را ندید، قرار دهید.

 

  • مشخصات بهتر از ادعا خواهند بود

به بیان ویژگی‌های متمایزکننده محصولات و خدمات خود بپردازید و این کار را با بیان و شرح بیشتر آن‌ها انجام دهید. به عنوان مثال اگر می‌خواهید مشتری بداند محصول شما عمر بیشتر و هزینه کم‌تر از محصول مشابه دارد، به بیان خصوصیاتی که باعث افزایش عمر محصول می‌شود اشاره کنید و هرچه در این راستا آمار عددی بیشتری در اختیار بازدیدکننده قرار دهید بهتر است. اگر کسب و کار شما تازه است و هنوز اطلاعات آماری ندارید، به ذکر اهداف و نقشه‌های رسیدن به آن‌ها بپردازید. هنوز هم اعتماد مهم‌ترین اصل است.

 

  • در صفحه "درباره ما" شخصی صحبت کنید

برخی در قسمت درباره ما، مطالب را به‌گونه‌ای بیان می‌کنند که به نظر می‌رسد یک شخص ثالث آگاه درباره شرکت و فعالیت‌های ان صحبت می‌کند. این رویکرد اغلب غیرصادقانه به نظر می‌رسد. همه می‌دانیم قسمت درباره ما یا توسط خود صاحب سایت نوشته می‌شود و یا حداقل به تایید او می‌رسد، بنابراین بسته به فعالیت و نگاهتان در نوشتن درباره ما، از ضمیر من و یا ما استفاده کنید. یک بازدیدکننده نیاز دارد که بداند یک فرد واقعی پشت این تجارت است. لحن دوستانه‌تر در این قسمت می‌تواند شما را جذاب‌تر و صمیمی‌تر نشان دهد.

طوری بنویسید که گویی تنها با یک فرد صحبت می‌کنید نه با یک مجموعه یا شرکت. تا آن‌جا که به بازدیدکننده شما مربوط می‌شود، او تنها کسی است که درحال خواندن درباره ما است و بهتر است بنویسیم، ما به شما پیشنهاد می‌دهیم... به جای، ما به مصرف‌ کنندگان و یا به مردم پیشنهاد می‌دهیم...

طراحی سایت حرفه ای

  • ارزش‌های خود را شرح دهید

درباره ما، باید بیش از یک رزومه باشد. در آن شرح دهید کی هستید و درباره ارزش‌ها و اصول خود و این که چرا محصولتان برای شما مهم است صحبت کنید. اگر در کارهای خیریه شرکت دارید، بخش درباره ما بهترین موقعیت برای بیان آن است. از آن‌جا که احساسات بر روند تصمیم‌گیری تاثیر دارند، به اشتراک گذاشتن ارزش‌های شما اهمیت می‌یابند و درباره ما بهترین موقعیت برای آن است.

 

  • جالب باشید

در صفحه درباره ما، شما می‌خواهید جذابیت بیش‌تری داشته باشید و توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب کنید. بنابراین باید جالب باشید. به عنوان مثال اگر شرکت شما نام جالبی دارد به ذکر تاریخچه و چرایی انتخاب آن و نیز معنای آن برای شما بپردازید. به داستان‌های جالب و واقعی پشت پرده کسب و کار خود اشاره کنید و علایق و فعالیت‌های جانبی خود را به نوعی با فعالیت شرکت خود ارتباط دهید. این‌ها می‌توانند برای مشتریان جذاب باشند.

 

  • داستان آغاز خود را بگویید

آیا داستان جالبی در مورد نحوه شروع فعالیت خود دارید؟ آن را به اشتراک بگذارید. همه عاشق خواندن داستان‌های کوتاه و واقعی هستند. وقتی مردم از شما می‌پرسند، چطور شروع کردید؟ جواب شما چیست؟ این همان داستان درباره ما است. گفتن داستان در صفحه درباره ما، می‌تواند به دلایل زیر تاثیر سریعی داشته باشد:

  • به خواننده کمک می‌کند وضعیت شما را تجسم کند
  • نسخه درباره ما، شما را شخصی و متعلق به خودتان می‌کند
  • به طرز جالبی می‌توانید نقطه نظرهای خود را بیان کنید
  • صفحه درباره ما را جذاب و به نوعی سرگرم‌کننده می‌کند

به یاد داشته باشد حقایق مهم هستند اما آن‌چه در ذهن‌ها می‌ماند، داستان‌ها هستند.

 

  • جدول زمانی داشته باشید

اگر کسب و کار شما چندین سال است که فعالیت می‌کند و در این راه سابقه رشد و موفقیت‌ دارید، می‌توانید با یک جدول زمانی به عنوان یک افزودنی عالی، آن را در قسمت درباره ما بیاورید. جدول زمانی می‌تواند ارائه‌ای جذاب از تاریخچه شرکت شما باشد. جدول زمانی به شما این امکان را می‌دهد که در قالبی آسان و دربردارنده عناصر بصری، اطلاعات و جزئیات زیادی به بازدیدکنندگان خود بدهید.

 

صفحه درباره ما حرفه ای

 

  • از ویدئو استفاده کنید

برای جلب توجه و تقویت پیام خود از یک ویدئو کوتاه و مختصر در قسمت درباره ما استفاده کنید. لازم نیست ویدئو شما طولانی و مانند یک فیلم واقعی باشد، تنها نکته مهم ارائه پیام و موثر بودن آن است.

 

  • دعوت به اقدام را در صفحه درباره ما در نظر بگیرید

صفحه درباره ما جایی است که شما با کمک بازدیدکنندگان خود می‌توانید وارد مراحل بعد شوید؛ بنابراین با جمله‌ای کوتاه و گویا از آن‌ها دعوت کنید. به نمونه‌های زیر دقت کنید:

  • در سایت ما ثبت‌ نام کنید
  • دوره آموزشی خود را شروع کنید
  • در خبرنامه عضو شوید
  • وقت مشاوره بگیرید
  • درباره .... بیشتر بدانید

نوشتن دعوت‌نامه کار آسانی است و تنها باید توجه کنید که کوتاه و قابل درک باشد.

باید بدانید شناختن شما یعنی دوست داشتن شما. درباره ما می‌تواند همان قسمتی باشد که بازدیدکنندگان شما را به مشتریان شما تبدیل می‌کند. بنابراین اگر وب‌سایت شما درباره ما موثری ندارد، باید سریعا اقدام به طراحی دوباره درباره ما کنید و از این طریق مسیر موفقیت خود را هموارتر کنید. شرکت طراحی سایت ایده پویا می‌تواند برای شما بهترین و موثرترین درباره ما را طراحی و اجرا کند. به سایت ایده پویا سر بزنید و از نمونه کارهای آن دیدن کنید. نگران نباشید، حتی اگر درباره ما سایت خود را طراحی کرده‌اید برای بهتر و بهتر شدن آن، ایده پویا کنار شما خواهد بود.

 

شرکت طراحی وب

 

  • 1
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر