مهارت ها و ویژگی های یک بلاگر موفق و حرفه ای

تاریخ انتشار خبر : 1400 مرداد 05

مهارت ها و ویژگی های یک بلاگر موفق و حرفه ای

 

بسیاری از ما، بلاگرها را توسط اینستاگرام شناختیم و تعریف‌های مختلفی از بلاگینگ و بلاگری در ذهن خود پرورانده‌ایم. بااین‌حال، بلاگرها مدت بسیار طولانی‌ای است که در فضای مجازی در حال فعالیت و درآمدزایی هستند و شناخته شدن آن‌ها برای تمام مردم مدت نسبتاً زیادی طول کشیده است.

امروزه بلاگینگ و بلاگری به یک شغل خواستنی و پردرآمد (بیزینس بلاگینگ) تبدیل‌شده است که شاید هر فرد حداقل یک‌بار برای موفقیت در آن تلاش کرده باشد. اما همان‌طور که میدانید، بسیاری در این راه شکست‌خورده و برخی نیز در میانه‌های راه تسلیم‌شده‌اند. این مطلب از آژانس دیجیتال مارکتینگ ایده پویا همه‌چیز را درباره بلاگرها آشکار کرده و راه موفقیت را برای بسیاری از شما هموارتر می‌کند.

 

مهارت بلاگینگ

 

بلاگینگ چیست؟

برای اینکه بدانید بلاگر کیست و چه‌کاری می‌کند، ابتدا لازم است بدانید بلاگ و بلاگینگ چیست. بلاگ مخفف کلمه وبلاگ (weblog) و به معنای ثبت و به اشتراک گذاشتن اطلاعات مختلف در فضای وب است. این اطلاعات می‌توانند به‌صورت متن، تصاویر، ویدئو و... باشند.

بلاگینگ به هرگونه فعالیت شامل اشتراک‌گذاری و آپلود محتواهای مختلف تصویری، متنی و... گفته می‌شود که در بلاگ انجام می‌گیرند. به‌این‌ترتیب، کسی که در بلاگ به فعالیت و بلاگینگ می‌پردازد را بلاگر میگوییم. اما آیا برای همه‌کسانی که بلاگینگ می‌کنند، این کار به‌عنوان یک شغل به‌حساب می‌آید؟ خیر. شغل بلاگری به فعالیتی گفته می‌شود که از آن کسب درآمد شود و سودآور باشد. بنابراین، اگر هرروز در سایت یا صفحه شخصی خود فایل‌ها و اطلاعاتی را به اشتراک می‌گذارید و از این طریق درآمدی کسب نمی‌کنید، شما در این زمینه شاغل به شمار نمی‌آیید.

محتوای وبلاگ‌ها به میزان قابل‌توجهی با یکدیگر متفاوت هستند. یک بلاگر می‌تواند از روزمرگی‌های زندگی شخصی خود، معرفی کتاب، لباس، محصولات مختلف، آموزش یک مهارت یا دانش، تحلیل و تفسیر اخبار و یا انتشار هرگونه اطلاعاتی که توجه جمعیت زیادی از کاربران را برای طولانی‌مدت به سمت خود جلب می‌کنند، در فضای اینترنت به اشتراک بگذارد.  اما یک بلاگر چگونه می‌تواند از این طریق درآمدزایی کند؟

مانند بسیاری از نوآوری‌های مبتنی بر اینترنت، بسیاری از کارآفرینان توانایی بازاریابی را در داشتن یک بلاگ دیدند. همچنین پذیرش بلاگینگ از جانب جامعه کسب‌وکار، به افزایش محبوبیت رسانه کمک کرد. امروزه نه‌تنها می‌توان از وبلاگ برای بازاریابی یک تجارت استفاده کرد، بلکه می‌تواند به یک تجارت خانگی تبدیل شود. با آپلود روزانه یا هفتگی مطالب جالب‌توجه و موردعلاقه کاربران، نگاه و توجه آن‌ها به سمت مطالب جلب می‌شود. این فضای شلوغ و پرکاربر می‌تواند پر از مشتری‌های بالقوه برای کسب‌وکارهای مختلف باشد. این امر یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین محورهای بازاریابی، یعنی اعتماد را به چرخش درمی‌آورد. یک بلاگر می‌تواند بر تمایلات و قدرت تصمیم‌گیری مخاطبان خود تأثیر بگذارد و با هنر هرچه‌تمام‌تر، خدمات و محصولات موردنظر خود را به آن‌ها بفروشد.

با صفر تا صد استراتژی محتوا آشنا شوید.

 

بلاگر حرفه ای

 

محبوب‌ ترین و معروف ترین انواع بلاگینگ کدم‌اند؟

هنگام شروع بلاگینگ، یکی از رایج‌ترین سؤالاتی که ممکن است به آن فکر کنید این است که محبوب‌ترین انواع وبلاگ کدم‌اند؟ این می‌تواند شما را یک گام به موفقیت نزدیک‌تر کند. انواع مختلف بلاگ وجود دارند که طیف گسترده‌ای از موضوعات، علایق و مخاطبان را پوشش می‌دهند. برای یک بلاگ موفق، باید برنامه‌ریزی کرده و هدفی که برای شما مناسب است را انتخاب کنید. برای جواب به این سؤال که درباره چه موضوعی بلاگینگ کنید، ابتدا باید درباره علایق و مهارت‌های خود بدانید. هر موضوع، مخاطبان خاص خود را دارد. در اینجا پرمخاطب‌ترین و محبوب‌ترین بلاگ‌ها را آورده‌ایم.

 

  • فشن بلاگ یا بلاگ‌های مد

فشن بلاگ‌ها یکی از محبوب‌ترین انواع بلاگ‌ در اینترنت هستند. مد و فشن یک صنعت بزرگ با مخاطبان عظیم جهانی است. بلاگرهای مد به رویدادهای مهم دعوت می‌شوند، امتیازات ویژه، کالاها و حتی معاملات تجاری توسط برترین برندهای فشن را دریافت می‌کنند. این نوع وبلاگ برای افراد خلاق با نگاهی جدی به استایل و فشن خوب است.

 

  • بلاگ شخصی (Personal Blog)

وبلاگ شخصی روی یک موضوع یا یک دسته مخاطب خاص متمرکز نیست. یک پرسنال بلاگ می‌تواند مطالبی درباره علایق خود منتشر کرده و از این طریق، افرادی که دارای علایق مشابه هستند را جذب کند. این موضوع می‌تواند درباره سرگرمی‌ها، اعتقادات، زندگی روزمره، سیاست، ورزش و... باشد. این بلاگر درواقع دانش، تجربه و افکار خود را به اشتراک می‌گذارد و زمانی که مخاطبان هم‌عقیده و مشابه خود را پیدا کرد، می‌تواند جامعه‌ای را پیرامون خود بنا کند. این نوع بلاگینگ درواقع یکی از موفق‌ترین و تأثیرگذارترین انواع آن است.

 

وبلاگ شخصی

 

  • بلاگ غذایی

بلاگ‌های غذایی یکی دیگر از محبوب‌ترین‌هاست. این مورد می‌تواند مخاطبان زیادی را به دستورالعمل‌ها، مواد اولیه غذا، غذاهای سالم و سایر موضوعات مربوط به غذا جذب کند. بسیاری از بلاگرهای غذا فقط با موضوعی ساده مانند بررسی رستوران‌های محلی خود شروع می‌کنند. بااین‌حال، با رشد وبلاگ آن‌ها، علاقه مخاطبان نیز افزایش می‌یابد و بلاگرهای غذا به‌مرورزمان موضوعات مختلف دیگری مرتبط با غذا را پوشش می‌دهند.

 

  • بلاگ سفر

بلاگ‌های سفر هرروز محبوبیت بیشتری پیدا می‌کنند. میزان سفرها و گردشگران در سراسر جهان همواره در حال افزایش است و افراد همیشه به دنبال راهنمایی، شنیدن پیشنهادها و شناخت مقاصد سفر هستند. این نوع بلاگ شناخت مقصدی را که کاربران هرگز به آن سفر نکرده‌اند را برای آن‌ها آسان می‌کند.

 

  • بلاگ موسیقی

بلاگ‌های موسیقی مخاطبان گسترده‌ای دارند که به دنبال نقد و بررسی بهترین و پرطرفدارترین آهنگ‌ها هستند. دوستداران موسیقی از آوازهای زبان‌ها و فرهنگ‌های مختلف لذت می‌برند. صنعت رو به رشد موسیقی پتانسیل زیادی برای بلاگرها دارد. این دنیای وسیع پر است از موسیقی‌های مختلف مانند پاپ، جاز و خوانندگان مشهور که یافتن سوژه‌های بلاگینگ را بسیار راحت کرده‌اند.

 

  • بلاگ تناسب‌ اندام

بلاگ‌های فیتنس ازآنجاکه موضوعات مهمی مانند سلامت و تناسب‌اندام را پوشش می‌دهند، روند رو به رشدی داشته‌اند. کاربران سراسر جهان برای جستجو مشاوره‌های تناسب‌اندام به اینترنت متکی هستند. این یک فرصت عالی برای مربیان فیتنس است که می‌توانند یک بلاگ ایجاد کرده و مشتریان را به‌صورت آنلاین جذب کنند. آن‌ها می‌توانند رژیم غذایی، تمرینات، مکمل‌ها و موارد دیگری را به‌صورت خدمات آنلاین ارائه دهند.

 

  • وبلاگ اتومبیل

وبلاگ‌های اتومبیل معمولاً در مورد خودروهای لوکس و اسپرت هستند. آن‌ها طیف گسترده‌ای از موضوعات ازجمله مدل‌های خودرو، ویژگی‌های آن‌ها، مهندسی و ... را پوشش می‌دهند. آن‌ها حتی می‌توانند با نمایندگی‌های فروش اتومبیل محلی همکاری کنند. این بلاگ‌ها تمام اطلاعات مربوط به خودروهای مدرن، قدیمی، نکات ایمنی برای رانندگان و... را پوشش می‌دهند. افراد زیادی جذب خودروهای خوب می‌شوند و وقت زیادی را صرف خواندن آنلاین ویژگی‌های خودرو موردعلاقه خود می‌کنند. این می‌تواند برای یک بلاگر اتومبیل فرصت سازی کند.

 

بلاگینگ ماشین

 

  • بلاگ ورزشی

بلاگ‌های ورزشی یا اسپرت بلاگ‌ها نوع جالب دیگری از بلاگ‌های آنلاین هستند. هر کشوری در جهان ورزش‌های مختلف و هر ورزشی ستاره‌های خاص خود را دارد. بلاگرهای ورزشی معمولاً برای تیم‌ها، ورزشکاران و سازمان‌های مرتبط محتواهای پولی تولید می‌کنند. این محتواها غالباً در مورد آخرین رویدادهای ورزشی سراسر جهان است.

 

  • بلاگ فیلم

بلاگ‌های فیلم اخبار و بررسی فیلم‌های جدید و به‌طورکلی صنعت فیلم را به اشتراک می‌گذارند. این دسته بلاگرها مخاطبان زیادی در اینترنت دارند. از بلاگرها دعوت می‌شود قبل از اکران عمومی فیلم‌ها، بخش‌های برتر را تماشا کنند. بنابراین، می‌توانند درباره فیلمی که در آینده اکران می‌شود نظرات خود را بیان کرده و در میان مخاطبان موجی از اشتیاق و همهمه ایجاد کنند.

 

  • گیمینگ بلاگ

گیمینگ بلاگ‌ها یا بلاگ‌های بازی برای جامعه بزرگ و رو به رشد گیمرها ایجاد می‌شود که به دنبال مطالبی در مورد آخرین بازی‌ها، سخت‌افزارهای بازی، رویدادها، تقلب‌های بازی و... هستند. این جامعه طی سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته است. بیشتر گیمینگ بلاگ‌ها به گیمرها، بازرسان و جوامع رسمی آژانس‌های بزرگ تولید بازی تعلق دارند. آن‌ها رویدادهای بین‌المللی برای گیمرها و برنامه‌های پاداش برای برندگان در نظر می‌گیرند. درواقع این یک نوع بلاگ محبوب است و هرروز رشد می‌کند.

 

مزایای زندگی یک بلاگر چیست؟

انتخاب بلاگینگ و بلاگری به‌عنوان یک شغل می‌تواند بسیار جذاب‌تر از آن چیزی باشد که شما فکرش را می‌کنید. کسی برای شروع این کار از شما مدرک تحصیلی نمی‌خواهد و مهارت‌های شما می‌توانند کاملاً ذاتی یا برگرفته از تجربیات باشند. شما می‌توانید بازخورد مخاطبان و کاربران را دریافت کرده و برای ارتقاء سطح توانایی‌های خود از آن‌ها بهره بگیرید. هرکسی می‌تواند دلیل کاملاً متفاوتی برای انتخاب بلاگری به‌عنوان یک شغل داشته باشد. اما معمولاً همه آن‌ها ازجمله زیرشاخه‌های دلایل زیر به شمار می‌آیند:

  • آزادی بیان
  • آزادی مالی
  • آزادی زمان
  • تمایل به سفر
  • افزایش خلاقیت
  • علاقه به نوشتن یا آموزش
  • تمایل به راه‌اندازی کسب‌وکار یا شغل مستقل و شخصی خود

 

مهارت بلاگری

 

ویژگی‌ها و مهارت‌های بلاگر موفق

کسی در اینجا قرار نیست از شما مدرک بازاریابی بخواهد تا شما را استخدام کند؛ اما شما برای موفقیت به فراگرفتن این مهارت نیاز دارید. این اصلی‌ترین مهارت لازم برای تبدیل‌شدن به یک بلاگر موفق است.

بلاگر باید علاقه مند و کنجکاو باشد

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که شما را به یک بلاگر موفق تبدیل می‌کند، علاقه و کنجکاوی شما در زمینه‌ای است که به بلاگینگ درباره آن می‌پردازید. اگر شما علاقه‌ای به فیلم و سریال نداشته باشید، خبرهای جدیدی که در این زمینه منتشر می‌شوند کنجکاوی شما را برنمی‌انگیزند و تداوم انتشار مطالب برای شما کسل‌کننده می‌شود. زمین در حال چرخش و زمان در حال گذر است. بنابراین، همواره در سراسر جهان اتفاقاتی در حال وقوع هستند که آگاهی از آن‌ها می‌تواند برای مخاطبان شما جذاب باشد. شما همواره باید به دنبال مطالب جدید و جذاب برای به اشتراک گذاشتن با مخاطبان خود باشید.

 

پشتکار و تداوم شرط مهم بلاگری است

یکی از مهم‌ترین نکاتی که یک بلاگ موفق از آن برخوردار است، به‌روز بودن آن است. برای تحقق این امر به یک بلاگر فعال و باپشتکار نیاز است که همواره در حال به‌روزرسانی بلاگ یا صفحه خود است و با انجام روزانه یا هفتگی این کار خسته نمی‌شود. درواقع برنامه‌های اجتماعی به کاربرانی علاقه دارند که همواره در حال تولید محتواهای جذاب برای مخاطبان خود است. به‌این‌ترتیب، با کمک الگوریتم‌های مختلف موجب دیده شدن مطالب و صفحه آن‌ها می‌شوند و افراد بیشتری را به سمت آن‌ها می‌کشانند. برای تداوم، به برنامه دقیق نیاز است. این برنامه می‌تواند انگیزه و تمرکز شما را افزایش دهد و مانع از غافل ماندن از بلاگ شود.

 

بلاگری با اعتماد به‌ نفس بالا

یک بلاگر موفق دارای اعتمادبه‌نفس بالایی است که در مقابل نظرات و انتقادات دچار لطمه نمی‌شود. اعتمادبه‌نفس بالا همچنین در ارتباط گرفتن با مخاطبان بسیار اهمیت دارد. تا زمانی که یک شخص به ویژگی‌ها، مهارت‌ها و دانش خود اعتماد نداشته باشد، اعتمادسازی برای مخاطبان نیز غیرممکن است. شبکه‌سازی و ارتباط با سایر بلاگرها که ازجمله ملزومات موفقیت در این حرفه است نیز به شخصی با اعتمادبه‌نفس بالا و قدرت بالا در برقراری ارتباط نیاز دارد.

 

فن بیان مناسب یک بلاگر

بسیار مهم است که شما در چه برنامه و پلتفرمی به تولید محتوا و بلاگینگ پرداخته‌اید. به نسبت برنامه، مخاطبان و انتظارات آن‌ها نیز تغییر می‌کند. برای مثال، در اینستاگرام و یوتیوب ویدئوهای زیادی به‌صورت روزانه به اشتراک گذاشته می‌شوند. در این برنامه به دلیل مهیا بودن امکان برقراری ارتباط چشمی مخاطب با بلاگر، غیررسمی‌تر بودن فضا، امکان صحبت بدون واسطه و... این اجازه را به بلاگر می‌دهد که غیررسمی‌تر و عامیانه‌تر صحبت کند. همچنین این امکان وجود دارد که شما کلمات، لهجه و طرز بیان خود را به برند تبدیل کرده و از این طریق تأثیر و ماندگاری آن بر کاربران را افزایش دهید. اما این امکان در وبلاگ‌های متنی محدودتر است و معمولاً نیاز است تا بلاگر به شکل رسمی صحبت کند. طرز بیان شما درهرصورت باید شیوا و قابل‌فهم برای همه کاربران باشد.

 

درآمد بلاگر حرفه ای

 

خلاق بودن

خلاقیت یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک بلاگر به شمار می‌آید. درواقع بلاگری که خلاق نباشد مجبور به تقلید می‌شود و تقلید و کپی‌برداری هیچ‌وقت موفقیت کاملی به دست نمی‌آورد. نوآوری و استفاده از اندکی خلاقیت به‌عنوان چاشنی محتوا می‌تواند تأثیر شگفت‌انگیزی بر نتیجه بگذارد.

 

صبوری

موارد بسیار زیادی را در این حرفه دیده‌ایم که برای مدت کوتاهی به پست کردن و آپلود مطالب خود پرداخته‌اند؛ اما بعد از مدتی همه‌چیز را رها کرده و به کارهای دیگر مشغول شده‌اند. این دسته افراد به دنبال موفقیت سریع و فوری هستند. واقعیت این است که موفقیت در هر زمینه‌ای نیاز به صبوری و برنامه‌ریزی دارد. برای موفقیت لازم است بلاگینگ در میان اولویت‌های شما قرارگرفته باشد.

 

افزایش دانش و آموزش مرتب

همواره باید برای آموختن مطالب و مهارت‌هایی که به موفقیت شما کمک می‌کنند، عطش داشته باشید. علاوه بر گسترش دانش و مهارت خود در زمینه موضوع بلاگینگ، لازم است با مطالب دیگری مانند ابزارهای بهبود بلاگ و نحوه استفاده از آن‌ها نیز آشنایی پیدا کنید. برای مثال با الگوریتم اینستاگرام، مرورگرها، سئو و... آشنایی کامل پیدا کنید.

 

توانایی ایجاد تعامل آنلاین

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های فضای مجازی، امکان ایجاد ارتباط سریع و گسترده در میان کاربران سراسر جهان است. پاسخگویی به‌موقع و ارتباط سالم با مخاطبان می‌تواند به افزایش محبوبیت شما و اعتمادسازی کمک کند. بنابراین، هرزمان نظرسنجی برای کاربران قرار می‌دهید یا سؤالی از سمت مخاطبان خود دریافت می‌کنید، از پیگیری و پاسخگویی به‌موقع خود مطمئن شوید. در اینجا پیگیری نه‌تنها پاسخ به نظرات را شامل می‌شود، بلکه ارتباط بلاگر را نیز هدفمند می‌کند. درگیر کردن مخاطبان خود به‌طور روزمره و یادگیری از مخاطب و بهبود کیفی بلاگینگ بر اساس نظرات سازنده، ایده‌ای است که در پشت این عملکرد قرار دارد. این امر تنها در صورتی امکان‌پذیر است که حضور آنلاین و مداوم خود را حفظ کنید.

 

بلاگر شدن با مهارت بازاریابی

برخی از بلاگرها همیشه در فضای اینترنت موفق می‌شوند. دلیل اصلی این امر، تسلط آن‌ها بر مهارت‌های بازاریابی است. ازاین‌رو، یادگیری هنر فروش مهم است. اگر نمی‌دانید چگونه به‌درستی محتوا، محصول یا خدمات بلاگ خود را بازاریابی یا تبلیغ کنید، نمی‌توانید یک مخاطب وفادار در اطراف شبکه بلاگ خود ایجاد کنید. سئو و دیجیتال مارکتینگ برای چنین افرادی به‌عنوان یک مزیت عمل می‌کند.

 

بلاگر شدن با مهارت شبکه‌سازی

یکی از مهارت‌های یک بلاگر که ممکن است بسیاری به آن دقت نکرده باشند، شبکه‌سازی یا نتورکینگ (Networking) است. شبکه‌سازی نه‌تنها به شما کمک می‌کند با هزاران بلاگ دیگر ارتباط برقرار کنید، بلکه به افزایش بازدید و فروش خدمات و محصولات شما نیز کمک می‌کند. بلاگینگ اغلب منحصربه‌فرد به نظر می‌رسد، اما ایجاد یک انجمن و یادگیری از کسانی که قبل از شما به این حرفه ورود پیداکرده‌اند، درواقع کلید رشد بلاگ و موفقیت شما به شمار می‌آید. به‌عنوان‌مثال تعامل اطلاعات با سایرین در این حرفه، شرکت در انجمن‌های آنلاین و وبینارها، تگ کردن و لایو مشترک در اینستاگرام، ارسال نظرات خود در مورد بلاگ دیگران و... می‌تواند ارتباطی گسترده با سایر بلاگرها و مخاطبان آن‌ها ایجاد کند.

 

تجهیزات لازم برای بلاگر شدن

چیزی که مشخص است، بلاگر با توجه به محتوا و نوع بلاگینگ خود به تجهیزات متفاوتی نیاز دارد. ممکن است محتوای تولیدشده ویدئویی، تصویری، صوتی یا تنها متن باشد. به‌این‌ترتیب، ممکن است تنها یک گوشی کافی باشد یا به تجهیزات بیشتری مانند دوربین عکاسی حرفه‌ای یا فیلم‌برداری و نرم‌افزارهای بیشتر و حرفه‌ای‌تر نیاز داشته باشد. دقت داشته باشید برای شروع کار می‌توانید از دوربین گوشی و نورپردازی مناسب با رینگ لایت مناسب برای تولید محتوای تصویری بهره ببرید. از یک میکروفون قوی برای ضبط باکیفیت و حفظ وضوح صداها استفاده کنید. استفاده از هندزفری هم برای شروع کار می‌تواند قابل‌قبول باشد.

نرم‌افزارها می‌توانند نقش بسیار مهمی در کیفیت محتواها و بهبود وضعیت بلاگ داشته باشند. برای مثال، شما می‌توانید از اپلیکیشن‌های پر امکانات و محبوبی مانند پیکس آرت (PicsArt Photo Studio)، ویوا ویدئو (Viva Video) و این شات (Inshot video Editor)  برای گوشی و نرم‌افزارهایی مانند پریمر (Adobe Premiere) و کامتازیا (Comtasia) برای استفاده در کامپیوتر و لپتاپ استفاده کرده و به ویرایش عکس‌ها و ویدئوهای خود بپردازید. با بهره‌گیری از برنامه‌های مدیریت وبلاگ و بررسی الگوریتم مانند وردپرس (WordPress) که ازجمله محبوب‌ترین پلتفرم‌های میزبانی وب‌سایت در سراسر دنیا به شمار می‌آید، می‌توانید بلاگ خود را راه‌اندازی و مدیریت کنید.

 

سبک زندگی بلاگر

 

سبک زندگی یک بلاگر چگونه است؟

بسیاری فکر می‌کنند تولید محتوا و بلاگینگ کار راحتی است. درحالی‌که اصلاً این‌طور نیست. زندگی به سبک بلاگر می‌تواند مزایا و معایبی داشته باشد. بلاگر می‌تواند درآمد خوبی از این طریق کسب کند. در این میان تبلیغاتی که سفارش داده می‌شوند، سرمایه‌گذاران و انواع متعددی از تعاملات وجود دارند که به افزایش درآمد کمک می‌کنند. همچنین اگر به‌عنوان بلاگر در یوتیوب به فعالیت بپردازید درآمدی ماهیانه به شما پرداخته می‌شود.

شما با بلاگینگ متفکر بهتری شده و به منبع الهام دیگران تبدیل می‌شوید. برای شروع نیاز به سرمایه زیادی ندارید. با کسب درآمد و شهرت و دریافت نظرات مثبت از کاربران، اعتمادبه‌نفس شما بالاتر می‌رود. مهارت‌ها و دانش شما روزبه‌روز ارتقاء پیدا می‌کنند. زمان‌بندی روزانه شما در دستان خودتان است، برنامه روزانه‌تان انعطاف‌پذیری دارد و می‌توانید بدون نشستن در اداره و در هرجایی که دوست داشته باشید کار خود را انجام دهید.

شما می‌توانید از این فرصت و از این شهرت به‌عنوان یک کمک به حل مسائل اجتماعی استفاده کنید. این هدف می‌تواند با آموزش، القای انگیزه به جامعه، کمک مالی و ... میسر شود. در این میان، ارتباط شما با مردم گسترده‌تر و راحت‌تر می‌شود و می‌توانید کسب‌وکار آفلاین خود را بهبود ببخشید. اما تفکرات اشتباهی نیز از بلاگرها در ذهن مردم ثبت‌شده است که قصد داریم مواردی از آن‌ها را در ادامه مطلب تصحیح کنیم.

 

بلاگری اینستاگرام

 

  1. بلاگرها زمان آزاد زیادی دارند.

تفکر اشتباهی که وجود دارد این است که بلاگرها ب همان اندازه که می‌خواهند آزادند و زمان‌ دارند. این در حالی است که یک بلاگر تنها در چیدن برنامه‌ریزی روزانه خود اختیار دارد. بلاگرها سخت کارکرده و ساعت‌های زیادی را صرف آماده‌سازی یک محتوا می‌کنند. یک بلاگر می‌داند آماده کردن یک محتوا ممکن است از 2 تا 8 ساعت طول بکشد.

  1. همواره در سفر هستند.

تنها در صورتی یک بلاگر همواره در سفر است که بلاگر سفر باشد و تمام محتوای تولیدشده در طول سفر آپلود می‌شود. بااین‌حال، کاملاً هم اشتباه نیست. بلاگرها جای مشخصی بری انجام کار خود ندارند و در مسیر سفر، هواپیما، قطار و هر شهری که باشند می‌توانند به کار خود بپردازند.

  1. بلاگرها می‌توانند دوستان و ارتباطات خوبی برقرار کنند.

شاید فکر کنید اطراف بلاگرها پر از دوستان و ارتباطات قوی است. درحالی‌که بیشتر بلاگرها سبک زندگی و ماندن در خانه به‌منظور ایده پردازی و تمرکز بر موضوع بلاگینگ را بیشتر می‌پسندند. بلاگرها برای زندگی اجتماعی و کار خود برنامه دارند که بسیار مهم‌تر از ملاقات دائم با افراد جدید است.

  1. بلاگرها همیشه خوشحال هستند.

یکی از مهم‌ترین بخش‌های بلاگری، تصویرسازی برای مخاطبان است. حال، به دلیل انتشار تصاویر و فیلم‌های همیشه خندان بلاگرها در سفر و در جمع، بسیاری تصور می‌کنند آن‌ها همواره لبخند می‌زنند و شاید هرگز غم و لحظات دردناک در زندگی خود ندارند. این موضوع برای برند سازی شخصی و پرسنال بلاگرها بیشتر دیده می‌شود. این در حالی است که بسیاری از بلاگرها به دلیل تحمل نظرات منفی متعدد از افسردگی و اضطراب رنج می‌برند. بنابراین، یکی از ملزومات بلاگر شدن و شهرت، توان تحمل و مقابله با نظرات مختلف و متفاوت از طیف گسترده‌ای از مخاطبان است.

 

چگونه پست های خود رادر اینستاگرام وایرال کنیم؟ وایرال پست در اینستاگرام

اینستاگرام ایده پویا

 

چگونه از بلاگری کسب درآمد کنیم؟

در حال حاضر دیجیتال مارکتینگ به‌عنوان یکی از ابرقدرت‌های بازاریابی و از بهترین روش‌های فروش خدمات و محصولات به شمار می‌آید. بلاگری به‌عنوان پردرآمدترین مشاغل دنیا شناخته می‌شود. درآمد شما با توجه به نوع بلاگینگ، پلتفرم و برنامه اجتماعی، میزان محبوبیت و تعداد کاربران شما، طریقه بازاریابی و اعتمادسازی و عوامل متعدد دیگری متفاوت است. اگر بلاگر یک کانال یوتیوب باشید، درآمد شما به ازای تبلیغات قرارگرفته در 5 ثانیه ابتدایی ویدئو است و به دلار خواهد بود. بنابراین، بسته به بازدید ویدئوهای کانال، میزان پرداخت ماهانه به‌حساب شما متفاوت است. در صورت به درآمد رسیدن کانال یوتیوب می‌توان میلیون‌ها تومان از این طریق به دست آورد.

اگر با بازاریابی در اینستاگرام آشنا هستید و در شبکه اجتماعی اینستاگرام فعالید، میزان درآمد شما را می‌توان کاملاً وابسته به رفتار کاربران در صفحه شما دانست. هرچه بازدید پیج و پست‌های شما و مشارکت کاربران بیشتر باشد، احتمال ورود شما به اکسپلور، بالاتر رفتن بازدید، افزایش فالوور و اعتمادسازی برای دنبال کنندگان بیشتر است. با افزایش فالوور، بلاگرها می‌توانند برای کسب‌وکارهای مختلف تبلیغات انجام دهند و کسب درآمد کنند. نرخ تبلیغات برای هر پیج با توجه به میزان بازدیدها، محبوبیت و فالوورهای پیج متفاوت است و توسط خود بلاگر تعیین می‌شود. بلاگرهای ایرانی معمولاً بین 2-10 میلیون بابت تبلیغات دریافت کرده و از این طریق ماهانه حداقل 100 میلیون تومان (برای بلاگرهای معروف) درآمد کسب می‌کنند.

الگوریتم وبلاگ‌ها و وب‌سایت‌ها بسیار متفاوت‌تر است. شما ممکن است برای یک سایت محتوای پولی تولید کنید. یعنی به ازای عکاسی، فیلم‌برداری، نوشتن و ... پول دریافت کرده باشید. همچنین ممکن است در یک شرکت استخدام بوده و به‌عنوان قسمتی از بخش بازاریابی به تولید محتوا در سایت و وبلاگ مشغول باشید. در این صورت، درآمد شما به قرارداد، شرکت و میزان کار شما بستگی دارد. همچنین ممکن است وب‌سایت شخصی خود را داشته باشید و با به اشتراک گذاشتن محتواهای مختلف و کسب امتیاز از موتور جستجو، به صفحه اول جستجو ارتقا پیدا کنید.

 

همان‌طور که بیان شد، بلاگینگ یا همان بیزینس بلاگینگ و تولید محتوا جزو پردرآمدترین فعالیت‌های دنیای حاضر هستند. به‌هرحال، این کار به استعداد، خلاقیت، مهارت و دانش نیاز دارد. استراتژی‌های متعددی برای بازاریابی در شغل بلاگری استفاده می‌شوند که با توجه به پلتفرم (آنالیز اینستاگرام، گوگل، یوتیوب، تبلیغات در توییتر و...) متفاوت هستند. درنتیجه، بلاگر باید بر مهارت مدیریت مالی مسلط باشد تا توسعه واقعی و ایجاد یک برند و طرح تجاری میسر شود. همزمان با رشد وبلاگ، ایجاد تنوع در منبع درآمد ضروری است. می‌توانید محصولات خاصی مرتبط با نوع بلاگ خود را پیداکرده و تبلیغ کنید. همچنین می‌توانید فروش محصولات خود را از طریق فروشگاه اینترنتی متصل به بلاگ خود شروع کنید. 

 

بهینه سازی سایت

  • 69
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر