ترفندهای مختلف تبلیغات در توییتر

تاریخ انتشار خبر : 1400 خرداد 29

ترفندهای مختلف تبلیغات در توییتر

 

توییتر همواره به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین رسانه‌های اجتماعی شناخته‌شده است و فعالان سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، خبرنگاران، نخبگان و سلبریتی‌ها در آن حضور پررنگی دارند. فضای توییتر کاملاً متفاوت از فیس‌بوک، اینستاگرام و سایر برنامه‌ها و رسانه‌های اجتماعی است و البته برخی از ویژگی‌های هر یک از آن‌ها را نیز دارد. روزانه حجم بسیار بالایی از اطلاعات، اخبار، تصاویر و ... در این فضا آپلود می‌شود و در معرض دید همگان قرار می‌گیرد. کاربران توییتر در لحظه زندگی می‌کنند و ترندها یا هشتگ‌های محبوب می‌توانند به‌صورت ثانیه‌ای تغییر کنند.

توییتر فضایی بسیار عالی برای معرفی شما، برند، خدمات یا محصولات شما به دیگران است و راه ارتباطی شما با مخاطبان و مشتریان بالقوه را به‌راحتی ایجاد می‌کند. شرکت طراحی وب ایده پویا به‌عنوان یکی از برترین‌ها و موفق‌ترین‌ها در زمینه دیجیتال مارکتینگ و طراحی سایت می‌تواند در زمینه راه‌اندازی و توسعه کسب‌وکار به شما کمک کند و در هر مرحله‌ای که هستید، موجب ارتقا و بهبود وضعیت سایت و میزان فروش شما شود.

با ابزارهای آنالیز شبکه های اجتماعی بیشتر آشنا شوید.

 

 

توییتر را بهتر بشناسید

برای اینکه در یک محیط به تبلیغات و بازاریابی بپردازید، ابتدا لازم است آن فضا و ویژگی‌های آن را بشناسید. توییتر نام‌آوای گنجشک است که در زبان فارسی به آن جیک‌جیک یا چهچهه گفته می‌شود. رسانه اجتماعی توییتر ابتدا در سال 2006 به شکل یک استارتاپ شروع به فعالیت کرد و امروزه افراد بسیار مهم و سرشناسی در آن به فعالیت پرداخته‌اند.

برای مثال، رهبران کشورهای مختلف، وزیران، سلبریتی‌ها، فعالان اقتصادی-اجتماعی و... را می‌توان در میان کاربران توییتر مشاهده کرد. توییتر را با عنوان «میکروبلاگینگ» نیز می‌شناسند. میکروبلاگینگ به معنای وبلاگ نویسی در ابعاد کوچک است و به دلیل محدودیت 140 حرفی توییتر برای نوشتن مطالب این نام را گرفته است.

هر کاربر در این فضا می‌تواند حساب شخصی ایجاد کند و به انتشار مطالب متنی، تصویری و ویدئویی بپردازد. یک توییت می‌تواند تعاملات زیادی مانند لایک، کامنت، ریپلای، ریتوییت و... را به دنبال داشته باشد و به این طریق حجم بالاتری از اطلاعات را به این فضا بکشاند. نوع گویش در این فضا می‌تواند رسمی یا غیررسمی باشد. این فضا امکان فروش خدمات یا تبلیغات را برای کاربران ایجاد نکرده است، اما می‌تواند نقش بسیار مؤثر و پررنگی در زمینه معرفی آن‌ها ایفا کند. افزایش فالوور در توییتر مانند اینستاگرام و فیس‌بوک از اهمیت بالایی برخوردار است و تأثیر چشمگیری در موفقیت تبلیغات شما دارد.

 

ترفندهای توییتر

 

تبلیغات در توییتر

برای فعالیت و تبلیغات در توییتر ابتدا باید یک پروفایل منحصربه‌فرد ایجاد کنید که بتواند در ذهن مخاطبان شما بماند و معرف بسیار خوبی برای شما، تجارت و برندتان باشد. در بخش بایو (Bio) پروفایل می‌توانید به معرفی خود یا برندتان بپردازید. اضافه کردن لوگو به بخش آواتار (Avatar) می‌تواند برای شناخته شدن آن ترفند خوبی باشد. یک هدر مناسب می‌تواند یک معرف بسیار عالی برای هدف، انگیزه، تفکرات برتر برند و کسب‌وکار شما باشد. عکس هدر باید کاملاً گویای این اهداف و انگیزه‌ها باشد.

آیا 8 مرحله استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی را می‌دانید؟ کلیک کنید.

 

کلمات کلیدی

اهمیت کلمات کلیدی را فراموش نکنید. جالب است بدانید که بسیاری از قوانین سئو برای توییتر نیز صدق می‌کنند. انتخاب کلمات کلیدی برای توییت می‌تواند به نمایش دادن آن در نتایج جستجوی گوگل کمک کند و ترفندی عالی برای دیده شدن یک توییت حاوی لینک وب‌سایت است.

درج لینک وب‌سایت

شما می‌توانید از یک میکروبلاگینگ برای دیده شدن یک وبلاگ بهره ببرید. با انتشار یک توییت جذاب می‌توانید کاربران را به کلیک کردن بر لینک سایت یا وبلاگ خود ترغیب کنید. در این صورت توانسته‌اید میزان ترافیک سایت خود را افزایش داده و امتیاز بیشتری از گوگل بگیرید. این می‌تواند دررسیدن سایت شما به صفحه نخست جستجو کمک کند. شما همچنین می‌توانید این کار را به کمپین‌های تبلیغات کلیکی بسپارید.

افزایش تعاملات

شبکه‌سازی و افزایش تعاملات می‌تواند به شناخته شدن شما و برندتان کمک کند. با فالو کردن کسانی که در حیطه کاری شما مشغول به کار هستند و مخاطبان خود می‌توانید علاوه بر شبکه‌سازی، مشتریان بالقوه خود را نیز پیدا کنید. این موضوع می‌تواند الگوریتم توییتر شما را نیز ارتقا دهد و بسیار کارساز است.

محتوای جذاب

شاید فکر کنید 140 حرف موجب محدودیت می‌شود و امکان شیرین‌زبانی و تولید محتوای جذاب را از شما می‌گیرد، اما این‌طور نیست. شما می‌توانید از ترندها استفاده کنید و به تولید محتوا بپردازید. این محتوا حتی می‌تواند تصویری یا ویدئویی باشد و موجب وایرال شدن، افزایش ریتویت‌ها، منشن شدن افراد متعدد در زیر توییت و بهبود عملکرد حساب شما شود.

هشتگ

هشتگ‌ها معجزه می‌کنند. این را فراموش نکنید که ترندها بر پایه هشتگ‌ها ساخته می‌شوند و شما می‌توانید با استفاده از هشتگ‌های مناسب به هدف خود نزدیک‌تر شوید. هشتگ‌ها همچنین به دیده شدن سریع‌تر توییت شما کمک می‌کنند. مهم است بدانید که میان کلمات هشتگ شده فاصله یا نیم‌فاصله قرار نمی‌گیرد. بلکه از (_) استفاده می‌شود. برای مثال: #انتخابات_سال_1400.

منشن

منشن کردن افراد در یک توییت می‌تواند به دیده شدن آن توسط آن کاربر بینجامد. فراموش نکنید که منشن‌ها باید به‌صورت مناسب استفاده شوند و هرکسی را نباید در هر توییت منشن کرد. به‌این‌ترتیب، منشن می‌تواند به یک ابزار قدرتمند برای معرفی برند و کسب‌وکار شما تبدیل شود.

 

تبلیغات در توییتر

 

کمپین‌های تبلیغاتی توییتر

تبلیغات در توییتر به لطف کمپین‌های تبلیغاتی بسیار بهبود چشمگیری یافته است. این کمپین‌ها به‌صورت هدفمند عمل می‌کنند و می‌توانند شما را با بهترین روش ممکن به مخاطبانتان معرفی کنند. موارد زیر ازجمله مزایای تبلیغات به کمک کمپین‌ها هستند:

  1. هدف‌گیری دقیق: کمپین می‌تواند به شما کمک کند تا به‌صورت هدفمند فعالیت کنید و با یک برنامه به آن برسید. برای مثال یک کمپین می‌تواند موجب بالا رفتن فالوورهای توییتر شما شود؛ درحالی‌که دیگری افزایش کلیک و ترافیک ورودی وب‌سایت شما را هدف قرار داده است.
  2. هزینه مناسب: رقابت تبلیغاتی در توییتر به‌شدت پایین است و این به شما کمک می‌کند تا با استفاده از کمپین‌ها تبلیغات مؤثری را به‌صورت مقرون‌به‌صرفه انجام دهید.
  3. پرداخت تنها در ازای رسیدن به هدف: شما بابت نمایش دادن تبلیغات پولی پرداخت نمی‌کنید. برای مثال اگر به دنبال افزایش کلیک باشید و از طریق تبلیغات به آن رسیده باشید، تنها به ازای هر کلیک حاصل‌شده هزینه پرداخت می‌کنید.

 

انواع کمپین‌های تبلیغاتی شامل موارد زیر هستند:

  • افزایش فالوور: همان‌طور که میدانید، افزایش فالوور به معنای افزایش جامعه‌ای است که شما و برندتان را می‌شناسد. بنابراین، به‌طور چشمگیری در میزان موفقیت کسب‌وکار شما مؤثر است. کمپین افزایش فالوور به شما کمک می‌کند تا تعداد فالوورهای موردنظر خود را به دست آورید و برندتان را به همان اندازه که انتظار دارید معروف و محبوب کنید.
  • تبلیغات کلیکی: تبلیغات کلیکی میزان ترافیک ورودی وب‌سایت شما، تعداد نصب اپلیکیشن، میزان خرید و تعداد عضوهای رویداد یا ... یا افزایش می‌دهد. درواقع تبلیغات کلیکی میزان ورودی‌های سایت و نرخ تبدیل آن‌ها را افزایش می‌دهد و درنهایت، تنها بابت تعداد دفعاتی که بر روی لینک سایت شما کلیک شده است پول دریافت می‌کند.
  • افزایش تعامل (Engagment): هدف اصلی این کمپین افزایش تعاملاتی مانند لایک، کامنت و ریتوییت است که درنهایت موجب بالا رفتن فالوور نیز می‌شود. این روش به شناخته شدن برند کمک می‌کند و درنهایت بر میزان فروش محصولات یا خدمات نیز مؤثر است.
  • اطلاع‌رسانی: این کمپین تنها کمپین تبلیغاتی توییتر است که به ازای نمایش تبلیغات هزینه دریافت می‌کند و درواقع هدف اصلی این کمپین نمایش اطلاعات و اطلاع‌رسانی به کاربران است. اما این کمپین نیز بسیار مقرون‌به‌صرفه است و به ازای هر هزار نمایش هزینه دریافت می‌کند.
  • افزایش بازدید ویدئو: بسیاری به دنبال افزایش میزان بازدید ویدئوهای آپلود شده هستند. این کمپین موجب نمایش خودکار ویدئو برای کاربران در حین اسکرول کردن صفحه می‌شود. هزینه دریافت شده بابت تعداد دفعات نمایش ویدئو محاسبه می‌شود.

 

معرفی شبکه های اجتماعی

 

آشنایی با توییتر

 

پروموت‌های توییتر(Promoted)

تبلیغات مشخصی برای توییتر در نظر گرفته‌شده‌اند که می‌توانند به بهتر دیده شدن کاربران کمک کنند. به‌طورکلی 4 نوع پروموت در توییتر وجود دارند که شامل موارد زیرند:

توییت‌های پروموت شده

توییت‌های پروموت شده با توییت‌های معمولی فرقی ندارند، اما مخاطبان آن‌ها متفاوت هستند. توییت‌های پروموت شده برای افرادی نمایش داده می‌شوند که شما را فالو نکرده باشند و ممکن است به توییت شما علاقه داشته باشند. این نوع تبلیغات به دیده شدن و شناخته شدن برند و حساب شما کمک می‌کنند. این دسته توییت‌ها را در گوشه سمت چپ که عبارت Promoted دیده می‌شود قرار می‌گیرند. ویدئوهای تبلیغاتی نیز در تایم لاین به‌صورت خودکار پخش می‌شوند و درصورتی‌که ویدئو کوتاه‌تر از 1 دقیقه باشد، مجدداً پخش می‌شود.

حساب‌های پروموت شده

در اینجا به‌جای یک توییت، یک حساب کاربری تبلیغ می‌شود. به‌این‌ترتیب، فرصت دیده شدن برای تمام توییت‌ها  مهیا می‌شود. هدف اصلی این نوع تبلیغات، دیده شدن بیشتر برند و پروفایل است. حساب شما به کسانی نشان داده می‌شوند که امکان فالو کردن شما توسط آن‌ها بالا باشد. حساب‌های پروموت شده در بخش «Who to follow» یا «پیشنهاد افراد برای فالو کردن» آورده می‌شوند و با یک گزینه «فالو» در کنار آن‌ها، افزایش فالوور را در حد یک کلیک کاربر آسان می‌کنند.

ترندهای پروموت شده

در سمت راست صفحه یک لیست تحت عنوان ترندها قرار دارد. این لیست، حاصل عنوان‌ها و هشتگ‌های محبوب در حال حاضر است. ترندهای پروموت شده با عنوان Trends for you و در قسمت تایملاین یا اکسپلور برای کاربران نمایش داده می‌شوند. با وجود مشخص بودن تبلیغ بودن این ترندها، همچنان بسیاری به کلیک کردن بر روی آن‌ها علاقه دارند. به‌این‌ترتیب، عناوین و هشتگ‌های شما بهتر دیده می‌شوند و میزان بازدید توییت شما و تعاملات در آن‌ها بیشتر می‌شود.

تبلیغات خودکار (Automated ads)

در تبلیغات خودکار یا اتومات شده هر روز 10 توییت اول شما به کمپین پروموشن خودکار (Promotion mode) افزوده شده و توییت‌ها و پروفایل شما را تبلیغ می‌کند. این نوع تبلیغات به دیده شدن تازه‌واردان که مطمئن نیستند تبلیغات کدام بخش از حساب آن‌ها می‌تواند مؤثرتر واقع شود، مناسب‌تر است. در این نوع پروموت شما طبق روند همیشگی خودتان به فعالیت در توییتر می‌پردازید و پروموشن مود عملکرد خود را به‌صورت روزانه انجام می‌دهد.

 

وایرال شدن پست در اینستاگرام

 

استفاده از توییتر برای برخی کسب‌وکارها مؤثرتر است و آن‌ها را بسیار زودتر به هدف می‌رساند. یکی از مزیت‌های توییتر، زندگی کاربران در حال حاضر است که موجب تأثیر بیشتر تبلیغات و پاسخ گرفتن سریع‌تر از آن می‌شود. توییتر موجب شناخته شدن برند شما، وایرال شدن سریع توییت و یا ژانر موردنظر شما و جواب گرفتن سریع و انجام تبلیغات هدفمند می‌شود. همواره می‌توانید برای بهبود سایت، بازاریابی و کسب‌وکار خود از خدمات و تیم حرفه‌ای ایده پویا بهره بگیرید. تیم حرفه‌ای، خلاق و متخصص ایده پویا با سابقه‌ای درخشان در زمینه طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ می‌تواند با ترفندهای مختلف فروش و جذب مخاطبان شما را افزایش دهد.

 

 

بهینه سازی سایت

 

  • 5
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر