راهکارهای مهم افزایش سرعت سایت

تاریخ انتشار خبر : 1400 خرداد 17

راهکارهای مهم افزایش سرعت سایت

 

سرعت سایت از عواملی است که می‌تواند در جذب مخاطب نقش مهمی ایفا کند. سرعت سایت در نوع نگاه کاربر به سایت شما بسیار موثر است. سرعت بالا می‌تواند برخی ایرادات سایت شما را پوشش دهد و از طرف دیگر، سرعت پایین باعث می‌شود ویژگی‌های مثبت سایت شما دیده نشوند. زمانی که سرعت سایت، پایین است، امکان خسته شدن کاربر بسیار بالاست و هر لحظه ممکن است که از سایت شما خارج شود. در این مقاله قصد داریم در مورد راه‌های افزایش سرعت سایت و دیگر مسائل مرتبط با سرعت سایت، اطلاعاتی را در اختیار شما بگذاریم. با ما همراه باشید.

ایده پویا، یک شرکت طراحی وب سایت است که به مدت 13 سال در زمینه طراحی انواع سایت، خدمات سئو و بازاریابی اینترنتی به فعالیت مشغول است. این شرکت با توجه به تجربه‌ای که در بیش از یک دهه گذشته به دست آورده، توانسته است در حوزه کاری خود، رضایت کامل مشتریان را کسب نماید. بهره‌گیری از گروه‌های کاری کاربلد و باتجربه، کیفیت بالای خدمات این شرکت را تضمین کرده است.

آموزش افزایش ورودی سایت از گوگل را از اینجا ببینید.

 

خدمات دیجیتال مارکتینگ

 

چرا سرعت سایت خود را افزایش دهیم؟

سرعت سایت ازجمله فاکتورهای بسیار مهم در ترافیک آن است (افزایش ترافیک سایت). بر اساس پژوهش‌هایی که صورت گرفته است، بیان می‌شود که نیمی از کاربران تنها دو ثانیه برای لود شدن صفحه صبر می‌کنند. اگر بارگذاری، 3 ثانیه یا بیشتر طول بکشد، 40 درصد کاربران از صفحه خارج شده و وارد سایت دیگری می‌شوند. از مهم‌ترین دلایل افزایش سرعت سایت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

استفاده راحت‌تر کاربر از سایت

زمانی که سرعت وب‌سایت شما بالا باشد، تجربه کاربری بهتری به کاربر خود هدیه خواهید داد. سرعت سایت از آن جمله فاکتورهایی است که می‌تواند بر سایر ویژگی‌های سایت نیز موثر باشد و تاثیرگذاری آن موارد را کم و زیاد کند. برای مثال اگر طراحی وب‌سایت شما به‌خوبی انجام شده باشد و در جذب مخاطب به‌خوبی عمل کند ولی سرعت سایت پایین باشد، طراحی وب‌سایت اصلا به چشم نخواهد آمد و کاربر به احتمال زیاد از سایت خارج خواهد شد. حتی گاهی به دلیل سرعت بسیار پایین، کاربر قبل از لود شدن صفحه، به دلیل زمان‌بر بودن آن، کلید بازگشت را فشار خواهد داد و طراحی سایت شما اصلا دیده نمی‌شود.

 

افزایش سرعت سایت

 

سئو سایت SEO

هر چه سرعت سایت شما بالاتر باشد، سایت در صفحات بالاتری قرار خواهد گرفت. دلیل این امر این است که گوگل سایت‌های پرسرعت را بیشتر می‌پسندد و به همین جهت سعی می‌کند آن‌ها را در رتبه‌های بالاتری قرار دهد. سرعت وب‌سایت به‌طور غیرمستقیم نیز در سئوی سایت موثر است. سرعت بالای سایت می‌تواند باعث افزایش بازدید از سایت شود و همین موضوع در بهبود رتبه سایت، بسیار موثر است.

 

موفقیت کسب‌وکار

زمانی که شما از سایت خود به‌عنوان یک راه ارتباطی با مشتریان خود استفاده می‌کنید و درواقع سایت با هدف فروش و یا آشنایی مشتریان با محصولات شما ایجاد شده است، سرعت وب‎سایت اهمیت بالایی پیدا می‌کند. سرعت وب‌سایت می‌تواند به‌عنوان یک عامل برتری در برابر رقبای تجاری مورداستفاده قرار گیرد. گاهی در فروش آنلاین محصولات، فاکتورهای مربوط به اینترنت ازجمله سرعت وب‌سایت می‌توانند در جذب مشتری حتی از عواملی مانند کیفیت کالا نیز موثرتر عمل کنند.

 

چگونه سرعت سایت خود را تست کنیم؟

پیش از آنکه نسبت به افزایش سرعت سایت اقدام نمایید، بهتر است که در مورد سرعت کنونی سایت اطلاعاتی را به دست آورید. راه‌های مختلفی برای تست سرعت سایت وجود دارد. استفاده از برخی ابزارهای رایگان را می‌تواند به‌عنوان ساده‌ترین راه برای تشخیص میزان سرعت سایت نام برد. در اینجا به سه مورد از مهم‌ترین ابزارهایی که برای تست سرعت سایت استفاده می‌شوند، اشاره می‎کنیم و هر یک را مختصرا موردبررسی قرار می‌دهیم:

تست سرعت سایت

ابزار Google pagespeed insights

این ابزار توسط گوگل منتشر شده و به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است. با استفاده از این ابزار، علاوه بر اینکه می‌توانید از سرعت سایت خود مطلع شوید، اطلاعات جامعی نیز در مورد سرعت سایت در اختیار شما گذاشته می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از شیوه‌های معرفی‌شده توسط این ابزار، به افزایش سرعت سایت خود اقدام نمایید.

 

ابزار Gtmetrix

این ابزار یکی از محبوب‌ترین ابزارهایی است که به منظور تست سرعت سایت در اختیار کاربران قرار گرفته است. یکی از مواردی که باعث محبوبیت این ابزار شده است این است که شما می‌توانید با استفاده از آن تمام مواردی که باعث کاهش سرعت سایت شده‌اند را مشاهده کنید که این موارد شامل فایل‌هایی مانند فایل css، تمام پلاگین‎ها و تمام عکس‌های سایت شما می‌شوند. این ابزار روش‌هایی را نیز برای افزایش سرعت سایت معرفی می‌کند.

 

ابزار Pingdom

یکی دیگر از ابزارهای تست سرعت سایت، ابزار Pingdom است که توسط کاربران، بسیار مورداستفاده قرار می‌گیرد. یکی از عوامل محبوبیت این ابزار این است که استفاده از آن بسیار ساده است و برای به‌کارگیری آن نیاز نیست که یک کاربر حرفه‌ای باشید. این ابزار نیز همانند دو ابزار دیگر برای بهبود سرعت سایت، روش‌هایی را به شما معرفی می‌کند.

 

راهکارهای تکنیکال افزایش سرعت سایت

بیان کردیم که سرعت سایت موضوع بسیار مهمی است و به اهمیت بالای آن پرداختیم، اما چگونه می‌توانیم سرعت سایت خود را افزایش دهیم؟ راه‌های مختلفی به منظور افزایش سرعت سایت وجود دارند. در اینجا به معرفی برخی از مهم‌ترین تکنیک‌های افزایش سرعت سایت می‌پردازیم. توجه داشته باشید که الزاما نباید تمام این تکنیک‌ها را برای افزایش سرعت بر روی سایت خود پیاده نمایید. شما باید ویژگی‌های سایت خود را بررسی نمایید و بر اساس آن، یک یا چند روش پیشنهادی را انتخاب و مورداستفاده قرار دهید.

 

راهکارهای افزایش سرعت سایت

 

بهینه‌ سازی عکس‌ها

تصاویر ازجمله مواردی هستند که می‌توانند در یک محتوا باعث افزایش حجم و تعداد صفحات شوند. حجم صفحات از عواملی است که در سرعت سایت بسیار موثر است. شما می‎توانید با استفاده از تصاویر در سایز مناسب و فشرده‌سازی عکس‌ها قبل از لود کردن، سرعت سایت را افزایش دهید. به‌علاوه بهتر است که برای تصاویر طبیعی از فرمت JPG استفاده نمایید.

 

استفاده از فرمت‌های مناسب

بهتر است برای هر نوع فایل از فرمتی استفاده نمایید که در عین تناسب با فایل تا حد ممکن ساده باشد. شما می‌توانید با حذف فایل‌هایی که زیاد مورداستفاده قرار نمی‌گیرند، سرعت سایت خود را افزایش دهید. به‌علاوه، برخی فرمت‌ها به دلیل کدنویسی ناکارآمد باعث کند شدن سرعت سایت می‌شوند که با حذف یا تغییر فرمت آن‎ها میزان سرعت سایت بهبود پیدا می‌کند.

 

بررسی برنامه‌های در حال اجرا در پس‌زمینه

گاهی برخی برنامه‌ها بدون اینکه شما اطلاع داشته باشید، در پس‌زمینه صفحه، در حال فعالیت هستند و باعث کاهش سرعت سایت می‌شوند. برخی از این برنامه‌ها کاربرد مهمی ندارند و تنها کاهش سرعت سایت و دیگر اثرات منفی را به دنبال خواهند داشت. بهتر است که فعالیت این برنامه‎ها به‌طور کامل متوقف شود. برخی فعالیت‌های دیگر نیز مانند پشتیبان‎گیری‌ها بهتر است که طبق برنامه زمان‌بندی‌شده انجام شوند تا سرعت سایت را در مواقع پرترافیک کاهش ندهند.

 

بهره‌گیری از CDN

زمانی که سایت شما یک سایت جهانی است و از نقاط مختلف جهان بازدیدکننده دارید، بهتر است که از CDN استفاده نمایید. فعال‌سازی CDN باعث می‌شود سایت شما از سرورهای سراسر جهان استفاده نماید. بدین ترتیب برای هر بازدیدکننده، از نزدیک‌ترین سرورها برای ارائه خدمات استفاده می‌شود که همین موضوع می‌تواند در افزایش سرعت سایت بسیار کمک‌کننده باشد.

 

فشرده‌سازی برخی فایل‌ها

فشرده‌سازی فایل‌ها می‌تواند سرعت سایت شما تا حد زیادی افزایش دهد. برخی از فایل‌ها از حجم بالایی برخوردار هستند و بهتر است که فشرده شوند. ازجمله فایل‌های با حجم بالا می‌توان به html، css و javascript اشاره کرد که با استفاده از Gzip قابل فشرده‌سازی هستند. استفاده از Gzip به منظور فشرده‌سازی می‌تواند به‌صورت چشمگیری سرعت سایت شما را افزایش دهد.

 

استفاده از حالت بارگذاری کند

شاید مشاهده کرده باشید که در برخی سایت‌ها در هنگام بازدید از تصاویر یا فیلم‌ها، فایل‌ها به‌صورت نوبتی و آرام باز می‌شوند، این حالت، همان Lazy load یا حالت بارگذاری کند است. با فعال‌سازی این حالت، با اسکرول کردن صفحه به پایین، تنها تصاویر قسمت‌های موردنظر باز می‌شوند و همین موضوع می‌تواند باعث افزایش سرعت سایت شود. زمانی که این حالت غیرفعال باشد، تصاویر باید به‌یک‌باره و به‌صورت هم‌زمان باز شوند که همین مسئله بر سرعت کلی سایت تاثیر منفی می‌گذارد و باعث کاهش آن می‌شود.

 

استفاده از محیط‌های میزبانی مناسب

فضای میزبانی (هاست) می‌تواند بر سرعت سایت شما تاثیرگذار باشد. زمانی که شما از میزبان‌های اختصاصی استفاده می‌کنید، فضای بیشتری در دسترس خواهید داشت و همین موضوع می‌تواند در مواقع پرترافیک، سرعت سایت را در حد قابل قبولی نگه دارد؛ اما در میزبانی‌های مشترک، امکان کاهش سرعت در مواقعی که تعداد بازدیدکنندگان بالاست، وجود دارد. هرچند فضای میزبانی اختصاصی (هاست اختصاصی) هزینه بیشتری را درخواست می‎کند، اما به‌هرحال برای بهبود سرعت سایت در زمان‌های پرترافیک، توصیه می‌شود که از این نوع فضاهای میزبانی استفاده نمایید.

 

بهترین هاست کدام است؟ کلیک کنید.

اهمیت سرعت سایت در طراحی سایت

استفاده از افزونه‌ها برای افزایش سرعت سایت

برخی از افزونه‌ها می‌توانند در افزایش سرعت سایت شما نقش داشته باشند. برای اجرای تعدادی از تکنیک‌های بالا نیز باید از برخی افزونه‌ها استفاده نمایید. یک افزونه کارآمد کمک خواهد کرد که برنامه‎ها به‎صورت صحیح و البته با سرعت مناسب اجرا شوند. در اینجا به تعدادی از این نوع افزونه‌ها اشاره می‌کنیم و در مورد هر یک از آن‎ها توضیحاتی را ارائه خواهیم داد.

 

افزونه کش مرورگر

زمانی که شما وارد یک سایت می‌شوید، سرور، اطلاعات را از پایگاه داده دریافت می‌کند و به‌صورت فایل html در اختیار شما می‌گذارد. گاهی اوقات این فرایند به کندی انجام می‌گیرد. افزونه کش مرورگر می‌تواند سرعت انجام این فرایند را افزایش دهد. استفاده از این افزونه باعث می‌شود که برخی اطلاعات ثابت سایت، در هنگام بازدید اول در دستگاه کاربر ذخیره و در دفعات بعد بدون نیاز به انتقال دوباره اطلاعات، به نمایش گذاشته شوند.

 

افزونه‌هایی با سرعت بیشتر

ممکن است اجرای برخی از برنامه‌ها مانند وردپرس با استفاده از افزونه‌هایی انجام گیرد که با کدنویسی ضعیف خود، سرعت برنامه را کاهش داده باشند. شما باید با حذف این نوع افزونه‌ها و به‌کارگیری افزونه‌های مناسب، سرعت اجرای برنامه‌ها را افزایش دهید. شما باید برای هر برنامه از افزونه‌های خاصی به منظور افزایش سرعت استفاده نمایید.

 

شرکت طراحی سایت ایده پویا ازجمله شرکت‌های فعال در حوزه طراحی سایت است که کیفیت بالا و نوآوری‌های خلاقانه را سرلوحه کار خود قرار داده است. این شرکت در زمینه طراحی سایت، تکنیک‌های به‌روز و روش‌های نوین برنامه‌نویسی را مورداستفاده قرار می‌دهد و توانسته است با تلفیق نیازها و ایده‌های مناسب، کیفیت خدمات را افزایش دهد. تیم طراحی شرکت ایده پویا توانسته است که در زمینه کاری خود جوایز بین‌المللی متعددی را کسب نماید.

 

شرکت طراحی وب

  • 3
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر