الگوریتم اینستاگرام در سال ۲۰۲۱ چگونه کار می‌کند؟

الگوریتم اینستاگرام در سال ۲۰۲۱ چگونه کار می‌کند؟

تاریخ انتشار خبر : 1400 فروردین 15

الگوریتم اینستاگرام در سال ۲۰۲۱ چگونه کار می‌کند؟

 

امروزه فضای مجازی نقش بسیار پر رنگی در زندگی افراد پیدا کرده است به طوری که برای اکثر افراد زندگی بدون استفاده از فضای مجازی خیلی سخت به نظر می‌رسد. اینستاگرام برای اکثر فعالان فضای مجازی یک صفحه نام آشنا و بسیار مهم است. بسیاری از افراد برای تبلیغات کسب‌وکارشان، به اشتراک گذاشتن خاطرات زندگی شخصی و هم‌چنین افکار و عقایدشان اینستاگرام را انتخاب می‌کنند. در همین راستا بسیار مهم است که بدانیم اینستاگرام چگونه عمل می‌کند.

الگوریتم اینستاگرام درواقع هوش ماشینی این شبکه پرمخاطب است که همه روزه داده‌های تصویری، ویدئویی و پیام‌های متنی کاربران این شبکه اجتماعی را تحلیل و روش انتشار آن‌ها را مشخص می‌کند. شناسایی علاقه‌مندی‌های الگوریتم اینستاگرام به شما کمک می‌کند که با فعالیت مؤثرتر در اینستاگرام بازخورد بهتری داشته باشید. الگوریتم اینستاگرام درواقع می‌تواند به شما کمک کند و شما را در ارتقا صفحه شخصی یا کاریتان یاری دهد.

اگر شما با الگوریتم اینستاگرام آشنایی نداشته باشید ممکن است در استفاده از این شبکه اجتماعی به صورت آزاردهنده‌ای در اشتراک محتوای موردعلاقه‌تان و تعامل با کاربران به نحو احسن موفق نباشید. الگوریتم اینستاگرام بسیار هوشمند است و فالورها و لایک‌های فیک را تشخیص می‌دهد و حتی فراتر از آن طبق عادات شخصیتی و علایق کاربران عمل می‌کند.

 


 جهت مشاوره طراحی سایت شرکتی و سئو سایت برای رشد کسب و کارتان با مشاوران ما در ایده پویا در ارتباط باشید.

 

شماره تلفن     875 73 222 -021     *    180 20 229 -021


 

الگوریتم جدید اینستاگرام در سال 2021 به موارد زیر اهمیت می‌دهد

۱- تعداد بازدید: در الگوریتم جدید تعداد بازدیدها اهمیت دارد. معمولاً اینستاگرام سعی می‌کند پست‌هایی که افراد بیشتری از آن استقبال کرده‌اند را برای شما به نمایش بگذارد.

۲- علاقه‌مندی: الگوریتم جدید اینستاگرام سعی می‌کند از بین صفحاتی که فالو کرده‌اید پست‌هایی را برای شما نمایش دهد که نسبت به آن‌ها علاقه‌ی بیشتری به خرج می‌دهید. معیارهای مختلفی برای علاقه‌مندی افراد در این الگوریتم جدید در نظر گرفته‌شده است. مثلاً موضوعاتی که بیشتر پست‌های مرتبط با آن‌ها را دنبال می‌کنید. یا پست‌های که بیشتر آن‌ها را لایک می‌کنید از جمله معیارهای علاقه‌مندی اینستاگرام هستند.

 ۲- تعداد سیو: الگوریتم اینستاگرام بر این عقیده است موضوعاتی که شما بیشتر آن‌ها را سیو می‌کنید یا دنبال می‌کنید برایتان اهمیت بیشتری دارد.

۳- تعاملات و ارتباط در دایرکت و پست‌های اشتراکی: یکی از معیارهای علاقه‌مندی برای اینستاگرام تعاملات و گفتگوهای شما با دیگر کاربران در دایرکت و کامنت ها، لایو ها و استوری هاست.

۴- زمان مناسب: در گذشته الگوریتم اینستاگرام برای پنج تا سی دقیقه اول انتشار یک پست اهمیت ویژه‌ای قائل بود. الگوریتم جدید برای زمان ارزش بسیار بیشتری قائل می‌شود و همواره سعی می‌کند پست‌های جدیدتر و جالب‌تر را منتشر کند.

 

 

صفحه اینستاگرام ایده پویا

 

 

موارد زیر برای الگوریتم اینستاگرام اهمیت ندارد

۱-ویدیویی یا تصویری بودن پست شما برای الگوریتم اینستاگرام: فرقی نمی‌کند که شما یک تصویر منتشر می‌کنید یا یک فایل ویدیویی، درواقع اینستاگرام تفاوتی بین آن‌ها قائل نیست‌.

۲- طول کامنت‌ها: این منطقی به نظر می‌رسد که طول کامنت تعیین‌کننده نوع تعاملات شما با دوستانتان در اینستاگرام نیست. الگوریتم اینستاگرام هم به این موضوع اهمیتی نمی‌دهد.

۳-نوع حساب: در گذشته تصور بر این بود که الگوریتم اینستاگرام رفتار متفاوتی با حساب کاربری شخصی و کاری (تجاری) دارد اما به نظر می‌رسد در سال ۲۰۲۱، الگوریتم اینستاگرام به این موضوع اهمیت چندانی نمی‌دهد و بیشتر از نوع حساب کاربری، میزان تعاملات و بازخوردها برایش مهم است.

 

الگوریتم اینستاگرام

 

رفتار متفاوت الگوریتم با بخش‌های مختلف

۱- فید یا هوم: در گذشته الگوریتم اینستاگرام پست‌های هوم را طبق زمان‌بندی منتشر می‌کرد. اما در حال حاضر، علایق شخصی برای الگوریتم اینستاگرام فاکتور مهم‌تری است. الگوریتم اینستاگرام تحلیل می‌کند که شما بیشتر نسبت به چه مطلبی علاقه‌مند هستید؟ پست‌های چه کسانی را بیشتر دنبال می‌کنید؟ با چه کسانی تعامل بیشتری در دایرکت دارید؟ بر اساس این فاکتورها پست‌های هوم مرتب می‌شوند‌.

۲- استوری‌ها و لایو استوری‌ها: الگوریتم اینستاگرام با استوری‌ها هم مثل فیدها برخورد می‌کند. یعنی میزان تعامل شما با افراد و کامنت‌ها و دایرکت‌ها در ترتیب نشان دادن استوری‌ها توسط اینستاگرام مؤثر است. با این تفاوت که در استوری‌ها مکان و محدوده جغرافیایی هم مهم است و اینستاگرام سعی دارد استوری‌هایی که از نظر جغرافیایی نزدیک‌تر هستند را بیشتر در دسترس شما قرار دهد.

3- اکسپلور: الگوریتم اینستاگرام برای اکسپلور کمی متفاوت‌تر عمل می‌کند به این صورت که فرقی نمی‌کند که شما صفحه‌ای را دنبال کرده باشید یا نه؛ بلکه به علایق شما اهمیت می‌دهد. در این حال حتی لایوها و استوری‌های کسانی که در مناطق جغرافیایی پرطرفدارتری هستند را بیشتر به نمایش می‌گذارد.

نکته جالب در مورد الگوریتم اکسپلور این است که نه تنها بر اساس علاقه شخصی شما تصاویر و ویدیوهایی را از سراسر جهان برایتان به نمایش می‌گذارد؛ بلکه بر اساس علاقه‌مندی دوستانتان هم عمل می‌کند. محتواهایی که برای اکثر کاربران اینستاگرام جالب هستند در اکسپلور به نمایش در می‌آیند. درواقع معیارهای دیگر برای الگوریتم اینستاگرام در اکسپلور نمایش محتوا بر اساس هشتگ‌هایی که آن‌ها را جست‌وجو کرده‌اید و پست‌هایی که آن‌ها را ذخیره کرده‌اید خواهد بود. در اکسپلور به ترتیب پست‌هایی که بیشترین بازدید و سیو را داشته‌اند و شما و کاربران دیگر نسبت به آن‌ها علاقه‌ی بیشتری دارید به نمایش گذاشته می‌شود.

 

الگوریتم اینستاگرام 2021

 

برای دور زدن الگوریتم جدید چه کار کنیم؟

1-محتوا خط قرمز الگوریتم جدید است؛ طبق توضیحات ارائه شده هر اندازه که شما محتوای بهتر و جالب‌تری را به اشتراک بگذارید، احتمال این که افراد آن را برای دوستان خود بفرستند، آن را ذخیره کنند یا لایک و کامنت‌های بیشتری بگیرند، افزایش می‌یابد. همگی این موارد به شما کمک می‌کند بازدیدهای صفحه‌تان را افزایش دهید.

۲- زمان مناسب را انتخاب کنید؛ درواقع الگوریتم اینستاگرام میزان بازخوردهای صفحه شما را در واحد زمان بررسی می‌کند. پس هر اندازه که در زمان‌های بهتری پست‌هایتان را منتشر کنید مشارکت و تعامل اطرافیان افزایش می‌یابد و این اتفاق باعث می‌شود در مدت زمان کوتاه‌تری بازخورد بیش‌تری داشته باشید.

۳- هشتگ ها را دست کم نگیرید؛ هشتگ‌گذاری به شما کمک می‌کند با افرادی که هشتگ ها را جست‌وجو می‌کنند ارتباط برقرار کنید.

در هشتگ‌گذاری به سه نکته زیر دقت کنید:

نکته اول: هشتگ‌های تکراری استفاده نکنید. سعی کنید که پست‌های مشابه را با هشتگ‌های مختلف به اشتراک بگذارید. برای انتخاب هشتگ سعی کنید که هشتگ‌های کوتاه و واضح انتخاب کنید. هر اندازه هشتگ‌های مختصرتر و مفیدتری ارائه دهید امکان این که افرادی که آن هشتگ‌ها را جست‌وجو می‌کنند، پست‌های شما را پیدا کنند بیشتر می‌شود.

نکته دوم: هشتگ‌ها را زیاد تکرار نکنید. اگر شما یک هشتگ را بیش از سی بار به کار ببرید احتمال این که الگوریتم اینستاگرام شما را ربات تلقی کند افزایش می‌یابد.

نکته سوم: هشتگ ها را جست‌وجو کنید. درواقع یکی از مهم‌ترین معیارها برای الگوریتم جدید این است که شما چقدر در اینستاگرام فعال هستید. هر چه قدر شما هشتگ‌های بیشتری را در اینستاگرام جست‌وجو کنید از نظر اینستاگرام فعال‌تر هستید.

۴- از استوری و لایو کمک بگیرید؛ هر اندازه که مخاطبان شما با استوری‌ها و لایوهای شما ارتباط برقرار کنند، الگوریتم اینستاگرام سعی می‌کند پست‌های بیشتری از صفحه شما را برای آن‌ها نشان دهد. به علاوه لایو به خاطر زنده بودن طرفداران زیادی دارد و معمولاً مخاطبان علاقه زیادی به دیدن ویدئوهای زنده نشان می‌دهند. محبوبیت لایوها باعث می‌شود که مخاطبان بیش‌تر با شما ارتباط برقرار کنند و الگوریتم اینستاگرام سعی می‌کند پست‌های بیشتری از صفحه شما را به افرادی که با لایوهای شما ارتباط برقرار کرده‌اند به اشتراک بگذارد.

۵- فعالیتتان را بیشتر کنید؛ هر اندازه که شما در روز بیشتر از اینستاگرام استفاده کنید از نظر الگوریتم اینستاگرام محبوب‌تر هستید. وقتی شما در روز چند بار برنامه اینستاگرام را باز می‌کنید، اینستاگرام سعی می‌کند پست‌های بیشتر و جدیدتری را به شما نشان دهد. به علاوه مشارکت شما در لایوهای دیگران و کامنت گذاشتن برای مخاطب‌هایتان کمک می‌کند شما بیشتر دیده شوید. در ضمن هر اندازه تعامل شما با افراد بیش‌تر شود احتمال این که پست‌های شما از سوی اینستاگرام برای افراد بیش‌تری نمایش داده می‌شود، بالا می‌رود.

۶- دایرکت‌ها را پاسخ دهید؛ اگر شما دایرکت‌ها را پاسخ دهید از نظر الگوریتم اینستاگرام با افراد بیشتری تعامل دارید و الگوریتم جدید سعی می‌کند محتواهای شما را با آن‌ها به اشتراک بگذارد‌.

۷- از قابلیت‌های مکان‌یابی الگوریتم اینستاگرام استفاده کنید؛ یکی از معیارهای الگوریتم جدید نمایش پست‌ها بر اساس اشتراک‌گذاری آن‌ها از مبدأ مکان‌های جغرافیایی توریستی و پرطرف‌دار جهان هستند. اگر شما این مکان‌ها را بیش‌تر تگ کنید احتمال دیده شدن صفحه شما بالا می‌رود.

 

شناخت الگوریتم اینستاگرام به شما می‌کند تا از این شبکه اجتماعی برای رونق بخشیدن بیشتر به کسب و کارتان و به اشتراک گذاشتن عقاید و افکارتان با افراد بیشتری در سراسر دنیا ارتباط برقرار کنید. الگوریتم جدید معیارهای جدیدی در نظر گرفته است که بیشتر با زندگی واقعی افراد مطابق است. درواقع اینستاگرام سعی می‌کند برای نگه داشتن مخاطبانش و جذب مخاطبان بیشتر، کیفیت بهتری در خدمات‌دهی داشته باشد. اگر شما بر اساس علاقه الگوریتم رفتار کنید، می‌توانید موقعیت صفحه خود را ارتقا دهید.

 

 

سئو و بهینه سازی سایت

 

 
  • 1
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر