تفاوت بلاگر و اینفلوئنسر رو میدونی؟

تاریخ انتشار خبر : 1399 اسفند 19

تفاوت بلاگر و اینفلوئنسر رو میدونی؟

خیلی ها فکر میکنن هر پیجی که توی اینستاگرام فالور بیشتری داره اینفلوئنسر بهتریه و بر طبق همین فکرِ سطحی به اینفلوئنسر مورد نظر تبلیغ میدن و بازدهی و نتیجه ای نمیگیرن و به کل  فکر میکنن اینفلوئنسرها برای تبلیغات گزینه های مناسبی نیستن. اینفلوئنسر یعنی افرادی که اثرگذار هستند و این افراد هر جا و در هر پلتفرم و شبکه مجازی دیگه ایی هم که فعالیت داشته باشند مخاطبهای خودشون رو دارند و اثرگذاری فراوانی رو مخاطبهاشون دارند. تاثیر صحبت‌های این افراد در اکثر موضوعات بالاست و موفق هستن تا مخاطبان خود را ترغیب کنند.

حالا بیشتر از 3 میلیارد نفر از جمعیت جهان در شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارند. بعضی از آنها بلاگرهایی هستند که از این شبکه‌ها برای انتشار محتوای خود استفاده می‌کنند و بعضی دیگر اینفلوئنسر هستند و تاثیر قابل توجهی بر کاربران دارند. اما تفاوت بلاگر و اینفلوئنسر در چیست؟ برای پاسخ به این پرسش می‌توانید ویدئو زیر از ایده پویا را مشاهده کنید. همچنین در ادامه این مطلب از ایده پویا، بلاگر و اینفلوئنسر جداگانه معرفی شده و تفاوت‌های آنها بررسی می‌شود.

 

بلاگر به چه کسی گفته می شود؟

حالا بیشتر از 3 میلیارد نفر از جمعیت جهان در شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارند. بعضی از آنها بلاگرهایی هستند که از این شبکه‌ها برای انتشار محتوای خود استفاده می‌کنند و بعضی دیگر اینفلوئنسر هستند و تاثیر قابل توجهی بر کاربران دارند. اما تفاوت بلاگر و اینفلوئنسر در چیست؟ برای پاسخ به این پرسش می‌توانید ویدئو زیر از ایده پویا را مشاهده کنید. همچنین در ادامه این مطلب از آژانس دیجیتال مارکتینگ ایده پویا، بلاگر و اینفلوئنسر جداگانه معرفی شده و تفاوت‌های آنها بررسی می‌شود.

هیچ ضرورتی برای اینکه یک بلاگر اینفلوئنسر باشد وجود ندارد. این یکی از مهم‌ترین عوامل تفاوت بلاگر و اینفلوئنسر است. در حقیقت بیشتر مشکلات از اشتباه گرفتن این دو فرد شروع می‌شود. اینکه یک نفر وبلاگ داشته باشد یا برای یک وبلاگ تولید محتوا کند باعث نمی‌شود به یک اینفلوئنسر تبدیل شود. یک بلاگر ممکن است محتوای ارزشمندی تولید کرده و منتشر کند، اما تا وقتی که تعداد قابل توجهی دنبال‌کننده نداشته باشد نمی‌تواند در شبکه‌های اجتماعی روی کسی تاثیر بگذارد و یک اینفلوئنسر باشد.

 

اینفلوئنسر کیست؟

اینفلوئنسر برخلاف بلاگر که برای وبلاگ شخصی یا تجاری خود تولید محتوا می‌کند، در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کند. اینفلوئنسرها کاربران شناخته شده در شبکه‌های اجتماعی هستند که روی کاربران دیگر و عادی تاثیر می‌گذارند. آنها از تاثیرگذاری و نفوذ خود معمولا برای معرفی و پیشنهاد محصولات یا خدمات برندهایی که با آنها کار می‌کنند بهره می‌برند.

برای درک تفاوت بلاگر و اینفلوئنسر کافی است به تصویر یکی از اینفلوئنسرها در حین مصرف یک محصول یا استفاده از خدمات یک برند نگاه کنید تا متوجه تبلیغات پنهان در تصویر بشوید. اینفلوئنسرها از تصاویر زیبا با طراحی و لایه‌بندی حرفه‌ای برای هر چه جذاب‌تر کردن تصاویر استفاده می‌کنند. این تصاویر تاثیر زیادی روی کاربران دیگر می‌گذارد و باعث می‌شود آنها هم به خرید محصول یا خدمات ترغیب شوند.

هیچ ضرورتی برای اینکه یک اینفلوئنسر بلاگر باشد وجود ندارد. کمتر پیش می‌آید که یک اینفلوئنسر در وبلاگ تولید محتوا کند. آنها بیشتر روی یک یا چند پلتفرم شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند و روی کاربران و مخاطبان این شبکه‌ها تاثیر قابل توجهی دارند. در حقیقت آنها جریان اصلی این شبکه‌ها را می‌سازند و نقش مهمی در شکل‌گیری سلیقه کاربران این شبکه‌ها ایفا می‌کنند.

 

ویژگی های اصلی بلاگر و اینفلوئنسر

بلاگرها برای وبلاگ‌هایی تولید محتوا می‌کنند که مطالب آنها در نتایج موتورهای جستجو نمایش داده می‌شود. برای همین آنها لازم است بر پایه قواعد سئو و معیارهای موضوعیت و ارزشمندی محتوا تولید کنند. آنها برای تولید محتوا مطالب موجود روی وب را مطالعه کرده و در محتوای خود چکیده‌ای از محتوای وب را به مخاطب ارائه می‌دهند. مخاطب آنها با جستجوی پرسش یا مشکل خود در موتورهای جستجو و از بین نتایج جستجو وارد وبلاگ می‌شود.

در مقابل اینفلوئنسرها در شبکه‌های اجتماعی فعال هستند و برای این شبکه‌ها تولید محتوا می‌کنند. این محتوا برخلاف محتوای وبلاگ بر پایه سئو تولید نمی‌شود و معیارهای ارزشمندی آن متفاوت هستند. یک اینفلوئنسر مخاطبانی دارد که او را دنبال می‌کنند. جذابیت برای مخاطبان هدف و درگیر و سرگرم کردن آنها ویژگی اصلی تولید محتوای اینفلوئنسرها است. در نتیجه تفاوت بلاگر و اینفلوئنسر فقط و فقط با نگاه کردن به محتوای تولیدی آنها کاملا واضح و مشخص است.

 

 

✔ در این ویدیو فرق‌های بین  بلاگر و اینفلوئنسر رو توضیح دادیم

  • 9
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر