‌ویژگی طراحی سایت فروشگاهی ۲۰۲۱

تاریخ انتشار خبر : 1399 بهمن 20

‌ویژگی طراحی سایت فروشگاهی ۲۰۲۱

 

 امروزه تجارت الکترونیک توسعه زیادی یافته است. در این میان فروشگاه‌های اینترنتی مورد استقبال گسترده قرارگرفته‌اند. در سال اخیر به علت گسترش بیماری کرونا روند خرید آنلاین شتاب بیشتری گرفته است. اگر شما هم به دنبال افزایش میزان فروش و گسترش کسب و کار خود در بستر آنلاین هستید، باید در طراحی سایت بیشترین حساسیت ممکن را به خرج دهید؛ زیرا میزان سود شما به جذابیت سایت شما برای بازدیدکنندگان، فراهم آوردن خرید آسان و جلب اطمینان مشتریان بستگی دارد. طراحی سایت پاسخگو یک رویکرد توسعه است که در آن عناصر طراحی سایت شما به‌طور خودکار با رفتار بازدیدکننده تنظیم می‌شود.

آشنایی با جدیدترین روند طراحی سایت فروشگاهی 2021 به شما کمک می‌کند که با توسعه فروش و حفظ مشتریان، برند خود را گسترش دهید. طراحی یک سایت فروش پربازده در فضای در حال انفجار تجارت الکترونیک مهم‌ترین اصل در موفقیت یک کسب و کار آنلاین است. ایده پویا یکی از بزرگ‌ترین و باتجربه‌ترین شرکت‌های طراحی وب‌ سایت، خدمات دیجیتال مارکتینگ و بهینه سازی وب سایت با تکیه بر دانش به روز و تجربه طولانی‌مدت در این زمینه می‌تواند طراحی حرفه‌ای سایت فروش شما را بر عهده بگیرد. در این مقاله سعی داریم به بررسی روندهای طراحی سایت فروشگاهی 2021 بپردازیم.

سایت فروشگاهی در سال ۲۰۲۱

روند طراحی سایت فروشگاهی در سال ۲۰۲۱ چگونه پیش می‌رود؟

طراحی سایت فروشگاهی 2021 مبتنی بر رقابت شدید برای ارائه خدمات، فراهم آوردن بستر آسان برای خرید و هم‌چنین هدایت هوشمند کاربرانی که در فضای اینترنت به دنبال پاسخ به سؤالاتشان هستند به سمت خرید از فروشگاه‌های اینترنتی است.

 

جستجوی صوتی در سال 2021 بیشتر از همیشه

یکی از این رویکردهای جدید گسترش استفاده از جستجوی صوتی است. در سال 2021 تجارت صوتی افزایش خواهد یافت. مردم به‌طور فزاینده‌ای به دستگاه‌های دستیار صوتی مانند Amazon Echo با Alexa و Google Home یا Google Assistant برای انجام همه کارها، از بیدار شدن تا خرید محصولات آنلاین اعتماد می‌کنند.

75٪ از مشتریان سایت‌های فروشگاهی بزرگ تا سال 2025 بلندگوهای هوشمند خواهند داشت. پیش‌بینی می‌شود فروش تجارت صوتی تا سال 2022 به 40 میلیارد دلار برسد. دلیل دیگر اینکه تجارت صوتی رو به افزایش است، دقت و راحتی روزافزون فناوری است. سایت‌های بزرگ مانند گوگل و آمازون زبان‌های منطقه‌ای را در دستگاه‌های دستیار مجازی خود تحت‌فشار قرار می‌دهند تا به مشتریان کمک کنند تا راحت‌تر خرید کنند؛ بنابراین، بهینه‌سازی فروشگاه آنلاین خود برای جستجوی گفتاری ضروری است.

یک روش ساده اما بسیار مؤثر برای جذب ترافیک ارگانیک جستجوی صوتی به فروشگاه شما روش قیف محتوا است! در واقع قیف بازاریابی به ما می‌گوید مشتریان از مرحله مشاهده برند شما تا خرید محصولات مسیری قیفی شکل را طی می‌کنند. درست مانند ظرفیت یک قیف افرادی که برند شما را می‌بینند تعداد بیشتری نسبت به افرادی دارند که به مرحله پرسش و پاسخ و خرید احتمالی می‌رسند و افراد انتهای قیف که کمترین تعداد را دارند کسانی هستند که خریدشان را قطعی می‌کنند.

استفاده از بازاریابی قیف محتوایی یعنی سعی کنیم بازدیدکنندگانی که در بالای قیف هستند و فقط برند را مشاهده می‌کنند با راهنمایی هدفمند به سمت انتهای قیف که همان خرید نهایی محصول فروشگاه اینترنتی است بکشانیم. به عنوان مثال، جستجوی سریع صوتی از یک کاربر اینترنت شروع می‌شود که به طور مثال به دنبال مشاوره در مورد «چگونگی کاهش آسیب در حین دویدن» است. انتهای قیف هم یعنی در انتهای پست وبلاگ شما، منجر به فروش کفی‌های کفش می‌شود! تجارت صوتی اکنون آن‌قدر بزرگ است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت؛ بنابراین اگر صاحب فروشگاه تجارت الکترونیک هستید، مطمئن شوید که از این روند دیجیتالی جدید بهره‌مند شده و قبل از اینکه دیگران شما را در این زمینه شکست دهند، شما از آن‌ها پیشی بگیرید.

 

طراحی جدید سایت فروشگاهی

 

هوش مصنوعی و واقعیت افزوده

استفاده از هوش مصنوعی و واقعیت افزوده در طراحی سایت فروشگاهی ۲۰۲۱ افزایش می‌یابد. پیش‌بینی می‌شود فروشندگان آنلاین در سال‌های ۲۰۲۱ و 2022 7.3 میلیارد دلار برای هوش مصنوعی هزینه می‌کنند. هوش مصنوعی (AI) با ارائه راهنمایی و توصیه‌های شخصی به مشتریان، به عنوان همکار آنلاین شما در فروشگاه عمل می‌کند. هوش مصنوعی برای نشان دادن محصولاتی که احتمال خرید آن‌ها بیشتر است از سابقه خرید گذشته خریداران و رفتار مرورگر آن‌ها را استفاده می‌کند. برخلاف فروشگاه‌های فیزیکی، خریداران آنلاین نمی‌توانند محصولی را که قصد خرید آن را دارند امتحان کنند یا از نظر فیزیکی آن را بازرسی کنند. واقعیت افزوده (AR) به مشتریان اجازه می‌دهد تا ببینند که محصول موردنظر آن‌ها در سایت تا چه حد به خواسته واقعی‌شان نزدیک است. با پیاده‌سازی هوش مصنوعی و AR در فروشگاه تجارت الکترونیک خود، احتمالاً شاهد افزایش تبدیل‌ها و فروش خواهید بود.

 

پرداخت ساده‌تر، مشتری بیشتر

در طراحی سایت فروشگاهی ۲۰۲۱ گزینه‌های جدید پرداخت ظهور می‌کنند. روی آوردن مردم به خریدهای آنلاین در سال‌های اخیر باعث تنوع و گسترش فروشگاه‌های اینترنتی شده است. یکی از برتری‌هایی که مردم بین فروشگاه‌های اینترنتی قائل می‌شوند گزینه‌های بهتر برای پرداخت است. در واقع گزینه‌های پرداخت یکی از دلایل اصلی انتخاب مشتری از مارک خاص است. اگر روش پرداخت ترجیحی مشتریان خود را ارائه ندهید، آن‌ها از فروشگاه شما خرید نمی‌کنند. از هم‌اکنون، بیشتر مشاغل تجارت الکترونیکی کیف پول‌های دیجیتال (مانند Google Pay، Samsung یا Apple Pay و PayPal) را جدا از کارت‌های بدهی و اعتباری می‌پذیرند.

 

پرداخت اینترنتی

 

موبایل‌ها برندگان نهایی این تورنمنت هستند

 تجارت موبایل بر تجارت الکترونیک غالب خواهد شد. با افزایش اعتماد مصرف‌کنندگان به خرید آنلاین، آن‌ها در خرید با استفاده از دستگاه‌های تلفن همراه خود احساس راحتی بیشتری می‌کنند. انتظار می‌رود تا پایان سال 2021، دستگاه‌های تلفن همراه تقریباً 73 درصد از کل فروش تجارت الکترونیکی را انجام دهند. علاوه بر این، 30 درصد از خریداران آنلاین اگر متوجه شوند وب‌سایت شما برای موبایل مناسب نیست، در وسط خرید احتمالاً خرید خود را رها می‌کنند. به عنوان یک فروشنده آنلاین، در طراحی سایت باید بر بهبود تجربه مشتری برای کاربران تلفن همراه تمرکز کنید. در اینجا چند روش عالی برای طراحی سایت تجارت الکترونیکی خود برای دستگاه‌های تلفن همراه آورده شده است:

در طراحی سایت فروشگاهی 2021، وب‌سایت خود را از نظر سازگاری با موبایل با استفاده از Google-Friendly Test بررسی کنید. URL خود را در این ابزار وارد کنید و اگر فروشگاه آنلاین شما پاسخگو باشد نشان داده می‌شود. همچنین اگر مشکلی در بارگیری در وب‌سایت شما وجود دارد، نشان می‌دهد.

توصیه می‌کنیم از روند صحیح پرداخت در دستگاه‌های تلفن همراه اطمینان حاصل کنید و روش‌هایی برای ساده‌سازی بیشتر آن پیدا کنید. سایت موبایل خود را به صورت دستی آزمایش کنید. بررسی کنید که آیا پیمایش صفحات وب‌سایت آسان است. بررسی کنید آیا مشاهده محصولات در تلفن همراه آسان است و آیا گزینه بزرگنمایی وجود دارد؟ آیا عکس‌ها به‌طور کامل دیده می‌شوند؟

 

طراحی حرفه ای سایت فروشگاهی

 

تجارت بصری را جدی بگیرید

تجارت بصری بزرگ‌تر خواهد شد. تجارت بصری به ما می‌گوید هر محصولی که در نگاه اول برای بیننده جالب و خیره‌کننده باشد شانس فروش بیشتری دارد. استفاده از تصاویر نه‌تنها در صفحات محصول بلکه در کل فروشگاه اینترنتی شما برای جلب کاربران برای آشنایی با مزیت‌های محصولات و تبدیل آن‌ها به خریدار کاربرد دارد. در بین برندهای موفق خارجی یکی از ایده‌های خلاقانه در طراحی سایت 2021 استفاده گسترده از تجارت بصری است. به عنوان مثال بعضی از فروشگاه‌های اینترنتی خارجی مانند Bose، از مدت‌ها پیش از تجارت بصری استفاده می‌کنند تا خریداران را تحت تأثیر قرار دهند تا با رغبت بیشتری به سمت فروشگاه آمده و خرید کنند. آن‌ها تصاویر محصولاتشان را با کیفیت بالا در صفحه اصلی خود به همراه میانبرهای خرید مستقیم محصول قرار می‌دهند.

در اینجا هم چند روش عالی برای استفاده از تجارت بصری آورده شده است:

- برای بهبود کیفیت و سرعت بارگیری، محصولات پیش‌فرض خود را از قالب JPG به قالب JPEG2000 یا WebP تغییر دهید.

- برای محصولات پرفروش خود تصاویر یا فیلم‌های 360 درجه ایجاد کنید.

-در یک ابزار جستجوی بصری سرمایه‌گذاری کنید تا به مشتریان امکان جستجوی محصولات با استفاده از تصاویر را بدهید. برای ایجاد علایق، محتوای تولید شده توسط کاربر را مجدداً در صفحات محصول خود استفاده کنید.

- تبلیغات خرید بصری را به میزان زیادی افزایش دهید تا بازدید از وب‌سایت خود را افزایش داده و فروش را بیشتر کنید.

 

در سال‌های اخیر خریدهای آنلاین با روند پر شتابی رو به افزایش هستند و این امر رقابت بین فروشگاه‌های اینترنتی را افزایش داده است. رمز موفقیت هر سایت اینترنتی در طراحی سایت آن نهفته است. هر اندازه که یک وب‌سایت اینترنتی امکانات مدرن و خدمات بیشتری ارائه دهد شانس اینکه مشتریان بیشتر و وفادارتری داشته باشد به شدت افزایش می‌یابد.

در سال ۲۰۲۱ به علت شیوع ویروس کرونا و طولانی شدن دوره گسترش این بیماری بسیاری از کسب‌وکارهای حضوری به طراحی سایت فروش و فعالیت در بستر آنلاین روی آوردند. دانستن این نکته حائز اهمیت است که فروش آنلاین به‌سادگی فروش حضوری نیست؛ به‌خصوص برای افرادی که تازه پا به این عرصه گذاشته‌اند.

طراحی سایت فروشگاهی حرفه‌ای با امکانات به روز و پا به‌پای تغییرات سلیقه و نیازهای مشتریان تقریباً کل کاری است که یک برند پرفروش آنلاین باید انجام دهد. البته محتوا گذاری صحیح، مدیریت درست سایت و مشتری مداری و تبلیغات خوب قدم‌های بعدی یک فروشگاه حرفه‌ای آنلاین است؛ اما اصل اول که بقا و فروش یک فروشگاه اینترنتی را تضمین می‌کند طراحی حرفه‌ای سایت آن است. ایده پویا یکی از بزرگ‌ترین و باتجربه‌ترین شرکت‌های طراحی سایت و خدمات دیجیتال مارکتینگ است که با داشتن سابقه درخشان در این زمینه و با تکیه بر به‌کارگیری مدرن‌ترین روش‌های طراحی سایت می‌تواند پاسخگوی نیازهای شما در زمینه طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ باشد.

 

بازاریابی اینترنتی

  • 0
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر