چگونه استراتژی محتوای خود را تدوین کنیم؟

تاریخ انتشار خبر : 1399 آذر 19

چگونه استراتژی محتوای خود را تدوین کنیم؟

چه در زمینه بازاریابی محتوا حرفه‌ای باشید و چه تازه‌کار، باید هرچند وقت یک بار بر روی برنامه استراتژی محتوای خود بازنگری کنید. باید مطمئن شوید که این محتوا همواره برای مشتریان شما به‌روز، ابتکاری و جذاب باشد. از سوی دیگر دنیای امروز دنیایی است که رقابت در بازاریابی محتوا از هر زمان دیگری بیشتر است. آمارها نشان می‌دهد که امروزه بیشتر از 70 درصد مشاغل در بازاریابی محتوا سرمایه‌گذاری می‌کنند. به همین دلیل اگر شما نتوانید یک محتوای جذاب تولید کند، به سادگی جای خالی شما توسط رقبای دیگر پر خواهد شد.

بنابراین اولین گام در رسیدن به یک جایگاه خوب و جذب مخاطب فعال، داشتن یک برنامه محکم و هوشمند برای بازاریابی محتوا است. در این مقاله می‌خواهیم به پرسش‌های اصلی و بنیادین درباره بازاریابی محتوا پاسخ دهیم. این که اساسا استراتژی محتوا چیست؟ چرا کسب‌وکار شما به یک برنامه برای بازاریابی محتوا نیاز دارد؟ آیا بازاریابی محتوا در ادامه بازاریابی اینترنتی قرار دارد؟ آیا بازاریابی محتوا به اندازه طراحی سایت حرفه ای شما اهمیت دارد؟ برای ایجاد استراتژی خود باید چه مراحلی را طی کنید؟ امید است که در انتهای این مقاله بتوانید با ارائه ایده‌های تازه و برنامه منسجم، کسب‌وکار خود را به قله موفقیت نزدیک نمایید.

 

استراتژی محتوا

 

برای تدوین استراتژی محتوا به چه نکاتی باید توجه کرد؟

پیش از اینکه استراتژی محتوای خود را تهیه کنید، باید به چند پرسش مهم پاسخ دهید.

 

  • چه کسی مطالب شما را می‌خواند؟

درواقع بهتر است این سوال را این‌گونه بپرسیم که مخاطب محتوای شما چه کسی است؟ یا به عبارت بهتر این محتوا برای چه کسانی نوشته می‌شود؟ همچنین شما باید بدانید که برای چه تعداد مخاطب محتوا تولید می‌کنید. اهمیت این امر زمانی بهتر مشخص می‌شود که تجارت شما برای قشرهای مختلفی از جامعه ارائه شده باشد. در این صورت تنوع خوانندگان محتوای شما بالا می‌رود. بنابراین باید محتوای شما به گونه‌ای باشد که بتواند طیف گسترده‌ای از سلایق را در بر بگیرد.

برای اینکه بتوانید محتوای متفاوتی متناسب با سلایق مخاطبان خود ارائه دهید، می‌توانید از دریچه‌های متفاوتی به محصول خود نگاه کنید. برای پیدا کردن دریچه مناسب باید نیازهای مخاطب خود را بشناسید. حال می‌توانید بر روی جنبه‌ای از محصول یا تجارتتان که در راستای رفع آن نیاز است، تمرکز کرده و از این طریق مخاطب خود را جذب نمایید.

 

  • محصول یا تجارت شما چه مشکلی را برای مخاطبانتان برطرف خواهد کرد؟

به طور طبیعی یک محصول برای برطرف کردن یک نیاز خاص از مخاطب طراحی و ساخته می‌شود. بنابراین شما باید بتوانید این نیاز را به خوبی شناسایی کرده و از دریچه این مشکل، محصول خود را ارائه دهید. استراتژی محتوا زمانی صحیح است که بتواند دو دسته اصلی از مخاطبان شما را جذب کند. دسته اول کسانی هستند که تازه با این مشکل مواجه شده‌اند و به دنبال راه‌حلی برای آن هستند. بنابراین محتوای شما باید به گونه‌ای نوشته شود که این افراد را ترغیب به استفاده از محصول شما کند. دسته دوم افرادی هستند که در حال حاضر برای غلبه بر مشکل خود از محصول شما استفاده می‌کنند. شما باید با محتوای خود این دسته از مشتریان را ترغیب کنید تا تجارب خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. از این طریق می‌توانید اعتماد مشتریان تازه را راحت‌تر جلب کنید.

 

  • چه چیزی محصول شما را از دیگر محصولات متمایز می‌کند؟

احتمال اینکه محصول مشابهی با محصول شما در سبد کالای رقبایتان وجود نداشته باشد، بسیار کم است. به همین علت مشتریان بالقوه شما باید بدانند که چه چیزی شما را متمایز می‌کند. درواقع با این کار شما به مشتریان خود دلیلی برای انتخاب محصولتان می‌دهید که رقبایتان فاقد آن ویژگی هستند. به عبارت بهتر باید در محتوایتان به مخاطب خود توضیح بدهید که چرا محصول شما ارزش صرف وقت برای بررسی و از مه مهم‌تر ارزش خرید دارد.

 

  • محتوای شما در چه قالبی عرضه می‌شود؟

قبل از اینکه شروع به تولید محتوا کنید باید بدانید که مطلب شما قرار است در چه قالبی عرضه شود. اینفوگرافیک، فیلم و پست‌های وبلاگ نمونه‌هایی از قالب‌های ارائه محتوا هستند. با شناختن قالب راحت‌تر می‌توانید به محتوای خود انسجام بخشیده و آن را به بهترین شکل بیان کنید.

 شرکت طراحی سایت ایده پویا

 

 محتوای شما در کجا منتشر خواهد شد؟

همان‌طور که قالب‌های مختلفی برای ایجاد محتوا وجود دارد، کانال‌های متفاوتی نیز هست که از طریق آن‌ها می‌توانید محتوای خود را در اختیار مخاطبتان قرار دهید. این کانال‌ها مانند وب‌سایت یا وبلاگ ممکن منحصرا به محصول یا برند شما اختصاص داشته باشند. اما ممکن است شما بخواهید محتوای خود را در رسانه‌های جمعی مانند فیس‌بوک و توییتر منتشر کنید. واضح است که انتشار محتوا در شبکه‌های اجتماعی، تخصص خاص خود را می‌طلبد که در ادامه این مطلب به آن خواهیم پرداخت.

  • ایجاد و انتشار محتوا را چگونه مدیریت خواهید کرد؟

در یک استراتژی محتوای خوب باید زمان و مکان انتشار و شخص منتشرکننده به طور دقیق مشخص شده باشد. در استراتژی محتوای خود باید زمان و مکان انتشارتان را طوری تنظیم کنید که از شلوغی جلوگیری شود. با این کار می‌توانید بر طبق یک برنامه زمانی دقیق، یک تقویم برای موضوعات مختلف ایجاد کنید. درنتیجه به زودی می‌توانید شعار شرکت را در محتوای خود گنجانده و حتی خود را به عنوان یک مرجع در بازار معرفی نمایید.

استراتژی محتواچرا بازاریابان نیاز به ایجاد استراتژی بازاریابی محتوایی دارند؟

بازاریابی محتوا به صاحبان مشاغل کمک می‌کند تا بتوانند با ارائه محتوای مناسب و بالا بردن بازدید وب‌سایت، مشتری‌های قابل‌اعتماد و طولانی‌مدتی برای خود فراهم کنند. به عبارت بهتر اگر بتوانید تنها یکی از پست‌های وبلاگ خود را به حد مناسبی از ترافیک برسانید، محتوای شما در صفحه اول نتایج جست‌وجو نمایش داده خواهد شد. این لینک حتی می‌تواند یک پیوند به یک کتاب الکترونیکی یا ابزار رایگان مرتبط به محصول شما باشد. اما زمانی که مشتری بر روی آن کلیک کرده و از کیفیت خدمات مطمئن می‌شود، نه‌تنها خود برای کاربردهای بعدی به شما مراجعه خواهد کرد بلکه وب‌سایت شما را به دیگران معرفی می‌کند.

البته رساندن خود به صفحه اول نتایج جست‌وجو کار چندان ساده‌ای نیست و نیاز به تخصص ویژه‌ای دارد. اما باید بدانید که سرمایه‌گذاری بر روی این قسمت می‌تواند مشتریان وفاداری را برای شما به ارمغان آورد که تا مدت‌ها از خدمات شما استفاده می‌کنند. به علاوه شما می‌توانید تا ماه‌ها به عنوان یکی از برترین لینک‌ها در صفحه نتایج حضور داشته و از این طریق به مشتریانتان دسترسی داشته باشید.

 

برنامه ریزی محتواچگونه یک استراتژی بازاریابی محتوا ایجاد کنیم؟

برای اینکه بتوانید یک استراتژی درست برای بازاریابی محتوا خود ایجاد کنید، باید مراحلی را که در ادامه آورده شده است دنبال نمایید.

 

  • هدف خود را مشخص کنید.

در ابتدای کار باید از خود بپرسید که هدفتان ز تهیه یک برنامه بازاریابی محتوا چیست؟ چرا می‌خواهید محتوا و برنامه بازاریابی محتوا تولید کنید؟ قبل از شروع به کار باید اهداف خود را بشناسید. این کار به شما کمک می‌کند که در تعیین بهترین گزینه‌ها برای استراتژی خود به مشکل برنخورید و زمان کمتری صرف کنید.

  • انجام تحقیقات شخصی

برای تهیه یک برنامه موفق باید مخاطبان محتوای خود را به روشنی مشخص کنید. به این کار در اصطلاح شناخت شخصیت خریدار گفته می‌شود. این موضوع به ویژه برای کسانی که به تازگی کار خود را شروع کرده‌اند یا تازه می‌خواهند وارد فرایند بازاریابی شوند، بسیار مهم است. وقتی مخاطبان هدف خود را بشناسید، می‌توانید محتوای مرتبط‌تر و ارزشمندتری تولید کنید. درنتیجه مخاطب شما برای خواندن و اشتراک محتوایتان ترغیب خواهد شد.

اگر یک بازاریاب باتجربه هستید، باز هم این مرحله برای شما مهم است. شما باید در هر مرحله از کارتان اهداف خود را مشخص کنید. در این صورت وقتی هدفتان تغییر کرد، پرسش‌هایی پیش روی شما قرار خواهد گرفت. آیا گروه جدیدی از افراد را هدف قرار دهید؟ آیا می‌خواهید بازار هدف خود را گسترش دهید؟ آیا می‌خواهید همان مخاطب را برای خودتان حفظ کنید؟ پاسخ به این سوالات، بازنگری اهداف کاری و مخاطبان هدف یکی از مراحل مهمی است که باید برای رشد مخاطب خود پشت سر بگذارید.

  • به طور دوره‌ای به محتوای خود رسیدگی کنید.

بیشتر افراد کار تولید محتوای خود را با ارسال مطالب در یک وبلاگ آغاز می‌کنند. در ابتدای کار شما باید تصمیم بگیرید که می‌خواهید محتوای خود را در چه قالبی ارائه کنید. همچنین اگر در میانه کار تصمیم گرفتید که قالب محتوای خود را تغییر دهید، باید قالبی را انتخاب کنید که حق مطلب را برای محتوای شما ادا کند. در ادامه این مقاله درباره انواع قالب‌های موجود برای ارائه محتوا صحبت کرده‌ایم.

رسیدگی دوره‌ای به محتوای خود می‌تواند به شما در هدفمند ساختن تلاش‌های بازاریابی محتوا کمک کند. همچنین تجربیات ارزشمندی را در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید به خوبی نقاط ضعف و قوت خود را بشناسید. این کار به شما کمک می‌کند که برای آینده خود برنامه‌ریزی کرده و اهداف درست‌تری انتخاب کنید. به علاوه می‌توانید اهداف سایر رقبای خود را شناسایی کرده و با اطلاع از استراتژی آن‌ها، بر رقبایتان پیشی بگیرید.

  • سیستم مدیریت محتوا را انتخاب کنید.

باید برای ایجاد، مدیریت و ردیابی محتوای خود یک سیستم در محل کار خود داشته باشید. این سیستم که به نام سیستم مدیریت محتوا یا CMS شناخته می‌شود، شامل چند بخش حیاتی مدیریت محتوا شامل تولید محتوا، انتشار محتوا و تجزیه و تحلیل محتوا است. با استفاده از این سیستم می‌توانید نتایج حاصل از انتشار محتوایتان را بررسی کنید و محتواهای آینده را هدفمندتر تولید کنید.

  • ایده پردازی و برنامه‌ریزی

حال که با استفاده از سیستم مدیریت محتوا توانستید از بازخوردها و نتایج انتشار محتوا آگاه شوید، زمان آن فرا رسیده که ایده‌های خود را برای آینده مطرح کرده و آن‌ها را پرورش دهید. ابزارهایی هستند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید راه‌هایی را برای جذب بهتر مخاطب خود پیدا کنید. در ادامه چند نمونه از این ابزارها را معرفی کرده‌ایم.

  • گریدر وب‌سایت HubSpot

این ابزار یک ابزار بسیار عالی برای زمانی است که می‌خواهید بفهمید بازاریابی دیجیتال چه جایگاهی را برای شما به ارمغان آورده است. گریدر وب‌سایت HubSpot تمامی حوزه‌های بازاریابی را برای شما درجه‌بندی می‌کند. در این فهرست شما می‌توانید گزینه‌هایی را پیدا کنید که تا به حال از آن‌ها استفاده نکرده‌اید. این گزارش مفصل به شما راه‌هایی را برای بهینه‌سازی و بهبود حوزه‌های مختلف بازاریابی ارائه می‌دهد. همچنین با استفاده از این ابزار می‌توانید با نحوه استفاده از سئو در وب‌سایت خود آشنا شده و ایده‌های جدید محتوایی را کشف کنید.

  • BlogAbout

این ابزار می‌تواند به شما ایده‌های جالبی را برای بهبود استراتژی محتوایتان ارائه دهد. BlogAbout برای شما قالب‌های اصلی را فراهم کرده که می‌توانید آن‌ها را با هر موضوعی که در ذهن دارید، پر کنید. به این ترتیب می‌توانید ایده خود را به گونه‌ای در متن بگنجانید که برای مخاطبتان جذاب باشد. همچنین با استفاده از این ابزار می‌توانید نسخه‌ای از بهترین ایده‌های خود را در گوشیتان ذخیره کنید تا در زمان تصمیم‌گیری نهایی گزینه‌های مختلفی برای انتخاب داشته باشید.

  • تولیدکننده ایده وبلاگ HubSpot

این ابزار یک ایده پرداز محتوا است. برای استفاده از این ابزار می‌توانید موضوعات عمومی یا اصطلاحاتی را که می‌خواهید درباره آن‌ها بنویسید، وارد کنید. پس از این کار این ایده پرداز محتوا ایده‌هایی را به شما ارائه می‌دهد که شما با استفاده از آن‌ها می‌توانید تا یک سال کامل خود را از ایده پردازی بی‌نیاز دانید.

  • Feedly

با استفاده از این ابزار می‌توانید از موضوعات روز و رسوم در زمینه‌های مرتبط با کارتان آگاهی پیدا کنید. با شناخت این دغدغه‌ها می‌توانید به ایده‌هایی برسید که مخاطب شما را برای رفع یاز خود به سمت شما می‌خواند.

  • BuzzSumo

با استفاده از خدمات این شرکت می‌توانید به پربازدیدترین و محبوب‌ترین مطالب ارائه شده که با محتوای شما مرتبط است، دست پیدا کنید. به عبارت بهتر این شرکت به شما تعدادی ابزار تحقیق ارائه می‌دهد که استفاده از آن می‌توانید به میزان محبوب بودن یک مطلب در شبکه‌های اجتماعی پی ببرید. اطلاع از این موارد به شما کمک می‌کند محتوایی را انتخاب کنید که برای مخاطب جذاب‌تر بوده احتمال اینکه آن را با دیگران به اشتراک بگذارد، بیشتر است.

  • Blog post Headline Analyzer

با استفاده از این ابزار می‌توانید عناوینی را که برای پست‌های خود انتخاب کرده‌اید، تجزیه و تحلیل کنید. این ابزار بازخوردهایی را در زمینه طول عناوین، انتخاب کلمات، دستور زبان و تراکم کلمات کلیدی به شما ارائه می‌دهد. اگر ایده‌ای در ذهن دارید، می‌توانید عناوین موردنظر خود را از طریق Headline Analyzer امتحان کنید. این کار به شما در قوی‌تر کردن محتوا و روند ایده پردازی کمک خواهد کرد.

  • مطالب خود را منتشر و مدیریت کنید.

برنامه بازاریابی شما نه‌تنها باید تولید محتوا را در بربگیرد بلکه باید شامل سازمان‌دهی محتوا هم باشد. منظور از سازمان‌دهی محتوا، زمان‌بندی درست برای انتشار آن است. همان‌طور که گفتیم با ایجاد یک تقویم می‌توانید محتوای خود را به صورت متنوع و متعادل ایجاد کنید. این کار به شما کمک می‌کند که همواره مخاطبان خود را مشتاق نگه دارید. به علاوه می‌توانید یک تقویم نیز برای مدیریت تبلیغات در سایر سایت‌ها ایجاد نمایید.

هرگز نباید تصور کنید که ایده‌های شما تا ابد برای مخاطب جذاب هستند. هر ایده دارای یک تاریخ انقضا است. در بهترین حالت شما تا چند ماه می‌توانید با استفاده از یک ایده مخاطب خود را جذب کنید. استفاده از ایده‌های جذاب و متناسب با نیاز روز می‌تواند به شما کمک کند که همواره ترافیک سایت خود را در حالت ایدئال نگه دارید. در تقویم خود تاریخ‌های خاصی را که می‌توانید با ارائه محتوا مخاطبان بیشتری جذب کنید؛ هایلایت نمایید. لزومی ندارد که این تاریخ‌ها حتما تعطیلات خاص مانند نوروز یا کریسمس را در بر بگیرد. این تجارت و محصول شما است که تعیین‌کننده روزهای اوج خود خواهد بود.

 

انواع بازاریابی محتوا

در میان روش‌های موجود برای بازاریابی محتوا، هشت ابزار برای جذب مخاطب و مشتری وجود دارد. پست‌های وبلاگ، کتاب‌های الکترونیکی؛ مطالعات موردی، الگوها، اینفوگرافیک‌ها، فیلم‌ها، پادکست‌ها و شبکه‌های اجتماعی محبوب‌ترین شیوه‌های جذب مخاطب هستند که در ادامه به بررسی جزئی آن‌ها خواهیم پرداخت.

بازاریابی محتوا

 

  • پست‌های وبلاگ

برای اینکه پست‌های وبلاگ بتوانند مخاطب شما را جذب کنند، باید به طور منظم منتشر شوند تا بازدیدکنندگان ترغیب به خواندن آن‌ها شوند. پست‌ها باید دارای محتوای ارزشمندی باشند که مخاطب شما را ترغیب به اشتراک‌گذاری آن در شبکه‌های اجتماعی و بسترهای دیگر شوند. توصیه می‌شود که پست‌های وبلاگ بین 1000 تا 2000 کلمه باشند. اما این موضوع قطعی نیست. درواقع این مخاطبان شما هستند که پس از مدتی طول پست‌های وبلاگ را برای شما تعیین می‌کنند.

  • کتاب‌های الکترونیکی

کتاب‌های الکترونیکی عموما طولانی‌تر و عمیق‌تر از پست‌های وبلاگ هستند و در فواصل زمانی طولانی‌تری منتشر می‌شوند. کتاب‌های الکترونیکی گام دوم در روند بازاریابی هستند. به عبارت بهتر محتوای تولیدشده در یک پست وبلاگ ممکن است مخاطب را کنجکاو کرده باشد. در اینجا است که کتاب‌های الکترونیکی برای ارائه اطلاعات بیشتر قدم به میدان می‌گذارند.

امروزه بیشتر کسب‌وکارها برای به دست آوردن اطلاعات تماس مشتریان از این حربه استفاده می‌کنند. زیرا بارگیری کتاب‌های الکترونیکی تنها زمانی امکان‌پذیر است که مشتری پس از هدایت به صفحه اصلی، اطلاعات تماس خود را وارد کند. در نهایت این اطلاعات تماس در اختیار تیم فروش قرار خواهد گرفت.

  • مطالعات موردی

مطالعات موردی درواقع روایتی از مشتری‌هایی است که توانسته‌اند با استفاده از خدمات شما مشکلات خود را برطرف نمایند. مطالعه موردی معمولا متنوع‌ترین نوع بازاریابی محتوا است. زیرا می‌تواند در اشکال مختلفی ظاهر شود. به عبارت بهتر مطالعات موردی می‌تواند در همه هفت قالب دیگر که در این بخش راجع به آن‌ها صحبت می‌کنیم، ارائه شود. هدف از این نوع بازاریابی محتوا این است که کیفیت خدمات خود را به مشتریان جدید ثابت کنید.

  • الگوها

الگوها یا Templates یک قالب محتوایی مختصر و مفید هستند. احتمال موفقیت محتوایی که در قالب الگو ارائه می‌شود، نسبت به سایر گزینه‌ها بیشتر است. زمانی که شما یک محتوای مفید را در قالب الگو به مخاطب خود ارائه می‌دهید، احتمال اینکه مخاطب در آینده ارتباط بهتری با محتوای ما برقرار کند بیشتر است. درواقع ا این کار مشتی را به مشتری خود ارائه داده‌اید که می‌تواند نمونه‌ای از خروار باشد.

  • اینفوگرافیک‌ها

اینفوگرافیک‌ها به دلیل جذابیت بصری که دارند، می‌توانند در سازمان‌دهی کلمات و درنتیجه جذب مخاطب بهتر عمل کنند. اینفوگرافیک‌ها قالب‌های محتوایی بسیار عالی هستند که زمانی به کار می‌روند که شما بخواهید حجم زیادی از اطلاعات را با استفاده از یک روش روشن و قابل‌فهم به مخاطب خود عرضه کنید.

  • فیلم‌ها

فیلم‌ها یک قالب محتوایی بسیار جذاب هستند که می‌توانند بدون هیچ تغییری در سیستم‌عامل‌های شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌ها به اشتراک گذاشته شوند. با وجود اینکه برای تولید فیلم نیاز به صرف هزینه و وقت بیشتری است، اما احتمال موفقیت از این طریق بالاتر است. تجربه ثابت کرده که فیلم‌ها 40 برابر سایر محتواها در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شوند. بنابراین سرمایه‌گذاری در این حوزه ارزشمند خواهد بود.

  • پادکست‌ها

بسیاری از افراد هستند که وقت یا حوصله خواند مطلب یا دیدن محتوا را ندارند. در اینجا است که شما می‌توانید با شروع یک پادکست به علایق این دسته از مخاطبان خود پاسخ گویید. پادکست یک قالب محتوایی تازه تاسیس است که روزبه‌روز به تعداد مخاطبان آن افزوده می‌شود. در پادکست می‌توانید با افراد متخصص در حوزه کاری خود مصاحبه و گفتگو کنید و یا به معرفی محصول خود بپردازید. حسن پادکست در این است که مخاطب شما می‌تواند در وقت‌های اضافه خود مانند زمان رانندگی برای گوش دادن به آن استفاده کند.

  • رسانه‌های اجتماعی

وقتی که مدتی را به انتشار محتواهای منظم در سایت خود گذراندید، باید برای توزیع محتوای خود در بسترهای دیگر برنامه‌ریزی کنید. این مورد می‌تواند به معنای استفاده مجدد از محتوا در قالب‌های جدید و انتشار آن‌ها در وبلاگ شما، ایجاد محتوای اصلی به طور خاص را سایت‌های خارجی یا انتشار محتوای وب‌سایت در شبکه‌های اجتماعی مختلف باشد.

رسانه های اجتماعی

ارسال پیام در شبکه‌های اجتماعی برای تقویت دسترسی مشتریان واقعی شما به برند و محتوایتان امری ضروری است. معمول‌ترین شبکه‌ های اجتماعی که برای انتشار پست‌ها از آن‌ها استفاده می‌شود، فیس‌بوک، اینستاگرام، توییتر، LinkefIn، Pinterest، اسنپ چت و یوتیوب است. پس از اینکه یک حساب کاربری در این شبکه‌های اجتماعی ایجاد کنید، باید قالب محتوایی محبوب مخاطب در این فضا را بشناسید. به عنوان مثال مخاطبان اینستاگرام قالب‌های عکس، فیلم و گرافیک‌های جذاب را ترجیح می‌دهند.

 

در فیس‌بوک دست شما برای انتخاب قالب‌های محتوایی بازتر است. در این فضا شما می‌توانید علاوه بر پست‌های وبلاگ و محتوای وب‌ سایت خود، تبلیغات محصول را نیز منتشر کنید. به علاوه می‌توانید با مشاغل دیگری که حوزه کاری مشابهی با شما دارد، ارتباط برقرار نمایید. هدف اصلی از اشتراک‌گذاری محتوا در اینستاگرام یا اسنپ چت برقراری یک ارتباط صمیمانه با مخاطب است. در حالی که هدف اصلی از انتشار محتوا در فیس‌بوک یا توییتر، گسترش مخاطبان و هدایت ترافیک به سمت وبسایت شما است؛ پس طراحی سایت و داشتن وبسایت حرفه ای موضوع مهمی برای کسب و کار شما به حساب می آید. بنابراین پیش از انتخاب در نوع شبکه اجتماعی باید تحقیقاتی برای شناسایی رسانه محبوب مخاطبان خود انجام دهید و محتوای مورد انتظار آن‌ها را تولید کنید.

 

 طراحی سایت فروشگاهی

  • 1
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر