اینباند مارکتینگ چیست؟

تاریخ انتشار خبر : 1399 آذر 08

اینباند مارکتینگ چیست؟

اینباند مارکتینگ یا بازاریابی درون‌گرا  یک روش در دیجیتال مارکتینگ است. در این روش برای جلب مشتری از محتواهای ارزشمند و تجربیات متناسب با نیازهای مشتری استفاده می‌شود. به این ترتیب شما می‌توانید مشتری‌های موقت خود را حفظ کنید. به عبارت بهتر یک بازاریابی درون‌گرا خوب باعث می‌شود که این دسته از مشتریان هر زمان که به محصولات شما نیاز پیدا کردند، شما را برای رفع این نیاز انتخاب کنند. بنابراین بهترین راه برای ایجاد ارتباط با این دسته از مشتریان، اینباند مارکتینگ است.

در این مقاله ما بعنوان مشاوران همیشگی شما در شرکت طراحی سایت ایده پویا، قصد داریم همه جنبه‌های بازاریابی درون‌گرا را بررسی کرده و راه موفقیت در آن را به شما بیاموزیم.

 

اینباند متدلوژی چیست؟

اینباند متدلوژی یا متدلوژی درون‌گرا روشی برای رشد سازمان از طریق ایجاد روابط معنادار و پایدار با مصرف‌کنندگان است. با استفاده از این روش شما می‌توانید چشم‌اندازهای خود را با وضوح هر چه تمام‌تر ترسیم کرده و با مشتریان خود یک ارتباط پایدار را برقرار کنید. به این ترتیب می‌توانید مشتریان و مصرف‌کنندگان خود را برای پیمودن مسیر موفقیت و رسیدن به اهدافشان توانمند ساخته و در نتیجه خود به موفقیت برسید. زیرا موفقیت شما در گرو رسیدن مشتری به هدف و در نتیجه جلب رضایت او است.

 

آژانس دیجیتال مارکتینگ

 

شرکت ایده پویا در کنار بخش تخصصی طراحی سایت و برنامه نویسی وب سایت، خدمات سئو سایت و بازاریابی اینترنتی خود را نیز با استفاده از نیروهای متخصص در این زمینه انجام می دهد.


 

چگونه می‌توان اینباند متدلوژی را اعمال کرد؟

برای این کار می‌توانید از سه راه وارد عمل شوید:

  • جذب: شما می‌توانید با استفاده از محتواهای ارزشمند و مشاوره‌های سودمند، افراد مناسبی را جذب کنید که تمایل دارند شما را به عنوان یک مشاور قابل اعتماد قبول کرده و به دیگران معرفی کنند.
  • تعامل: باید مشتری خود و نیازهای او را به درستی بشناسید تا بتوانید با تمرکز بر روی این نیازها یک محتوای ارزشمند تولید کنید. به این ترتیب مشتری برای استفاده از راه‌حل‌های شما برای رفع مشکل خود، به شما مراجعه کرده و در نتیجه احتمال خرید او از شما افزایش خواهد یافت.
  • رضایت: با استفاده از خدمات مشاوره‌ای می‌توانید به مشتریان خود کمک کنید که از خرید محصول شما تجربه بهتری داشته باشند. این کار را می‌توانید از طریق کمک به مشتری در زمینه انتخاب محصول درست و پشتیبانی از او انجام دهید.

مجموع این سه شیوه به مشتری شما کمک می‌کند که هدفی را که در سر داشته پیاده سازی نماید. بنابراین این حس خوب و تجربه شیرین خود را با دیگران به اشتراک گذاشته و شما را به دیگران معرفی خواهد کرد. به این ترتیب مجموعه‌ای از مشتریان راضی برای شما به وجود خواهند آمد که به صورت رایگان برای شما بازاریابی می‌کنند. به این ترتیب برند شما در ذهن مخاطب ماندگار شده و شروع به حرکت در مسیر پیشرفت می‌کند. به همین دلیل است که اینباند متدلوژی یکی از پایه‌های اصلی بازاریابی درون‌گرا است.

 

اینباند مارکتینگ

 

چرخ فلک چیست؟

چرخ فلک یک مدل تجاری برای اینباند متدلوژی است که موفقیت آن در کسب و کارهای مختلفی به اثبات رسیده است. در این روش شما با شناخت درست مشتری خود می‌توانید خدمات خود را اولویت بندی کرده و برای هر شخص خدمتی را ارائه دهید که قادر به رفع نیاز او است. به این ترتیب مشتری یک تجربه استثنایی از کار با شما به دست خواهد آورد.

در قسمت‌های مختلف چرخ فلکی که برای برند خود می‌سازید، باید استراتژی‌هایی را برای دسته خاصی از مشتریانتان و رفع نیازهای آن‌ها قرار دهید. بنابراین زمانی که به یک مشتری با یک نیاز خاص برخورد می‌کنید، به راحتی چرخ فلک را چرخانده و بهترین استراتژی را برای سوار شدن در اختیار مشتری قرار می‌دهید. اما به یاد داشته باشید که در این مسیر موانعی وجود دارند که می‌توانند حرکت چرخ فلک شما را کند کنند. یکی از این موانع بزرگ عدم یکنواختی در میان تیم شما و وجود تناقض در ادعاها یا اهداف شما است.

زمانی که چرخ فلک خود را بر اساس اینباند متدلوژی پر کنید، به مرور زمان قدرت اصطکاک در کند کردن حرکت شما کمتر شده و موتور موفقیت شما راحت‌تر کار خواهد کرد. به عنوان مثال می‌توانید با اعمال روش‌های خلاقانه در هر یک از مسیرهای اینباند متدلوژی، نیروی خود را برای غلبه بر اصطکاک افزایش دهید. مثلا در مرحله جذب می‌توانید علاوه بر وبلاگ نویسی و انتشار رپورتاژ آگهی، تیم‌هایی را برای افزایش سرعت و سهولت ارائه خدمات به مشتریان اختصاص دهید.

زمانی که توانستید رضایت تعداد زیادی از مشتریان را جلب کنید، آن‌ها می‌توانند با تبلیغ رایگان برند شما هزینه‌های تبلیغاتی شما را تا حد زیادی کاهش دهند. به این ترتیب هر روز مشتریان تازه بیشتری به شما روی آورده و چرخ فلکتان راحت‌تر می‌چرخد. مدتی بعد شما می‌توانید بدون نیاز به سرمایه‌گذاری مداوم در بخش تبلیغات، روز به روز در جذب مشتری رشد بیشتری داشته باشید.

 

اینباند

 

اصول اصلی و مهم اینباند مارکتینگ

با استفاده از استراتژی‌های اینباند مارکتینگ می‌توانید مخاطبان هدف خود را به طور موثری ارزیابی کرده و نیازهای او را به درستی بشناسید. استفاده از این استراتژی‌ها در هر یک از روش‌های اینباند که در بالا ذکر شد، می‌تواند در رشد بهتر کسب و کار شما نقش ویژه‌ای داشته باشد.

  • استراتژی‌های جذب

موفقیت استراتژی‌های بازاریابی درون‌گرا که مخاطبان و خریداران را به شما جذب می‌کنند، به ایجاد و توسعه محتوای ارزشمند گره خورده است. در ابتدای کار می‌توانید برای دسترسی به مخاطبان خود شروع به انتشار مقالاتی در وبلاگ، سایت‌های پربازدید یا رسانه‌های اجتماعی کنید. در این مقالات می‌توانید به عناوینی مانند نحوه استفاده از محصولات خود، راه‌حل‌های خود برای حل مشکل مشتریان و جزییات مربوط به تخفیف‌ها بپردازید.

اگر می‌خواهید از طریق این استراتژی اینباند مارکتینگ مخاطب‌های واقعی‌تر و ماندگارتری را جذب کنید، بهتر است همه مطالبتان را با استفاده از قوانین سئو بهینه‌سازی کنید. در چهارچوب این قوانین شما موظف خواهید شد که کلمات کلیدی خاص و عبارات مربوط به محصولات یا خدمات خود را برای جلب مخاطبان هدف به شیوه‌ای خاص به کار ببندید. در این صورت محتواها و مقالات شما به صورت ارگانیک و بدون نیاز به پرداخت هیچ‌گونه هزینه‌ای تا مدتی زیادی در صفحه اول نتایج جست و جو باقی خواهند ماند. در نتیجه شما نخستین گزینه پیشنهادی موتورهای جست و جو برای افرادی هستید که به دنبال محصولی با شرایط مشابه محصول شما هستند.

 

  • استراتژی تعامل

زمانی که می‌خواهید از استراتژی‌های بازاریابی درون‌گرا یا اینباند مارکتینگ برای ارتباط با مخاطبان خود استفاده کنید، باید مطمئن باشید که این استراتژی‌ها منجر به ایجاد روابطی طولانی مدت و پایدار با مخاطب خواهند شد. در هنگام استفاده از استراتژی تعامل باید اطلاعاتی را به مخاطب خود عرضه کنید که به مخاطب نشان می‌دهند محصول یا خدمت شما، محصول یا خدمتی است که ارزش امتحان کردن را دارد.

استراتژی تعامل بیشتر مربوط به نحوه مدیریت فروش و ارائه خدمات است. همچنین موفقیت این استراتژی در گرو رسیدگی بسیار خوب به مشتریان در بخش خدمات مشتریان و پاسخگویی مناسب به افراد علاقه‌مند به این حوزه است. همواره به یاد داشته باشید که شما مسئول فروش محصولتان نیستید. بلکه مشتریان در واقع برای خرید راه‌حلی که محصول یا خدمت شما برای رفع مشکل آن‌ها ارائه می‌دهد، به شما مراجعه می‌کنند. بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که همه معاملات شما دو سر برد خواهند بود. این به این معنا است که شما برای مشتریان خود ارزش قائل هستید و سود آن‌ها برای شما به اندازه منفعت خودتان دارای اهمیت است.

 

بازاریابی اینترنتی

 

  • استراتژی جلب رضایت مشتری

با استفاده از این استراتژی اعضای تیم شما تبدیل به مشاوران خبره‌ای می‌شوند که در هر مرحله از فروش محصول می‌توانند پاسخگوی نیازهای مشتریان باشند. به این ترتیب مشتری شما احساس خوشحالی، رضایت و پشتیبانی را تا مدت‌ها پس از خرید از شما در ذهن خواهد داشت. استفاده از فرم‌های نظرسنجی و درخواست از مشتریان برای به اشتراک گذاشتن بازخورد خود با دیگران، راهی عالی برای جلب رضایت مشتری در اینباند مارکتینگ است.

از این طریق شما به مشتریان خود این حس را القا می‌کنید که رضایت آن‌ها برایتان مهم است و برای نظر آن‌ها ارزش قائل هستید. برای این کار می‌توانید از ربات‌های چت متفکر استفاده کنید. این چت بات‌ها به شما کمک می‌کنند تا مدت زیادی پس از فروش محصول (مثلا 6 ماه) نظرات مشتری خود را دریافت کرده و ایده‌های خود را برای بهبود آن مورد بررسی قرار دهید. همچنین می‌توانید از ربات‌ها برای معرفی محصولات جدید خود به مشتریان قدیمی استفاده کنید.

یکی دیگر از استراتژی‌های مهم برای جلب رضایت مشتریان پیگیری بازخوردها در شبکه‌های اجتماعی است. با استفاده از امکاناتی که در این بسترها برای انجام نظرسنجی یا پرسش و پاسخ فراهم شده است، شما می‌توانید از مشتریان خود بخواهید که تجربیات استفاده از محصول شما را با دیگران به اشتراک بگذارند. اگر از این شیوه استفاده می‌کنید باید همواره تعامل خود را با مشتریان زنده نگه داشته و خیلی زود به بازخوردهای آن‌ها پاسخ دهید. به این ترتیب این حس در مشتریان به وجود خواهد آمد که شما آماده شنیدن حرف‌های آن‌ها هستید.

تا اینجای کار متوجه شدیم که یک استراتژی موفق باید بر جلب رضایت مشتری متمرکز شود. به این ترتیب مشتریان شما می‌توانند در هر شرایطی از مشاوره‌های خوب شما استفاده کنند. به یاد داشته باشید که یک مشتری راضی و خوشحال می‌تواند به یک بازاریاب رایگان و فعال برای برند شما تبدیل شود. بنابراین لازم است که همواره تعامل خود را با مشتری حفظ کرده و ارتباط خود را با او حتی پس از خرید زنده نگه دارید.

 

استفاده از اینباند متدلوژی در بازاریابی درون‌گرا

هدف شما به عنوان یک اینباند مارکتر ترسیم چشم‌اندازهایی برای شرکت است که با استفاده از آن‌ها بتوانید مشتری را جذب کرده و با رفع نیازهای او، او را راضی و خوشحال نگه دارید. علاوه بر این شما باید همواره تعامل خود را با تیم‌های فروش و خدمات مشتریان حفظ کنید تا بتوانید همواره به سمت جلو حرکت کنید. برای رسیدن به این هدف باید بتوانید از شیوه‌های اینباند مارکتینگ به طور موثری استفاده کنید. در این بخش قصد داریم با ارائه پیشنهادهایی راه رسیدن به موفقیت در این مسیر را برای شما هموارتر کنیم.

 

  • استفاده از استراتژی جذب در اینباند مارکتینگ

زمانی که از استراتژی جذب صحبت می‌کنیم منظورمان جذب مخاطبانی که صرفا به بازدید از وب‌سایت شما بپردازند، نیست. بلکه با استفاده از این استراتژی می‌خواهیم مخاطبانی را جذب کنیم که محصول را سفارش داده و در نهایت به یک بازاریاب برای برند شما تبدیل شوند. برای رسیدن به این جایگاه باید بتوانید مشتری‌های بیشتری را در زمان مناسب و با انتشار یک محتوای مناسب به خود حلب کنید.

از ابزار محتوای ارزشمند برای بالا بردن رتبه خود در نتایج جستجو و همچنین پیاده سازی اولویت‌هایتان استفاده کنید. پس زمان آن است که محتوای متنی خود را در وبلاگ یا محتوای ویدئویی خود را در رسانه‌های اجتماعی منتشر کنید. در همه این محتواها می‌توانید با نام بردن از اسم تجاری خود، برای محصولتان تبلیغ کنید. در طول هر مرحله لازم است که نتیجه را تجزیه و تحلیل نمایید تا بتوانید برنامه آینده خود را درباره بهترین مکان برای انتشار و بهترین محتوا تنظیم کنید.

 

اینبتند مارکتینگ

 

  • استفاده از استراتژی تعامل در اینباند مارکتینگ

برای تعامل با مشتریان خود از روش‌های مختلفی استفاده کنید. استفاده از ابزارهایی مانند ایمیل، ربات، چت، ویدئو لایو و برنامه‌های پیام‌رسانی می‌تواند در فعال نگه داشتن مشتریان شما و به دنبال آن زنده نگه داشتن نام شما تاثیری ویژه داشته باشد. همچنین از ابزارهای مختلفی مانند CTA و فرم‌های نظرسنجی می‌توانید برای گرفتن اطلاعات از بازدیدکنندگان سایتتان استفاده کنید. در تعامل با مشتریانتان سعی کنید که مخاطبان هدف را به خوبی شناخته و همواره ارتباط خود را با آن‌ها حفظ کنید. به این ترتیب می‌توانید با ایجاد وفاداری به برند خود مشتریان پایدار و سود پایداری را برای خود به ارمغان آورید.

 

  • استفاده از استراتژی رضایت در بازاریابی درون‌ گرا

از بسترهای مختلف برای انتقال اطلاعات درست در زمان درست به افراد نیازمند استفاده کنید. از خط‌های تلفن یا امکان چت در واتس اپ و تلگرام برای برقرار ارتباط میان تیم فروش و خدمات مشتریان با مخاطبان خود استفاده کنید. همچنین می‌توانید برای معرفی محصولات و چشم‌اندازهای خود از محتواهای ویدئویی استفاده کنید. به این ترتیب مشتریانی که از خدمات شما راضی هستند به راحتی ویدئو را با دوستان خود به اشتراک گذاشته و شما را به دیگران معرفی می‌کنند.

 

بازاریابی درون‌گرا، راهی موثر برای رشد بهتر کسب و کار شما

استفاده از اینباند مارکتینگ برای معرفی محصول، به معنای استفاده از انواع بسترها برای بهینه‌سازی بازاریابی، فروش و خدمات مشتریان و همچنین مدیریت ارتباط به مخاطب است. این ابزارها می‌توانند به تنهایی برای رساندن شما به موفقیت کارساز باشند. با استفاده درست از استراتژی‌های بازاریابی درون‌گرا می‌توانید تجارت خود را توسعه دهید، مشتریان بیشتری را به خرید محصولات خود ترغیب کنید، مشتریان وفادار خود را پیدا کنید و از رضایت آن‌ها برای تبلیغ رایگان خود بهره ببرید.

 

طراحی وب سایت حرفه ای

 

  • 13
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر