بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ سال 2020

تاریخ انتشار خبر : 1399 آبان 23

بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ سال 2020

 

بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ 2020 برای هر متخصص

گسترش استفاده از اینترنت و فضای مجازی باعث شده است که افراد زیادی خدمات و محصولات خود را به صورت آنلاین ارائه داده و دامنه مشتریان را از شهر یا کشور خود به سطح بزرگ‌تری گسترش دهند. شیوع بیماری کرونا نیز باعث شده است که بخش زیادی از کسب و کارها از فضای واقعی وارد فضاهای مجازی شوند و رقابت در زمینه فروش محصولات بالاتر رود. به همین دلیل اهمیت دیجیتال مارکتینگ بیش از پیش شده و بازاریابی دیجیتال که یک شاخه تخصصی از بازاریابی است به امری حیاتی برای صاحبان کسب و کارهای دیجیتال تبدیل شود. در این مقاله بهترین ابزارهایی را که هر متخصص دیجیتال مارکتینگ باید با آن‌ها آشنایی داشته باشد معرفی می‌کنیم.

 

 تجزیه و تحلیل در بازاریابی دیجیتال

با استفاده از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برای تجزیه و تحلیل می‌توانید شرایط سایت خود را بررسی کنید. از آنجایی که در سال 2020 کاربر نقشی محوری در تعیین امتیاز سایت دارد، بهتر است استفاده از این ابزارهای را جدی بگیرید. ابزارهایی که سرعت لود شدن سایت و... را بررسی کرده و امتیاز شما را در میان دیگر سایت‌های مشابه تخمین می‌زنند. از آنجایی که هدف اصلی در بازاریابی دیجیتال هدایت کاربران به سمت وب‌سایت شما، تبدیل ترافیک و در نهایت حفظ مشتری است، ابزارهای تجزیه و تحلیل به شما نشان می‌دهند که تا چه اندازه در این کار موفق بوده‌اید.

 

1- Hotjar

Hotjar

 

این ابزار به بازاریابان دیجیتال کمک می‌کند که رفتار کاربر را در سایت بررسی کنند. در واقع با استفاده از اطلاعات این ابزار می‌توانید متوجه شوید که چند درصد از کاربران به محض ورود به سایت آن را می‌بندند. چند درصد وقت زیادی در سایت می‌گذرانند و چند درصد از کاربران پس از مدتی حضور در سات آن را بلااستفاده می‌دانند. همچنین می‌توانید متوجه شوید که بخش موردعلاقه کاربران در هر صفحه از سایت کدام بوده است و چه تعداد کلیک بر روی بخش‌های مختلف صفحات شده است. برای استفاده از این ابزار می‌توانید اشتراک‌های ماهیانه با شروع مبلغ 29 دلار در روز را تهیه کنید. اما اگر قصد استفاده از خدمات رایگان آن را دارید تا 200 هزار بازدید در سایت به شما خدمات رایگان ارائه می‌دهد.

 


جهت مشاوره طراحی سایت، سئو و بهینه سازی سایت با مشاوران ما در ایده پویا در ارتباط باشید.

 875 73 222 - 021      *       180 20 229 - 021


 

2- Albacross

Albacross

 

با استفاده از این ابزار می‌توانید متوجه شوید که چه کسی از وب‌سایت شما دیدن کرده و نحوه دسترسی به او چگونه است. برای استفاده از این ابزار نیاز به مهارت خاصی ندارید. چرا که ابزار Albacross به صورت روزانه اطلاعات کاربران را به شما نمایش خواهد داد و نشان می‌دهد که هر کاربر چه مدتی از زمان خود را در کدام صفحه از سایت سپری کرده است. به این ترتیب می‌توانید از علایق کاربران خود مطلع شوید و صفحات پربازدید سایت را جذاب‌تر کنید.

 

ایمیل مارکتینگ، اتوماتیک سازی بازاریابی و شخصی‌سازی

با استفاده از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ در این لیست می‌توانید از نتایج معجزه‌آسای بازاریابی محتوا استفاده کنید. منظور از بازاریابی محتوا تولید محتواهایی است که کاربران شما را به سایت جذب کند و آن‌ها را به خرید خدمت یا محصول از سایتتان ترغیب کند. با استفاده از این ابزارها می‌توانید نرخ تبدیل سایتتان را بهبود دهید، ارتباطتان را با کاربرانتان حفظ کنید و با اتوماتیک سازی فرایند بازاریابی در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

 

1- HubSpot Forms

HubSpot Forms

 

این ابزار یک ابزار قدرتمند برای ایمیل مارکتینگ است که می‌تواند سابقه مخاطبین شما را بررسی کند و در زمان مناسب پاسخ ایمیل را برای او ارسال کند. نسخه رایگان این ابزار به شما امکان ارسال 2000 ایمیل در ماه را می‌دهد و تمپلیت‌های جذاب و رایگان برایتان فراهم کرده است. علاوه بر آن شما می‌توانید با دیگر ابزارهای دیجیتال مارکتینگ hubspot نیز کار کنید و کسب و کار خود را به موفقیت نزدیک‌تر سازید.

 

2- Proof

Proof

 

استفاده از این ابزار تاثیر زیادی در بهبود نرخ تبدیل سایت شما خواهد داشت. ابزار proof از یک مفهوم اجتماعی برای افزایش مخاطبان سایت شما استفاده می‌کند. این مفهوم به این صورت است که اکثر افراد در ناخودآگاه خود معتقدند رستوران‌های شلوغ غذاهای خوشمزه‌تری عرضه می‌کنند.

ابزار proof نیز با نمایش اعلان‌های فعالیت‌های اخیر دیگران (مثلا تعداد افرادی که یک پست را دیده‌اند)، دیگر افراد را تشویق به حضور در سایت شما می‌کند. نصب و استفاده از این ابزار بسیار راحت است و کمک زیادی به افزایش نرخ تبدیل صفحات سایت شما خواهد کرد. هزینه‌های استفاده از خدمات این ابزار بر اساس حجم ترافیک وب‌سایت شما تعیین می‌شود و شروع آن از 24 دلار در ماه خواهد بود.

 

3- PersistIQ

PersistIQ

 

با استفاده از این ابزار می‌توانید یک لیست ایمیل یا تلفن ایجاد کنید و به طور منظم با کاربران خود در تماس باشید. ایمیل‌ها و تماس‌های شما از طریق ابزار PersistIQ به صورت کاملا اتوماتیک ارسال شده و باعث صرفه‌جویی در وقت شما می‌شود. همچنین داشتن ارتباط منظم باعث می‌شود کاربرانتان احساس کنند که به آن‌ها اهمیت می‌دهید. البته باید دقت کنید که ارسال ایمیل‌ها یا تماس‌ها باعث اذیت شدن کاربرانتان نشود.

استفاده از این ابزار بسیار راحت و کم هزینه است و ارتباط منظم شما با کاربرانتان را حفظ خواهد کرد. اما از آنجایی که ممکن است اطلاعات تماس کاربرانتان مرتب عوض شود، به‌روزرسانی لیست‌های مخاطبین کار زمان‌بری خواهد شد.

 

4- ActiveCampaign

ActiveCampaign

 

این ابزار مخصوص کسانی است که با کاربران خود تعامل زیادی دارند. با استفاده از ابزار ActiveCanpaign می‌توانید به راحتی اطلاعاتی را که توسط کاربرانتان در سایت وارد شده را مدیریت کرده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به آن‌ها پاسخ دهید. در واقع اگر سایت شما بازدیدکنندگان زیادی داشته باشد که هرروز کتاب‌های دیجیتال دانلود می‌کنند، در وبینارها یا مشاوره‌های رایگان ثبت نام می‌کنند یا فرم‌های مختلف برای انجام فعالیت‌های متفاوت در سایت را پر می‌کنند، با استفاده از این ابزار می‌توانید زمان موردنیاز برای پاسخگویی به هر کاربر را کاهش دهید. هرچند این ابزار کمی گران است و تنظیم اولیه آن زمان‌بر است اما هنگامی که در کار با آن راه بیفتید کاملا به سود سایتتان خواهد بود.

 

5- Mailerlite

Mailerlite

 

میلرلایت یکی از بهترین سرویس‌های ایمیل مارکتینگ را به شما ارائه می‌دهد. در نسخه رایگان این ابزار می‌توانید یک لیست حداکثر 1000 نفره بسازید و از بسیاری از امکانات موجود در ابزار استفاده کنید. اما اگر قصد دارید به جامعه بزرگ‌تری محصولات و خدمات خود را معرفی کنید باید کمی دست به جیب شوید.

با استفاده از این ابزار می‌توانید از تمپلیت‌های آماده استفاده کنید یا خودتان با استفاده از HTML قالب ایمیلتان را بسازید. همچنین می‌توانید ارسال ایمیل‌ها را برای لیست‌های مختلف کاربران زمان‌بندی کنید. در نهایت این ابزار به شما تحلیلی از عملکرد ماهانه یا هفتگی را نیز نشان خواهد داد.

 

6- Unless

Unless

زمانی که کاربران جدید به سایت شما وارد می‌شوند باید با استفاده از تکنیک‌هایی اعتماد آن‌ها را جلب کنید و تا حد امکان زمانی را که کاربران در سایت می‌گذرانند، افزایش دهید. برای این کار می‌توانید از نمایش لوگوهای مشتریان مطرح، تعداد کاربران فعال در سایت، گواهینامه‌ها و جوایز برند سایت، سابقه فعالیت و توضیح تجارت استفاده کنید. اما نمایش این اطلاعات برای کاربری که مدتی را در سایت شما گذرانده یا یکی از کاربران قدیمی سایت است زائد بوده و حوصله او را سر می‌برد.

با استفاده از این ابزار می‌توانید صفحات سایت را برای کاربرانتان شخصی‌سازی کنید و بر اساس سابقه حضور آن‌ها در سایت اطلاعات موردنیاز برای اعتمادسازی را به آن‌ها نشان دهید.

 

7- Zoho SalesIQ

Zoho SalesIQ

 

تعامل مدیران سایت با کاربران یکی از مواردی است که می‌تواند به افزایش بازدید سایت مشتریان شما کمک کند و شما را به یک دیجیتال مارکتر موفق تبدیل سازد. با استفاده از ابزار رایگان Zoho SalesIQ می‌توانید یک بستر گفت و گوی زنده با کاربران بسازید و سوالات آن‌ها را در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخ دهید. این ابزار قابلیت ذخیره پاسخ‌های از پیش برنامه‌ریزی شده را دارد تا در صورتی که کاربران سوالاتی تکراری پرسیدند بدون گرفتن وقت شما به آن‌ها پاسخ دهد. علاوه بر آن می‌توانید از خدمات این ابزار بر روی تلفن همراه خود نیز استفاده کنید و در هر زمان و مکانی به سوالات کاربران خود پاسخ دهید.

استفاده از این ابزار دیجیتال مارکتینگ باعث بالا رفتن بازدید سایت شما شده و با ردیابی کاربران به شما نشان می‌دهد که چه کسانی زمان بیشتری در سایت شما می‌گذرانند. در مقابل برای ایجاد بستر گفت و گوی زنده نیاز به شخصی دارید که به پرسش‌ها پاسخ دهد و این امر نیاز شما به نیروی انسانی را بالاتر می‌برد. اینکه استفاده از این ابزار به‌صرفه است یا نه کاملا به خود شما بستگی دارد که قصد تعامل با کاربرانتان دارید یا خیر.

 

8- MailChimp

MailChimp

 

MailChimp یک ابزار قدرتمند در ایمیل مارکتینگ است که برای کسب و کارهای کوچک بسیار مفید است. تمپلیت‌های جذاب این ابزار خیلی زود مخاطبان شما را به سایتتان جذب خواهد کرد. علاوه بر آن هزینه‌های ایمیل مارکتینگ با استفاده از این ابزار به نسبت تعداد مخاطبانتان افزایش خواهد یافت.

در صورتی که تازه به عرصه ایمیل مارکتینگ وارد شده‌اید می‌توانید از نسخه رایگان این ابزار استفاده کنید. چرا که استفاده از آن بسیار ساده است و برای شروع هزینه‌ای از شما دریافت نمی‌کند.

 

9- ContactOut

ContactOut

 

این ابزار در واقع یک موتور جست و جو برای پیدا کردن آدرس‌های ایمیل است. روش‌های زیادی برای یافتن آدرس ایمیل افراد وجود دارد اما اگر شما قصد داشته باشید که با افراد تاثیرگذار در تجارتتان مکاتبه کنید، می‌توانید آدرس ایمیل آن‌ها را با استفاده از این ابزار پیدا کنید. در نسخه رایگان contactout امکانات سخاوتمندانه‌ای قرار گرفته و نسخه پولی آن دارای امکانات بسیار جذابی است که به شما امکان می‌دهد در کوتاه‌ترین زمان ممکن یک لیست ایمیل از جامعه هدف خود بسازید.

 

10- Nickelled

Nickelled

 

این ابزار مناسب بازاریابانی است که قصد دارند تجربه استفاده از محصول را به کاربران نشان دهند اما نمی‌خواهند یک نسخه رایگان از آن را در اختیار کاربران خود قرار دهند. با استفاده از این ابزار می‌توانید در داخل ایمیل خود یک تور راهنما ایجاد کنید که مشتریان بدون نیاز به مراجعه به سایت و ثبت نام در آن از ماهیت محصول مطلع شوند و برای قدم‌های بعدی یعنی خرید یا سفارش محصول به سایت شما مراجعه کنند.

 

طراحی، شبکه‌های اجتماعی و ویدیو

کاربران وب‌سایت‌ها بیش از هر چیز وقت خود را در شبکه‌های اجتماعی مختلف نظیر فیس‌بوک، اینستاگرام و توییتر می‌گذرانند. به همین دلیل تبلیغ وب‌سایت در این شبکه‌ها یکی از موثرترین راه‌ها برای بازاریابی دیجیتال است. البته توجه کنید که با توجه به تنوع گسترده اطلاعات در این شبکه‌ها بازاریابی در آن‌ها کار چندان راحتی نیست. اما اگر از ابزارهای مناسب طراحی و تولید ویدیو استفاده کنید، می‌توانید کاربران شبکه‌های اجتماعی را به طرفداران پر و پا قرص وب‌سایت خود تبدیل کنید.

 

1- Canva

تعامل کاربران با سایت

 

ابزار canva مخصوص کسانی است که هیچ تجربه‌ای از طراحی ندارند. با استفاده از این ابزار رایگان می‌توانید تصاویر و ویدیوهای حرفه‌ای و جذاب بسازید و لوگوها یا نمادهای سایت خود را نیز در آن‌ها قرار دهید.

استفاده از این ابزار بسیار راحت است و برای ساختن اینفوگرافیک یا گیف برای به اشتراک گذاشتن در شبکه‌های اجتماعی یا وب‌سایت بسیار مفید است. مزیت اصلی استفاده از این ابزار این است که تصاویر آن در جست‌وجوی تصویری گوگل نیز نشان داده می‌شود و باعث بالا رفتن تعامل کاربران با سایت شما خواهد شد.

 

2- Tube Buddy

ابزار اینستاگرام

 

با استفاده از این ابزار به راحتی می‌توانید کانال یوتیوب خود را مدیریت کنید. ابزار Tube Buddy در واقع یک ابزار طراحی گرافیکی نیست بلکه یک ابزار گزارش‌گیری از کانال یوتیوب است. با استفاده از این ابزار می‌توانید کانال‌های رقیب مشتریان خود را مرتب رصد کنید و پرکاربردترین کلمه‌های کلیدی مرتبط با محتوای خود را شناسایی کنید. استفاده از این ابزار باعث صرفه‌جویی در زمان شما خواهد شد و با رصد 24 ساعته رقبا شما را از آن‌ها پیش خواهد انداخت.

 

3- Buffer

آنالیز ایسنتاگرام Buffer

با استفاده از ابزار بافر می‌توانید پست‌های شبکه‌های اجتماعی خود را زمان‌بندی کنید. کار با این ابزار بسیار راحت است. چرا که همه گزینه‌ها به صورت گرافیکی در اختیار شما قرار گرفته و برای کار با آن نیازی به دانستن زبان ندارید.

شما می‌توانید در آخر هفته‌ها که وقت آزاد بیشتری دارید، یک تقویم محتوایی برای طول هفته خود ایجاد کنید و پست‌های خود را برای هم شبکه‌های اجتماعی که در آن فعال هستید زمان‌بندی کنید. به این ترتیب حتی اگر فراموش کرده باشید، پست شما در زمان مناسب منتشر شده و مخاطبانتان را جذب خواهد کرد. نکته جذاب دیگر درباره این ابزار این است که تجزیه و تحلیل‌هایی از عملکرد شما در انواع شبکه‌های اجتماعی ارائه می‌دهد که با توجه به آن‌ها می‌توانید عملکرد خود را بهبود دهید.

 

4- Iconosquare

آنالیز ایسنتاگرام

با استفاده از این ابزار می‌توانید بهترین زمان را برای ارسال پست در شبکه‌های اجتماعی شناسایی کنید. این ابزار با تجزیه و تحلیل تعداد لایک‌ها، نظرات و بازدیدها در زمان‌های مختلف به شما اعلام می‌کند که بهترین روز و ساعت برای انتشار پست جدید چه زمانی است. علاوه بر آن به شما امکان می‌دهد تا صفحات رقیبان را رصد کنید و فعالیت آن‌ها در حساب‌های شبکه‌های اجتماعی را مورد بررسی قرار دهید. به این ترتیب می‌توانید استراتژی بهتری برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی ایجاد کنید.

 

معرفی بهترین ابزارهای گوگل برای دیجیتال مارکتینگ

گوگل یک موتور جست‌وجوی بسیار قدرتمند و پرکاربرد است. در میان کاربران ایرانی استفاده از این موتور جست و جو برای پیدا کردن اطلاعات موردنیاز بسیار رایج است و همین امر می‌تواند یک نقطه شروع برای دیجیتال مارکترها باشد. منظور ما این است که شما می‌توانید بر اساس الگوریتم‌های گوگل سایت خود را بهبود بخشید و خیالتان از بابت بالا رفتن بازدید سایت راحت باشد. خوشبختانه گوگل در این امر شما را تنها نگذاشته و با ارائه ابزارهای دیجیتال مارکتینگ جذاب و رایگان، به شما در بهبود وضعیت سایت‌های مشتریانتان کمک خواهد کرد.

 

1- google search console

google search console

استفاده از ابزار google search console به شما کمک می‌کند که از وضعیت وب‌سایت خود در مقایسه با دیگر وب‌سایت‌ها مطلع شوید. این ابزار گوگل به شما نشان می‌دهد که سایت شما در نتیجه جست‌وجوی چه کلماتی به کاربران نشان داده می‌شود.

در واقع اصلی‌ترین کلمات کلیدی جست و جو شده توسط کاربران که منجر به ورود به سایتتان می‌شود توسط گوگل سرچ کنسول به شما نشان داده خواهد شد. همچنین با این ابزار می‌توانید وضعیت رتبه‌بندی سایت مشتری خود را بررسی کنید و دیدگاه گوگل را نسبت به سایت متوجه شوید.

 

2- google analytics

google analytics

با استفاده از google analytics نیز می‌توانید ترافیک وب‌سایت خود را تجزیه و تحلیلی کنید. از طریق این ابزار می‌توانید متوجه شوید که چه تعدادی از کاربران آنلاین هستند و ملیت آن‌ها چیست. همچنین می‌توانید تعداد بازدیدکنندگان از صفحات مختلف سایت را بررسی کرده و دلیل پربازدید شدن صفحات را متوجه شوید. علاوه بر آن می‌توانید یک هدف تعریف کنید. به عنوان مثال تعداد کاربرانی که بر روی دکمه خرید محصول شما را خریداری کرده‌اند شناسایی کرده و آمار فروش محصولات را به طور دقیق ثبت خواهید کرد.

 

3- google forms

google forms

 

با استفاده از گوگل فرم می‌توانید نظرسنجی‌های متنوعی تولید کرده و از طریق ایمیل برای کاربران خود ارسال کنید. ایجاد نظرسنجی در این ابزار کاملا رایگان بوده و چندان دشوار نیست. شما می‌توانید از طریق این نظرسنجی‌ها میزان رضایت مشتریان از خدماتتان را بسنجید، مشکلات آن‌ها را شناسایی کنید، برای راه‌اندازی خدمات جدید ایده بگیرید و نیازهای مشتریان را به طور دقیق‌تری تحلیل کنید.

نتیجه نظرسنجی‌های گوگل فرم را می‌توانید به صورت تصویری در ابزار مشاهده کنید یا نمودارهای جزئی‌تر را برای بررسی‌های عمیق‌تر دریافت کنید.

 

4- Google Alerts

Google Alerts

با استفاده از google alerts می‌توانید همه محتواهای منتشر شده در ارتباط با یک کلمه کلیدی را دریافت کنید. به این ترتیب اگر یک کلمه کلید خاص مدنظرتان است می‌توانید با بررسی محتواهای منتشر شده در رابطه با آن کیفیت محتوای سایت را بالا ببرید و به این ترتیب با دادن اطلاعات کامل‌تر و جامع‌تر به کاربران آن‌ها را مدت زمان بیشتری در سایت خود نگه دارید.

 

5- google trends

google trends

اگر قصد راه‌اندازی یک کمپین خاص یا یک کسب و کار جدید دارید می‌توانید با اطلاعات گوگل ترند میزان موفقیت آن را تخمین بزنید. اطلاعات موجود در این ابزار به شما نشان خواهد داد که چه تعدادی از کاربران در سطح جهان به دنبال این خدمت می‌گردند و تعداد جست‌وجوهای کلمه کلیدی مدنظر شما چگونه بوده است. همچنین می‌توانید بررسی کنید که علاقه کاربران بیشتر در چه حوزه‌ای است و فعالیت خود را به همان سمت هدایت کنید.

 

6- Google data studio

Google data studio

 

با استفاده از ابزار دیتا استودیو گوگل می‌توانید یک گزارش کامل و جامع از فعالیت‌های خود تهیه کنید و آن‌ها را در اختیار تیم سئو یا مشتریان خود قرار دهید. این ابزار اطلاعات لازم برای گزارش‌های خود را از ابزارهای مختلف نظیر google analytics، search console، google ads، facebook Ads، Bing ads و... دریافت می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد که میزان موفقیت خود را بررسی کنید. به علاوه شما می‌توانید گزارش‌های این ابزار را در سایت خود نیز منتشر کنید و کاربران را در جریان آمار و ارقام واقعی سایت خود قرار دهید.

 

معرفی بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برای جست‌وجوی کلمه‌های کلیدی، سئو و SEM

در جدیدترین الگوریتم‌های رتبه دهی گوگل کلمات نیز نقش مهمی دارند. به کارگیری کلمات کلیدی درست و استفاده از جدیدترین تکنیک‌های سئو باعث می‌شود که خزنده‌های موتورهای جست و جو به راحتی به اعماق سایت شما نفوذ کنند و از مطالب مختلف موجود در سایت مطلع شوند. به این ترتیب سایت مشتری شما به زودتر از سایرین در نتیجه جست و جو نشان داده خواهد شد.

 

1- Moz Pro

Moz Pro

 

این ابزار از تکنیک‌های قدیمی و جدید سئو برای بررسی سایت شما استفاده می‌کند. به کمک ابزار Moz pro می‌توانید از جدیدترین کلمات کلیدی مرتبط با کارتان آگاه شوید و مشکلات به‌کارگیری کلمه کلیدی در سایتتان را شناسایی کنید. پس از شناسایی مشکلات می‌توانید امتیاز همه صفحات سایت را بررسی کنید و متوجه شوید که روی کدام‌یک از صفحات باید مانور بیشتری بدهید. از کدام کلمات کلیدی بیشتر استفاده کنید. خدمات رایگان ابزار Moz بسیار گسترده است اما اگر قصد استفاده از نسخه pro آن را دارید باید ماهیانه 99 دلار حق اشتراک بپردازید.

 

2- Moz Open Site Explorer

Moz Open Site Explorer

در قوانین سئو در سال 2020 لینک سازی داخلی و خارجی اهمیت زیادی پیدا کرده است. چرا که این کار به خزنده‌های موتورهای جست و جو امکان نفوذ در اعماق سایت شما را می‌دهد و به آن‌ها برای شناسایی موضوع اصلی مطالب سایتتان کمک می‌کند. با استفاده از این ابزار می‌توانید گزارش کاملی از همه سایت‌هایی که به شما لینک داده‌اند تهیه کنید. علاوه بر آن می‌توانید متوجه شوید که چه تعدادی از کاربران از طریق لینک‌های دیگر وارد سایت شما شده‌اند و امکان ردیابی یک URL خاص را نیز برایتان فراهم می‌کند.

 

3- Ahrefs

Ahrefs

 

با استفاده از خدمات ابزار Ahrefs نیز می‌توانید وضعیت سایت خود و رقبا را از نظر سئو بررسی کنید و رتبه‌بندی صفحات سایت خود را مشاهده کنید. یک ویژگی جالب در این ابزار نمایش لینک‌های خراب است. در واقع با استفاده از آن می‌توانید لینک‌هایی را که با کلیک بر روی آن‌ها با خطای 404 برخورد خواهید کرد شناسایی کرده و اشکال آن را برطرف سازید.

 

4- SEMRush

SEMRush

 

برای استفاده از خدمات ابتدایی SEMRush استفاده کنید، نیازی به پرداخت هزینه ندارید. با استفاده از خدمات رایگان این ابزار می‌توانید وضعیت سئوی سایت خود را بررسی کنید. این ابزار به شما کمک خواهد کرد که با آنالیز کلمات کلیدی، دامنه و بک لینک‌ها به یک رقیب جدی برای دیگر کسب و کارها تبدیل شوید و زودتر از دیگر رقبا به کاربران خود خدمات ارائه کنید. اگر قصد دارید از امکانات منحصربه‌فرد این ابزار استفاده کنید، باید نسخه غیر رایگان آن را تهیه کنید. طرح‌های مختلفی برای اشتراک این نرم‌افزار وجود دارد که ارزان‌ترین آن‌ها از پرداخت 99 دلار به صورت ماهیانه آغاز می‌شود.

اگر قصد دارید یک دیجیتال مارکتر حرفه‌ای شوید، با ابزار SEMRush می‌توانید با بررسی یک وب‌سایت ترافیک آن را تجزیه و تحلیل کنید. رقبای و تبلیغات مربوط به آن‌ها را پیدا کنید و صفحاتی را که در سایت آن‌ها باعث ایجاد ترافیک می‌شود، بازدید کنید. از آنجایی که در سال 2020 حساسیت موتورهای جست و جو بر روی کلمات کلیدی بیشتر شده است، این ابزار به شما کلمات کلیدی خاص پیشنهاد می‌دهد تا نسبت به دیگر رقبای خود خاص‌تر شوید. با استفاده از کلمات کلیدی پیشنهادی توسط این ابزار، محتوای یکدست‌تری تولید خواهید کرد و با سرعت از رقیبان فاصله خواهید گرفت.

 

5- Screaming Frog

Screaming Frog

 

این ابزار یک خزنده وب قدرتمند است که به شما نشان می‌دهد خزنده‌های واقعی موتورهای جست و جو در برخورد با وب‌سایت شما چه رفتاری خواهند داشت. با استفاده از نتایج تحلیل ابزار screaming frog می‌توانید اطلاعات گسترده‌ای درباره معماری سایت، محتوا و متا دیتای صفحات سایتتان پیدا کنید و اشکالات موجود در لینک دهی و استفاده از دیگر قوانین سئو را متوجه شوید.

 

6- Mangools

Mangools

 

این ابزار یک ابزار مناسب برای مبتدیانی است که تازه کار خود را در حوزه تولید محتوا و راه‌اندازی کسب و کار آغاز کرده‌اند و قصد دارند با استفاده مناسب از کلمات کلیدی زودتر از دیگر رقبا سایت خود را بالا بکشند. این ابزار یک رابط کاربری ساده دارد که به شما امکان می‌دهد کلمات کلیدی را بررسی کنید و رتبه‌بندی صفحات بازاریابی محتوای خود را به طور مرتب رصد کنید.

با استفاده از این ابزار می‌توانید کلمه‌های کلیدی را که هنوز اشباع نشده‌اند شناسایی کنید تا اطمینان حاصل کنید که تلاش‌های شما برای جذب مخاطب با استفاده نامناسب از کلمات کلیدی هدر نخواهد رفت.

 

7- AnswerThePublic.com

AnswerThePublic.com

 

بسیاری از کاربران به جای جست‌وجوی یک عبارت یا کلمه کلیدی خاص یک سوال را جست و جو می‌کنند. با استفاده از این ابزار می‌توانید رایج‌ترین سوالاتی را که در حوزه شما جست و جو شده شناسایی کنید و عبارات کلیدی محتوایتان را بر اساس آن‌ها تعیین کنید. استفاده از خدمات این ابزار نه تنها می‌تواند به افزایش بازدید سایت شما کمک کند بلکه باعث می‌شود که سایت شما در نتایج جست‌وجوهای صوتی نیز نمایش داده شود. این ابزار یک ابزار کاملا رایگان است که به شما کمک می‌کند که محتواهایی برای آنچه کاربرانتان واقعا می‌خواهند بدانند تولید کنید.

 

معرفی بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برای بهبود بهره‌وری

1- Trello

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

 

با استفاده از این ابزار می‌تواند یک گزارش بصری از فرایند کار خودتان ایجاد کنید. ابزار trello به شما و مشتریانتان کمک می‌کند که روند پیشرفت کار را پیگیری کرده و با یک نگاه از هر آنچه از ابتدا تا کنون انجام داده‌اید مطلع شوید. به علاوه این ابزار به شما امکان مدیریت هم‌زمان چندین پروژه را می‌دهد و همواره شما را مسلط بر امور نگه می‌دارد.

 

2- Ontraport

ابزار دیجیتال مارکتینگ

این ابزار یک ابزار همه‌کاره است که به شما امکان می‌دهد بدون نیاز به نصب ابزارهای مختلف لیست مخاطبین و کارها بسازید. سیستمی برای پرداختی‌ها و دریافتی‌ها ایجاد کنید. سیستمی برای یادداشت سوابق و کارها ایجاد کنید و از طریق ایمیل به کاربران خود اطلاع‌رسانی کنید. یکپارچه بودن کلیه این خدمات در یک ابزار به شما کمک می‌کند که بدون نیاز به سوییچ کردن بین ابزارهای مختلف همه ‌کارهای خود را در زمان مناسبی سر و سامان بدهید.

 

3- Builtwith

ابزار builtwith

 

با استفاده از این ابزار می‌توانید از جدیدترین افزونه‌های سایت‌های رقیب مطلع شوید. در واقع اگر در یکی از سایت‌های رقیبتان ویژگی جذابی دیدید که نمی‌دانستید چگونه ساخته شده است می‌توانید به این ابزار مراجعه کنید.

ابزار builtwith یک ابزار کاملا رایگان است که به شما امکان می‌دهد ابزارها و افزونه‌های سایت‌های مختلف را به راحتی مشاهده کنید. به این ترتیب می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن به‌روزترین افزونه‌ها را در سایت خود قرار دهید تا با بهبود رابط کاربری زمان حضور کاربران در سایتتان افزایش یابد.

 

4- Wordable

ابزار Wordable

 

با استفاده از این ابزار می‌توانید در مدت زمان خیلی کوتاهی google docs را در وردپرس بارگذاری کنید. اگر سرعت تولید محتوای تیم بازاریابی‌تان بالا است اما بارگذاری آن‌ها کند است، با استفاده از این ابزار می‌توانید زمان بارگذاری را تا حد امکان کوتاه کنید. به عبارت دیگر به جای آنکه قالب‌بندی متن را در هنگام بارگذاری انجام دهید و از سرعت پایین آن کلافه شوید، پیش از بارگذاری این کار را می‌کنید و از سرعت بالای آپلود مطالبتان لذت می‌برید.

 

دیجیتال مارکتینگ فعالیتی است که در صورت آشنایی با ابزارها و بهره‌گیری مناسب از آن‌ها می‌تواند درآمد زیادی نصیب شما کند. در صورتی که مدت‌ها است به عنوان یک دیجیتال مارکتر فعالیت می‌کنید و هنوز آن‌طور که باید پیشرفت نکرده‌اید، این مقاله را بخوانید. ما در این مقاله تلاش کرده‌ایم با تفکیک ابزارها از یکدیگر شما را به هدفتان نزدیک‌تر کنیم. اما فراموش نکنید که برای یک دیجیتال مارکتر تنها یادگیری این ابزارها کافی نیست بلکه به‌روز بودن نیز بسیار مهم است. چرا که این ابزارهای دیجیتال مارکتینگ مرتب در حال به‌روزرسانی هستند و برای استفاده مناسب از آن‌ها باید اطلاعات خود را به‌روز نگه دارید.

 

طراحی سایت خبری

 

  • 6
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر