هشت راه سریع برای بالا بردن نرخ تبدیل لندینگ پیج

تاریخ انتشار خبر : 1399 مهر 16

هشت راه سریع برای بالا بردن نرخ تبدیل لندینگ پیج

 

هر کسب و کاری که زلفش به زلف یک وب‌سایت گره خورده باشد، می‌تواند از بالا بودن نرخ تبدیل لندینگ پیج‌ها کسب بهره کند. بالا بودن نرخ تبدیل به معنای بیشتر بودن تعداد مشتری‌ها است و بیشتر بودن تعداد مشتری‌ها به طور بالقوه افزایش سود را در پی خواهد داشت. هدف از پیج لندینگ برای شما به دام انداختن رهبرها است تا بتوانید آن‌ها را پیش از فرستادنشان به صفحه فروشتان گرم کرده و آماده سازید.

شما باید به کوچک‌ترین جزییاتی که در صفحه خود به کار برده‌اید بسیار دقت کنید. هر جزییاتی که در صفحه شما به کار می‌رود می‌تواند هدفی بسیار والاتر از پر کردن گوشه‌ای از صفحه وب‌سایتتان داشته باشد و کارایی بیشتری را به شما ارائه دهد. تمامی جزییات به‌کاررفته در صفحه شما مهم هستند. از اندازه و رنگ دکمه تماس با ما تا طول نواری که در حاشیه متنتان به کار برده‌اید می‌توانید به عنوان یک مهره کلیدی دلایل استراتژیک زیادی را در پشت خود داشته باشد. حتی اگر برنامه‌ای برای صفحه خود دارید و همه چیز را بر اساس آن چیده‌اید، باید دائما آن را امتحان کنید و ایرادات جزئی را برطرف نمایید.

 

لندینگ پیج

 

در فرایند طراحی مدلی وجود دارد که به نام مدل موج شناخته می‌شود. در مدل موج فرایند طراحی به دو حالت تقسیم شده است. حالتی که شما نمی‌دانید که قرار است ایده‌ای که در ذهن دارید به کجا برسد و حالتی که میدانید. نیمه ابتدای مسیر که به نام "پایان تیره" شناخته می‌شود مربوط به گام‌های اولیه‌ای است که شما لندینگ پیج خود را می‌سازید. در این حالت شما هنوز نمی‌دانید که آیا ایده‌های ذهنیتان کارساز خواهد بود یا نه.

 


جهت مشاوره طراحی سایت و سئو سایت و دیجیتال مارکتینگ کسب و کارتان با مشاوران ما در ایده پویا در ارتباط باشید.

 

 875 73 222 - 021      -      180 20 229 -021


 

مرحله "پایان تیره" شامل تمام کارهایی می‌شود که شما برای تغییر فرمت، ویرایش کپی‌ها، تصحیح عناوین، تغییرات رنگ، جایگزینی تصاویر و مواردی از این قبیل انجام می‌دهید. اینجا مرحله‌ای است که شما انتظار دارید که با استفاده از آن به جایگاهی که لایقش هستید دست پیدا کنید. اما همین‌طور که تصویر شروع به کامل شدن می‌کند، مسیری که برای رسیدن به هدفتان طی می‌کنید باریک و باریک‌تر خواهد شد و سرانجام از این مسیر قیفی شکل همه آن چیزهایی که می‌توانند نقش به سزایی در پیشرفت شما داشته باشند از موانعی که بر سر راه شما قرار دارند، جدا خواهد شد. در نهایت این مسیر پیچیده و پرفرازونشیب یک جاده مستقیم و هموار وجود دارد که شما باید تلاش کنید تا روزبه‌روز این مسیر برایتان هموارتر و روشن‌تر گردد.

هرگز اجازه ندهید که سختی‌های نیمه ابتدایی مسیر تجارت شما را غارت کرده و ویران سازد. برای اینکه بتوانید در این هزارتوی تاریک راه درست را پیدا کرده و ناامیدی را شکست دهید، ما در این مقاله 8 راهنما برای بالا بردن نرخ تبدیل لندینگ پیج در اختیار شما قرار داده‌ایم.

 

لندینگ پیج

 

هشت راه برای بالا بردن نرخ تبدیل لندینگ پیج

ثابت‌ قدم باشید

استوار و ثابت‌قدم بودن می‌تواند دو مفهوم را در دل خود داشته باشد. اولین مفهوم آن برمی‌گردد به ثابت‌قدم بودن در محتوایی که ارائه می‌دهید. کوچک‌ترین اشتباه و لغزش در محتوای ارائه‌شده می‌تواند به یک چراغ قرمز بزرگ در مسیر ورودی مشتریان بالقوه شما تبدیل شود. به عنوان مثال، اگر محتوای شما انتقال‌دهنده این مفهوم باشد که شما با استفاده از لندینگ پیج خود به بیش از 300 مشتری کمک کرده‌اید اما تنها 250 مشتری در سایت شما عضویت داشته باشند، اعتبار شما بسیار خدشه‌دار شده و به‌سرعت مشتریان خود را از دست خواهید داد.

ممکن است تصور کنید که هیچ‌کس به درستی اعداد توجه نخواهد کرد. اما باید بدانید که مشتریان تازه به دنبال نتایجی هستند که از صفحه شما به دست آمده است. بنابراین برای اطمینان از صحت آمار و ارقامی که ارائه می‌دهید وقت گذاشته و اطمینان حاصل کنید که کلمه به کلمه حرف‌هایتان برآمده از حقیقت است.

مفهوم دوم ثابت‌قدم بودن مربوط به تجربه کاربری شما است. حسی که شما به کاربران خود منتقل می‌کنید در جذب و نگه‌داری آن‌ها نقش به سزایی دارد. ثبات حسی باعث می‌شود که کاربر هنگام گشت‌وگذار در لندینگ پیج شما احساس راحتی کند. هرچند که استفاده از المان‌های جدید و بهبود موارد قبلی یکی از تاثیرگذارترین راه‌ها برای افزایش نرخ تبدیل لندینگ پیج شما است، اما باید به خاطر داشته باشید که اغراق در استفاده از تغییرات می‌تواند بازدیدکنندگان شما را کاهش دهد. درواقع اعمال همه تغییرات به صورت یک جا همانند یک شوک الکتریکی منفی به کاربر شما وارد شده و باعث می‌شود که فضای جدید پیج برای او گیج‌کننده به نظر برسد. این موضوع باعث می‌شود که نرخ تبدیل لندینگ پیجتان کاهش پیدا کند. برای جلوگیری از این موضوع توجه شما را به مورد دوم این فهرست جلب می‌کنیم.

 

لندینگ پیج ها بصورت تدریجی

 

تغییرات را به صورت تدریجی و با روند صعودی اعمال کنید

گاهی اوقات صاحبان کسب و کارها آن‌قدر خود را غرق در اعمال تغییرات ظاهری و تزیین کردن صفحه خود می‌کنند، که اصلا نمای سایت را از دید مشتری به عنوان یک عامل تاثیرگذار فراموش خواهند کرد. تغییر دکوراسیون کامل و ناگهانی لندینگ پیج می‌تواند برای مشتری که پیش از این با فضای قبلی خو گرفته بود، گیج‌کننده و حتی استرس آفرین باشد. بنابراین کسی که تا دیروز به راحتی و با طیب خاطر مانند یک فرد حرفه‌ای به تمام سوراخ سنبه‌های سایت شما عادت داشت، امروز و با دیدن این حجم از تغییر ممکن است خود را ببازد.

ثابت شده که تغییر ناگهانی طراحی وب سایت در بعضی موارد می‌تواند تا 20 درصد منجر به کاهش نرخ تبدیل شود. بنابراین اگر می‌خواهید از این بلا در امان بمانید، برای اعمال تغییرات خود یک فرایند زمانی در نظر بگیرید و آن‌ها را به طور منظم و تدریجی اعمال کنید. این کار نه تنها باعث گیج شدن مشتری شما نمی‌شود بلکه می‌تواند کشف تغییرات جدید را برای او به یک کار هیجان‌انگیز بدل کند.

در کنار همه این‌ها، تغییرات تدریجی می‌تواند به شما بفهماند که کدام تغییرات می‌توانند نرخ تبدیل شما را بالا برده و کدام تغییرات منجر به کاهش این نرخ تبدیل خواهند شد. بنابراین دیگر نیازی نیست که وقت زیادی را صرف کنید تا متوجه شوید که کدام تغییر در میان تغییرات کلی و ناگهانی بیشترین تاثیر را در تغییر نرخ تبدیل شما داشته است. با جمع‌آوری تدریجی بازخوردهایی که به تغییرات جزئی شما داده می‌شود می‌توانید به خوبی متوجه شوید که کدام تغییرات شایستگی باقی ماندن و توسعه در فضای صفحه شما را دارند.

 

نرخ تبدیل لندینگ پیج

 

 

روی یک نقطه تمرکز کنید

(لندینگ پیج – Landing Page) شما باید تنها یک موضوع برای ارائه در ذهن داشته باشد و تمامی تغییرات حول ارائه آن موضوع بچرخند. هرچه تعداد تماس‌های مشتریان با شما و پرسش‌های مطرح‌شده بیشتر باشد، به این معنا است که چشم‌اندازی که شما ارائه داده‌اید گیج‌کننده‌تر است. بنابراین باید تا جایی که می‌توانید چشم‌انداز خود را شفاف کنید تا کاربر شما همان کاری را انجام دهد که شما از او می‌خواهید. تلاش کنید که از طولانی کردن محتواهای خود بپرهیزید. با این کار شما مطمئن خواهید شد که دقیقا در حال ارائه و معرفی محصول یا خدمتی هستید که قصد فروش آن را دارید. تلاش کنید که پیشنهاد‌هایتان را در کمتر از دو خط جای دهید تا بتوانید مفهوم مورد نظر خود را به طور واضح‌تری بیان کنید. سعی کنید که برای انتقال بهتر مفاهیم خود از نمودارها و تصاویر کمک بگیرید تا به این طریق از صحبت‌های بیجا که ذهن مشتری شما را از موضوع اصلی منحرف می‌کند، خودداری نمایید.

علاوه بر این تنها زمینه‌ای که نیاز به توجه ویژه شما دارد، آن زمینه‌ای است که بیشترین ارزش را برای شرکت شما داشته و بیشترین سود را نصیب آن کرده است. به علاوه در لندینگ پیج نباید هیچ لینکی وجود داشته باشد که مشتریان شما را به مسیرهای دیگر پیوند دهد. این موضوع می‌تواند باعث شود که شما مشتریان خود را در میان این مسیرهای تو در تو گم کنید. بنابراین تلاش کنید که با صریح‌ترین و شفاف‌ترین حالت ممکن مشتریان بالقوه خود را متوجه ویژگی‌های محصولی کنید که می‌خواهید به آن‌ها ارائه دهید. حال باید مسیر واضحی برای رسیدن به مرحله بعد پیش پای او بگذارید.

 

جمله‌بندی و پیکربندی‌های متفاوتی را امتحان کنید

عبارتی که برای بیان قسمت‌های مختلف مانند ثبت سفارش، تماس با ما، قیمت تمام‌شده یا عناوین به‌کاررفته در متن استفاده می‌کنید، می‌تواند تاثیر به سزایی در کاهش یا افزایش نرخ تبدیل لندینگ پیج شما داشته باشد. به عنوان مثال به خاطر داشته باشید که هنگامی که می‌خواهید کاربر خود را تشویق به ثبت سفارش کنید، نباید از عباراتی استفاده کنید که شما را هیجان‌زده و مشتاق نشان می‌دهد. مثلا از عبارات صریحی مانند "همین الان یک اکانت بساز" یا "همین الان شروع کن" استفاده نکنید. چراکه این عبارات تا حدی خودخواهانه به نظر می‌رسند. ساختن اکانت در واقع سودی است که مشتری به شما می‌رساند و احتمالا چیزی را عاید او نخواهد کرد. بنابراین باید عباراتی را جایگزین کنید که در مشتری این حس را القا کند که ساخت اکانت یا ثبت سفارش راهی است که او می‌تواند از سود این کار بهره‌مند شود.

Landing Page

 در قسمت معرفی محصول خود و چرا باید این محصول را بخریم، باید تا حد امکان از عبارات ساده و صریح استفاده کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا بتوانید با صراحت هر آنچه را که شما در محصول خود ارائه داده‌اید و سودی که با خرید این محصول به مشتری می‌رسد، بیان کنید. به خاطر داشته باشید که این قسمت را نباید زیاد طولانی کنید. استفاده از تنها دو جمله صریح که گویای تمام موارد مفید باشد می‌تواند بسیار تاثیرگذارتر از یک متن ادبی طولانی باشد. همواره به خاطر داشته باشید که شما باید یک راه‌حل منحصربه‌فرد برای رفع مشکل مشتری خود ارائه دهید و مطمئن شوید که مشتری نمی‌تواند این راه‌حل را در هیچ مسیر دیگری پیدا کند. به عنوان مثال ممکن است در بخش معرفی محصول خود بیان کنید که "شما می‌توانید با استفاده از این محصول شاهد تغییرات در کوتاه‌ترین زمان ممکن باشید". اما مدت‌زمان کوتاه می‌تواند هر معنایی برای مشتری شما داشته باشد. برای تاثیرگذاری بیشتر بهتر است که مدت‌زمان تاثیرگذاری را به طور صریح مثلا در قابل عبارت "دو روز یا کمتر" اعلام کنید.

در هنگام انتخاب عناوین صفحه باید به خاطر داشته باشید که تاثیرگذارترین عناوین آن‌هایی هستند که نشات گرفته از احساسات درونی مانند دلسوزی یا ترس یا هر آنچه احساس راحتی به مشتری شما می‌دهد، باشند. یکی از کارشناسان بهینه‌سازی نرخ تبدیل معتقد است که یک عنوان قوی می‌تواند سرپوشی بر یک طراحی ضعیف باشد.

علاوه بر تغییر دادن عبارت‌هایی که استفاده می‌کنید، تلاش کنید که از طرح‌های گرافیکی مختلف در صفحه خود بهره بگیرید. به عنوان مثال اندازه دکمه‌ها را تغییر دهید، رنگ آن‌ها را عوض کنید و یا حاشیه‌های پیج را تغییر دهید. همه این‌ها المان‌هایی هستند که می‌توانند تاثیر بسیار شگرفی بر تغییر نرخ تبدیل شما داشته باشند. انجام دادن این تغییرات گرافیکی را به عنوان یکی از کارهایی که باید در تغییرات تدریجی‌تان انجام دهید، فرار داده و تاثیر آن‌ها را بر تغییر نرخ تبدیل لندینگ پیج خود به طور مداوم رصد کنید.

برای اینکه بتوانید توجه مشتری را به دکمه ثبت سفارش ثبت کنید باید در ساخت این دکمه از رنگی استفاده کنید که با تمام رنگ‌های موجود در صفحه متفاوت است. به عنوان مثال رنگ قرمز معمولا تداعی‌کننده موارد اورژانسی در ذهن بیننده است. استفاده از این رنگ همانند یک شمشیر دو لبه می‌تواند کاربر را تشویق به فشردن دکمه کند یا احساس خطری را در او ایجاد کرده و او را از فشردن دکمه باز دارد. بنابراین باید امتحان کنید که کاربران شما در کدام دسته قرار می‌گیرند. درباره مفهوم این فوریت به عنوان ابزاری برای افزایش نرخ تبدیل لندینگ پیج در مورد بعدی بیشتر توضیح خواهیم داد.

 

در لیندینگ فوریت‌ها را بسازید

ساختن یک حس فوریت یا کمیابی در ذهن خواننده یکی از تاثیرگذارترین رویکردهایی است که می‌تواند برای افزایش نرخ تبدیل لندینگ پیج شما به آن اضافه شود. به عنوان مثال استفاده از عبارت "تخفیف‌ها به مدت محدود باقی خواهد ماند" می‌تواند این حس را در کاربر القا کند که برای استفاده از این تخفیف فرصت محدودی داشته و باید به‌سرعت عمل کند.

به عنوان مثال اگر در قسمت ثبت سفارش خود یک کتاب الکترونیکی رایگان یا یک وبینار مفید را به عنوان پاداشی برای ثبت سفارش یا ثبت‌نام قرار دهید، می‌توانید یک حالت فوریت و رقابت را با استفاده از این عبارت که "این کتاب الکترونیکی یا وبینار تنها به صد نفر اولی که ثبت‌نام کنند، تعلق می‌گیرد." در مشتریان خود ایجاد کنید. این موضوع مشتریان شما را وادار می‌کند که برای استفاده از این خدمت به‌سرعت وارد عمل شده و شما را به آنچه در ذهن پرورانده‌اید نزدیک می‌کند.

 

راهکار لندینگ پیج

 

از اشارات لفظی استفاده کنید

به دلیل اینکه شما همیشه نمی‌توانید مشتریان بالقوه خود را به طور فیزیکی ترغیب به بازدید از صفحه خود کنید، از شیوه دیگری استفاده کنید که می‌تواند توجه آن‌ها را به آنچه برای شما مهم است جلب کند. این راه چیزی نیست جز اشارات لفظی. لندینگ پیج‌ها مانند یک کتاب خوانده نمی‌شوند. به همین دلیل است که اشارات لفظی برای فهماندن اینکه بازدیدکننده در حال خواندن چه چیزی است، ضروری است. اشارات لفظی می‌تواند هر چیزی را در بر بگیرد. به عنوان مثال فلش‌هایی که چشم بیننده را به سمت اطلاعاتی سوق می‌دهد که شما می‌خواهید او ببیند یا استفاده از تصاویر متحرکی که مثلا در آن‌ها یک شخص به سمت دکمه ثبت سفارش اشاره می‌کند، در دسته اشارات لفظی قرار می‌گیرند.

 

در متن های لندینگ پیج مقیاس‌های قابل‌ قبول استفاده کنید

برای اینکه مشتریان بالقوه خود را تشویق کنید تا از صفحه شما دیدن کنند، می‌توانید از تصدیق‌نامه یا بازخوردهای مثبت مشتریان قبلی خود استفاده کنید. عموما مشتریان بالقوه به نظرات سایر مشتریان بیشتر از هر آنچه شما به آن‌ها میگویید، اعتماد خواهند کرد. نظریات مثبت مشتریان را بر روی لندینگ پیج خود قرار دهید. برای افزایش اعتبار آن و جلب اعتماد بیشتر بهتر است که تصویر شخص را نیز در کنار بازخوردی که برای شما ارسال کرده، بارگذاری نمایید. از گذاشتن نظرات کلی مانند "این محصول عالی بود " یا "بسیار توصیه می‌شود " خودداری کنید. از نظراتی استفاده کنید که در آن‌ها مشتری شما به طور دقیق و صحیح به ارائه تمام آن چیزی پرداخته که از استفاده از محصول شما به دست آورده است.

 

ارتباط میان محتوای تبلیغاتتان را با لندینگ پیج دست‌کم نگیرید

آیا محتوای لندینگ پیج شما با آنچه در تبلیغاتتان ارائه شده است، تطابق دارد؟ اگر شما در تبلیغات خود وعده‌ای به مشتریانتان داده‌اید باید مطمئن شوید که لندینگ پیج شما خواننده را مجاب می‌کند که پس از کلیک بر روی دکمه مربوطه می‌تواند آن خدمت را دریافت کند. تبلیغات باید تا حد امکان از نظر گرافیکی با لندینگ پیج یکسان باشند.

 

راه‌های زیادی هستند که می‌توانند نرخ تبدیل لندینگ پیج ما را تحت تاثیر قرار داده و آن را کاهش یا افزایش دهند. مواردی که در این فهرست آورده شد تنها تعداد محدودی از روش‌هایی است که با استفاده از آن می‌توانید نرخ تبدیل لندینگ پیج خود را بالا ببرید. با این حال به‌کارگیری درست این روش‌ها و استفاده هوشمندانه از آن‌ها می‌تواند به شما کمک کند که نرخ تبدیل لندینگ پیج خود را به‌سرعت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن بالا ببرید.

 

طراحی سایت فروشگاهی

 

 
  • 9
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر