بازطراحی (ریدیزاین ) سایت چیست و چه زمان به آن نیاز داریم؟

بازطراحی (ریدیزاین ) سایت چیست و چه زمان به آن نیاز داریم؟

تاریخ انتشار خبر : 1399 مرداد 27

بازطراحی (ریدیزاین ) سایت چیست و چه زمان به آن نیاز داریم؟

احتمالا شما که در حال حاضر این مطلب را می‌خوانید، صاحب یک وبسایت یا کسب‌وکار اینترنتی هستید. همچنین به احتمال زیاد شما از برخی ویژگی‌های وبسایت خود چندان راضی نبوده و به همین دلیل به دنبال بازطراحی سایت خود توسط یک آژانس دیجیتال مارکتینگ هستید. در چند سال اخیر آگهی‌های تبلیغاتی برای انجام طراحی سایت آنچنان زیاده شده که حتی در برخی اوقات می‌توان رد پای آنها را در معابر عمومی نیز مشاهده کرد.


 

جهت مشاوره خدمات طراحی سایت و سئو سایت با مشاوران ما در ایده پویا در ارتباط باشید.

 875 73 222 - 021      -       180 20 229 - 021

 


حجم بالای آگهی‌های تبلیغاتی طراحی سایت به خوبی نشان می‌دهد که تقاضای زیادی در این حوزه وجود دارد که به رشد کسب‌وکارهای آنلاین طی سالیان اخیر برمی‌گردد. بسیاری از افراد تازه‌کار در دنیای کسب‌وکار آنلاین تصور می‌کنند که با طراحی سایت همه چیز تمام شده است. این در حالی است که دیزاین سایت تازه اول راه خواهد بود.

اگر بخواهیم که دیزاین سایت را به زبان ساده توضیح دهیم باید گفت که این کار نمایی کلی از کسب‌وکار آنلاین شما است. هر اندازه که این نما به درستی طراحی شده باشد، کاربران و مشتریان شما نیز بیشتر احساس راحتی کرده و در نهایت نرخ تبدیل مشتری برای وبسایت مورد نظر بالا خواهد بود و البته برعکس.

 

طراحی سایت

 

نکات زیادی در طراحی یک وبسایت وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. به عنوان مثال، سایت باید به گونه‌ای طراحی شود که صفحات مختلف آن از سرعت به نسبت مناسبی برخوردار باشند. مساله دیگر بحث بر سر چگونگی چیدمان المان‌ها و همچنین صفحات مختلف دسته‌بندی و سایر صفحات دیگر است.

برای بسیاری از افراد گرافیک سایت نیز اهمیت زیادی دارد. وبسایت‌هایی با گرافیک پایین معمولا نمی‌توانند در جذب مشتری چندان موفق عمل کنند. میزان بودجه مورد نظر برای طراحی سایت، استفاده از تخصص برنامه‌نویسان حرفه‌ای، نوع استراتژی کسب‌وکار آنلاین، نوع رفتار کاربران و در نهایت علائق و سلیقه صاحبان وبسایت، نقش تعیین کننده‌ای در طراحی و دیزاین آن دارند.

طراحی سایت برای ما مشخص می‌کند که سایت مورد نظر دارای چه المان‌ها، صفحات، چیدمان، گرافیک و حتی چه رنگی خواهد بود. این کار توسط متخصصان کامپیوتر و برنامه‌نویسان صورت می‌گیرد. طراحی سایت به خودی خود کار چندان پیچیده‌ای نیست. خصوصا آنکه اکنون بسیاری از افراد به سمت یادگیری این کار رفته‌اند.

اما مساله از آنجا آغاز می‌شود که شما بخواهید وبسایتی متناسب با استراتژی کسب‌وکار و همچنین علائق خود داشته باشید. چرا که هدف از ایجاد هر کسب‌وکار آنلاین متفاوت بوده و نمی‌توان یک وبسایت با ویژگی‌های فنی و ظاهری یکسان برای آنها در نظر گرفت. ضمن آنکه نیازها و علائق کاربران هر چند وقت یکبار دچار تغییر می‌شود، این مساله باعث می‌شود تا شما هر از چند گاهی نیاز به بازطراحی سایت خود داشته باشید.

 

اهمیت باز طراحی سایت چیست؟

 

بازطراحی سایت

 

شما حتی اگر بهترین وبسایت را نیز طراحی کرده باشید، به احتمال زیاد بعد از مدتی به بازدیزاین آن نیاز خواهید داشت. بنابراین بهتر آن است که در همان ابتدا یک یا چند متخصص حرفه‌ای در کنار خود داشته باشید تا وبسایت شما را به لحاظ فنی بروزرسانی کنند. بنابراین اکثر قریب به اتفاق کسب‌وکارهای آنلاین مختلف بعد از مدتی به باطراحی سایت نیاز خواهند داشت.

چنانچه بازطراحی سایت به درستی صورت گیرد، می‌تواند نتایج ملموسی برای شما داشته باشد که در ادامه قصد داریم به برخی از بارزترین آنها اشاره کنیم.

 

کاهش نرخ پرش یا بانس ریت با بازطراحی سایت

نرخ پرش به حالتی گفته می‌شود که کاربر وارد سایت شما خواهد شد و بعد از مدت زمان بسیار کوتاهی آن را ترک خواهد کرد. هر اندازه که نرخ پرش یک کسب‌وکار آنلاین بیشتر باشد، به احتمال زیاد وضعیت خوبی به لحاظ رتبه‌بندی در موتورهای جستجو نخواهد داشت و برعکس.

چرا که میزان و مدت زمان حضور کاربران در یک وبسایت برای موتورهای جستجو از قبیل گوگل اهمیت بسیار زیادی دارد و در صورتی که یک کسب‌وکار آنلاین از این لحاظ عمکلرد خوبی داشته باشد، می‌تواند رتبه خوبی در موتورهای جستجو کسب کرده و در نهایت مشتری بیشتری نیز جذب کند.

اگرچه افزایش بانس ریت یا همان نرخ پرش دلایل بسیار مختلفی دارد. اما یکی از مهم‌ترین دلایل آن به ساختار و طراحی سایت برمی‌گردد که به احتمال زیاد دارای ایرادات اساسی است. یکی از این ایرادات به این مساله برمی‌گردد که اساسا کاربر بعد از ورود به سایت، درک درستی از چگونگی عمکلرد آن ندارد. در واقع چیدمان و طراحی سایت به نحوی بوده که کاربران قادر به تشخیص این موضوع نیستند که وبسایت مورد نظر چه خدماتی به آنها ارائه می‌دهد. اینجاست که پای بازطراحی سایت به میان خواهد آمد.

 

بازطراحی سایت و افزایش نرخ تبدیل مشتری

در بسیاری از اوقات ممکن است که یک کسب‌وکار آنلاین تعداد مشتریان بسیار زیادی نیز داشته باشد و در طول روز تعداد کاربران زیادی نیز به آن مراجعه کنند. اما اساسا تناسبی بین این تعداد کاربر و تعداد مشتریان واقعی نیست. در اینجا اصطلاحا می‌گویند نرخ تبدیل مشتری پایین است. به دست آوردن نرخ تبدیل مشتری از طریق نسبت بین تعداد افرادی که به سایت مراجعه کرده و تعداد مشتریان واقعی، به دست خواهد آمد.

اگرچه در اینجا نیز دلایل متعددی برای پایین بودن نرخ تبدیل مشتری وجود دارد، اما یکی از مهم‌ترین دلایل آن باز هم به مسائل و مشکلات مربوط به دیزاین سایت برمی‌گردد. در بسیاری از وبسایت‌ها، فرایندهای مربوط به ارائه خدمات یا دریافت محصولات بسیار طولانی و پیچیده بوده که همین امر باعث انصراف مشتری از خرید خواهد شد.

برنامه‌نویسان حرفه‌ای معمولا تلاش می‌کنند تا از طریق بازطراحی سایت، ابتدا دلایل مربوط به پایین بودن نرخ تبدیل مشتریا را پیدا کرده و سپس با رفع این عوامل، باعث افزایش نرخ تبدیل مشتری شوند.

 

بازطراحی سایت و توجه به الگوریتم‌های جدید گوگل

موتور های جستجو از جمله گوگل با توجه به نیازها و سلائق کاربران هر چند وقت یکبار اقدام به بازنگری در الگوریتم‌های خود خواهند کرد. در اینجاست که باید صاحبان کسب‌وکارهای آنلاین به این الگوریتم‌ها توجه کرده و آنها را در نظر بگیرند. در غیر اینصورت از قافله رقبا عقب خواهند ماند.

معمولا هر چند وقت یکبار این الگوریتم‌ها بروزرسانی می‌شوند که برخی از آنها ممکن است مربوط به نکات فنی و بازطراحی سایت باشد. اجازه بدهید که در این خصوص یک مثال بزنیم. بعد از افزایش روزافزون استفاده از گوشی‌های هوشمند، بسیاری از افراد به جای استفاده از کامپیوتر شخصی، این گوشی‌ها جهت برآورده کردن نیازهای خود در فضای اینترنت استفاده کردند.

بنابراین در اینجا نسخه وبسایت کسب‌وکارهای آنلاین اهمیت زیادی پیدا کرد. در بسیاری از مواقع مشاهده شد که نسخه موبایل کسب‌وکارها دارای ایرادات بسیار اساسی به لحاظ طراحی و تجربه کاربری بود. به همین دلیل اکثر کاربرانی که با استفاده از موبایل به وبسایت وارد می‌شدند، نمی‌توانستند به هدف مورد نظر خود دست پیدا کنند.

در اینجا الگوریتم google mobile first index مطرح شد که توجه خاصی به نسخه موبایل وبسایت‌ها دارد. به نحوی که آن دسته از کسب‌وکارهای آنلاین که نمره خوبی به این لحاظ دریافت نکنند، قطعا جایگاه خوبی در موتورهای جستجو نخواهند داشت و برعکس. با استفاده از بازطراحی سایت می‌توان به راحتی نکات و الزامات مربوط به نسخه موبایل را نیز در نظر گرفت.

 

بازطراحی سایت و اهمیت به ui و ux

 

اهمیت بازطراحی سایت

 

در سالیان اخیر بحث تجربه کاربری و رابط کاربری برای کسب‌وکارهای آنلاین بسیار اهمیت پیدا کرده و وبسایت‌هایی که از این لحاظ امتیاز خوبی کسب کنند، قطعا مشتریان بیشتری نیز خواهند داشت و برعکس. وبسایتی که از ui و ux مناسب بهره برده باشد، مشتریان آن می‌توانند به راحتی به صفحات مختلف رفته و به آنچه که می‌خواهند دست پیدا کنند.

اما واقعیت آن است که اکثر وبسایت‌ها فاقد تجربه کاربری مناسب هستند. از همین رو آنها به ریدیزاین سایت نیاز دارند تا بتوانند خود را به استانداردها مورد نظر بیشتر نزدیک کنند.

 

مساله برندسازی و برندینگ با بازطراحی سایت

یکی دیگر از دلایل اهمیت بازطراحی سایت مربوط به برندینگ کسب‌وکار است. یک کسب‌وکار آنلاین برخلاف کسب‌وکارهای سنتی باید مراحل و اقدامات مربوط به برندینگ خود را بیشتر در دنیای آنلاین انجام دهند. هر چند که اقدامات صورت گرفته در دنیای آفلاین نیز بدون تاثیر نخواهد بود.

کسب‌وکار شما نیاز دارد تا هر چند وقت یکبار جهت ریبرندینگ، بازسازی برند یا حتی خلق برند تازه، دست به بازطراحی سایت بزند. به عنوان مثال، کسب‌وکارهای آنلاین با مرور زمان دریافتند که نیاز دارند تا در وبسایت خود تیم کاری‌شان را معرفی کنند که قطعا بر روی مساله برندینگ آنها تاثیر بسزایی خواهد گذاشت.

نکاتی که در برندسازی یک کسب‌وکار آنلاین باید در نظر گرفت بسیار زیاد و شامل موارد مختلفی است. با این حال، مواردی همچون رنگ، لوگو، قالب و برخی از موارد دیگر باید در باطراحی سایت بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

 

با بازطراحی سایت همگام با مد روز باشید

مساله مد فقط مربوط به دنیای پوشاک نیست. در دنیای کسب‌وکار نیز این مساله اهمیت زیادی دارد که باید به آن توجه ویژه داشت. طبیعی است که یک وبسایت قدیمی بسیاری از امکانات و آپشن‌های مورد نظر وبسایت‌های جدید را ندارد. این مساله باعث می‌شود تا به مرور از گردونه رقابت با رقبای سرسخت حذف شوید.

در اینجاست که از طریق باز طراحی وبسایت می‌توان سایت خود را بروزرسانی کرده و آپشن‌های متعدد را به آن اضافه کرد. این آپشن‌ها ممکن است مربوط به مسائل ظاهری و ساده یا برخی امکانات فنی دیگر باشد.

ما در این مقاله به مساله بازطراحی سایت و اهمیت آن اشاره کردیم. چنانچه وبسایت شما نیز به بازطراحی نیاز دارد، همین حالا اقدام کنید.

 

شرکت طراحی سایت حرفه ای

  • 8
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر