استراتژی دیجیتال مارکتینگ برای معرفی محصول جدید

تاریخ انتشار خبر : 1399 مرداد 26

استراتژی دیجیتال مارکتینگ برای معرفی محصول جدید

استراتژی دیجیتال مارکتینگ برای معرفی محصولات چیست؟ اگر از افراد اطراف خود درباره راه اندازی یک کسب و کار کوچک اما جدید بپرسید از ده نفر، هشت نفر مخالف این کار بوده و آن را نوعی ریسک می‌دانند. فرقی ندارد آمریکا باشد یا ایران، این استرس و ریسک دانستن راه اندازی کاری جدید برای همه آدم‌های کره زمین وجود داشته و آن را نوعی چالش می‌دانند.

پیشنهاد می‌کنیم برای اثبات این حرف از چند جوان اطراف خود در خانواده یا دوستانتان بپرسید و مزه زبانشان را بگیرید. بیشتر آن‌ها با شک و دو دلی به این موضوع نگاه کرده و به قول خودشان حاضر به انجام چنین ریسکی نیستند. با این وجود کافیست تا با کمی علاقه و اشتیاق وارد عمل شده و با یک برنامه‌ریزی منطقی و عاقلانه استرس خود را کاهش دهیم. بعد از شروع به کار متوجه خواهیم شد که راه اندازی کسب و کارهای کوچک نیز ممکن بوده و چنان چالش عجیبی نیست.

 


 

جهت مشاوره طراحی وبسایت و سئو سایت SEO کسب و کارتان با مشاوران ما در ایده پویا در ارتباط باشید.

 875 73 222 - 021      -       180 20 229 - 021

 


 

داشتن استراتژی و برنامه، عامل موفقیت در کسب و کارها

تا به حال پیش آمده که گزارش و آمارهای مربوط به کسب و کار را خوانده باشید؟! بسیاری از آن‌ها ادعا می‌کنند که نتیجه راه اندازی کسب و کار جدید زیاد مثبت نبوده و در اغلب موارد به مشکل بر می‌خورد. نمونه‌ای از این گزارش‌ها را در Publicity.com می‌توان مشاهده کرد که مدعی شده 90 درصد کسب و کارهای تازه و کوچک شکست می‌خورند. اما دلیل آن چه بود؟ تا به حال به این اندیشیده‌اید که چه عاملی موجب این مشکل می‌شود؟ ما به شما می‌گوییم. عدم داشتن برنامه و استراتژی مناسب در بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ و همچنین نداشتن اطلاعات کامل جهت معرفی فعالیت مورد نظر اصلی‌ترین دلیل شکست شناخته می‌شود.

 

دیجیتال مارکتینگ

 

با توجه به روند روز افزون زندگی دیجیتال و ایجاد بزرگترین بازارهای آنلاین مانند آمازون، لازم است تا همه ما با چگونگی دیجیتال مارکتینگ آشنا بوده و با افتتاح کسب و کار خود به وسیله بازیابی اینترنتی آن را به دیگران معرفی کنیم. البته لازم به ذکر است تا ابتدا حتما به کسب اطلاعات و دانش در این زمینه پرداخته تا مطمئن شوید که قادر بوده به بهترین نحو نبض بازار را به دست گرفته و مشتری‌های زیادی برای کسب و کار خود پیدا کنید.

پس چکار باید کرد؟ چطور وارد این جریانات شده و با این رویه آشنا شوم؟ چگونه کسب و کار خود را به دیگران معرفی کرده و مشتریانش را نگه دارم؟ این‌ها همه نمونه‌هایی از سوالات افرادیست که تازه کسب و کاری را راه اندازی کرده و قصد دارند تا به کمک دیجیتال مارکتینگ آن را رونق دهند، اما بر چگونگی انجام دادنش واقف نیستند. در ادامه می‌خواهیم شما را با چند روش مناسب و کاربردی در این زمینه آشنا کرده که شاید هیچ جایی نتوان آن‌ها را یافت. این نکات که شامل موارد زیر هستند شما را با نحوه شروع و برنامه ریزی دیجیتال مارکتینگ برای معرفی یک محصول جدید آشنا می‌کنند:

 

1. قبل از راه اندازی کسب و کار خود بازاریابی کنید

این یک اصل مهم در شناسایی محصول و کسب و کار شماست. به جهت رونق دادن به کسب و کار خود از ماه‌ها قبل شروع به شناساندن آن به کاربران دنیای مجازی بکنید تا در زمان شروع جدی کارتان به مشکل بر نخورید. اینگونه با شروع کارتان خواهید دید که در مدت زمانی کوتاه مشتری‌های ویژه به محل کسب و کار شما آمده و می‌خواهند تا از نزدیک با محصولات شما آشنا شوند. در ابتدا باید بتوانید یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ برای خود تبیین کنید. بگذارید یک راز جالب را نیز برایتان بر ملا کنیم که احتمالا تا به امروز نمی‌دانستید؛ با جذب کردن مشتری از قبل در واقع موجبات آشنایی افراد دیگری را حتی در سایر شهرها و کشورها به سمت کسب و کار خود شکل خواهید داد. مشتری خود به نوعی نقش مبلغ را بازی می‌کند.   

اما از چه تکنیکی استفاده کنیم؟ یکی از بهترین کارها در این باره راه اندازی مسابقات مختلف مانند مسابقه عکس است که در نهایت با اختصاص دادن جوایز و هدایایی ناخودآگاه افراد زیادی را با محصولات خود آشنا خواهید کرد. سعی کنید تا در متن، عکس، پیام‌ها و هر کاری که می‌کنید خلاق باشید. ابتدا با شناسایی مخاطبان خود، در راستای جذب آن‌ها از جملات جذاب و محرک استفاده کرده و آن‌ها را به چالش بکشید. اینگونه به صورت خودکار حجم زیادی به کسب و کار شما جذب خواهند شد. تردید نکنید و حتما این روش را امتحان نمایید.

 

بازاریابی اینترنتی

 

2. سایت خود را ارتقاء دهید

نه، اشتباه نکنید منظورمان صرفا افزایش دنبال کنندگان سایت نیست. جهت ارتقاء فنی یک سایت از عملیاتی به نام سئو یا بهینه‌سازی سایت استفاده می‌شود که این روزها بازارش حسابی گرم است. سئو را مجموعه‌ای از روش‌ها جهت تغییر استراتژی بازاریابی دیجیتال سایت‌ها می‌دانند. عملیات بهینه سازی کمک می‌کند تا موتورهای جستجو سایت مورد نظر را به عنوان بالاترین در صدر لیست جستجو قرار دهد و در نهایت بازدید آن را روز به روز بیشتر کند. سئو به تغییر استراتژیک وب سایت پرداخته و به نوعی اهمیت آن را در میان نتایج جستجو بالا می‌برد. جهت انجام بهینه سازی سایت باید سه نکته مهم را مد نظر قرار داد:

  • استفاده از کلمات کلیدی: استفاده از کلید واژه یا کلمات کلیدی خاصی در متن به بازدید بیشتر سایت کمک می‌کند. بدین صورت که با قرار دادن کلمه یا کلماتی در متن، هر کسی در هر جای دنیا این کلمات را سرچ کند به سایت ارتقا یافته شما خواهد رسید. بهتر است کلمات کلیدی شما خاص باشد.
  • مقدمه نویسی: در ابتدای شروع نوشتن هر محتوایی برای سایت خود، یک پاراگراف به عنوان مقدمه را به کار ببرید. سیستم گوگل به گونه‌ای است که اغلب مقدمه‌ها را نادیده گرفته و تنها یکی دو خط اول آن را در نتیجه جستجو نشان می‌دهد؛ بنابراین بهتر است تا در همین یکی دو خط اول از مقدمه کلمات کلیدی درج شوند. بسیاری از سئوکاران بر خلاصه نمودن مقدمه در عین جذاب بودن تاکید ویژه دارند.
  • اهمیت پاراگراف‌های اول متن: از پاراگراف های جذاب با کلمات کلیدی درج شده استفاده کنید تا در زمان جستجو در گوگل سریعا این پاراگراف ها را پیدا کرده و نشان دهد.

 

3. محتوای جذاب ایجاد کنید

یکی از بخش‌های اصلی سئو تولید محتوا است. در این بخش باید سایت خود را با نوشته‌های ضروری که می‌تواند شامل معرفی محصولات، معرفی و آشنایی با کسب و کارتان، تاریخچه فعالیت مورد نظر و... شود، پر کنید. البته این بدان معنا نبوده که انواع متن‌های بی‌ربط و ضعیف را استفده کنید نه، باید محتواهایی جالب و جذاب بنویسید که خواننده را به سمت سایت شما جذب کند.

برای این کار باید زمان گذاشت و از افرادی حرفه‌ای در این زمینه کمک گرفت. این فرد باید قادر باشد تا موضوعاتی جالب و خواندنی تولید کند تا در فرآیند سئو نیز مورد استقبال قرار گیرد.

 

4. دیجیتال مارکتینگ را فراموش نکنید

 

digital marketing

 

در حین تبلیغات و معرفی محصولات جدید خود استراتژی دیجیتال مارکتینگ را فراموش نکنید. ممکن است افراد تازه‌ای به سایت شما سر زده و بخواهند با آن آشنا شوند. در این باره باید حواس خود را جمع کرده و بی‌گدار به آب ندهید. در همین حین نیز بازاریابی را فراموش نکرده و سعی کنید مشتری‌های خود را نگه دارید. مثلا با آن ها صحبت کرده و با استفاده از جملات تحریک کننده نگهشان داشته و اطلاعات تماسشان را دریافت کنید. اینگونه به قول معروف آن‌ها را نمک گیر کرده و شرایطی فراهم خواهید کرد تا دوباره به سایت شما سر بزنند.

 

5. امکان به اشتراک گذاری محصولات در شبکه های اجتماعی ایجاد کنید

وقتی به اغلب سایت‌های کسب و کار سر بزنید متوجه خواهید شد که در قسمتی از آن‌ها امکان اشتراک گذاری سایت یا حتی محصولات وجود دارد. وجود فاکتوری این گزینه یا حتی ایجاد سیستمی جداگانه جهت پیشنهاد محصولات سایت شما به دیگران خود به نوعی با یک تیر دو نشان زدن است. هر کاربر قطعا درباره محصولی که از سایت شما خریده یا قصد دارد بخرد با دیگران مشورت خواهد کرد. اینگونه هم سایت شما به افراد بیشتری معرفی شده و ارتقاء می‌یابد و هم محصولاتتان به فروش خواهند رفت.

 

6. سرعت وب سایت خود را بهینه نمایید

بالا بودن سرعت وب سایت، خود زمینه بیشتر دیده شدن آن را فراهم می‌کند. هیچ چیزی بدتر از این نیست که بارگذاری در سایت طول کشیده یا حتی باز کردنش توسط مشتری زمان ببرد. وب سایتی که سریع و روان است کاربر را راضی کرده و در برند سازی کسب و کار شما تاثیر شگرفی دارد. حتما وب سایت خود را از سرعت لاک پشتی دور کنید؛ چراکه دودش به چشم کسب و کارتان خواهد رفت.

 

7. از وبلاگ نویسان و اینفلوئنسرها کمک بگیرید

این روزها که به همت شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و فیس بوک تبلیغات به بیشترین حد خود رسیده، هر کسی با داشتن کوچکترین مهارت می‌تواند صفحه‌ای درست کرده و به یک اینفلوئنسر تبدیل شود. این افراد را پادشاهان بازاریابی در این زمان می‌دانند. آن‌ها با کمک تعداد زیاد دنبال کنندگان می‌توانند برای کسب و کار شما تبلیغ کرده و مشتری‌های زیادی برای محصولتتان جذب کنند. وبلاگ نویسان و اینفلوئنسرها در برندسازی و ارتقاء یک کسب و کار تاثیر زیادی دارند. کافیست آن ها را شناخته و از کمکشان استفاده کنید.

 

8. خدمات رسانی به مشتری را فراموش نکنید

هر چه بازار دیجیتال رونق پیدا می‌کند توقع مشتری‌های آنلاین نیز بالا می‌رود. مشتری ممکن است در هر ساعت و لحظه و حتی در کشوری دیگر به سایت شما سر زده و بخواهد نمونه‌ای از محصولات شما را سفارش دهد. چاره چیست؟ شاید آن لحظه خواب باشید. شاید در یک مراسم باشید؟ این وظیفه شماست که در هر لحظه و ثانیه جوابگوی خواسته و نیاز مشتری باشید. جهت خدمت رسانی دقیق و کامل به مشتری می‌توان کارمندانی را استخدام کرد یا سیستم هوشمندی را طراحی کرد که جوابگوی مشتری‌ها باشد.

 

9. ایمیل مارکتینگ را فراموش نکنید

تا به حال شده وارد ایمیل خود شوید و ایمیل‌های تبلیغاتی را ببینید؟ قطعا این اتفاق افتاده و شاید شما از کنارش رد شده و به آن دقت نکرده باشید. اما یکی از بهترین روش‌های تبلیغات استفاده از همین راه است. ایمیل‌های تبلیغاتی بهایمیل های مختلف ارسال کنید. به منظور اجرای این استراتژی دیجیتال مارکتینگ، اولین و بهترین قدم ایجاد بانک اطلاعاتی مشتریان است. در این بانک اطلاعاتی باید اطلاعاتی از مشتریان خود داشته باشید. هر چه این اطلاعات بیشتر باشد بهتر بوده و سریع‌تر ارتباط خواهید گرفت.

وقتی یک کاربر به ایمیل خود سر زده و پیامی را از شرکت یا محل کسب و کار شما دریافت می‌کند ممکن است آن را به افراد دیگری ارسال نموده و در ایجاد رابطه‌ای پایدار با کسب و کار شما اهتمام بورزد که این خود نشانه‌ای از حرکت کسب و کار و محصولات تولیدی شما به سمت موفقیت و پیشرفت است.

 

10. اطلاعات کامل و جامع از محصولات خود داشته باشید

به محض رونمایی از یک محصول جدید در سایت خود منتظر دریافت حجمی عظیم از سوالات مشتری‌ها درباره این محصول باشید. پیشنهاد می‌شود تا با داشتن اطلاعات کافی از محصول خود جواب همه مشتری‌ها را داده و آن‌ها را به بهترین نحو راهنمایی نمایید. مثلا کافیست یک قسمت از سایت خود را به "سوالات متداول" اختصاص داده که هم شامل توضیحات جامع شما و هم سوالات مشتری‌ها باشد. اینگونه به سایت خود نیز نظم بخشیده و در عین حال مشتری های آن را افزایش خواهید داد.

 

بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ یکی از بهترین روش‌ها برای شناسایی محصولات مختلف از طریق وب سایت‌ها است. این علم جدید که چند سالی است بازارهای آنلاین دنیا از جمله ایران را فرا گرفته به معرفی کسب و کارهای مختلف می‌پردازد. کافیست برای خود یک تجارت جدید راه اندازی کرده و از این روش محصولات خود را به دنیا معرفی کنید تا در بازه‌ای کوتاه اثر آن را ببینید. البته باید یک نکته مهم را در نظر داشت، انجام این کار به رعایت اصولی چند نیازمند بوده که در این مطلب با ده نمونه آن‌ها آشنا شدید.

با داشتن استراتژی بازاریابی دیجیتال و برنامه‌ای جامع از کسب و کار خود و رعایت این اصول شک نکنید که در زمانی کوتاه به هدف خود رسیده و مشتری‌های زیادی را به محصولات خود جذب خواهید کرد و حتی می‌توان با ارتقاء سایت خود آن را به یک سایت جهانی و مطرح مانند آمازون یا همین دی‌جی‌کالا تبدیل کرد. قطعا شما هم با استفاده از تکنیک‌ها و اصول استراتژی بازاریابی دیجیتال می‌توانید سایت و کسب و کارتان را به این سطع برسانید و از آن لذت ببرید.

 

 

طراحی وب سایت حرفه ای

 

  • 2
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر