طراحی نقشه سفر مشتری در استراتژی بازاریابی

تاریخ انتشار خبر : 1399 تیر 15

طراحی نقشه سفر مشتری در استراتژی بازاریابی

آیا می خواهید کاربرانتان را به بخش انتهایی قیف بازاریابی هدایت کنید؟ وقت آن است که خودتان را به جای شخصیت مورد نظر خود قرار دهید. در مورد آنچه می خواهند و جستجو می کنند فکر کنید؟! شما باید این کار را در تعریف استراتژی بازاریابی محتوایی خود از ابتدا تا انتها انجام دهید.


 جهت مشاوراه با مشاوران مجرب ما در ایده پویا برای طراحی سایت و فعالیت های دیجیتال مارکتینگ کسب و کارتان با شماره های زیر در ارتباط باشید.

021-22273875                       021-22920180


استراتژی بازاریابی؛ چرا رویکرد سفر مشتری؟!

وقتی صحبت از قیف بازاریابی می شود، محتوا سوخت است.

ترسیم استراتژی محتوا در راستای سفر مشتری به معنای هدف قرار دادن کاربران مناسب در زمان مناسب است. شما باید به نیازها، انگیزه ها و خواسته های برآورده نشده آنها بپردازید. برنامه ریزی محتوا با توجه به مسیر سفر مشتری دارای چندین مزیت است:

  • کاربران واقعی را جذب می کند
  • به ساختن یک مشتری وفادار کمک می کند
  • به شما امکان می دهد تا برند خود را به صورت ارگانیک رشد دهید
  • به شما کمک می کند انتظارات و خواسته های مشتری را بهتر بشناسید
  • تضمین می کند که شما ارزش ارائه می دهید
  • اقتدار و اعتماد ایجاد می کند

 

راهنمای گام به گام ترسیم نقشه سفر مشتری

اگر نمی دانید چگونه شروع کنید، در اینجا یک راهنمای گام به گام وجود دارد که می تواند شما را در جهت درست راهنمایی کند.

برای ترسیم نقشه سفر مشتری، نیاز های مشتری را درک کنید

به نظر می رسد واضح است، اما اولین قدم همیشه درک عمیق مشتریان است. همه مشاغل دارای شخصیت های هدف و مخاطب ایده آل هستند. مهم این است که اطمینان حاصل شود که آنها می توانند شما را پیدا کنند.

  1. بنابراین به این فکر کنید کاربران شما به دنبال چه چیزی هستند؟
  2. نقاط درد آنها چیست؟
  3. خدمات شما چه راه حلی برای نیاز آن ها ارائه می دهند؟

پرسونا مشتری بخش اصلی ساختن یک استراتژی بازاریابی است - بنابراین اطمینان حاصل کنید که از آن به نفع خود استفاده خواهید کرد.

نقشه سفر مشتری از تعداد زیادی عنصر مختلف، از جمله شناسایی نقطه تماس مشتری با کسب و کار و جمع آوری داده ها ساخته شده است. از اینجا، می توانید استراتژی محتوا خود را بسازید.

 

چالش های اصلی را در ترسیم نقشه سفر مشتری شناسایی کنید

 

 

نقشه سفر مشتری

پست های وبلاگ نه تنها برای سئو مفید هستند، بلکه یک روش بسیار مناسب برای پاسخگویی به چالش های مشتری نیز هستند. تحقیقات کلمات کلیدی می تواند به شما در هدف قرار دادن اصطلاحات و سؤالات بسیار جستجو شده کمک کند. با این حال اهمیت این موضوع در رتبه دوم قرار دارد. شناخت نیاز مخاطبانتان را در اولویت قرار دهید.

در اصل شما باید آنچه را که کاربران شما می خواهند بخوانند بنویسید. از این گذشته، ارزش یک استراتژی محتوا که با مخاطب شما ارتباط ندارد، کجاست؟

نسبت به مسیر سفر مشتری برنامه ریزی کنید

نیاز مخاطبان شما باید پایه و اساس کل برنامه محتوای شما را فراهم کند. از نقشه سفر مشتری برای مشخص کردن برنامه های محتوا و نقشه راه استفاده کنید. این موارد می تواند برای مراحل مختلف قیف به کار رود ، مراحلی مانند  آگاهی و توجه.

محتوای استراتژیک توزیع کنید

برای مثال زمان های مختلف سال چالش های مخصوص به خود را دارند و با تغییراتی همراه است در نتیجه مطالب خود را متناسب با این مورد  برنامه ریزی کنید تا تأثیر آن به حداکثر برسد. همچنین باید بهترین راه های هدفمند کردن مخاطبان خود را برای اطمینان از دیدن محتوای شما مشخص کنید.

تست کردن ترسیم نقشه سفر مشتری را ادامه دهید

ممکن است بار اول به نتیجه نرسید و این خوب است. هرگز در هنگام یافتن بهترین راه ها برای جذب مخاطب خود، آزمایش و نظارت را متوقف نکنید. اگر یک قسمت خاص عملکرد ضعیفی دارد، ادامه دهید، اما سعی کنید از آن یاد بگیرید.

بلند مدت فکر کنید

با استفاده از این رویکرد فقط به هدف قرار دادن کاربران جدید کمک نمی کنید ، بلکه افراد وفادار را نیز حفظ می کنید. این به شما در جهت حفظ ترافیک سایت کمک می کند.

نکات بیشتر

سعی کنید شکاف های محتوا را از بین ببرید.

  • مرحله آگاهی و توجه از مراحل قیف را مورد توجه قرار دهید.
  • اطمینان حاصل کنید به سایر مطالب مرتبط در وبسایتتان لینک می دهید تا کاربران برای مدت بیشتری در وبسایت بمانند.

 

 طراحی سایت حرفه ای

 

  • 12
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر