15 عامل مهم در طراحی سایت فروشگاهی

تاریخ انتشار خبر : 1399 تیر 09

15 عامل مهم در طراحی سایت فروشگاهی

در راه اندازی و طراحی سایت فروشگاه اینترنتی معمولا با مشکلات زیادی مواجه می شویم ولی در ادامه 15 موردی را با یکدگیر بررسی خواهیم کرد که به شدت برای فروشگاه های آنلاین پیشنهاد می شود همچنین بررسی خواهیم کرد چگونه از هرکدام برای افزایش نرخ مشارکت کاربران در سایت و تبدیل خریداران به مشتریان وفادار استفاده کرد.

شما با رعایت این استراتژی ها می توانید مشتریان خود را مانند بازرگانان انتخاب کنید و محصولات خود را طبق نباز مشتری عرضه کنید. برای طراحی سایت فروشگاه اینترنتی خود با مشاوران مجرب ما در حوزه دیجیتال مارکتینگ تماس بگیرید.

 

تلفن ایده پویا   تلفن ها :   22273875-021            22920180-021

 


 

طراحی جذاب وبسایت

اینکه شما بهترین و برترین برند در حوزه کسب و کار خود باشید و یا بهترین عرضه را به مشتریان خود داشته باشید در حوزه دیجیتال اصلا اهمیتی ندارد و اگر سایت شما دارای ظاهری جذاب نباشد شما محکوم به شکست خواهید بود. طبق آماری که گرفته شده است 93 درصد مشتریان به ظاهر سایت اهمیت قائل می شوند پس اول از همه به ظاهر سایت خود برسید.

شما با اختصاص دادن اندکی بودجه می توانید از یک برنامه نویس بخواهید یک سایت را برای شما راه اندازی کند و یا یک قالب آماده را برای شما شخصی سازی کند و یا می توانید این بودجه را برای خود ذخیره کنید و یادگیری یک زبان برنامه نویسی را آغاز کنید.

سایت های زیادی مانند  راست چین و ژاکت هستند که به فروش قالب های آماده میپردازند که دارای ظاهر زیبایی هستند که می توانید آنها را بسته به نیاز خود بهینه سازی کنید.

  • اگر شما دارای دانش برنامه نویسی باشید و بدانید برای یک فروشگاه آنلاین چه مواردی را در نظر بگیرید می توانید یک فروشگاه آنلاین حرفه ای داشته باشید.
  • طراحی وب سایت شما باید از نظر مخاطبانتان جذاب باشد. شما می توانید با تصاویر بزرگ و متن های کم مشتری را برای بازدید از سایت ترقیب کنید (طراحی سایت بسته به نوع کسب و کار متفاوت بوده و نمی توان برای همه کسب و کار های یک نمونه پیش فرض درنظر گرفت)

 

 صفحه درباره ما حرفه ای در سایت

طراحی صفحه درباره ما

 

زمانی که مشتریان به شما علاقه مند می شوند به صفحه درباره ما شما خواهند رفت و این فرصت را به شما می دهند تا به آنها ثابت کنید که بهترین هستید و برترین محصولات را ارائه می کنید. شما در این صفحه نباید حال و گذشته خود را بیان کنید بلکه باید در این صفحه نیازمندی هایی که از مشتریان به واسطه شما رفع می شود مورد تمرکز قرار گیرد!!!

این صفحه این امکان را به شما می دهد تا مشتریانی که می خواهند با شما معاشرت داشته باشند را به سمت خود بکشید پس دقت داشته باشید اطلاعات تماس مانند ایمیل، آدرس، شماره تماس وشبکه های اجتماعی را در دسترس مخاطب خود قرار دهید.

شما می توانید ده ها المان مختلف را برای مشتریان خود به نمایش بگذارید ولی به این نکته توجه داشته باشید که نباید مشتریان را سردرگم کنید. در زیر مثالی از یک طراحی مینیمال را ملاحظه می کنید. چند نکته برای صفحه درباره ما وجود دارد که باید این موارد را مورد بررسی قرار دهید.

  • اطلاعات اولیه مانند اطلاعات تماس، آدرس و شبکه های اجتماعی را حتما در اختیار مشتریان خود قرار دهید
  • از قرار دادن اطلاعات زیادی در قسمت درباره ما خودداری کنید و سعی کنید تمامی موارد را با کمترین و بهینه ترین حالت به مشترین انتقال دهید.

 

 نمایش همکاری با برند ها در سایت

نمایش همکاری با برند ها در سایت

 

به مشتریان خود نشان دهید که شما چه کسی هستید و با چه شرکت هایی همکاری دارید. نیازی نیست شرکت های همکار در سطح کوکاکولا و اپل باشند و این کار صرفا جهت بالابردن حس اعتماد در مشتریان است. شرکای تجاری بیشتر حس اعتماد بیشتری را به مخاطبان شما انتقال می دهد و به راحتی خرید های خود را از شما انجام می دهند.

  • شرکای خارجی خود را در صفحه اصلی خود قرار دهید چرا که نرخ مشارکت و همچنین حس اعتماد به شمارا چند برابر می کند.
  • اگر شما دارای شرکای تجاری زیادی هستید آنها را فیلتر نکنید و تمامی آنهارا نشان دهید.

 

پشتیبانی آنلاین در سایت فروشگاهی

خریداران محصولات شما نیاز به پشتیبانی از محصولی که خریداری کرده اند را دارند و پشتیبانی آنلاین شما می تواند حس خوب خرید و اعتماد را در مشتریان ایجاد کند و این موارد می تواند مشتری را به خرید دوباره محصول شما ترقیب کند.

بهترین نوع پشتیبانی، یک پشتیبانی 7/24  است و این مورد به تنهایی توانایی ارتقای 10 درصدی مشارکت کاربران را دارد! ولی اگر امکان ارائه پشتیبانی شبانه روزی را ندارید، می توانید این خدمت را در ساعات اداری به مشتریان خود ارائه کنید.

  • پیشنهاد پشتیبانی در هر مرحله از خرید نرخ مشارکت مشتریان را می تواند به طور چشمگیری افزایش دهد و مشتری را به انجام خرید های بیشتری ترقیب می کند.
  • ویژگی هایی برای پشتیبانی آنلاین قرار دهید تا مشتریان بتوانند به صورت تلفنی و یا آنلاین سوالات خود را با شما درمیان بگذارند.

 

تبلیغات در شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی برای برند سازی و جذب مشتری بسیار ارزشمند است و شما می توانید از ظرفیت های آن برای بازارداری و بازارسازی خودتان استفاده کنید.

شما می توانید از اینستاگرام و یا لینکداین برای حضور در شبکه های اجتماعی استفاده کنید و با ابزارهایی مانند گوگل آنالتیکس نرخ تاثیرگذاری را در آنها برآورد کنید تا بهترین و تاثیرگذارترین کانال رو برای خودتون انتخاب کنید.

اگر شما نیز می خواهید تبلیغات در شبکه های اجتماعی را آغاز کنید باید موارد زیر را درنظر داشته باشید:

  • شبکه های اجتماعی دست شما را در تبلیغات های خلاقانه باز می گذارد، پس سعی کنید شخصیت مشتری فرضی خود را در آن پیاده سازی کنید.
  • از آنالیزور ها برای بررسی موفقیت یا عدم موفقیت تبلیغات های خود استفاده کنید تا بتوانید میزان تاثیرگذاری شبکه های اجتماعی را بر روی کسب کارتان را بررسی کنید.

 

سئو و بهینه سازی وبسایتتان را جدی بگیرید

شما می توانید با تولید محتوا بر اساس سئو، مشتریان بیشتری را به وب سایت خود جذب کنید تا بتوانید نرخ فروش را بالا ببرید. شبکه های اجتماعی به مشتریان این اجازه را می دهد با برند شما آشنایی عمیق تری داشته باشند و نیاز های خود را با شما درمیان بگذارند و شما نیز در قسمت بلاگ خود اطلاعاتی کاملا تخصصی در زمینه کاری خودتان بیان می کنید تا مشتری ارتباط و اعتماد بیشتری نسبت به شما پیدا کند.

اگر شما نیز قصد راه اندازی یک وبلاگ فروشگاهی را دارید باید موارد زیر را درنظر داشته باشید:

  • از ابزار های سئو برای بررسی جایگاه کلمات کلیدی و میزان مشارکت مخاطبان استفاده کنید تا بتوانید با کلمات کلیدی در رتبه های برتر موتور های جستجو باشید.
  • از گوگل آنالتیکس برای بررسی صفحات وبلاگ و بررسی اثربخشی محتوای خود استفاده کنید تا بتوانید در آینده محتوای بهتری ارائه کنید.

 

از مشتریان درباره محصولاتتان نظر سنجی کنید

نظرسنجی محصولات در سایت

امتیاز و بررسی محصولات بسیار بر روی تجربه خرید مشتری تاثیرگذار است و مشتری ها ترجیح می دهند بجای گذاشتن زمان زیادی برای بررسی سایت، از خرد اجتماعی استفاده کنند و به میزان لایک های بیشتر معمولا اعتماد می کنند. از طرفی این کار به شما نشان می دهد کاربران درباره محصولات شما چگونه فکر می کنند و می توانید برای تولید محصولات آینده خود هدفگذاری بهتری داشته باشید.

بعد از هرخرید از مشتریان بخواهید تجربه خود را از خرید با شما و سایرین به اشتراک بگذارند و نگران این نباشید که این مشتریان پس از خرید هیج فیدبکی به شما ندهند. مشتریانی که از راضی هستند معمولا چیزی برای شما ارسال نمی کنند، برای این گروه یک الزام ملایم قرار دهید و در اکثر اوقات خوشحال خواهند شد تجارب خود را با دیگران به اشتراک بگذارند.

در اینجا چند نکته قابل بررسی است:

  • میانگین رتبه هر محصول به همراه نظرات مشتریان را در پایین هر محصول نمایش دهید تا بازخورد مشارکت افراد با سایت شما را افزایش دهد.
  • می توانید به کسانی که به شما در خرید هر محصول فیدبک می دهند یک تخفیف کوچک دهید تا به فیدبک دادن و کمک به شما مشتاق شوند.

 

وب سایت فروشگاهیتان را موبایل فرندلی طراحی کنید

سایت شما برای رسیدن به فروش بالا نیاز به دسترسی راحت از طریق تمام دستگاه های دیجیتال دارد. در سال 2018 حدود 35 درصد خرید ها در سراسر جهان از طریق وب سایت ها انجام شده است و طبق بررسی ها در سال 2020 این میزان به 45 درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

خوب فکر کنم اهمیت اینکه سایت شما باید برای دستگاه های دیگری مانند موبایل و تبلت باید بهینه سازی شده باشد کاملا جاافتاده باشد، پس سایت خود را بر روی ابزار های مختلفی با سیستم های عامل مختلف بررسی کنید تا بتوانید از کاربری راحت و کامل سایت خود اطمینان حاصل کنید.

 

وب سایت فروشگاهیتان را آنالیز کنید

تولید استراتژی بدون داشتن اطلاعات کافی از فروش و رفتار مشتریان تقریبا ناممکن است، به همین دلیل شما نیاز به آنالیز و آمار هایی برای این کار دارید. برای دریافت آنالیز می توانید از ابزار های رایگان و پولی زیادی استفاده کنید که یکی از ابزار های عالی و رایگان google analytics می باشد که کمک بسیار زیادی برای شما خواهد بود.

بررسی و آنالیز وب سایت خود را به صورت روزانه باید انجام دهید تا بتوانید به بهترین شرایط در بازه های زمانی برسید و اینکه بتوانید به این نتیجه برسید که چه زمانی آفر های فروشگاه را بگذارید و اینکه چگونه مشتریان را به خرید تشویق کنید.

  • زمانی که گوگل آنالتیکس را برای وب سایت خود راه اندازی می کنید، خصوصیت enhanced ecommerce tracking را برای وب سایت خود فعال کنید.

 

خدمات ارسال کالا را بصورت رایگان ارائه دهید

ارائه خدمات رایگان در وبسایت

 

حمل و نقل و لجستیک یکی از موارد پر هزینه برای فروشگاه های اینترنتی بوده که برخی از آنها برای افزایش رضایت مشتری از حاشیه سود خود کم کرده و این سرویس را به صورت رایگان در اختیار عموم مردم قرار می دهند.

این استراتژی امکان دارد به شما آسیب بزند ولی در افزایش فروش روزانه می توان این خسارت را جبران کرد و باید به این نکته توجه داشته باشید که شما با ارائه سخاوتمندانه خود به افزایش رضایت مشتری و همچنین تبدیل آن به مشتری دائمی را تضمین کرده اید.

 

از ظرفیت بازار برای افزایش فروشتان استفاده کنید

مشتریان برای داشتن بهترین خرید با ارزان ترین قیمت وب سایت هارا جستجو می کنند. شما می توانید محصولات خود را در وب سایت های دیگری نیز به فروش برسانید و این به برند سازی شما کمک می کند. شما با این روش می توانید مشتریان خاص خود را در بازار های مشابه به راحتی مورد هدف قرار دهید و متشریان خود را داشته باشید.

درج محصولات در سایت هایی مانند دیجی کالا، آمازون و ... نه تنها بد نیست بلکه می تواند برای شما بسیار موثر نیز باشد. شما به راحتی می توانید از ظرفیت این بازار ها برای نشان دادن قیمت رقابتی خود استفاده کنید تا مشتریان ویژه خود را جذب کنید.

 

از تصاویر با کیفیت بالا در وبسایت استفاده کنید

استفاده از تصاویر با کیفیت در سایت

انسانها ذاتا موجوداتی بصری هستند و تصاویر را به متن ها ترجیح می دهد و طبق آماری که گرفته شده است نمایش تصویر به مدت 1 ثانیه می تواند به میزان 60 هزار کلمه موثر باشد. عکس با کیفیت و وضوح بالا می تواند بر روی تجربه مشتری تاثیر کاملا مستقیمی بگذارد و بازدید کننده را به صورت نا خودآگاه به مشتری تبدیل کند.

خریداران باید تمامی زوایای محصول شما را ببینند تا بتوانند از اصالت محصول شما اطمینان حاصل کنند. برای این کار باید برخی از موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • از تصویر خود نمای 360 درجه تهیه کنید تا مشتری به راحتی تمامی زوایای محصول را بتواند ملاحظه کند.
  • قابلت بزرگنمایی را بر روی تصاویر داشته باشید تا مشتری بتواند محصول مورد نظر را به خوبی بررسی کند.

 

یک پیشنهاد هیجان انگیز به مشتریان بدهید

پیشنهاد هیجان انگیز به مشتری بدهید

صاحبان فروشگاه ها نباید ترسی درباره قوانین فروشگاه ها داشته باشند و مانند فروشگاه های فیزیکی باید بتوانند محصولات خود را به مشتریان خود عرضه کنند. صاحبان کسب و کار های اینترنتی می توانند با نمایش popup هایی پیشنهاد هایی باورنکردنی به مشتریان خود بدهند تا بتوانند آنهارا مجاب به خرید نمایند!

شما می توانید برای مشتریان خود شخصی سازی کنید برای مثال برای مشترانی که تصویر محصولی را باز کرده اند ولی خریداری نکرده اند ایمیلی ارسال شود و آن را دوباره تبلیغ کرد.

شما می توانید با استفاده از popup مشتریان خود را ترغیب به خرید کنید ولی باید مواظب باشید با این کار آنهارا بمباران نکنید!

می توانید برای دوره های زمانی خاص کپن های تخفیف به مخاطبان ارائه دهید و میزان اثربخشی هر یک را جداگانه مورد بررسی دقیق قرار دهید.

 

در ایمیل مارکتینگ های خود مزیت رقابتی قرار دهید

ایمیل مارکتینگ در وبسایت فروشگاهی

 

شما می توانید اطلاعات زیادی را در ایمیل مارکتیمگ بدست بیاورید و با ارتباط موثر با مخاطبانتان می توانید به فروش بالایی دست یابید اما اول باید این ایمیل هارا جمع آوری کنید و درثانی باید در ایمیل مارکتینگ خود مواردی را مورد نظر قرار دهید تا مشتریان خود را ازدست ندهید.

شما با ارائه پیشنهاداتی ویژه می توانید مشتریان خود را ترغیب به ثبت ایمیل های خود کنند ولی همه انها این کار را نخواهند کرد ولی برخی از آنها احتمالا از نام تجاری شما به وجد خواهند آمد و به ایمیل شما پاسخ خواهند داد.

توجه: هرکز دست از بررسی کمپین های ایمیل مارکتینگ خود دست نکشید. برخی از مشتریان شما قطعا از لیست شما انصراف خواهند داد، بررسی کنید دلیل این کار چه بوده تا کمپین های بهتری برای آینده تهیه کنید.

 

سیاست های گارانتی و بازگشت پول را ارائه دهید

 

ارائه گارانتی در سایت فروشگاهی

فروشندگان می توانند این امکان را به مشتری بدهند که درصورت خرابی محصول و یا عدم تطابق محصول با ویژگی های اعلام شده محصول را پس گرفته و تمامی هزینه نقدا برگردانده خواهد شد. این گزینه می تواند حس اعتماد را در مشتری ایجاد کند و میزان فروش را نیز افزایش می دهد.

شما باید موارد جذاب برای مشتری ایجاد کنید تا خرید خود را باخیالی آسوده انجام دهد، برای مثال در صورت عدم رضایت و وجود مشکل در محصول، محصول تعویض می شود و یا هزینه آن تماما به مشتری پس داده خواهد شد.

این سیاست ها و سیاست حمل و نقل رایگان وفاداری بیشتری برای شما به ارمغان خواهد آورد پس بر روی تدوین این استراتژی ها و تست آن زمان بگذارید.

 

افزایش نرخ تبدیل در وبسایت فروشگاهی

شما در فروشگاه اینرنتی خود می توانید قوانین خود را داشته باشید و نیازی نیست با فروشگاه های آنلاین دیگر خود را تطبیق دهید. صاحبان فروشگاه های اینترنتی می توانند با بررسی مواردی که در بالا ذکر شد نرخ تبدیلی را ایجاد کنند تا مشتریان بیشتری از آنها خرید کنند و محصولاتی که نیاز مشتری است را تولید کنند و همه این موارد وابسته به بررسی سایت و رفتار مشتری است.

 

شرکت حرفه ای طراحی سایت 

 

  • 1
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر