الگوریتم‌های اینستاگرام در سال ۲۰۲۰ چگونه کار می‌کند؟

الگوریتم‌های اینستاگرام در سال ۲۰۲۰ چگونه کار می‌کند؟

تاریخ انتشار خبر : 1399 تیر 07

الگوریتم‌های اینستاگرام در سال ۲۰۲۰ چگونه کار می‌کند؟

سؤال‌های زیادی در سال‌های اخیر در مورد اینکه چگونه الگوریتم‌های اینستاگرام کار می‌کنند به وجود آمده است. برای مثال سوا لاتی همانند:

  1. آیا ویدیوها بهتر از تصاویر عمل می‌کنند؟
  2. پست‌ها چگونه توسط فالوئرها دیده می‌شوند؟
  3. هشتگ ها به پیج آسیب می‌زنند یا مفید هستند؟

 اینستاگرام تعدادی از استراتژی‌های خود را برای کاربران شفاف‌سازی کرده است که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم، پس با ما همراه باشید.

 


 شما می توانید جهت بررسی کسب و کارتان و مشاوره دیجیتال مارکتینگ و طراحی وب سایت کسب و کارتان با مشاوران ما در ایده پویا تماس بگیرید.

 

تلفن ایده پویا   تلفن ها:           02122273875 - 02122920180

 

الگوریتم‌هایی که در سال ۲۰۲۰ باعث نمایان شدن پست‌ها در فید (صفحه اصلی) شما در اینستاگرام می‌شود، به ۶ فاکتور بستگی دارد:

  • علایق
  • ارتباطات
  • تایم لاین ها
  • تناوب یا فریکوئنسی
  • دنبال کنندگان
  • کاربرد

البته باید این را بدانید که الگوریتم اینستاگرام به‌صورت دائم در حال تغییر است و چیزی که ما اینجا می‌گوییم ممکن است پس از مدتی به‌صورت کامل تغییر پیدا کند. تغییر الگوریتم اینستاگرام به این صورت نیست که در فواصل زمانی مرتب، تغییر یابد؛ برای مثال برخی‌ها فکر می‌کند چند هفته یک‌بار، این الگوریتم تغییر پیدا می‌کند. ولی این‌گونه نیست و تغییر الگوریتم به‌صورت دائم صورت می‌گیرد و این تغییر، بر اساس اطلاعاتی است که افراد آن‌ها را تولید می‌کنند! اطلاعاتی که افراد تولید می‌کنند، توسط ماشین لرنینگ (یادگیری ماشین) آنالیز شده و بر اساس رفتارها و الگوهای رفتاری به‌دست‌آمده، الگوریتم‌ها تغییر می‌کنند. به‌نوعی هرکس چیزی را می‌بیند که به دنبال آن است!

 

قاعده شماره 1: اینستاگرام پیش‌بینی می‌کند که یک پست چقدر برای شما مهم است

در اصل پست‌هایی که در اینستاگرام می‌بینید تنها بر اساس اکانت هایی که فالو کردید نیست و به لایک و کامنت ای که شما در پست‌ها می‌گذارید نیز ربط دارد. به‌طور خلاصه، الگوریتم‌های اینستاگرام متوجه می‌شوند که شما چه پست‌هایی را بیشتر دوست دارید و به دنبال چه نوع محتوایی هستید. ماشین لرنینگ اینستاگرام، اکشن‌های افراد را آنالیز کرده و محتوای مطالب موردعلاقه را استخراج می‌کند، تا از آن اطلاعات، برای پست‌های مشابه آن استفاده کنند.

حال با توجه به مطالب گفته‌شده، چه نوع تعاملی در الگوریتم‌های اینستاگرام مهم‌تر است؟

با توجه به بیانات اینستاگرام تعاملات و اینگیجمنت های مهمی که برای صفحه شما مهم است شامل: کامنت ها، لایک ها، بازنشرها و برای ویدیوها تعداد بازدیدهای ویدئو است. این تعاملات عوامل مهمی درجهت برنامه‌ریزی برای محتوا و تصاویری که به شما پیشنهاد می‌دهد، است.

ناگفته نماند گزینه سیو و یا ذخیره پست نیز، بر روی این میزان تعامل تأثیرگذار است. وقتی‌که یک محتوا برای فردی مفید است، آن را سیو می‌کند و این حرکت، به‌منزله اهمیت آن پست است و اینستاگرام می‌فهمد که این پست یک محتوای مفید دارد.

 

قاعده شماره ۲: اینستاگرام رابطه شما با فالوئرهایتان را تشخیص می‌دهد

اینستاگرام، در الگوریتم‌های خود با توجه به تعاملاتی که شما با فالوئرهای خود دارید، متوجه می‌شود که چه کسانی دوستان و خانواده شما هستند. این موضوع، به این معنی است که اینستاگرام فعالیت‌هایی که این افراد انجام می‌دهند (ارسال پست، استوری و...) را برای شما در ابتدای فید پیج تان نمایش می‌دهد. تشخیص این تعاملات نیز از موارد زیر مشخص می‌شود:

  • افرادی که بیشتر محتوای آن‌ها را لایک می‌کنید و یا ویدیوهای آن‌ها را می‌بینید.
  • افرادی که به آن‌ها در دایرکت پیام می‌دهید.
  • افرادی که برای آن‌ها کامنت می‌گذارید و یا آن‌ها را در کامنت ها منشن می‌کنید.
  • افرادی که برای آن‌ها پست‌هایی را ارسال می‌کنید.
  • افرادی که آن‌ها را در زندگی واقعی خود می‌شناسید برای مثال از تصاویری استفاده می‌کنید که این افراد را درون آن عکس تگ می‌کنید.

 

بطور خلاصه، دقیقاً اینستاگرام کاری می‌کند که رفتار شما با افراد را تشخیص دهد و بر اساس آن‌ها، برای شما، اینستاگرام تان را شخصی‌سازی می‌کند؛ برای مثال وقتی یک پیج را فالو می‌کنید، در ابتدا پست‌های زیادی از آن پیج را می‌بینید، ولی اگر تعامل زیادی با آن برقرار نکنید و به‌اصطلاح آن را لایک نکنید یا کامنت ای نگذارید، پس از گذشت مدت‌زمانی، پست‌ها و استوری های آن پیج کمتر برای شما نمایش داده می‌شود. به همین دلیل است که می‌گویند، وقتی در اینستاگرام کار می‌کنید به‌صورت مداوم در آن فعالیت داشته باشید.

بهتر است به‌طور مداوم پست و استوری بگذاریم و این نکته بسیار مهمی است زیرا ارتباط شما با فالوئرها را حفظ می‌کند و شمارا در ذهن فالوئرهایتان ثبت می‌کند و با همین ترفند تعامل با پیج شما بالا نگه‌داشته می‌شود.

 

الگوریتم اینستاگرام

 

پیشنهاد شماره 1: زمان بیشتری را برای پست گذاشتن به‌صورت دائم در اینستاگرام صرف کنید

وقتی شما به‌صورت ثابت محتوای مناسبی را در اینستاگرام پست می‌کنید، نه‌تنها تعاملات پیجتان را بالا می‌برید، بلکه به الگوریتم‌های اینستاگرام می‌گویید که شما یک اکانت باکیفیت هستید! هرچقدر که تعداد پست‌های شما متناسب‌تر و متداوم‌تر باشد، با احتمال بیشتری مخاطبان شما پست‌هایتان را می‌بینند و با محتوای شما تعامل برقرار می‌کنند.

حال این سؤال مطرح می‌شود که "چند وقت یک‌بار باید پست بگذاریم؟" باید بگوییم که پاسخ این سؤال یک قانون کلی نیست و ایده آل ترین حالت ممکن، به شما و یا بیزنستان بستگی دارد. باید این را بدانید که لازم است یک مسیر و تناوب ثابت را پیش بگیرید و همچنین هرچقدر این فاصله بین تعاملات شما با فالوئرهایتان کمتر باشد به نفعتان است.

اگر شما این حالت رادارید که در روز چند بار پست می‌گذارید و کم‌کم به حالتی می‌روید که تنها چند بار در طول هفته پست می‌گذارید، باید بدانید که شما در طول زمان فالوئرهایتان را از دست خواهید داد و تعامل برای هر پست شما کمتر خواهد شد. این بدین معنی است که بهترین تناوب برای پست گذاری در اینستاگرام این است که به‌صورت دائم و ثابت در اینستاگرام حضورداشته باشید و در آن فعالیت کنید. بهتر است دست‌به‌کار شوید و یک تقویم کاری درست کنید که در آن مشخص است که چه زمان‌هایی باید پست بگذارید و یا استوری بگذارید یا غیره.

ممکن است یک گروه طراحی گرافیک یا یک گروه تولید محتوا، هرروز ۳ پست در اینستاگرام بگذارند و تعامل بالایی به وجود بیاورند، ولی این بدین معنی نیست که اگر شما هر سه روز یک‌بار پست می‌گذارید، این برای شما بد باشد. تنها نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، این است که باید به‌صورت ثابت و دائم و همراه با یک الگوی تکرارشونده در اینستاگرام حضورداشته باشید تا الگوریتم‌های اینستاگرام آن را تشخیص دهند و تعامل با پیج شما را کاهش ندهد.

برنامه‌ها و سایت‌هایی وجود دارند که در آن می‌توانید برای اینستاگرام خودتان و پست‌هایی که قرار است بگذارید برنامه‌ریزی کنید. مانند layer؛ این برنامه می‌تواند به برنامه‌ریزی و مرتب کردن محتوای اینستاگرام کمک کنند. این کار به شما کمک می‌کند تا زمان زیادی را ذخیره کنید و آن زمان را برای استراتژی‌های دیگر بازاریابی‌تان صرف کنید.

 

پیشنهاد شماره 2: از قابلیت‌هایی که اینستاگرام در اختیارتان قرار می‌دهد استفاده کنید (نوتیفیکیشن و فیس‌بوک مسنجر)

از کامنت پست‌هایتان کمک بگیرید و در آن‌یک مکالمه بسازید، تا به‌عنوان یک مکالمه توسط الگوریتم‌های اینستاگرام شناخته شود. شما می‌توانید با ریپلای کردن نظرات افراد در کامنت ها با فالوئرهای خودتان تعامل بیشتری برقرار کنید و به‌بیان‌دیگر یک رابطه خوب با فالوئرهای خود بسازید. می‌توانید در این صحبت‌هایی که در کامنت تان انجام می‌دهید، از ایموجی های مختلف مانند قلب و یا لبخند استفاده کنید تا احساسات بیشتر و بهتر منتقل شود.

ما این را می‌دانیم که پیش گرفتن این مسیر ممکن است کمی سخت باشد؛ برای مثال همه کامنت ها را پاسخ دهید و یا کامنتی را جا نگذارید. این قضیه زمانی سخت‌تر می‌شود که افراد در پست‌های قدیمی‌تر شما کامنت می‌گذارند، ولی باید بدانید که این پاسخ دادن شما به کامنت ها، کار مؤثری است. گزینه ای که اینستاگرام پیش روی شما گذاشته است، استفاده از تنظیمات نوتیفیکیشن است که می‌توانید در آن واردشده و در قسمت کامنت گزینه را بر روی every one قرار داده که کامنت هایی که افراد بر روی عکس‌های شما می‌گذارند را از دست ندهید.

 

کامنت اینستاگرام

 

با این کار شما کامنتی را از دست نخواهید داد و می‌توانید مطمئن باشید که پاسخ همه مخاطبانتان را می‌دهید. شما می‌توانید اکانت تان را به فیس‌بوک متصل کنید و از قابلیت‌هایی که در فیس‌بوک قرار دارد استفاده کنید و از مسنجر و دایرکت برای مخاطبانتان، در فیس‌بوک یا اینستاگرام پیام بفرستید.

با این کار شما به‌خوبی می‌توانید با مخاطبانتان ارتباط برقرار کنید. ولی یادتان باشد که اگر در هردوی این شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنید، در هردوی آن‌ها فعال باشید و اگر قرار است بر روی یکی از آن‌ها زمان بگذارید یا خیلی کم تایم بگذارید، بهتر است یکی را انتخاب کرده و بر روی آن کار بکنید. طبیعی است که انتخاب بهتر همان اینستاگرام است!

 

قاعده شماره ۳: الگوریتم اینستاگرام بر روی تایم لاین پیج شما نظارت دارد

تایم لاین به معنی این است که پست‌های شما، در چه زمان‌هایی ارسال‌شده‌اند. برای الگوریتم اینستاگرام علاوه بر این‌که مهم است، چقدر یک پست شما تعامل به وجود می‌آورد، این نیز مهم است که پست قبلی شما، چه مدت قبل ارسال‌شده است.

اینستاگرام به این قضیه بسیار اهمیت می‌دهند که شما چه زمان‌هایی پست می‌گذارید و این موضوع را در کنار تعداد محتوا و تعامل پست شما در نظر می‌گیرد و این بدین خاطر است که اینستاگرام می‌خواهد همیشه برای شما آخرین و جذاب‌ترین پستتان را زنده نگه دارد. علاوه بر این، شما می‌توانید از الگوریتم اینستاگرام استفاده کنید و بهترین زمان برای ارسال مطالب را بیابید و در آن زمان پست خود را ارسال کنید تا فالوئرهای بیشتری را درگیر کنید و ایمپرشن را بالا ببرید.

درزمانی که بیشتر کاربران شما آنلاین هستند، اگر شما پستی را ارسال کنید، این شانس را به خود داده‌اید که در دقایق اولیه‌ای که پست خود را ارسال می‌کنید، تعداد لایک بیشتری بگیرید و با افراد گفت‌وگو کنید و این به نفع پیج شماست.

 

پیشنهاد شماره 3: پیدا کردن بهترین زمان ارسال پست

بهترین زمان ارسال پست زمانی است که بیشتر مخاطبان شما آنلاین هستند. اینستاگرام این قابلیت را به شما می‌دهد که فعالیت فالوئرهای خود را ببینید. و از آن دریابید که در چه زمانی فالوئرهای شما آنلاین هستند. برای مثال شما می‌توانید ببینید که در کدام روزها (که عموماً روزهای آخر هفته است) مخاطبین شما آنلاین هستند و در طول روز در کدام ساعت‌ها، آن‌ها در اینستاگرام چرخ می‌زنند.

بررسی انجام‌شده برای ۱۲ میلیون پست اینستاگرام این موضوع را نشان می‌دهد که بهترین زمان برای ارسال یک پست در اینستاگرام، بین ساعت ۹ تا ۱۱ صبح است. ولی این موضوع یک قانون کلی نیست و بسته به مخاطبین، کسب‌وکارها و عوامل دیگر متفاوت است. عوامل مختلفی در این موضوع تأثیرگذار هستند که می‌توانند به شما کمک کنند تا بهترین زمان پست گذاری در اینستاگرام را پیدا کنید.

 

قاعده شماره ۴: الگوریتم اینستاگرام از تناوب‌ها استفاده می‌کند تا پست‌ها را مرتب کند

این قاعده بدین معناست که هراندازه که شما به اینستاگرام سر بزنید، اینستاگرام با توجه به آن پست‌های متنوع‌تری را به شما نشان می‌دهد. اگر شما هرروز به اینستاگرام سر بزنید، شما پست‌های بیشتری می‌بینید. ولی اگر خیلی کم به اینستاگرام سر بزنید، مثلاً هفته ای یک‌بار اینستاگرام سعی می‌کند پست‌هایی که شما بیشتر از همه آن‌ها را دوست دارید ببینید به شما نشان دهد (عموماً پست افرادی که تشخیص می‌دهد با شما دوست و فامیل هستند).

 

قاعده شماره ۵: الگوریتم اینستاگرام به فالویینگ های شما توجه می‌کند

اگر شما از آن دسته از افراد هستید که افراد خیلی زیادی را فالو کرده‌اید، اینستاگرام انتخاب‌های بسیاری دارد تا از میان آن‌ها، برای شما پست‌های منتخب را انتخاب کند و به شما نمایش دهد. پس انتظار می‌رود شما تعداد زیادی پست از هر اکانت و یا فرد نبینید و تعداد منتخبی پست را ببینید. ولی اگر تعداد فالویینگ های شما کم باشد، احتمالاً اینستاگرام هر پستی که آن اکانت ها ارسال می‌کنند را به شما نمایش خواهد داد.

 

قاعده شماره 6: الگوریتم اینستاگرام میزان استفاده شما از اپ را در نظر خواهد گرفت

این قاعده شباهت زیادی به قاعده شماره ۵ دارد، ولی تفاوت اندکی در این دو قاعده می‌بینیم. این الگوریتم به این صورت کار می‌کند که شما در طول یک روز چقدر با اینستاگرام کار می‌کنید و میزان استفاده شما از این اپلیکیشن چقدر است؛ اگر میزان استفاده شما از این اپلیکیشن زیاد باشد، به‌اصطلاح اینستاگرام پست‌های عمیق‌تری را به شما نمایش می‌دهد و از هر موضوعی که موردعلاقه شماست، پست‌های بیشتری را دریافت خواهید کرد. ولی اگر تایم کمی را هرروز در اینستاگرام باشید، فقط پست‌های منتخب و هایلایت ها را خواهید دید.

 الگوریتم‌های اینستاگرام

 

حقایق بیشتری در مورد الگوریتم‌های اینستاگرام

شماره 1: تصاویر و ویدیوها برابر هستند

ازنظر الگوریتم اینستاگرام، تصاویر و ویدیوها ازنظر محتوایی برابر هستند و تفاوتی ندارند. این در پاسخ به افرادی است که می‌گفتند، ویدیوها بهتر از تصاویر عمل می‌کنند. اگر بخواهیم به‌صورت واضح‌تر و دقیق‌تر به این موضوع بپردازیم، باید گفت درواقع برای هر اکانت و یا هر بیزینسی این موضوع متفاوت است و به رفتار فالوئرها و مخاطبان شما بستگی دارد. اگر فالوئرها و مخاطبان شما تصاویر را بیشتر بپسندند، تصاویر برای آن‌ها بیشتر نمایش داده می‌شود و تصاویر در صفحه فید آن‌ها بیشتر نمایش داده می‌شود و اگر ویدیو را بپسندند، بیشتر در صفحه فید آن‌ها ویدئو نمایش داده می‌شود.

البته اگر بخواهیم به‌صورت عمومی صحبت بکنیم، عموم برندها و مخاطبان از ویدئوها بیشتر خوششان می‌آید و با آن‌ها بیشتر تعامل برقرار می‌کنند. این تفاوت به‌جایی می‌رسد که ویدیوهای طولانی‌تر حتی بیشتر از ویدیوهای کوتاه‌تر در فید نمایش داده می‌شود و صفحه‌ی اینستاگرام اعلام کرده است که ویدئوهای آی جی تی وی، چهار برابر بیشتر از تصاویر در اکسپلورر افراد نمایش داده می‌شود.

شماره ۲: تعاملات  فیک به‌حساب نمی آیند

الگوریتم ماشین لرنینگ اینستاگرام این قابلیت را دارد که تعاملات فیک را تشخیص دهد؛ همانند استفاده از بات ها یا کامنت گذاری‌های برنامه‌ریزی‌شده. بنابراین این‌گونه تعاملات را تشخیص می‌دهد و آن‌ها را در اینگیجمنت پیج به‌حساب نمی‌آورد.

اینستاگرام اعلام کرده است که بهترین راه برای افزایش تعامل، تهیه و انتشار پست‌ها و محتوا باارزش است که افراد حقیقی آن‌ها را دوست دارند و آن‌ها را گسترش می‌دهند.

شماره ۳: طول کامنت ها اهمیتی ندارد

این مسئله بیان‌شده بود که اینستاگرام به کامنت هایی که بیشتر از سه کلمه دارد، اهمیت بیشتری می‌دهد؛ ولی درواقع این‌طور نیست و تمام کامنت ها با هر تعداد کلمه، به یک اندازه ارزش دارد، حتی اگر آن کلمه شامل یک یا دو ایموجی باشد. کامنت ها ابزار بسیار مناسبی برای افزایش تعامل با کاربران هستند و می‌توانید از آن‌ها به نفع رشد پیج تان استفاده کنید.

این نکته را در نظر داشته باشید که طول آن‌ها اهمیتی ندارد و ایده مناسبی است که حتی شده با یک ایموجی به کامنت مخاطبانتان پاسخ دهید. این کار علاوه بر اینکه برای الگوریتم‌های اینستاگرام یک فعالیت مثبت به‌حساب می‌آید، به مخاطبان شما اعلام می‌دارد که شما صحبت‌های آن‌ها را شنیده‌اید و برای آن‌ها اهمیت قائل هستید و پاسخشان را می‌دهید.

شماره 4: همه انواع اکانت ها اعم از شخصی، بیزینس(کاری) و کریتور همانند یکدیگر ارزیابی می‌شوند

ممکن است این را شنیده باشید که اگر اکانت خودتان را به بیزینس اکانت تغییر دهید، احتمالاً مقدار زیادی از تعاملات خود را از دست می‌دهید؛ ولی باید بدانید که اینستاگرام در این خصوص اعلام کرده است که با همه انواع اکانت ها به‌صورت یکسان با آن‌ها برخورد می‌شود و اگر قصد دارید که صفحه‌تان را به یک اکانت بیزینس تبدیل کنید، این کار را می‌توانید با خیال راحت انجام دهید و نگران تعامل پیج تان نباشید.

شماره 5: ۳۰ ثانیه اول بر روی رتبه‌بندی شما تأثیری ندارد

احتمالاً این جمله را شنیده‌اید که ۳۰ ثانیه اولی که یک پست را ارسال می‌کنید، بسیار مهم است که تعامل افراد در آن زمان با پست شما بالا باشد. این قضیه را اینستاگرام رد می‌کند که ۳۰ ثانیه اول از بقیه زمان‌ها اهمیت بیشتری دارد! بااین‌حال مهم است که در تمام مدت‌زمانی که یک پست را ارسال می‌کنید افراد با پست شما تعامل داشته باشند و اینگیجمنت پست شما بالا رود.

بنابراین ایده خوبی است که شما زمانی پست‌هایتان را ارسال کنید که بیشتر مخاطبین شما آنلاین هستند و می‌توانند با پست شما تعامل داشته باشند و آن را لایک کنند یا در آن کامنت بگذارند. این موضوع تنها به این دلیل است که افراد بیشتری پست شمارا ببینند و اگر فردی برای مثال مدت‌زمان کوتاهی در اینستاگرام آنلاین می‌شود و اپلیکیشن را باز می‌کند، پست شمارا در آن زمان ببیند. اگر شما در زمان‌های دیگر که بیشتر افراد آفلاین هستند پست را ارسال کنید، آن پست ممکن است خیلی دیده نشود.

 

الگوریتم‌های اینستاگرام برای مواجهه با استوری ها

همان‌طور که مشخص است استوری های اینستاگرام نیز با تعاملات افراد با پیج ها، ارتباط مستقیمی دارد. به این صورت که وقتی یک اکانت یا پیجی که تعامل بالایی با آن دارید، استوری ارسال می‌کند، آن اکانت در ابتدای خط استوری هایی که در بالای صفحه برای شما نمایش داده می‌شود، نمایان می‌شود.

در استوری ها نیز همانند پست‌ها، به تایم لاین بسیار توجه می‌شود و اگر از آن دسته افرادی هستید که زیاد استوری می‌گذارید، باید بدانید که به‌سرعت آخرین استوری شما بر روی صفحات کاربرانی که پیج شمارا دنبال می‌کنند و با پیج شما تعامل دارند، نمایش داده می‌شود. احتمالاً شما نیز دیده‌اید، پیج هایی که به‌صورت منظم و دائم استوری می‌گذارند، در ابتدای سطر استوری ها نمایش داده می‌شوند.

در ادامه نکاتی را بیان می‌کنیم که با استفاده از آن‌ها می‌توان مطمئن شد که استوری هایتان، در ابتدای صفحه استوری ها در صفحه فید کاربرانتان نمایش داده می‌شود:

پیشنهاد شماره 1: زمان بیشتری را به ارسال به استوری در اینستاگرام اختصاص دهیم

ازآنجایی‌که الگوریتم‌های اینستاگرام تغییر پیداکرده است و پایه نمایش پست‌ها، تعامل افراد شده است، طبیعی است که افراد زمان بیشتری را در استوری های اینستاگرام بگذرانند تا در صفحه فید.

وقتی شما یک استوری ارسال می‌کنید شانس بیشتری دارید تا در صفحه استوری ها قرار بگیرید و افراد محتوای موجود در استوری شمارا ببینند و یاد پیج شما بیفتند. علاوه بر آن به مخاطبین خود می‌گویید که شما محتوای را پست می‌کنید که برای آن‌ها جذاب است. البته شما این کار را نیز می‌توانید با پست‌ها انجام دهید ولی احتمال دیدن پست‌ها توسط افراد در استوری ها بیشتر از پست اصلی است.

 

الگوریتم اینستاگرام چگونه در صفحه اکسپلورر کار می‌کند

 

الگوریتم اکسپلور اینستاگرام

‏ اینستاگرام در تلاش است که به کاربران محتوایی را نمایش دهد که موردعلاقه آن‌ها است. درنهایت پیشنهاد‌ها برای هر فرد شخصی‌سازی شود. به‌نوعی می‌توان گفت که صفحه اکسپلورر و صفحه فید، شبیه به یکدیگر هستند و در تلاش‌اند که محتوایی را به مخاطبین ارائه دهند، که مخاطب بیشترین علاقه را به بازدید از آن نوع محتواها دارد.  البته که تمام این نمایش‌ها بر اساس تعاملات است

بر اساس آنچه گفته شد احتمالاً می‌دانید که صفحه اکسپلور شما به‌صورت کامل با صفحه اکسپلورر دوستانتان متفاوت است. این دقیقاً به همین علت است که صفحه اکسپلورر می‌خواهد به شما محتواها و پیج هایی را نمایش دهد که احتمالاً شما از دیدن آن‌ها لذت خواهید برد و این پیج ها را بر اساس چیزهایی که شما تابه‌حال دوست داشته‌اید به شما نمایش داده می‌شود. باید بدانید که این رفتار سنجی اینستاگرام به صفحاتی که شما آن‌ها را فالو کرده‌اید، پست‌هایی که لایک کرده و یا در آن‌ها کامنت گذاشته‌اید، ارتباط مستقیم دارد.

برای مثال اگر شما فردی باشید که به آشپزی و یا ورزش‌های مختلف علاقه داشته باشید، در قسمت اکسپلور اینستاگرام تان به شما پست های در همین زمینه نشان داده خواهد شد. در قسمت اکسپلور اینستاگرام استوری هایی نیز می‌بینید که آن‌ها نیز بر اساس پیشنهاد‌های سیستم یادگیری ماشین اینستاگرام برای شما انتخاب‌شده‌اند.

اگر شما هم دوست دارید تا پست‌هایتان در صفحه اکسپلورر افراد نمایش داده شود تا آن‌ها بتوانند پیج شمارا ببینند و آن را فالو کنند، بهتر است پیشنهاد‌هایی که در ادامه میگوییم را در صفحه خود پیاده‌سازی کنید. مهم‌ترین قانون در این قسمت، این است که از هشتگ ها استفاده کنید. این امر به الگوریتم‌های اینستاگرام کمک می‌کنند که بتوانند موضوعات مشابه را برای کاربرانی که به موضوعی علاقه‌مند هستند، نمایش دهند.

اگر تابه‌حال در صفحه اینستاگرام خود هشتگی را جستجو کرده باشید احتمالاً دیده‌اید که در قسمت پست‌های برتر، نتایج جستجوی شما ظاهر خواهد شد. پست‌هایی که در صفحه اکسپلور نمایش داده می‌شود، به عواملی همچون تعامل کاربران یعنی تعداد لایک و کامنت، معروف بودن هشتگ ها و همچنین اینکه چقدر سریع یک پست شما تعامل دریافت می‌کند، بستگی دارد.

 

استفاده از هشتگ در اینستاگرام

 

اگر از چند اکانت مختلف هشتگ خاصی را جستجو کنید، نتیجه‌ای که می‌بینید در هر اکانت یکسان خواهد بود. این در حالی است که صفحه اکسپلور هر فرد بر اساس علایقات شخصی آن فرد نمایش داده می‌شود. اگر شما نیز کسب‌وکاری دارید و می‌خواهید بر روی زمینه خاصی در اکسپلورر نمایش داده شوید، بهتر است که بر روی همان زمینه‌ی خاص و موضوعات خاص تمرکز کنید و از هشتگ ها استفاده کنید تا پست‌های تان را کتگوری بندی کنید.

 

۶ پیشنهاد اضافه برای اینکه در اینستاگرام بترکانیم!

دانستن اینکه الگوریتم‌های اینستاگرام چگونه کار می‌کند به فرد کمک می‌کند تا بتواند با استفاده از آن‌ها فالوئرها و دنبال کنندگان خود را افزایش دهد و یا یک برند قوی در اینستاگرام بسازد. باید در ذهن داشته باشید که این ۶ پیشنهادی که در ادامه خواهیم گفت به شما کمک خواهند کرد تا به هدفتان برسید.

پیشنهاد شماره 1: استفاده از استیکرها

 

استفاده از استیکر در اینستاگرام

 

استیکرهای زیادی در اینستاگرام وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید تا تعامل با کاربران را افزایش دهید. از بهترین ابزارهایی که در استیکر اینستاگرام وجود دارد و شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید، می‌توان به رأی‌گیری  و ایموجی اسلایدر و استیکر سؤال بپرسید (که افراد در آن‌ها پاسخ‌ها را وارد می‌کنند) اشاره کرد.

استیکر رای گیری و اموجی اسلایدر ابزارهای سریع و آسان هستند که می‌توانید توسط آن‌ها تعامل را بالا ببرید و برای بیزینس و یا برند خودتان به نحو احسن از آن‌ها استفاده کنید. استیکر سؤال به‌اندازه دو استیکر قبلی سریع نیستند، ولی می‌توانند به‌اندازه کافی به افزایش تعامل با کاربران کمک کنند. در این میان با پرسیدن سؤالات و دریافت جواب از مخاطبانتان، با مخاطبان ارتباط نیز برقرار می‌کنید که برای اینستاگرام بسیار ارزشمند است.

پیشنهاد شماره ۲: افراد را به ساخت مکالمه  در اینستاگرام تشویق کنید

اینستاگرام این حقیقت را اعلام کرده است که لایک و کامنت بسیار مهم هستند که در صفحه فید نمایش داده شوید. پس ایده بسیار خوبی است که افراد را در کامنت ها به چالش بکشید و با آن‌ها یک مکالمه طولانی داشته باشید. برای رسیدن به این هدف لازم است که یک کپشن مناسب بنویسید و افراد را در آن کپشن به تعامل دعوت کنید.

پیشنهاد شماره ۳: اکانت خودتان را پروموت کنید تا بیشترین تعامل را داشته باشید

اگر به دنبال این هستید که خیلی سریع و آسان تعامل با پیج تان را بالا ببرید، بهتر است که از الگوریتم‌های پروموت اینستاگرام استفاده کنید. که جای بسیار مناسبی برای شروع کردن است. ازآنجایی‌که اینستاگرام بسیار معروف شده است، تعداد زیادی صفحه و کانال وجود دارد که آن‌ها می‌توانند محتوای شمارا آشکار کنند و از این طریق باعث تبلیغ صفحه شما شوند. کار دیگری که می‌توانید انجام دهید این است که آخرین پستی که ارسال کرده‌اید را در استوری بیاورید و جمله استراتژیک در آن به کار ببرید که مخاطبان مشتاق شوند پست شمارا بازکرده و آن را ببیند. راحت‌ترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که پستتان را در استوری ارسال کنید و در کنار آن بنویسید که روی این پست ضربه بزنید، به همین سادگی!

پیشنهاد شماره 4: استفاده مناسب از هشتگ ها

اضافه کردن هشتگ ها به پست‌ها یا استوری ها برای رسیدن به تعامل بالا بسیار تأثیرگذار است. بنابراین ویو یا دیدن بیشتر محتوای شما تا حدودی به هشتگ هایی که در پستان استفاده می‌کنید مربوط است. اگر شما یک استراتژی خوب برای هشتگ گذاری در پست‌هایتان داشته باشید، می‌توانید انتظار داشته باشید که افراد جدیدی به سمت پروفایل شما روانه شوند و با پست‌های شما تعامل برقرار کند. یک‌راه مناسب برای دسترسی به هشتگ های مناسب در هر پست، ایده گرفتن از برندها و صفحاتی است که پست‌های مشابه شمارا ارسال کردند و در این زمینه موفق هستند. می‌توانند این پیج ها را ببینید و هشتگ های مناسب را از آن‌ها پیدا کنید.

اینکه برند یا پیجی را زیر نظر داشته باشید که شبیه به محتوای شمارا تولید می‌کند، یا شبیه به محصول شمارا دارد و یا مخاطبان شبیه به مخاطبان شما دارد، می‌تواند بسیار به شما کمک کند، که یک استراتژی تولید محتوای خوب داشته باشید. می‌توانید پست‌هایتان را با هشتگ های مرتبط در قسمت هایلایت استوری قرار دهید که افرادی که می‌خواهند به یک سری پست‌های خاص با هشتگ خاص، دسترسی داشته باشند، به‌راحتی بتوانند، آن پست‌ها را پیدا کند.

پیشنهاد شماره 5: استفاده از دایرکت مسیج ها

قطعاً لایک و کامنت می‌تواند بر روی تعامل پیج شما تأثیر بگذارد. در این میان دایرکت مسیج نیز می‌تواند یک تعامل قوی در میان شما و مخاطبانتان به‌حساب آید.

احتمالاً شما هم به این نکته پی برده‌اید که باکسانی که بیشتر در اینستاگرام چت می‌کنید یا برای آن‌ها بیشتر دایرکت مسیج می‌فرستید، استوری های آن‌ها در ابتدای سطر استوری ها برای شما ظاهر می‌شود. این بدین معنی است که اینستاگرام فکر می‌کند شما تمایل دارید ابتدا تصاویر کسانی را ببینید که بیشتر با آن‌ها صحبت می‌کنید.

پیشنهاد شماره 6: از آنالیتیکس اینستاگرام استفاده کنید که ببینید چه چیزی برای شما کاربردی است.

 

آنالیتیکس اینستاگرام

 

شما الگوریتم‌های مختلف اینستاگرام را یاد گرفته‌اید زمان آن رسیده است که استراتژی‌های خود را به‌روز کنید و از آن‌ها استفاده کنید که اکانت و برندتان را معروف‌تر کنید و افراد بیشتری را به سمت خودتان جذب کنید.

آنالیتیکس اینستاگرام به شما کمک می‌کند که ببینید چه پست‌هایی را افراد بیشتر دوست داشتند و چه پست‌هایی ازنظر مخاطبان شما جذاب نیست. این موضوع کلید بسیار مهمی است که می‌توانید از آن استفاده کنید و درهای پیشرفت که در آینده در مقابل شما قرار می‌گیرند، توسط آن بازکنید.

اینسایت اینستاگرام قابلیت‌هایی را به شما می‌دهد که می‌توانید از متریک‌ها و اطلاعاتی که در آن وجود دارد استفاده کنید و با توجه به آن‌ها، استوری پست و آی جی تی وی در پیج خودتان ارسال کنید. برای دسترسی به اینسایت اینستاگرام کافی است که روی سه خط بالای صفحه‌تان کلیک کنید و از منوی بازشده اینسایت را انتخاب کنید. در آن قسمت اطلاعات مختلفی ازجمله جنسیت فالوئرهای شما، اینکه در چه ساعتی آنلاین و آفلاین هستند، در چه روزهایی بیشتر آنلاین می‌شوند و همچنین اینکه هرکدام از پست‌های شما چقدر تعامل و ایمپرشن داشته است را می‌توانید ببینید. این اطلاعات را بررسی کنید و برای پست‌ها و استوری های بعدی خودتان، آن‌ها را مدنظر قرار دهید تا پیج شما به بهترین شکل ممکن رشد کند.

وقت آن نرسیده که شما هم شروع کنید؟!

مشاوره شروع دیجیتال کسب و کارتان را از مشاوران ما در ایده پویا بخواهید.

 

سئو سایت

 

  • 24
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر