چگونه می‌توان در سئوی فروشگاه اینترنتی به موفقیت زود هنگام دست یافت؟

چگونه می‌توان در سئوی فروشگاه اینترنتی به موفقیت زود هنگام دست یافت؟

تاریخ انتشار خبر : 1399 تیر 01

چگونه می‌توان در سئوی فروشگاه اینترنتی به موفقیت زود هنگام دست یافت؟

تعداد کسب‌وکارهای اینترنتی روز به روز در حال افزایش است. آنها برای موفقیت خود نیازمند دانستن برخی نکات مهم در تجارت الکترونیک هستند. این نکات شامل اصول و فرایندهای مربوط به دیجیتال مارکتینگ از جمله سئو و بهینه سازی سایت است که فروشگاه اینترنتی بیش از سایر کسب‌وکارها به آن نیاز دارد. چرا که یک طراحی سایت فروشگاهی نیاز به جذب کاربران و مخاطبان زیاد دارد.

این کسب‌وکارها از طریق بهبود سئوی وبسایت خود، می‌توانند در مدت زمان خاصی نسبت به جذب تعداد قابل توجهی از کاربران اقدام کنند. کاربرانی که هر کدام می‌توانند با خریدن یک محصول تبدیل به یک مشتری شوند. رسیدن به این هدف در میان فعالیت انبوهی از وبسایت‌های فروشگاهی کار چندان آسانی نخواهد بود. در اینجا قصد داریم تا به مهم‌ترین نکات سئو برای موفقیت یک وبسایت فروشگاهی اشاره کنیم.

 


 جهت مشاوره دیجیتال مارکتینگ کسب و کارتان و سئو سایتتان با کارشناسان مجرب ما در ایده پویا در ارتباط باشید.

 

تلفن ایده پویا   تلفن ها :    875 73 222 - 021           180 20 229 - 021

 

تحقیق در مورد کلمات کلیدی در سئو یا keyword research

 

تحقیق کلمات کلیدی

 

هر چند تولید محتوا برای سایت می‌تواند به شما در یافتن مشتری و فروش محصولات کمک کند، اما این امر زمانی امکان‌پذیر خواهد بود که بتوانید در راستای نیاز مخاطب دست به تولید محتوا بزنید نه آنکه براساس حدس و گمان پیش بروید. بنابراین باید تلاش کنید که در ابتدا لیستی از کلمات کلیدی مهم مرتبط با فعالیت وبسایت فروشگاهی خود را پیدا کرده و در مورد آنها دست به تولید محتوا به روش‌های گوناگون بزنید.

برای به دست آوردن کلمات کلیدی مناسب و مرتبط با موضوع فعالیت خود، برخی ابزارها مانندKeyword Planner  KWFINDER وجود دارند. این ابزارها به شما نشان می‌دهند که کلمات کلیدی مورد نظرتان در طول ماه یا سالیانه تا چه اندازه جستجو شده و حتی در چه مواقعی از سال دارای بیشترین میزان جستجو هستند.

 

صفحه اینستاگرام ایده پویا

 

از طرفی میزان رقابت بر سر این کلمات کلیدی را نیز به شما نشان می‌دهند تا با استفاده از آن متوجه شوید که آیا فعالیت بر روی آن کلمات به صرفه خواهد بود یا خیر؟ طبیعی است که بهترین نوع کلمات دسته‌ای هستند که میزان جستجو آنها از جانب کاربران بالا و رقابت بر سرشان نیز پایین باشد. یعنی تعداد رقبایی که بر روی آن کلمات کار کرده‌اند پایین باشد. اما علاوه بر این ابزارها، به صورت شهودی نیز می‌توان تا حدودی فهمید که کدام کیوردها طرفداران بیشتری دارند.

به عنوان مثال، اگر در زمینه فروش لوازم دیجیتال در یک فروشگاه اینترنتی فعالیت دارید، به احتمال زیاد برخی کیوردها از قبیل «خرید اینترنتی موبایل» جزء کیوردهای پرطرفدار شما محسوب می‌شوند. حتی امروزه کیوردهای طولانی‌تر که اصطلاحا به کیوردهای دنباله‌دار معروف هستند، بیشتر مورد جستجو قرار می‌گیرند. علاوه بر کلمات کلیدی اصلی، باید از کلمات کلیدی مترادف نیز در متن و محتوا خود استفاده کنید.

 

برای بهبود رتبه سئو، سرعت صفحات را بهینه کنید

 

بهبود رتبه سئو با افزایش سرعت لود سایت

 

بالا بودن زمان بارگذاری صفحات یک فروشگاه اینترنتی یا به طور کل هر وبسایت اینترنتی دیگر، تاثیر منفی بر روی سئو آن خواهد گذاشت. چرا که کاربران بعد از مراجعه به وبسایت و مشاهده زمان طولانی برای بارگذاری صفحات، به احتمال زیاد بسیار زود از آن خارج خواهند شد. موضوعی که بر نرخ پرش یا بانس ریت یک وبسایت تاثیر منفی داشته و آن را بالا خواهد برد. این موضوع از دید موتورهای جستجو پنهان نمانده و به آن امتیاز منفی می‌دهند. شما می‌توانید با به کار بردن برخی نکات فنی مربوط به برنامه‌نویسی یا طراحی سایت، سرعت بارگذاری صفحات وبسایت را افزایش دهید. علاوه بر آن می‌توانید از طریق بهینه‌سازی تصاویر بارگذاری شده در وبسایت به این هدف دست پیدا کنید.

در خصوص سرعت صفحات، بسیاری از وبسایت‌های فروشگاهی در نسخه اصلی خود مشکل زیادی ندارند. بلکه مشکل اصلی در خصوص نسخه موبایلی آنها است. معمولا سایت یک فروشگاه اینترنتی در نسخه موبایلی خود دچار کندی بارگذاری صفحات خواهد شد که لازم است سریعا آن را برطرف کرد. ضمن آنکه برخی از ایام خاص در طول سال مانند ایام نزدیک به انتهای سال وجود دارند که بنا به دلایل گوناگون میزان ترافیک سایت به طور ناگهانی بسیار جهش پیدا خواهد کرد. بهتر است برای اینگونه مواقع نیز تمهیداتی در نظر گرفته شد تا سایت با مشکل خاصی روبرو نشود.

 

برای کسب رتبه سئو بهتر، توضیحات مربوط به محصولات را بهینه کنید

 

کسب رتبه سئو با بهینه سازی صفحه محصولات

 

بهتر است صفحات مربوط به محصولات خود را با محتوا مناسب به لحاظ سئو بهینه کنید. برای این کار معمولا می‌توانید صفحات محصولات معمولی خود را با 300 تا 800 کلمه محتوا بهینه کنید. محصولاتی نیز که ویژه هستند می‌توانند تا 1000 کلمه محتوا داشته باشند. هر صفحه محصول بهتر است بین 3 تا 5 لینک داخلی داشته باشد تا از طریق آنها مخاطبان نسبت به خرید محصول یا رفتن به صفحه دیگر اقدام کنند. این کار باعث می‌شود تا زمان بیشتری را در وبسایت فروشگاهی شما سپری کنند

به هر حال، هر کدام از صفحات مربوط به محصول که محتوا ندارند یا آنکه میزان محتوا آنها کم است، یک امتیاز منفی به لحاظ سئو محسوب می‌شوند. چرا که موتورهای جستجو احساس می‌کنند این صفحات فاقد ارزش کافی جهت نشان دادن به مشتریان هستند. تولید محتوا برای اینگونه صفحات باید با دقت بالاتری صورت گیرد. چرا که آنها مهم‌ترین صفحه از یک وبسایت فروشگاهی بوده و به نوعی لندینگ پیج به شمار می‌روند که در ابتدا کاربر به آن صفحات رجوع می‌کند.

 

توضیحات متا منحصر به فرد، در رتبه سئو سایت فروشگاهی تاثیر گذار است

 

تاثیر توضیحات متا منحصر به فرد در سئو

 

کاربران هنگام جستجو کلمات مورد نظر خود در موتورهای جستجو برخی نتایج خاص را می‌بینند. اما مساله این است که چرا بر روی برخی از آنها کلیک کرده و از کلیک کردن بر روی برخی دیگر منصرف می‌شوند؟ یکی از دلایل این موضوع به نوشتن توضیحات متا برمی‌گردد که مخاطبان به هنگام دیدن صفحات مختلف در موتورهای جستجو آنها را می‌بینند. داشتن یک توضیحات متا مناسب و جذاب باعث می‌شود تا کاربر برای بازدید از آن صفحه ترغیب شود.

بهتر است در نوشتن توضیحات متا از کلمات کلیدی، عبارات و جملات جذاب استفاده کنید. از آنجا که این توضیحات کوتاه بوده و نمی‌توانید زیاد‌گویی کنید، بنابراین بهتر است بر روی یک متن خلاصه اما جذاب تمرکز کنید. فراموش نکنید علاوه بر توضیحات متا برخی نکات دیگر مانند انتخاب تیتر جذاب و چکیده مناسب نیز نقش زیادی در کلیک کردن مخاطب بر روی صفحات شما و ترغیب آنها به مطالعه ادامه متن دارد.

 

URL صفحات سایت را بهینه کنید

 

بهینه سازی آدرس صفحات سایت

 

یک عامل بسیار مهم در راستای بهبود سئو وبسایت فروشگاهی یا هر وبسایت دیگر، بهینه‌سازی ساختار URLهای آن است. URL صفحات باید تا حد امکان ساده و مختصر بوده و URLهای بسیار بلند یک نکته منفی برای سئو محسوب می‌شوند. همچنین بهتر است که فاقد عدد یا فاصله باشند. از طرفی تا حد امکان باید از تغییر دادن URL خودداری کنید. چرا که امتیاز منفی بوده و تاثیر مثبتی نخواهد داشت. به همین دلیل باید سعی کنید که در همان ابتدا یک URL مناسب بنویسید تا آنکه بخواهید دوباره آن را تغییر دهید.

هر چند که در ادامه شما می‌توانید محتوا صفحات را تغییر و بروزرسانی کنید. این امر نه تنها امتیاز منفی محسوب نمی‌شود، بلکه از دید موتورهای جستجو یک نکته مثبت به حساب خواهد آمد. موضوعی که در این خصوص وجود دارد آن است که با ادامه فعالیت وبسایت‌ها، معمولا برخی صفحات دچار انواع خطاها مانند خطای 404 می‌شوند. بنابراین نیاز است همیشه این نوع خطاها را با استفاده از برخی ابزارها مانند سرچ کنسول رصد کنید و به محض مشاهده برای رفع آنها اقدام کنید. از طرفی، امکان دارد که برخی از URL صفحات نیاز به ریدایکرت 301 داشته باشند که باید این کار را نیز انجام دهید. در غیر اینصورت مخاطب با رسیدن به این صفحات حس ناخوشایندی به لحاظ تجربه کاربری از فورشگاه اینترنتی شما خواهد داشت و امکان مراجعه دوباره آنها بسیار کم خواهد شد.

 

طراحی ریسپانسیو بر روی سئو سایت تاثیر مستقیم دارد

 

طراحی ریسپانسیو

 

بسیاری از کاربران امروزی نه از طریق سیستم کامپیوتر شخصی بلکه از طریق تلفن همراه اقدام به وبگردی و خرید اینترنتی محصول از یک وبسایت فروشگاهی می‌کنند. این مساله باعث شده تا موتورهای جستجو اهمیت بسیار زیادی به طراحی مناسب یک فروشگاه اینترنتی برای استفاده کاربران موبایلی بدهند. موضوعی که از دید بسیاری از وبسایت‌های اینترنتی مورد غفلت قرار می‌گیرد. نسخه موبایل اکثر وبسایت‌های اینترنتی فاقد طراحی مناسب است. به نحوی که کاربران در استفاده از آنها از طریق موبایل به دردسر خواهند افتاد.

به عنوان مثال، در بسیاری از مواقع برخی نقاط از صفحات سایت به طور کامل نمایش داده نمی‌شود یا آنکه دکمه‌ها و آیکون‌های مهم مانند خرید محصول به نحوی در نسخه موبایل طراحی شده‌اند که به راحتی نمی‌توان از آنها استفاده کرد. این موارد تماما امتیاز منفی برای سئو سایت به حساب می‌آیند. با استفاده از برخی ابزارها مانند سرچ کنسول می‌توانید تعداد کاربرانی که از طریق موبایل به وبسایت فروشگاهی شما مراجعه کرده‌اند را مشاهده کنید. به احتمال زیاد تعداد افراد قابل توجهی از این راه به سایت شما رسیده‌اند. ضمن آنکه در همین ابزار می‌توانید پیام‌هایی که در مورد بهبود نسخه موبایلی وبسایت داده شده را ببینید تا برای اصلاح موارد مهم اقدام کنید.

 

هر چند به برخی نکات مهم در بهبود سئو فروشگاه اینترنتی اشاره کردیم، اما لازم است بدانید که سئو یک موضوع بسیار گسترده است که بسیاری از موارد دیگر را نیز شامل می‌شود. به عنوان مثال، نکات دیگری در تولید محتوا، طراحی سایت، برنامه‌نویسی و مواردی از این قبیل وجود دارد که نیاز است به آنها توجه کنید. اما باید بدانید بدون توجه به بحث سئو و بهینه‌سازی وبسایت خصوصا برای یک فروشگاه اینترنتی راه به جایی نخواهید برد. برای شروع می‌توانید از همین موارد بالا آغاز کرده و این گام‌ها را در خصوص سایت خود اجرایی کنید.

 

بهینه سازی سایت

 

  • 3
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر