8 اشتباه خطرناک در سئو

تاریخ انتشار خبر : 1399 خرداد 19

8 اشتباه خطرناک در سئو

همه ما در حال نوشتن مطالب در درجه اول برای انسان ها هستیم در حالیکه موتور های جستجو نیز نقش مهمی در نمایش محتوای ما برای کاربران دارند. بنابراین نوشتن محتوا و سئو شانه به شانه یکدیگر باید حرکت کنند. ما در این مقاله  به 8 اشتباه رایج سئو اشاره کردیم. این نکات به شما کمک می کند تا از تله های رایج خودداری کنید و به درستی بهینه سازی محتوا را انجام دهید تا نتایج بهتری در موتورهای جستجو به دست آورید.

 


 برای مشاوره طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ کسب و کارتان همین الآن با مشاوران ما در ایده پویا تماس بگیرید.

 

تلفن ایده پویا   تلفن ها:  875 73 222 - 021      -       180 20 229 - 021

 

شایع ترین اشتباهات سئو چیست؟

بیایید بگوییم که شما آماده نوشتن یک محتوای عالی با یک عنوان عالی هستید. شما می خواهید محتوای شما به پتانسیل کامل خود برسد و می تواند برسد، اما آسان نخواهد بود. می بینید، با داشتن مطالب با کیفیت عالی، شما تنها نیمی از مسیر را طی کرده اید. اما در جنگ بزرگ برای رتبه بندی در گوگل به یک درک درست از سئو اصولی نیاز دارید. بدون آن، محتمل است که محتوای شما هیچگاه ترافیک ارگانیک قابل توجهی را به خود جلب نکند.

متأسفانه نویسندگان محتوا از سئو استفاده خوبی نمی کنند که این امر در نهایت به رتبه وبسایت آن ها صدمه می زند. ما اینجا هستیم تا شما را راهنمایی کنیم تا مطالب را به روشی بنویسید که هم برای انسان ها و هم موتور های جستجو کاربرد داشته باشند.

 

بیایید شروع کنیم

اشتباه شماره 1 در سئو: نوشتن محتوا بدون در نظر گرفتن مخاطب و نیازهایش

 

محتوا نویسی با در نظر گرفتن نیاز مخاطبان

 

این نکته ممکن است امری واضح به نظر برسد اما بیشتر بیزنس ها در مسیر تولید محتوا مسیر اشتباهی را انتخاب می کنند. برای جلوگیری از این قبیل اشتباهات، ابتدا با مخاطبان هدف خود آشنا شوید. سپس، محتوای هدفمند بهینه سازی شده تولید کنید. مقاله هایی که می نویسید باید برای آنها، علایق و سؤالات کاربران هدفتان جذاب باشد.

در نظر بگیرید که خواننده مطالب سایت شما ممکن است در مسیر سفر مشتری خود در وبسایت شما باشد در نتیجه از این دانش در استراتژی بازاریابی اینترنتی خود بهترین استفاده را کنید. لازم نیست همه پستها به طور مستقیم در مورد محصول یا خدمات شما باشند. به عنوان مثال برای برآوردن تقاضای جستجوهای اطلاعاتی، تولید محتوای اطلاعاتی ارزشمندتر است. این به پرورش سرنخ منجر می شود و در آینده منجر به تبدیل آنها به مشتری می شود.

قدرت یک تیتر مؤثر را دست کم نگیرید. واضح بودن، جالب بودن و استفاده از کلمات کلیدی از نکات مهمی است که در انتخاب تیتر باید به آن توجه کنید.

 

اشتباه شماره 2 در سئو: دست کم گرفتن قدرت یک ساختار مؤثر در محتوا نویسی

 

استراتژی محتوا نویسی در سئو

 

صرف نظر از سطح کیفی نوشتار، پستهایی که به صورت کلی سازماندهی نشده اند و در قالب کلی ناکارآمد ارائه می شوند، به رتبه سایت شما آسیب می رسانند. محتوای عالی مستحق ساختار عالی است.

تقسیم کردن محتوا به پاراگراف های کوچکتر با انتخاب عنوان های جذاب دنبال کردن محتوا را برای کاربرانتان راحت تر می کند. همچنین اضافه کردن تصاویر و فیلم نیز به همراهی خواننده تا انتهای مطلب کمک می کند.

استفاده از سلسله مراتب مناسب هنگام برچسب زدن عناوین (H1 برای عناوین، H2 برای زیرنویس ها و غیره) برای سئو خوب و ساختار هر متنی در وب سایت شما بسیار مهم است.

 

اشتباه شماره 3 در سئو: انتخاب کلمات کلیدیبدون در نظر گرفتن مخاطبانتان

 

انتخاب کلمات کلیدی

 

در سئو همه چیز در مورد کلمات کلیدی است؟! ممکن است اینگونه نیز نباشد!!! اما کلمات کلیدی قطعاً نقش مهمی در نوشتن مطالب بهینه دارند. آیا شما کلمات مناسبی را انتخاب می کنید؟

یکی از رایج ترین اشتباهات انتخاب در کلمات کلیدی ، غفلت از نحوه مراجعه کنندگان به محصول یا خدمات شما در وبسایت شما است. در حالی که ممکن است شما فکر کنید بهترین کلمه کلیدی را انتخاب کرده اید باید در انتخاب کلمات کلیدی به این موضوع دقت کنید که مشتریان احتمالی شما از چه کلماتی استفاده می کنند.

برای انتخاب بهترین کلمات کلیدی، موتور های جستجو و ابزاری چون Google Keyword Planner می توانند در شروع ایده های خوبی به شما بدهند.

 

اشتباه شماره 4 سئو: استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی

فرضیه استفاده از کلمات کلیدی در تمام جملات زمانی درست بود اما امروزه این استراتژی به هیچ وجه درست نمی باشد. این نکته را در نظر داشته باشید که پر کردن محتوای سایت با کلمات کلیدی محتوای شما را غیر طبیعی و بی فایده برای مخاطبانتان جلوه می دهد و اینگونه متن ها باعث می شود خوانندگان به سرعت سایت شما را ترک کنند.

 

اشتباه شماره 5 سئو: عدم همخوانی محتوای شما با کلمات کلیدی انتخاب شده

در اینجا یک تله دیگر در بهینه سازی و سئو وجود دارد. بیایید بگوییم که در مرحله تحقیق کلمه کلیدی خود، کلمه کلیدی را پیدا کرده اید که می خواهید برای آن رتبه بندی کنید. بنابراین شما آن را در متن خود قرار دادید، اما پس از آن در هماهنگ کردن محتوا با این کلید واژه موفق نیستید.

دلیل این امر این است که موتورهای جستجوگر مانند گوگل قصد دارند تا مناسب ترین مطالب مربوط به جستجوهای کلمات کلیدی را در اختیار کاربران خود قرار دهند. یا به عبارت دیگر، اگر محتوای شما به طور مستقیم مورد نیاز کاربر قرار نگیرد، در لیست جستجو گوگل نیز رتبه خوبی نخواهد داشت.

این اشتباه معمولا زمانی رخ می دهد که شما سعی کنید کلمات کلیدی مختلفی را در یک محتوا و با کیفیتی پایین بگنجانید. در هر صورت، بهترین استراتژی این است که روی سؤالات مخاطبان هدف و نیازهای واقعی آنها متمرکز شوید.

 

صفحه اینستاگرام ایده پویا

 

اشتباه شماره 6 سئو: عدم استفاده از برچسب های عنوان و توضیحات متا

برچسب عنوان همان چیزی است که در موتورهای جستجو و در بالای صفحه مرورگر برای یک صفحه نشان داده می شود. توضیحات متا خلاصه ای از آنچه صفحه شما در لیست نتایج جستجو نمایش داده می شود است. به همین ترتیب، آنها اولین نقطه تعامل سایت شما و کاربر هستند.

اطمینان حاصل کنید که این عوامل بهینه کننده احتمالی را برای عملکرد محتوای خود فراموش نکنید. توصیه ما این است که زمانی که در حال نوشتن برچسب عنوان هستید به موارد زیر دقت کنید:

  • هر صفحه باید دارای محتوای منحصر به فرد و عنوان منحصر به فرد باشد.
  • هر عنوان باید طول کافی با اطلاعات کافی در مورد آن صفحه خاص داشته باشد. بین 50-60 کاراکتر باشد؛

در حالی که استفاده از کلمات کلیدی در برچسب های عنوان بسیار مهم است، مراقب باشید که در این کار زیاده روی نکنید. استفاده از کلمات کلیدی را در حد راحتی خواندن و رساندن مفهوم به مخاطبان استفاده کنید.

راه هایی که می توانید از آنها به بهترین شکل ممکن برای توضیحات متا استفاده کنید شامل ایجاد توضیحات منحصر به فرد برای هر صفحه از وب سایت شما از جمله کلمات کلیدی مربوطه و متن جذاب با هدف کلیک بر روی آن است. به این منظور حتما از دعوت به اقدام در مطالبتان استفاده کنید.

 

اشتباه شماره 7 در سئو: استراتژی لینک دهی ضعیف

 

استراتژی لینک دهی در سئو

 

همیشه سطح کیفیت لینک هایی را که در متن خود درج می کنید بررسی کنید. از منظر سئو، بسیار مهم است که اطمینان حاصل کنید که با وب سایت های مرتبط و با اعتبار محکم ارتباط دارید. اگر نتوانید این کار را انجام دهید، می تواند منجر شود موتورهای جستجوگر شما را از نتایج جستجو پایین بیاورند.

 

اشتباه شماره 8 سئو: انتشار محتوای تکراری

آخرین نکته از اشتباهات سئو، انتشار محتوای تکراری است. انتشار محتوای تکراری باعث جریمه شدن وبسایت شما توسط گوگل می شود. گوگل منبع اصلی محتوا را تشخیص می دهد و اگر تشخیص کپی بودن محتوای وبسایت شما را دهد باعث از بین رفتن رتبه وبسایت شما می شود. فضای وب یک فضای بسیار رقابتی در بازار است، اما با نوشتن مداوم مطالب با کیفیت و به روز ماندن در مورد آخرین روند سئو، می توانید ترافیک ارگانیک خوبی از گوگل کسب کنید.

برای سئو وبسایتتان تلاش کنید و بدانید که بهینه سازی موتور جستجو یک شبه اتفاق نمی افتد. در کنار فعالیت های سئو باید استراتژی های بازاریابی را در پیش بگیرید و از مزایای بی نظیری که همراه دارد استفاده کنید.

 

 شرکت طراحی سایت حرفه ای

 

  • 0
  • 2
نظرات کاربران (2)
ثبت نظر