چگونه بازاریابی دیجیتال می تواند فروش را افزایش دهد؟

چگونه بازاریابی دیجیتال می تواند فروش را افزایش دهد؟

تاریخ انتشار خبر : 1399 خرداد 17

چگونه بازاریابی دیجیتال می تواند فروش را افزایش دهد؟

یک پلن دیجیتال مارکتینگ موثر می تواند برای تحقق چندین هدف مورد استفاده قرار گیرد. برخی از این اهداف شامل سئو و بهینه سازی سایت، افزایش آگاهی از برند می باشد. اغلب نتیجه ای که بسیاری از کسب و کار ها  امیدوار به دستیابی به آن هستند استفاده از این استراتژی ها برای کسب فروش بیشتر از طریق وب سایت خود است.

 


 برای مشاوره طراحی سایت، دیجیتال مارکتینگ و افزایش فروش کسب و کارتان با کارشناسان ما در ایده پویا تماس بگیرید.

تماس با کارشناسان ما در ایده پویا:

تلفن ایده پویا   تلفن ها: 875 73 222 - 021      -       180 20 229 - 021


 

CRO - بهینه سازی نرخ تبدیل در بازاریابی دیجیتال

برای درک درست CRO، باید چند اصطلاح اصلی را تعریف کنیم.

 

تبدیل (Conversion)

تبدیل هنگامی انجام می شود که بازدید کننده سایت اقدام مطلوب را انجام دهد. بسته به کسب و کار شما، این ممکن است شامل خرید یک محصول  پر کردن فرم آنلاین یا تماس با شما باشد.

نکته: مطمئن شوید که این تبدیل ها را با استفاده از Google Analytics بررسی می کنید.

 

نرخ تبدیل (Conversion Rate) و تاثیر آن بر افزایش فروش

تاثیر نرخ تبدیل بر افزایش فروش

یک فرمول ساده:

تبدیل/بازدید کنندگان سایت * 100.

به عنوان مثال، اگر از 1000 بازدید کننده 17 تبدیل داشته باشید نرخ تبدیل آن 1.7 درصد است. اکنون که اصول را می فهمیم، می توانیم بر این نکته تأکید کنیم که چه موردی از CRO بیشترین تأثیر را در فروش شما خواهد داشت.

  1. برای تجربه فروش بیشتر یک تاثیر اولیه خوب ایجاد کنید

به مشتری بالقوه اطلاع دهید که شما چه کاری انجام می دهید! این تصور اول باید به وضوح نشان دهنده خدمات و ارزشی باشد که انجام می دهید.

روی حقایق متمرکز شوید، به عنوان مثال، اگر یک شرکت حسابداری هستید که به حسابرسی پزشکی قانونی متمرکز هستید، به جای "کمک به رهبران صنعت با صلح مالی ذهن" به گفتن "راه حل های حساب پزشکی قانونی برای مشاغل سازمانی" توجه کنید. یک تیتر ساده و واضح باعث ایجاد اعتماد به نفس بیشتری خواهد شد.

 

  1. ایجاد یک نقطه تبدیل آسان برای فروش بیشتر در بازاریابی آنلاین

مراحل را برای مشتریان بالقوه مشخص کنید.

اگر آنها قادر به پیدا کردن یک نقطه تبدیل سریع نباشند، احتمالاً بدون هیچ اقدامی از صفحه سایت شما خارج می شوند.

یک قانون خوب این است که یک یا دو نقطه تبدیل را بلافاصله در زیر یا مستقیم در کنار عنوان اصلی خود قرار دهید. یک قانون مطمئن این است که اطمینان حاصل کنید که حداقل یک نقطه تبدیل را در ناوبری اصلی خود داشته باشید. این نکته می تواند به سادگی یک صفحه تماس باشد. با این حال، مراقب باشید که از آن زیاده روی نکنید. زیاده روی در استفاده از نقاط تبدیل باعث گمراهی مخاطبان سایت می شود.

  1. تماس با مشتری

اگر کسب و کاری هستید که مشتری ها با شما تماس می گیرند، این گزینه را به آنها بدهید. اکثر کاربران مشروط هستند که در گوشه بالای صفحه به دنبال شماره تلفن باشند.

با قرار دادن شماره تلفن خود در قسمتی از سایت که کاربران به راحتی به آن دسترسی داشته باشند می توانید با استفاده از سیستم های ردیابی تماس میزان نرخ تبدیل را بطور موثر اندازه گیری کنید.

  1. تبلیغات در شبکه های اجتماعی

برای تبلیغات می توانید از فیسبوک، اینستاگرام و لینکداین استفاده کنید. این تبلیغات نیازی به ترک سیستم و بازدید از سایت شما برای تبدیل ندارد. کاربران می توانند مستقیم از این شبکه های اجتماعی وارد سایت شما شوند. همچنین برای تبلیغاتی مانند Google Ads می توانید یک صفحه لندینگ مخصوص بسازید که بازدهی بیشتری را تجربه کنید.

 

صفحه اینستاگرام ایده پویا

 

جستجو و تبلیغات فروشگاهی در دیجیتال مارکتینگ

برای هر محصول / خدمات قیف خریدی وجود دارد که مشتریان شما از آن پیروی می کنند. سریعترین راه برای تأثیر گذاری بر فروش، تمرکز بر انتهای قیف است. جستجوهای این گروه به طور جدی به دنبال خرید هستند وعامل محدود کننده پایین قیف رویکرد هزینه است.

 

  1. کنترل کلمات کلیدی برای تاثیر بازاریابی دیجیتال بر افزایش فروش

برای به حداکثر رساندن قسمت پایین فعالیت قیف (BOFU)، باید کلمات کلیدی را شناسایی کنیم که نشان دهنده سیگنال خرید واضح است.  به عنوان مثال، یک نمایندگی اتومبیل بهتر است بر روی کلمه "فروش پژو 206" کار کند تا اینکه بر روی کلمه " پژو" کار کند.

  1. تبلیغات خرید

برای سایت هایی که کالاهای سخت می فروشند، تبلیغات خرید می تواند بسیار مؤثر باشد. این تبلیغات می تواند استفاده از تصویر محصول و مزیت قیمت آن نسبت به رقبا باشد. تصویر و قیمت می توانند دو مزیت رقابتی بی نظیر برای کسب و کار شما باشند.

  1. بهینه سازی برای افزایش نرخ تبدیل مشتری

هنگامی که تمرکز اصلی بر افزایش فروش است، باید بهینه سازی های تبلیغاتی شما روی تبدیل ها متمرکز شود، یعنی (CTR) نرخ کلیک و (CPC) تبلیغات کلیکی.

 

اعداد کسب و کارتان را بشناسید

 

اعداد کسب و کارتان را بشناسید

 

افزایش فروش از طریق بازاریابی دیجیتال آسان است. با این حال، افزایش این فروشها با سودآوری یک چالش واقعی است. برای داشتن یک مجموعه بازاریابی موفق دیجیتال، باید اعداد کسب و کارتان را بشناسید.

  1. نرخ نهایی شدن مشتری را در نظر بگیرید

برای هر تماس و سوالی که دریافت می کنید، چه تعداد از آن ها تبدیل به مشتری واقعی می شوند؟ این زمان خوبی برای صادق بودن با خود است. دست بالا گرفتن توانایی هایتان می تواند تاثیر منفی بر کمپین دیجیتال شما بگذارد.  

  1. مشتری شما چقدر ارزش دارد؟

ارزش مشتری چیست؟ برای کشف این مفهوم، ما از ارزش متوسط مشتری (ACV) و ارزش طول عمر (LTV) استفاده می کنیم. برای برخی از کسب و کارها تمرکز خود را روی فروش اولیه و درآمد یک بار متمرکز خواهید کرد. برای سایرین، شما باید ارزش عمر مشتریان خود را بدانید.

برای وب سایت های تجارت الکترونیکی باید بر اساس درآمد حاصل از فروش، ارزش مشتری محاسبه شود. در روش (ACV) درآمد را باید بر تعداد کل مشتریان تقسیم کرد تا ارزش متوسط مشتری محاسبه شود.

برای LTV باید بدانیم که مشتری هر چند وقت یکبار سفارش می دهد. به عنوان مثال، در فضای خرده فروشی یک جفت شلوار جین می تواند منجر به 50 دلار در ماه در سفارش های اضافی برای 6 ماه آینده شود. در فضای B2B، یک سفارش نرم افزار ممکن است با توافق 3 ساله همراه باشد.

  1. حاشیه سود خود را بشناسید

سود شما از هر فروش چقدر است. این به شما امکان می دهد CPA هدف را تعیین کنید، به لطف چند معادله سریع!

اکنون که اعداد خود را داریم تعداد زیادی مهندسی معکوس انجام می شود. با شروع سود ما، بیایید بگوییم مشتری ما LTV 4،000.00 دلار دارد و سود ما 50٪ است؛ این بدان معنی است که ما در هر فروش 2000 دلار آمریکا قرار می دهیم. شما چقدر از این سود حاضر به تسویه حساب هستید؟ اگر این تعداد 15٪ باشد می توانید 300 دلار برای به دست آوردن مشتری هزینه کنید. اگر نرخ نهایی شدن مشتریان  شما 33٪ است، می دانید که می توانید 100 دلار هزینه کنید.

 

بازاریابی دیجیتال نوعی تبلیغات قابل اندازه گیری است. برای اندازه گیری اثربخشی همیشه از یک بستر استفاده کنید. Google analytic متداول  ترین ابزار برای اندازه گیری اتفاقاتی است که وب سایت شما اتفاق می افتد. اهداف خود را ردیابی کرده و به داده ها اعتماد کنید.

از بررسی و آنالیز کردن بخش های کوچک پروژه سایتتان نترسید. داده های جمع آوری شده به شما این امکان را می دهد تصمیم دقیق تری بگیرید و فروشتان را با بازاریابی دیجیتال افزایش دهید.

 

طراحی سایت فروشگاهی

 

  • 13
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر