20 راهکار برای ایجاد و افزایش فروش در اینترنت

تاریخ انتشار خبر : 1399 خرداد 06

20 راهکار برای ایجاد و افزایش فروش در اینترنت

 برای هر کسب و کاری افزایش فروش اولین دغدغه و خواسته است. اگرچه در زمینه کسب و کار آنلاین و فروش کالا در اینترنت نکات زیادی تا به حال مطرح شده است؛ ولی رعایت برخی اصول و نکات می تواند تاثیر چند برابری برای شما به عنوان صاحب کسب و کار داشته باشد. بعد از جستجو و تحقیق زمینه فروش آنلاین و بررسی این حوزه به نتایج زیادی دست پیدا کرده ایم که در اینجا قصد داریم آنها را برای شما شرح دهیم.

 


جهت مشاوره طراحی سایت، دیجیتال مارکتینگ و سئو و بهینه سازی کسب و کارتان با کارشناسان مجرب ما در ایده پویا در ارتباط باشید.

تلفن ایده پویا تلفن ها:  875 73 222 - 021      -       180 20 229 - 021

پیج شرکت طراحی سایت


 

١- فروش خوب را با ارسال محصولات رایگان برای اینفلوئنسرها تجربه کنید

دقت داشته باشید در صورتی که اقدام به طراحی سایت فروشگاه اینترنتی نموده اید و می خواهید در بستر اینترنت محصولات و یا خدمات خود را به فروش برسانید در محیط اینترنت یکی از تأثیرگذارترین فعالان این حوزه را می‌توان اینفلوئنسرها دانست. محیط اینترنت پر شده است از اینفلوئنسرها وبلاگ نویس ها ویلاگرها و افرادی از این دست که می‌توانند به رشد کسب و کار شما کمک شایانی نمایند.

برای استفاده از افرادی تاثیرگذاری مانند اینفلوئنسرها بهتر است اینفلوئنسرهای صنعت کسب و کاری خود را شناسایی نمایید. اینفلوئنسرها در حیطه خود دنبال کنندگان ای دارند که می‌توانند مشتریان بالقوه یک کسب و کار و فروشگاه اینترنتی شما قلمداد گردند. معمولا دنبال کنندگان اینفلوئنسرها از این افراد تاثیر پذیر هستند و از نصایح آنها در زندگی خود استفاده می کنند بنابراین می توانید برای معرفی محصول و یا کسب و کار خود از این اینفلوئنسرها های مرتبط با حوزه کسب و کاری خود استفاده نمایید.

برای معرفی یک کسب و کار خود می توانید با اینفلوئنسرهای حوزه کسب و کاری خود وارد مذاکره شوید. سعی کنید در ابتدا نمونه‌های رایگان محصول خود را به آنها هدیه دهید؛ پس از آن می توانید برای هر نوع از تبلیغات با آنها مذاکره نموده و مدل تبلیغاتی خاص و مد نظر خود را با آن ها در میان بگذارید.

مدل های مختلفی برای فعالیت های تجاری در حوزه اینفلوئنسر مارکتینگ می‌تواند برای شما استفاده شود. برخی از اینفلوئنسرها تنها برای مدت زمانی تبلیغ شما را در شبکه های اجتماعی و یا وبسایت خود پست  نمایند و به ازای مدت زمانی که پست شما در صفحه آنها موجود باشد از شما هزینه دریافت خواهند کرد.

برخی از آنها می‌توانند محصولات شما را با ویدئو و یا محتوای متنی از خودشان گره بزنند به طوری که برای مثال در ویدئویی  از عنوان کسب و کار شما استفاده کرده و یا در آن از شما نام برده و یا تعریف کنند. در این حالت نیز معمولا پست محصول شما به طور همیشگی در صفحه اینفلوئنسر مورد نظر باقی خواهد ماند و می‌تواند به طور همیشگی مشتریانی را به وب سایت و یا شبکه های اجتماعی شما هدایت نماید.

همچنین می توانید با آنها در مورد تعداد بازدیدکنندگان صحبت و مذاکره نمایید و به ازای بازدیدکنندگانی که به وبسایت شما سر می زنند مبلغی را به آنها پرداخت نمایید. منطقی تر از حالت های ذکر شده می تواند استفاده از حالتی باشد که مشتری از سایت شما خرید می نماید. در این حالت می توانید به ازای هر خرید و یا حجم خرید های متفاوت درصدی از فروش را به اینفلوئنسر پرداخت نمایید که مشابه حالت مشارکت در فروش است که در بخش‌های بعدی به طور گسترده و کامل تر آن را توضیح خواهیم داد.

 

2- تولید محتوای متنی فروشتان را متحول می کند

 

تولید محتوای متنی

 

بخش وبلاگ در سایت های فروشگاهی یکی از بخش های که ممکن است برای مشتریان جذاب باشد در صورتی که بتوانید با ایجاد محتوایی جذاب بازدیدکنندگان را به سایت خود جذب نماید. به احتمال زیاد بر طبق قاعده های بازاریابی درون گرا می توانید پس از مدتی به خاطر اطلاعاتی که به آنها هدیه کرده‌اید آنها را به مشتریان خود تبدیل نمایید. در صورتی که این روند تکرار گردد این مشتریان می‌توانند به مشتریان بالقوه وب سایت و یا فروشگاه اینترنتی شما نیز تبدیل گردد؛ علاوه بر اینها داشتن محتوای متنی که دارای قواعد خاص و حرفه‌ای باشد می‌تواند در نتایج موتورهای جستجو شما را به خوبی نشان داده و باعث جذب ترافیک به فروشگاه اینترنتی تان شود.

سعی کنید در تولید محتوای متنی از محتوایی کپی شده استفاده نکنید و برای تولید محتوا بهتر است در صورتی که تیم داخلی شرکت شما تخصص لازم را در این زمینه ندارند برای تولید محتوا از یکی تیم و برون سپاری محتوا استفاده نمایید. محتوای تولید شده برای انتشار در وب سایت بایستی قواعدی را به همراه داشته باشد که بر طبق آنها می‌تواند مورد توجه موتورهای جستجو باشد و به اصطلاح قواعد سئو در آنها رعایت شده باشد.

در مورد رعایت نکات سئو در وب سایت های فروشگاهی بایستی به این مسئله توجه داشته باشید که همانطور که رعایت مواردی که باعث توجه موتور های جستجو می شود دارای اهمیت است، جلب توجه مخاطبان انسانی به وب سایت فروشگاهی نیز از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار خواهد بود. بنابراین سعی کنید محتوایی تولید کنید که مشتریان بالقوه را به وب سایت فروشگاهی شما جذب نماید.

 

٣- تجربه اولین فروش با ساختن لیست ایمیل

 

تجربه اولین فروش با ساختن لیست ایمیل

 

ساختن یک لیست ایمیل برای هدف های بازاریابی یکی از ضروریات کسب و کار های دیجیتال است. در حقیقت طبق تحقیقات به عمل آمده ۶۰ درصد از بازاریابان معتقدند که بازاریابی ایمیلی نرخ بازگشت مناسبی را برای شرکت آنها ایجاد خواهد کرد. داشتن لیستی از مشتریان قدیمی و مشتریان بالقوه بدین معنی است که شما می توانید اطلاعاتی را راجع به خدمات و محصولات خود با محتوای مناسب به صندوق پستی الکترونیک آنها ارسال نمایید.

با این کار به احتمال زیاد محتوایی که شما مد نظر دارید به دست مخاطب مورد نظرتان به‌راحتی خواهد رسید این در حالی است که به روز رسانی هایی که بر روی فیس بوک و یا توییتر انجام می شود تقریباً هیچگاه به راحتی به مخاطب مورد نظر شما نخواهد رسید.

سعی کنید ایجاد بانک اطلاعاتی لیست های ایمیل مشتریان خود را از امروز آغاز کنید این کار را می توانید با قرار دادن یک فرم دریافت اطلاعات در قسمتی از وب سایت که قابل توجه مخاطبان و بازدیدکنندگان باشد انجام دهید. دقت داشته باشید که درخواست های ساده برای ثبت نام در وب سایت شما به احتمال زیاد با اشتیاق زیادی از سوی مخاطبان و بازدیدکنندگان سایت روبرو نخواهد شد.

برای ایجاد اشتیاق در بازدیدکنندگان وب سایت خود می توانید از روش های هوشمندانه تری استفاده کنید برای مثال می توانید به بازدیدکنندگان خود پیشنهاد دهید که در صورتی که ثبت نام در وب سایت شما انجام دهند یک محصول رایگان الکترونیک دریافت خواهند کرد و یا در قرعه کشی خاصی شرکت داده خواهند شد. جایزه های هر چند کوچک می‌تواند افراد مختلف را برای ثبت نام در لیست ایمیل شما متقاعد نماید. سعی کنید برای دریافت لیست ایمیل مناسبی از بازدید کنندگان سایت از روش های هوشمندانه و خلاقانه جدید استفاده کنید تا بتوانید تعداد بیشتری از مخاطبان را برای ثبت نام در لیست ایمیل خود متقاعد نمایید.

 

4- برای اولین فروش در یک رویداد اسپانسر شوید

 

اسپانسر یک رویداد شوید

 

اسپانسر بودن یا حمایت مالی از یک رویداد می‌تواند در مواردی برای شما اثرات بسیار جالب توجهی داشته باشد و باعث جذب مخاطب آن به طور گسترده‌ای گردد ولی در برخی از موارد نیز دیده می‌شود که حامی مالی یک رویداد شدن به جز اتلاف وقت و هزینه های مالی چیز دیگری برای شما به دنبال نخواهد داشت. برای اینکه از اتلاف انرژی و وقت و همچنین هزینه های مالی خود جلوگیری نمایید بهتر است پیش از تصمیم‌گیری برای اسپانسر شدن در یک رویداد تحقیقات مناسب و کافی را انجام دهید.

برای انجام تحقیقات در مورد رویدادی که می خواهید در آن حامی مالی باشید بهتر است ابتدا بررسی نمایید که چه رویدادهایی مخاطبان ای خواهند داشت، که این مخاطبان اشتیاق و علاقه کافی به محصول و یا خدمات شما دارد. پس از اطمینان از انطباق اشتیاق و علاقه مخاطبان با محصول و یا خدمت خود بهتر است تعداد شرکت کنندگان را بررسی نمایید. در انجام این تحقیقات ممکن است با حجم زیادی از اطلاعات و رویدادهای مختلف از نظر تعداد شرکت کنندگان و موضوع رویداد روبرو باشید؛ بهتر است تمامی آنها را در یک فایل ذخیره کرده و به ترتیب با بستگی موضوع تعداد شرکت کنندگان و هزینه ای که باید برای حامی مالی شدن بپردازید دسته بندی نمایید تا بتوانید از این اطلاعات برای تصمیم گیری های مهم بعدی استفاده کنید.

در مورد تحقیقات درباره رویدادهای مختلف به این نکته توجه داشته باشید که تحقیقات در مورد رویدادهای مختلف یک مسئله با تاریخ انقضای بسیار زود رس خواهد بود؛ بنابراین بهتر است در تحقیقات خود بسیار سریع عمل کرده و تصمیمات درست خود را به سرعت اتخاذ نمایید.

دقت داشته باشید که حضور در یک رویداد صرفا با داشتن یک میز استند و پخش برگه‌های تراکت نمی تواند برای شما نتیجه های خوبی را در بر داشته باشد بهتر است در صورتی که مخاطبان بالقوه شما در این رویداد حضور دارند اندکی بیشتر خلاقیت به خرج داده و از روشهای جذب مشتریان مناسب استفاده نمایید تا بتوانید حداکثر بهره را از حضور خود در رویداد ببرید.

سعی کنید برخی از محصولات جذاب و قابل توجه خود را در رویدادهای مختلف به غرفه خود بیافزایید. افراد مختلف صمیمانه صحبت کنید و برای آنها از محصول خود و خدمات قابل ارائه سخن بگویید. سعی کنید در رویدادهای مختلف زیاد از حد از شرکت و محصولات خود تعریف نکنید تا انتظارات مخاطبان خود را بطور زیاد از حد بالا نبرید.

رویداد ها محل مناسبی چک لیست مخاطبین بالقوه و همچنین دریافت اطلاعات تماسی مانند ایمیل هستند. سعی کنید در این رویداد ها از این مسئله غافل نشوید و برای دریافت اطلاعات مخاطبین حتماً به آنها هر چند کوچک تقدیم کنید بهتر است هدیه های که برای این منظور به مخاطبین خود می دهید کارت های تخفیف برای تهیه محصول خود باشد.

 

۵- برای تجربه فروش بالا با افراد تاثیر گذار مصاحبه کنید

 

مصاحبه با افراد تاثیرگذار برای تجربه فروش

 

مصاحبه یکی از مدل‌های محتوایی است که می تواند بسیار سریع توزیع شود. با توجه به مدل پرسنلی مخاطب خود می توانید از محتوای ویدئویی و یا محتوای صوتی استفاده نموده و آنها را در شبکه های اجتماعی و یا وب سایت های اینترنتی وایرال نمایید.

افراد تاثیر گذار که در برخی از موارد به آنها این دو عنصر هم می گوییم می توانند تاثیر بسیار بزرگی بر روی کسب و کار شما و یا فروشگاه اینترنتی تان داشته باشد. بنابراین سعی کنید محتواهایی متناسب با فروشگاه اینترنتی تن از افراد تأثیرگذار تهیه نموده و در شبکه‌های اجتماعی خود استفاده نمایید.

در این مصاحبه ها میتوانید از سوالاتی استفاده کنید که به طور مستقیم و یا غیر مستقیم به محصول شما مرتبط خواهند شد و یا از سوالاتی استفاده نمایید که با صنعت کسب و کاری شما مرتبط هستند. طرفداران اینفلوئنسرها معمولاً به دنبال شخصیت برند هایی هستند که مورد تایید اینفلوئنسر محبوب آنها خواهد بود بنابراین می توانید از این تأثیرگذاری استفاده نموده و بر شمار مشتریان و مخاطبان خود بیفزاید.

 

۶- یک شاهکار روابط عمومی برای ایجاد اولین فروش راه اندازی کنید

 

روابط عمومی برای تجربه اولین فروش

 

سعی کنید در کسب و کار خود از روابط عمومی عادی و معمول در شرکت‌های مختلف اندکی فاصله گرفته و نوعی شاهکار در بخش روابط عمومی خود خلق نمایید. این کار می‌تواند شرکت شما را به طور چشمگیری برای مشتریان و همچنین در صنعت مشهور نماید. سعی کنید روابط عمومی را در شرکت خود جدی گرفته و حتی در مورد فعالیت های روابط عمومی دست به خلق شاهکار با خلاقیت های جدید بزنید.

 

٧- گوگل ادوردز را برای تجربه اولین فروش امتحان کنید

 

گوگل ادوردز برای تجربه اولین فروش

 

گوگل ادوردز یکی از محبوب‌ترین تبلیغات کلیکی است که در محیط اینترنت می توانید از آن استفاده کنید. با استفاده از گوگل ادوردز به راحتی می توانید در نتایج موتورهای جستجو و سایت های همکار گوگل مانند یوتیوب دیده شوید. با پرداخت مبلغی به ازای هر کلیک اطمینان خواهید داشت که به احتمال زیاد در نتایج بالای جستجو در صفحات مختلف دیده خواهید شد

با استفاده از گوگل ادوردز می‌توانید به سرعت در رتبه های بالای موتور های جستجو دیده شوید. در صورتی که یک کسب و کار نوپا داشته باشید برای رسیدن به رتبه های بالا در نتایج موتورهای جستجو نیاز است که هزینه و انرژی زیادی صرف کنید تا بتوانید نتایج بالا در رتبه های برتر جستجوی موتورهای جستجو را به دست آورید. این کار هم چنین مستلزم صرف وقت زیادی خواهد بود. اگر شما بخواهید به شرایط زودبازده نزدیکتر شوید می‌توانید به جای صرف وقت بر روی سئو کردن وب سایت خود از گوگل ادوردز استفاده نمایید.

برای استفاده از گوگل ادوردز می‌توانید یک کمپین بازاریابی به عنوان گوگل ادوردز استارت کنید. تبلیغات خود را به صورت کلیکی به گوگل بسپارید تا در مدت زمانی بسیار اندک با هزینه ای مقرون به صرفه در نتایج بالای جستجو دیده شوید. این کار می‌تواند برای شما ترافیک بسیار زیادی را به سایت هدایت هدایت نماید. در این کمپین بایستی تصمیم بگیرید که برای چه کلمه های کلیدی تصمیم دارید دیده شوید. با شروع کردن گوگل ادوردز می‌توانید با بهینه‌سازی وضعیت سایت خود از قیمتهای بسیار مناسب تری در گوگل استفاده کرده و هزینه‌های خود را به شدت در گوگل ادوردز کاهش دهید.

 

٨- فروش مشارکتی را برای کالای خود امتحان کنید

 

فروش مشارکتی

 

ممکن است برای شما به خصوص در ابتدای راه فروش محصول در حجم بالا کار مشکلی باشد. بهتر است برای آسان کردن فعالیت خود و همچنین افزایش حجم فروش از مشارکت در فروش استفاده نمایید. در فروش مشارکتی می توانید افراد دیگری را برای فروش خود تشویق کرده و به واسطه آنها حجم فروش را بالا ببرید. در این نوع فعالیت شما و افرادی که بر روی فروش محصول شما فعالیت می کنند هر دو منتفع خواهید شد.

بازاریابی دیجیتالی و فروشگاه های اینترنتی فروش مشارکتی می‌تواند به این صورت اتفاق بیفتد که افراد و وب‌سایت‌های مختلف برای فروش کالا و یا خدمات شما سعی و تلاش کرده و ترافیک بیشتری را به سمت وبسایت شما هدایت نمایند. در مقابل شما نیز برای خرید های اتفاق افتاده درصدی از سود و یا فروش را با آنها توافق کرده و پرداخت می نماید.

برای شناسایی مشتریانی که از سمت وب سایت و یا افراد خاصی به وب سایت فروشگاهی شما هدایت می شوند، می توانید از روش های مختلفی استفاده نمایید یکی از این روش ها می تواند ارائه یک لینک مشخص به هر شخص باشد که مشتری وقتی از آن لینک وارد وبسایت شما شود شخص واسطه و هدایت‌کننده کاملا مشخص خواهد بود. به این نوع لینک ها به طور معمول ‏utm گفته می شود.

بهتر است برای نتیجه گیری بیشتر و بهتر در این مدل از فروش سعی کنید از کمک وب سایت های استفاده کنید که با مشتریان بالقوه شما در ارتباط هستند. نکته جالب توجه در فروش مشارکتی این است که شما برای دیده شدن به صورت مدت زمان و یا حتی به صورت کلیکی پولی پرداخت نخواهید کرد و فقط در صورتی که پول پرداخت می کنید که فروش اتفاق بیفتد. بنابراین ریسک شما در مورد هزینه‌های تبلیغاتی بسیار کاهش خواهد یافت ولی به احتمال زیاد در این شرایط مجبور خواهید بود هزینه های بیشتری را به ازای هر فروش پرداخت کنید و احتمالاً هزینه مشتری تبدیل شده با هزینه‌های تبلیغات کلیکی متفاوت خواهد بود.

 

٩- محصول خود را به طور عمده به خرده فروش های دیگر بفروشید

 

افزایش فروش با تکنیک فروش عمده

 

فروش به مشتریان نهایی یک فعالیت جالب توجه و جذاب خواهد بود که می تواند سود بسیار بیشتری نیز برای شما داشته باشد ولی فروش عمده به خود فروش های دیگر نیز در شرایطی که اهداف فروش خود را هم سن می کنید، می تواند راه چاره مناسبی باشد.

در فروش به خرده فروش های دیگر به صورت عمده محصولات خود را به طور قابل توجهی به فروش خواهید رساند ولی به احتمال زیاد سود آن بسیار کمتر خواهد بود و بایستی دقت داشته باشید تا حاشیه سود این نیز برای خرده فروشان دیگر در نظر بگیرید تا آنها نیز بتوانند در بازار مشابه فعالیت نموده و برای دفعات بعد از شما خرید نمایند.

یکی از مزایای بسیار قابل توجه  فروش  عمده را می توان گردش مالی قابل توجه آن دانست. همچنین در صورتی که محصول شما دارای تاریخ انقضا ایزو درست باشد و یا با توجه به مدل های مختلف موجب آزاد به زودی از دور فروش خارج شود این روش می تواند شما را از ریسک‌های بسیار زیادی حفاظت نماید.

در صورتی که محصول در انحصار شما باشد و یا توسط خود شما تولید گردد از مزایای بسیار جالب فروش عمده به خرده‌فروشان دیگر را می‌توان فعالیت‌های بازاریابی دانست که توسط خرده فروشان دیگر برای افزایش فروش اتفاق می افتد که می تواند منجر به شناسایی برند شما بدون هزینه گردد. در صورتی که کیفیت خوب را در محصول خود رایت کرده باشید به احتمال زیاد می توانید در فروش های بعدی نیز روی این مشتریان حساب کنید.

 

١٠- محتوای خبری مطابق با فعالیت خود منتشر کنید

 

انتشار محتوای خبری

 

سعی کنید یک خبرنامه مطابق با نوع فعالیت و صنعت فعالیت خود در فروشگاه اینترنتی منتشر نمایید برای این منظور می توانید از قسمت به وبلاگ یا وبسایت خود استفاده نموده و یا یک وبلاگ به صورت مجزا تعبیه نمایید همچنین می توانید اگر مشتریان شما در حجم بالایی خارج از محیط اینترنت هستند از خبرنامه های آفلاین و چاپی استفاده نمایید ولی توصیه می‌شود خبرنامه خود را به صورت دیجیتال و آنلاین منتشر نمایید در این صورت چند مورد وجود دارد که می‌تواند جزء به مزایای خبرنامه های آن لاین و دیجیتال باشد یکی از آنها را می‌توان قدرت انتشار بیشتر خبرنامه های دیجیتال همچنین می توانید ارزیابی و برآورد در مورد نوع خبر و جذابیت‌های آن را نیز انجام دهید.

سعی کنید نقطه جذاب در کسب و کار و صنعت کسب و کاری خود را بیابید در این صورت میتوانید پست ها و مطالب بسیار قابل توجهی را منتشر نمایید و مشتریان بالقوه زیادی را جذب کنید. این دوره به طور مثال در برخی از کسب و کارها آمار و داد و ارقام کمی می تواند دارای جذابیت های خاصی برای کسب و کار باشد برای این منظور پس از شناسایی پرسونای مخاطب خود می توانید از منابع خبری مرتبط استفاده نمایید.

 

١١- برای افزایش فروش به آمارها توجه نمایید

بررسی آمارهای به دست آمده از بازدید بازدیدکنندگان از وب سایت و شبکه های اجتماعی شما می تواند اطلاعات بسیار مناسب و قابل توجهی را برای شما افشا نماید. در بررسی آمارهای به دست آمده از وب سایت و شبکه های اجتماعی می توانید با تحلیل مناسب متوجه شوید که چرا در وب سایت خود می توانید کالا و خدمات را به طور مناسب به فروش برسانید و یا حتی مهمتر از آن می توانید متوجه شوید که چرا یک محصول یا خدمت فروخته نمی شود.

با استفاده از ابزارهای مختلف مانند گوگل آنالیتیکس می توانید به راحتی متوجه شوید که مخاطبان و بازدیدکنندگان در صفحه وب سایت شما چه کارهایی انجام میدهند از چه طریقی وارد شده و چرا از وبسایت شما خارج می شود. البته توجه داشته باشید که استفاده از این ابزارها می‌توانند آمارهای مناسبی را در دسترس شما قرار دهد.

نکته قابل توجه اینجاست که استفاده از این آمارها و تجزیه و تحلیل مناسب و کاربردی آنها به عهده شما خواهد بود و بایستی پس از تجزیه و تحلیل نتیجه گیری مناسب کرده و آنها را در جهت بهبود وضعیت وب سایت فروشگاهی خود به کار گیرید. برای مثال مدت زمانی که مخاطبان و کاربران در صفحه های مختلف وب سایت شما سپری می کنند و یا دکمه هایی که برای درخواست عملکردی بر روی وب سایت خود قرار داده اید می تواند در این گونه آمارها به خوبی نمایش داده شود.

نکته جالب توجه در این گونه آمارها رایگان بودن آنهاست فقط کافیست از یکی از این ابزارها استفاده کنید تا بتوانید آمارهای خود را برای پیشرفته وب سایت فروشگاهی تان استفاده نمایید.

یکی از مهم ترین و حیاتی ترین بخش های اداره یک وب سایت فروشگاهی را می‌توان به دست آوردن اطلاعات و تجزیه و تحلیل آنها دانست بنابراین سعی کنید پس از راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود بلادرنگ از ابزارهای مختلف استفاده نموده و تجزیه و تحلیل مناسب را در جهت بهبود وب‌سایت خود به کار گیرید در صورتی که اقدام به راه اندازی این ابزارها نکنید به احتمال زیاد اطلاعات بسیار مناسب و کاربردی را از دست خواهید داد.

به دلیل دسترسی ابزارهای حوزه به قسمت های مختلف وب سایت شما بایستی دقت داشته باشید که از چه ابزاری استفاده می کنید تا امنیت سایت شما به خطر نیفتد این مسئله در وب سایت های فروشگاهی به دلیل نقل و انتقال پول و تراکنش های مالی دو چندان خواهد شد. در صورتی که در انتخاب این نوع از ابزار ها دقت کافی را به کار نبرید و علاوه بر ضرر و زیان های مالی به احتمال زیاد اعتبار خود را در مقابل مشتریان نیز از دست خواهید داد.

 

١٢- در مورد کسب و کار اینترنتی خود تحقیق کنید

داشتن اطلاعات کافی و مناسب از مشکلات مشتریان و مصرف کنندگان در وب سایت فروشگاهی و همچنین نقاط علاقه مندی آنها می تواند به شما کمک شایانی نماید تا کسب و کار اینترنتی خود را به پیش برانید.

رایج جمع آوری این اطلاعات می توانید از ابزارهای در این حوزه استفاده نموده و یا با افزایش ارتباطات خود با مشتریان در شبکه‌های اجتماعی از مشکلات مسائل و علاقه مندی های آن ها مطلع شوید.

 

١٣-در فر‌وم ها شبکه سازی کنید

 

 شبکه سازی در فر‌وم ها

 

یکی از جاهایی که در بستر اینترنت می توانید در آنها شبکه سازی کنید و ارتباطات اینترنتی خود را تقویت نمایید فروم ها ی اینترنتی هستند. در فروم های اینترنتی معمولاً در گفتگو های تخصصی صورت می‌گیرد برای پیدا کردن فرمت تخصصی بازاریابی خود میتوانید از موتورهای جستجو مانند گوگل استفاده کرده و فرم های مرتبط را بیابید.

پاسخگویی به سوالات و دادن اطلاعات در مورد محصول بدون ارتباط دادن پاسخگویی به محصول می تواند از دسته بازاریابی درونگرا باشد و افراد را به مشتری و بازدید کننده وب سایت شما تبدیل نماید.

در صورتی که تصمیم گرفتید در فروم های مختلف اینترنتی فعالیت نموده و به جذب مخاطب بپردازید بهتر است به برخی از نکات دقت داشته باشید برای مثال سعی کنید هیچگاه قوانین تعیین شده در فروم را زیر پا نگذارید. همچنین سعی کنید بنا به قوانین و قواعد بازاریابی درون گرا به طور مستقیم در فروم ها از محصول خود سخن نگویید و آن را تبلیغ نکنید.

تکمیل اطلاعات در ثبت نام فرم می تواند به شما برای معرفی بیشتر خود و کسب و کارتان کمک نماید همچنین دقت داشته باشید که استفاده از آواتار نام واقعی در فرم و همچنین آدرس وب سایت علاوه بر معرفی شما می‌تواند به بهبود سئوی سایت شما نیز کمک شایانی نماید. این قواعد تقریباً در شبکه‌های اجتماعی و کانال‌های مختلف نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد در شبکه های اجتماعی نیز سعی کنید در صورتی که در کانال های عمومی اقدام به پاسخ دهی و همچنین ارایه اطلاعات می نمایید به طور مستقیم و واضح تبلیغات محصولات خود را انجام ندهید.

 

١۴- برای تجربه فروش خوب اتحادیه ایجاد کنید

در برخی از موارد در کسب و کارهای اینترنتی نیز بایستی نوعی اتحاد بین شما و برخی دیگر از فروشندگان و یا همکاران وجود داشته باشد این اتحاد و یا به نوعی اتحادیه های ساختگی می‌تواند برای پشتیبانیه همکاران مورد استفاده قرار گیرد.

سعی کنید در حوزه کسب و کاری خود و یا حوزه‌های دیگری که مشتریان بالقوه شما می توانند مشترک باشند نوعی اتحادیه ایجاد نماید در این اتحادیه ها می توانید پشتیبانی و تبلیغات محصول یک دیگر را به خوبی انجام دهید. مزیت داشتن این نوع از اتحاد ها در کسب و کارهای مختلف را می‌توان انجام تبلیغات بدون پرداخت هزینه دانست چرا که مدیریت تبلیغات و بازرگانی در این نوع اتحادیه ها معمولاً به صورت تهاتری و متقابل انجام می گردد.

برای مثال در صورتی که شما اقدام به ایجاد یک فروشگاه اینترنتی فروش لباس نموده باشید با کسب و کارهایی مانند فروش جواهر و یا فروش کفش میتوانید اتحادیه های تشکیل دهید این نوع از اتحادیه ها که اقلام فروش آنها به جای یکسان بودن مکمل هم هستند می توانند اتحادیه های بهتر و مفیدتری باشند.

 

١۵- ارتباطات خود را گسترش دهید

افزایش ارتباطات برای فروش بیشترگسترش ارتباطات به این معنی نیست که شما چه چیزهایی را می دانید بلکه واقعاً به این معناست که شما چه کسانی را می شناسید و از این ارتباطات چه استفاده هایی می توانید بکنید.

گسترش ارتباطات چه به صورت آنلاین و یا بصورت آفلاین می تواند برای ارتقای کسب و کار شما بسیار مفید باشد همچنین افزایش ارتباطات علاوه بر افزایش پتانسیل برای کسب و کار شما می تواند باعث موفقیت در تبلیغات دهان به دهان نیز گردد.

فارغ از اینکه شما چه محصول و یا خدمتی را در فروشگاه اینترنتی خود عرضه می نماید و یا اصلاً در چه صنعتی فعال هستید یک نکته بسیار مهم وجود دارد و آن هم استفاده از ارتباطات در ارتقای کسب و کار شما این نکته بدین معنی است که به طور پیش فرض افراد علاقه مند هستند از کسانی محصول و یا خدمت خود را تهیه نمایند که نوعی ارتباط از قبل به آنها دارند بنابراین در صورتیکه ارتباطات خود را گسترش دهید بایستی بدانید که دارید مشتریان بالقوه خود را به طور چشمگیری افزایش می دهید.

برای گسترش ارتباطات خود میتوانید از ترفندهای ارتباط با افرادی که کسب و کار آنها در حوزه رقابتی شما قرار ندارد نیز استفاده نموده و مشتریان آنها را به عنوان مشتریان بالقوه خود در نظر بگیرید.

 

١۶- مسابقه و تقدیر و تشکر راه بیندازید

دقت داشته باشید که کاربران در همه جای دنیا به چیز های رایگان هدیه ها و یا تقدیر شدن علاقه مند هستند می توانید کاربران خود را در وب سایت و یا شبکه های اجتماعی با استفاده از هدایای هرچند با ارزش کم مادی تهییج نموده و یا خوشحال کنید. برای این کار بهتر است مسابقات تیراندازی کنید و به عنوان جایزه از محصولات خود با مارک و بسته‌بندی مناسب استفاده نمایید لازم نیست جایزه‌های تعلق گرفته به افراد ارزش مادی زیادی داشته باشد بحث جایزه می‌تواند برای افراد برانگیزاننده باشد.

با استفاده از جایزه می توانید درگیری مخاطبان را در شبکه های اجتماعی خود نیز بالا ببرد و به مخاطبان و مشتریان بالقوه ی خود این نکته را یادآور شوید که شما یک برند قابل اعتماد هستید. برای بسیاری از بازدیدکنندگان میزان ترافیک و یا تراکنش‌های سایت یا میزان دیده شدن سایت می‌تواند از عوامل بسیار مهم و حیاتی برای اعتماد باشد با ایجاد ترافیک از طریق مسابقه ها و یا تقدیر شد می‌توانید افراد را در این قسمت در وبسایت خود فعال نمایید.

 

١٧- در شبکه‌های اجتماعی مناسب حضور داشته باشید

 

حضور در شبکه های اجتماعی

 

حضور شما در شبکه های اجتماعی متناسب با فعالیت تان می تواند مزایای بسیار زیادی را برای کسب و کار و فروشگاه اینترنتی شما ایجاد نماید. از جمله بزرگترین مزیت های ایجاد شده در شبکه های اجتماعی را می‌توان شناسایی برند توسط مخاطبان بالقوه دانست که یکی از مهمترین مزیت های شبکه های اجتماعی و وب سایت های اینترنتی است.

دلیل توجه روز افزون ه فروشگاه های اینترنتی به شبکه‌های اجتماعی را می توان حضور گسترده مردم و همچنین هزینه‌های بسیار پایین‌تر نسبت به تبلیغات آفلاین ماننده بیلبوردهای سطح شهر و یا تبلیغات تلویزیونی دانست همچنین در استفاده از شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌های گوناگون می توانید میزان بازخورد مخاطبین خود را نیز ارزیابی نموده و در صورت نیاز کمپین های تبلیغاتی خود را بهبود بخشید.

سعی کنید برای حضور در شبکه های اجتماعی مختلف استراتژی های متنوع و متناسب با نوع شبکه اجتماعی طراحی و تدوین نمایید. استفاده از یک استراتژی واحد برای تمامی شبکه های اجتماعی و یا کپی کردن یک مطلب در شبکه های اجتماعی مختلف می تواند راهکاری بسیار خطرناک و یا مهلک که برای فروشگاه اینترنتی شما باشد. دقت داشته باشید که حضور در همه شبکه های اجتماعی و یا پیام رسان ها برای شما الزامی نیست.

بهتر است پس از مشخص نمودن نوع محصول و مشتری خود پرسونای مخاطب و مشتری خود را تهیه نموده و بر اساس آن برای حضور در هر نوع از شبکه های اجتماعی تصمیم‌گیری مناسب نمایید. یکی دیگر از مواردی که می‌تواند برای حضور شما در شبکه‌های اجتماعی مختلف بسیار تاثیرگذار باشد را میتوان میزان بودجه‌ای دانست که شما برای شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات در این محیط در نظر گرفته اید.

برای مثال در صورتی که فروشگاه اینترنتی شما یک فروشگاه با رویکرد  B2B باشد به احتمال زیاد ممکن است شبکه‌هایی مانند پینترست و یا اینستاگرام برای شما مناسب نباشد و یا بازخورد چندانی نمی توانید از آن ها کسب کنید.

همچنین دقت داشته باشید ویژگی های شبکه های اجتماعی مختلف با هم تفاوت دارند برای مثال محتوایی که در اینستاگرام خود منتشر می کنید به احتمال زیاد برای کاربران توییتر هیچگونه جذابیتی نخواهد داشت و بالعکس. بنابراین بایستی برای مخاطبان و پرسنل مخاطب تعیین شده هر شبکه یک شما ای محتوای مجزایی تولید نمایید.

 

١٨- رقابت را از موتورهای جستجوی فروشگاه های اینترنتی آغاز کنید

همانطور که در دنیای غیر دیجیتال خریداران محصول پیش از خرید خود به فروشگاه گردی می پردازند در محیط اینترنت و فروشگاه های اینترنتی نیز وضع به همین گونه است در خریدهای اینترنتی نیز پیش از خرید مشتریان سعی می‌کنند تا فروشگاه های مختلف اینترنتی را بررسی کرده و آنها را با یکدیگر مقایسه نمایند. یکی از مکان هایی که این مقایسه به طور جدی در آنها صورت می گیرد را می توان موتورهای جستجوی فروشگاه های اینترنتی دانست. بهتر است بررسی کنید که اطلاعات شما در این فروشگاه ها به طور جدی وارد شده و آنها را پیگیری نموده و بهبود بخشید. بسیاری از این مقایسه ها در موتورهای جستجوی فروشگاههای اینترنتی صورت می گیرد بنابراین عدم حضور شما به معنی آن است که یک بخش از رقابت فروش اینترنتی را از دست داده اید.

سعی کنید ضمن حضور در موتورهای جستجوی فروشگاههای اینترنتی وضعیت مطلوب و جذابی را برای مشتری به تصویر بکشید، تلاش نمایید اطلاعات کافی به او داده و وی را در موتور جستجو برای کلیک کردن و رسیدن به وبسایت خود قانع نمایید.

حضور در برخی از این موتورهای جستجو مستلزم پرداخت هزینه است که مدل پرداخت هزینه آن می‌تواند متفاوت باشد بهتر است موتور های جستجو را با یکدیگر مقایسه کرده و شرایط آنها را در بازگشت سرمایه بررسی نمایید. برای بررسی و آنالیز مشتریان بالقوه ای که به سایت شما از طریق این موتورهای جستجو مراجعه می کنند می توانید از لینک های مخصوص utm استفاده نمایید. با استفاده از این لینک ها خواهید توانست وب سایتی که مشتریان را به سایت شما راهنمایی نموده مشخص نمایید.

برخی از این موتور ها شامل ترب، گردا و تکمارت هستند. برای جستجوی وب سایت های که نقش موتور جستجوی فروشگاه های اینترنتی را بر عهده دارند می‌توانید از طریق موتور جستجوی گوگل اقدام نمایید.

 

١٩- اینفوگرافیک بسازید

آمار ها وقتی به صورت متنی هستند شاید خواندن آنها کمی مشکل به نظر برسد. این مشکل با اینفوگرافیک حل شده است همانطور که می دانید اینفوگرافیک ارائه اطلاعات به صورت تصویری و با جذابیت های بصری است که می‌تواند درک اطلاعات را برای افراد مختلفی راحت‌تر کرده و همچنین با جذابیت های مختلف این اطلاعات را بیشتر به نمایش بگذارد.

در صورتی که در ساخت اینفوگرافیک حرفه ای نیستید و یا استعداد تصویری مناسبی ندارید نگران نباشید می‌توانید ساخت اینفوگرافیک را به شرکت‌های متخصص در این زمینه بسپارید و یا از اینفوگرافیک های آماده و جذاب در محیط اینترنت استفاده نمایید البته دقت داشته باشید در صورتی که آمارهای خود را ارائه می‌دهید نمی‌توانید از اینفوگرافیک های آماده در محیط اینترنت استفاده کرده و بایستی آنها را برای خود بسازید بنابراین تنها گزینه پیش روی شما ساختن اینفوگرافیک توسط خود و یا برون سپاری آنها به شرکت‌های متخصص در این زمینه است.

 

٢٠- طراحی فروشگاه اینترنتی خود را جذاب انجام دهید

طراحی جذاب فروشگاه اینترنتی

دقت داشته باشید که همیشه اولین بار ها از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند در همین زمینه بایستی بدانید که اولین برخورد و اولین دیدن یک فروشگاه و یا محصول نیز می‌تواند به همین اندازه بر خرید مشتری تاثیرگذار باشد اولین برخورد در فروشگاه اینترنتی را می توان ورود بازدید کننده به وبسایت دانست بنابراین صفحه لندینگ و یا هوم پیج شما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. سعی کنید این صفحه ها را به طور ویژه ای جذاب و خواستنی طراحی کرده و آنها را طوری چیدمان کنید که علاوه بر جذابیت های ویژه برای بازدید کننده از آسانی در دسترسی به قسمت های مورد نیاز نیز برخوردار باشند.

دقت داشته باشید در صورتی که برای مخاطب و بازدید کننده وب سایت پیچیدگی خاصی در صفحه فروشگاه اینترنتی شما وجود داشته باشد احتمال ترک فروشگاه توسط بازدید کننده بسیار بالا خواهد رفت و عملاً شانسی یک تراکنش موفق را از دست خواهید داد بنابراین سعی کنید تا جایی که امکان پذیر است گزینه ها و فعالیت های سایت را ساده‌سازی نمایید برای بررسی این مورد در روی وب سایت خود سعی کنید از افراد دیگر کمک بگیرید و یا خود را جای مشتری گذاشته و وارد وبسایت شوید و تک به تک عملیات‌ها را کنترل نمایید.

پس از طراحی وب سایت و شروع عملیات فروشگاه اینترنتی خود می توانید از نرم افزارهای کنترل کننده اطلاعات مانند گوگل آنالیتیکس برای بررسی کاربر بر روی وب سایت خود استفاده نموده و نقاطی که احیای آن دچار مشکلاتی هستند که باعث خروج کاربر از وب سایت شما می شوند را شناسایی کرده و بهبود بخشید.

 

 

طراحی وبسایت

 

  • 0
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر