11 تکنیک عملی سئو در سال 2020

تاریخ انتشار خبر : 1399 اردیبهشت 07

11 تکنیک عملی سئو در سال 2020

از گوگل ترافیک بیشتری می خواهید؟! پس شما در جای مناسب هستید. زیرا امروز می خواهیم تکنیک های دقیق و منحصر به فرد SEO را به شما معرفی کنیم.

درباره سئو سایت بخوانید

 

 خدمات دیجیتال مارکتینگ و طراحی سایت خود را از ما بخواهید؛ جهت کسب اطلاهات بشتر تماس بگیرید:

 875 73 222 - 021  

 

سایت خود را برای Google RankBrain بهینه کنید

مدتی قبل گوگل الگوریتم RankBrain خود را اعلام کرد.

 

تکنیک های سئو در سال 2020

 

همانطور که مشخص است این بروزرسانی یک تغییر دهنده بازی بود. چرا؟ Google RankBrain اولین الگوریتم یادگیری ماشین گوگل است. به عبارت دیگر، نحوه تعامل با نتایج در صفحه اول را اندازه می گیرد:

 

الگوریتم سئو

 

همانطور که می بینید، هرچه کاربران گوگل را خوشحال تر کنید ، رتبه بالاتری خواهید داشت. مطمئنا، بک لینک ها، کلمات کلیدی و سایر سیگنال های سنتی هنوز اهمیت دارند. در واقع، گوگل ادامه داد که RankBrain یکی از3  سیگنال های رتبه بندی آنها است:

 

rankbrain

 

(دو عامل مهم رتبه بندی موتور جستجو دیگر؟ لینک ها و محتوا). سوال اینجاست ؟!!!

 

چگونه سایت خود را برای Google RankBrain بهینه  کنید؟

دو نکته ساده و آسان برای اجرا را در نظر داشته باشید:

ابتدا، سرعت کلیک ارگانیک (CTR) خود را بهبود بخشید.

Google RankBrain می خواهد ببیند که تعداد زیادی از افراد در نتایج جستجو روی سایت شما کلیک می کنند.

این به گوگل می گوید:

"مردم این نتیجه را دوست دارند. بیایید رتبه آن را بالاتر ببریم تا پیدا کردن آن ساده تر باشد. "

بهینه سازی سایت در گوگل

 

اما اگر مردم روی نتیجه شما کلیک نکنند؟ Google سایت شما را مانند یک سنگ رها خواهد کرد.

سئو سایت

 

و به همین دلیل بهینه سازی سایت شما برای CTR ارگانیک بسیار مهم است. یک نکته مهم:

یکی از ساده ترین راه ها برای گرفتن کلیک بیشتر، اضافه کردن عدد به برچسب عنوان و توضیحات شما است.

تحقیقات نشان می دهد که افراد آنلاین به احتمال زیاد روی محتوایی که شامل یک شماره است کلیک می کنند. بنابراین وقتی عددی را در عنوان محتوای خود وارد می کنید (و در توضیحات متا خود)، می توانید CTR خود را به سرعت افزایش دهید.

 

در مرحله بعد “Dwell Time” را بهبود بخشید.(زمانی که کاربران در صفحه سایت شما می گذرانند.)

مجدداً، Google RankBrain از شما می خواهد که محتوا را منتشر کنید که کاربران آنها را خوشحال کند. آیا کاربران بعد از 3 ثانیه سایت شما را ترک می کنند؟ این یک سیگنال تجربه کاربر است که به Google می گوید مردم محتوای شما را دوست ندارند.

 

چگونه Dwell Time خود را بهبود  بخشید؟

مقدمه های قانع کننده ای بنویسید که افراد را به برقراری تعامل تشویق کند. به عبارت دیگر، از محتوای مانند این جلوگیری کنید:

تکنیک های سئو

اگر شخصی از Google وارد این مقدمه شود، می خواهد در سریعترین زمان ممکن صفحه را ترک کند. (و همانطور که در مورد آن صحبت کردیم ، این برای SEO شما بد است). در عوض مستقیم بروید سر اصل مطلب:

تاثیر محتوا در سئو

هر کسی وارد این صفحه شود می داند محتوای درباره چه چیزی است؟ همچنین توصیه می کنیم محتوای خود را قسمت بندی کنید. به عبارت دیگر، می خواهید محتوای شما به این شکل باشد:

سئو 2020

همانطور که مشاهده می کنید، این نسخه بسیار آسان برای خواندن است. و خواندن آن از طریق تلفن یا تبلت بسیار آسان است. با توجه به اینکه اکنون بیشتر جستجوهای Google بر روی دستگاه های تلفن همراه انجام می شود، خوانایی برای SEO مهم تر از گذشته است و هنگامی که این کار را کردید، نوبت به تکنیک بعدی می رسد.

 

عنوان های جذاب با استفاده google ads بنویسید

 بر هیچ کس پوشیده نیست که عنوان های جذاب و توضیحات متا قانع کننده کلیک های بیشتری دریافت می کنند. سوال این است: از کجا بدانید مردم روی چه عنوانی کلیک می کنند؟ این آسان است: به تبلیغات Google Adwords آن کلمه کلیدی نگاه کنید. شما صد ها تبلیغ را برای کلمات کلیدی می بینید. و شما می توانید از این تبلیغات استفاده کنید تا برچسب های عنوان و توضیحات خود را به آهنرباهای کلیک تبدیل کنید.

به عنوان مثال، بیایید بگوییم که می خواهید یک پست وبلاگ بهینه شده در مورد کلید واژه "بهترین تشک" منتشر کنید.

تبلیغات در سئو

به نسخه تبلیغاتی که می توانید از آن در عنوان و توضیحات خود استفاده کنید توجه کنید:

 

استفاده از تبلیغات گوگل در سئو

 

همانطور که مشاهده می کنید، این برچسب ها شامل کلماتی است که با دریافت کلیک به اثبات رسیده است. بنابراین وقتی این اصطلاحات را در برچسب های متا خود گنجانید، احتمالاً کلیک های بیشتری دریافت خواهید کرد:

سئو و بهینه سازی سایت

بهترین کلمات کلیدی رقبای خود را سرقت کنید

 ابتدا یک سایت رقیب پیدا کنید که از قبل رتبه خوبی در گوگل داشته باشد. در مرحله بعد، صفحه اصلی سایت را در یک ابزار تحقیق برای کلمات کلیدی مانند SEMrush قرار دهید و لیستی از کلمات کلیدی را دریافت خواهید کرد که قبلاً رتبه بندی شده اند.

کلمات کلیدی

البته برخی از این کلمات کلیدی برای تجارت شما معنی ندارند. به عنوان مثال ، آنها ممکن است کلمات کلیدی را که مشتریان شما جستجو نمی کنند، هدف قرار دهند. یا شاید آنها برای کلمات کلیدی فوق العاده رقابتی رتبه بندی می کنند که هیچ رتبه ای برای آنها ندارید.

به همین دلیل می خواهید روی کلمات کلیدی که مشتری هدف شما در Google جستجو می کند متمرکز شوید تا بتوانید محتوای عالی را برای آن و در سایت خودتان تولید کنید. صحبت از مطالب عالی شد، تکنیک بعدی ما دقیقاً چگونگی انجام این کار را به شما نشان می دهد.

 

محتوای خود را برای به اشتراک گذاری بهینه کنید

بگذارید صادق باشیم: بیشتر مطالب آنلاین ارزش اشتراک گذاری ندارند و بدون اشتراک گذاری (به خصوص بک لینک)، در گوگل رتبه خوبی نخواهیدد اشت.

خوشبختانه، رساندن محتوای شما از "صفر" به "قهرمان" کار چندان سختی نیست. ابتدا تقریباً در هر پست وبلاگ از URL های کوتاه استفاده کنید. چرا؟

url های کوتاه بیشتر کلیک می گیرند.

 بعد، دکمه های اشتراک شبکه های اجتماعی را به وضوح در صفحه قرار دهید. اکنون برای روشن شدن: Google احتمالاً از سیگنال های شبکه های اجتماعی به عنوان یک عامل رتبه بندی استفاده نمی کند. (حداقل نه به طور مستقیم)

 

تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو

مطابق این گفته اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی بازدید کننده های بیشتری را برای سایت شما می آورد. و برخی از این افراد ممکن است به سایت شما لینک دهند ، که می تواند به رتبه شما کمک کند.

 

 رتبه خود را  از صفحات 2 و 3 به صفحه 1 گوگل برسانید!

اگر در صفحه 2 یا 3 از نتایج جستجوی Google هستید ... ممکن است در صفحه 58 نیز باشید. در حقیقت، مطالعه اخیر ما در مورد Google CTR نشان داد كه كمتر از 1٪ جستجوكنندگان گوگل صفحات 2 به بعد را چک می کنند.

افزایش رتبه در گوگل

 

و بله حتی محتوای با کیفیت می تواند در صفحه 2 باشد ! اگر برای رنکینگ بهتر در گوگل بهینه سازی نشود! بنابراین چگونه می توانید آن صفحات را تقویت کنید تا در صفحه اول قرار بگیرند؟ از این تکنیک قدرتمند SEO استفاده کنید: برخی از لینک های داخلی را به آن صفحات بدهید!


لینک دهی داخلی در سئو
این فرآیند 3 مرحله ای است:

مرحله شماره 1: از کنسول جستجوی Google برای یافتن کلمات کلیدی در صفحه 2 یا 3 استفاده کنید. برای یافتن آنها، به کنسول جستجوی Google جدید وارد شوید و به گزارش عملکرد بروید:

 

تاثیر لینک دهی بر رتبه سایت

 

حتماً "موقعیت متوسط" را بزنید. به این ترتیب میانگین رتبه بندی برای هر کلمه کلیدی را خواهید دید.

 

استفاده از سرچ کنسول گوگل در سئو

 سپس، نتایج را بر اساس "موقعیت" مرتب کنید:

سرچ کنسول گوگل

 

بعد، به دنبال کلمات کلیدی با موقعیت متوسط 11-30 باشید. اگر از یک کلمه کلیدی در صفحه 2 یا 3 کلیک می کنید ، می توانید مطمئن باشید که کلمه کلیدی دارای حجم جستجوی مناسبی است.

مرحله شماره 2: صفحات معتبر را در سایت خود مشخص کنید.

به راحتی می توانید اینکار را با استفاده از یک ابزار SEO به نام Ahref انجام دهید. فقط URL صفحه اصلی خود را در ابزار وارد کرده و روی "جستجو" کلیک کنید:

 

ahref در سئو

 

 سپس در نوار کناری سمت چپ روی “Best By Links” کلیک کنید:

 

استفاده از ابزار در سئو

 این به شما معتبرترین صفحات در سایت شما را نشان می دهد:

 صفحات معتبر سایت

 

مرحله شماره 3: به آن صفحات فرود بروید و لینک های داخلی اضافه کنید.

در آخر، لینک های داخلی را از آن صفحات معتبر به صفحه فرود اضافه کنید که نیاز به تقویت دارد.

 

بهینه سازی محتوا برای "سئوی معنایی"

چند سال پیش، گوگل الگوریتم جستجوی جدیدی به نام Hummingbird را معرفی کرد.

بهینه سازی محتوا برای سئوی معنایی

قبل از Hummingbird ،Google فقط کلمات کلیدی منحصر به فرد در صفحه شما را تجزیه و تحلیل می کرد.

 

hummingbrid

 

اما به لطف این الگوریتم جدید ، Google اکنون می تواند موضوع صفحه شما را درک کند. سوال این است: چگونه می توانید محتوای خود را برای سئو معنایی بهینه کنید؟

اول، درست مانند آنچه که معمولاً انجام می دهید، صفحه خود را در اطراف کلید واژه مورد نظر خود بهینه کنید. سپس زیر عنوان های  مربوط به کلمه کلیدی مورد نظر خود را پوشش دهید.. از این طریق Google می تواند موضوع صفحه شما (نه فقط کلمه کلیدی شما) را کاملاً درک کند.

 

ویکی پدیا را برای کلمات کلیدی و ایده های عناوین بررسی کنید

آیا می خواهید کلمات کلیدی دست نخورده ای را پیدا کنید که رقبا شما از آن اطلاعی ندارند؟ پس استفاده از Google Keyword Planner را متوقف کنید و در عوض از این روش SEO استفاده کنید.

Keyword planner  برای اطلاعات ماهانه جستجو بسیار مناسب است، اما برای یافتن ایده های جدید وحشتناک است! چرا؟ خوب keyword planner  فقط کلمات کلیدی را به شما پیشنهاد می دهد که بسیار نزدیک به کلمه کلیدی سرچ شده است.

اگر می خواهید کلمات کلیدی را پیدا کنید که به کلمه کلیدی شما مرتبط باشد ، شما به یک ذهن انسان نیاز دارید و یا بهتر از آن، ذهن هزاران انسان، ویکی پدیا! به این شکل:

به ویکی پدیا بروید و یک کلمه کلیدی را وارد کنید.

 

کاربرد ویکی پدیا در سئو

در مرحله بعد، بخش هایی از ورودی ویکی پدیا را مشاهده کنید که کلمات کلیدی و موضوعات نزدیک را نشان می دهند.

این بخش ها ... جعبه "محتویات" است:

ویکیپدیا

 

نوار های جانبی را بررسی کنید:

 

بررسی نوارهای جانبی در ویکیپدیا

 

لینک های داخلی را بررسی کنید:

 بررسی لینک های داخلی ویکیپدیا

 

شما با چک کردن ویکی پدیا ایده های جالبی برای عنوان می یابید همچنین می توانید بر روی لینک های داخلی کلیک کنید و این مراحل را از اول انجام دهید. دوباره و دوباره برای هر لینک داخلی می توانید این کار را انجام دهید.

 

از لیست های "بهترین" برای یافتن فرصت های ایجاد لینک استفاده کنید

مقالات "بهترین" فقط لیست های انتخاب شده بهترین وبلاگ ها در یک صنعت خاص هستند. چگونه می توانید این بهترین پست های وبلاگ را پیدا کنید؟

  • "بهترین [کلمه کلیدی] پست های 2020"
  • "وبهترین بلاگ های " [کلمه کلیدی] که باید دنبال شوند" + "2020"

کافیست لیستی از بهترین ها را در وب سایت خود بنویسید و به منابع لینک دهید، اتفاقی که میفتد این است که وب سایت منبع نیز محتوای شما را به اشتراک می گذارد. چرا؟ چون شما آن ها را در لیست بهترین ها قرار داده اید.

 

محتوا را با حداقل 1800 کلمه منتشر کنید

در حقیقت، مطالعه ما از 1 میلیون نتیجه جستجوی گوگل نشان داد که میانگین تعداد کلمات صفحه اول نتایج گوگل 1890 کلمه است. چرا پست های طولانی کار می کنند؟  مقالات طولانی به Google نشان می دهد که شما اطلاعات عمیقی را برای جستجو کنندگان ارائه می دهید.

 

کلمات کلیدی مخصوص خود را ایجاد کنید

 این یکی از بهترین نکات پیشنهادی SEO است که می خواهید آن را بشنوید: شما همیشه در رتبه 1 برای کلمات کلیدی مخصوص خودتان هستید. درباره چه چیز داریم صحبت می کنیم؟

وقتی شما چیزی واقعی را ایجاد می کنید - مانند یک مارک ، محصول یا یک سیستم گام به گام - شما تنها فردی هستید که برای آن اصطلاح بهینه سازی شده است و اگر خلق شما محبوبیت پیدا کند ، ناگهان خود را در رتبه بندی شماره یک کلمه کلیدی با حجم بالا خواهید یافت. شما چگونه می توانید این کار را انجام دهید:

دفعه بعد که در مورد تکنیکی که ایجاد کرده اید می نویسید - خواه نوعی رژیم غذایی ، هک تولید و یا سیستم رشد گوجه فرنگی باشد  برای آن یک اسم انتخاب کنید.

 

از کنسول جستجوی گوگل برای دریافت ورودی بیشتر و هدفمند استفاده کنید

 کنسول جستجوی گوگل یکی از بهترین ابزارهای سئو است. برخلاف بیشتر نرم افزارهای SEO در، داده هایی که از Google Search Console دریافت می کنید مستقیماً از Google وارد می شود. در اینجا به شما خواهیم گفت که چگونه با استفاده از داده هایی که در حال حاضر در داخل حساب خود دارید می توانید ترافیک بیشتری را جذب کنید:

ابتدا، در نوار کناری وارد "عملکرد" شوید:

 

کنسول جستجوی گوگل

 

در مرحله بعد، به دنبال کلمات کلیدی باشید که قبلاً آنها را رتبه بندی کرده اید. به عبارت دیگر، کلمات کلیدی که بیشترین تاثیر را برای شما به ارمغان می آورد(impressions)

 

سئو سایت

 

سپس ببینید چقدر کلیک برای این اصطلاحات دریافت می کنید. اگر impression  بالایی برای برخی از کلمات کلیدی می گیرید اما تعداد زیادی کلیک در کار نباشد این نشان می دهد که شما می توانید ترافیک زیادی را از طریق آن کلمه کلیدی به خصوص جذب کنید.

شما فقط باید رتبه بندی خود را برای آن کلمه کلیدی تقویت کنید.

 

 

بنابراین چگونه می توانید سایت خود را برای رتبه بندی بالاتر برای آن کلید واژه بدست آورید؟

در اینجا نکاتی وجود دارد:

  • میزان کلیک خود را بهبود بخشید.
  • محتوای طولانی تری داشته باشید (محتوای طولانی تر = رتبه بندی بالاتر Google.)
  • در محتوا از مولتی مدیا استفاده کنید.(تصاویر و فیلم)
  • لینک دهی انجام دهید. لینک های با کیفیت منجر به بالا رفتن جایگاه شما در گوگل می شود.

این مرحله بعدی است ...

کدام یک از این تکنیک ها را می خواهید در ابتدا امتحان کنید؟

 

سئو سایت 


  • 3
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر