15 ابزار برای تست رضایت کاربران

تاریخ انتشار خبر : 1399 اردیبهشت 01

15 ابزار برای تست رضایت کاربران

ابزار های تست رضایت کاربران به صورت روزانه درحال افزایش می باشند و شما باید بدانید، کدام ابزارها برای شما از اهمیت بسیار بالاتری برخوردار هستند و بهترین خروجی هارا می توانند در اختیارتان قرار دهند. در زیر 15 پلتفرم برتر را باهم بررسی خواهیم کرد.

میزان کارایی ابزار هایی که در ادامه برای شما معرفی می شود کاملا به محصول، اندازه تیم شما و بسیاری موارد بستگی دارد و این همان مواردی است که نشان می دهد کدام ابزار به کار شما خواهد آمد و کدام خیر! خوب پس اجازه دهید تا ببینیم هر ابزار دارای چه خصوصیاتی می باشد و کاربران درباره آنها چه چیزهایی میگویند.

درباره سئو و بهینه سازی سایت بیشتر بخوانید!

 

تست رضایت کاربران چیست و چرا باید انجام شود؟

رضایت کاربری را شما می توانید با استفاده از طراحی وب سایت، انتشار اطلاعات یا ارائه محصول به صورت خلاقانه انجام دهید و این می تواند طراحی یک صفحه، درج یک تصویر و یا بهینه سازی مسیر فروش شما باشد. سوال اینجاست که از کجا می توانید درک کنید که آیا کاربر با شما به خوبی تعامل دارد یا خیر؟خوب، شما باید از آنها بپرسید.

برای اینکه شما بتوانید از کابران خود سوال کنید که آیا این صفحات و نحوه ارائه برای شما مفید بوده است یا خیر، شما باید بتوانید با برخی از این مخاطان ارتباط برقرار کنید و این سوالات را از آنها بپرسید.

شما باید مسیر ورود مشتری را به گونه ای طراحی کنید که ظرف مدت 7 ثانیه از صفحه اصلی، به صفحه موردنظر خود برسد. این دقیقا همان طراحی ای است که به شما خط پیشرفت شمارا نمایش می دهد و به شما نشان میدهد آیا به هدف مطلوب دست یافته اید یا خیر؛ و اینکه کجاها باید اصلاح شوند! برای این کار شما باید فقط به چند سوال مهم و پایه جواب دهید.

  • آیا محصول شما از استاندار های خاصی استفاده می کند؟
  • آیا مناطقی وجود دارد که کاربران زیادی را از دست می دهیم؟
  • آیا محصول ما مشکلی را از کاربران برطرف می کند یا خیر؟

در حقیقت ما تست های متفاوتی برای این کار داریم و شما باید بررسی کنید و ببینید آیا آن ابزار واقعا به درد شما میخورد یا خیر!

  1. حضوری: این نوع جمع اوری اطلاعات بسیار مفید و هزینه بر است و دسترسی به بازه مشتریان کاری بسیار سخت می باشد.
  2. از راه دور: از طریق کامپیوتر با مشتریان مصاحبه می شود و مشکل راه های دور را نیز برطرف می کند.
  3. تعدیل شده: این نوع آزمون ها به صورت تعاملی می باشد و مصاحبه گر و آزمون دهنده ممکن است وارد گفت و گو شوند.
  4. بدون تغییر: در این شیوه، آزمون دهندگان به تنهایی آزمون را انجام می دهند و مراحل کار کاملا از پیش تعیین شده است.

 

تست رضایت کاربران سایت

 

1. پلتفرم UserZoom

یکی از بزرگترین نام ها در بازار تست قابلیت، UserZoom می باشد. شما می توانید چندین کمپین پشت سر هم را با بازنگری بسیار سریع را با این پلتفرم تجربه کنید. این پلتفرم به شما این اجازه را هم میدهد شرکت کنندگان خود را با موتور های پیشرفته ای که دارد مورد مطالعه قرار دهید و این مطالعه می تواند بر روی 120 میلیون کاربر فعال باشد.

نکته مثبت این پلتفرم قابلیت فیلتر کردن داده ها برای خروجی میباشد تا بتوانید بهترین نتایج را برای شرکت خود به ارمغان بیاورید، برای مثال فیلتر بر روی موتور های جستجویی که کاربران از آنها استفاده می کنند.

توجه: این پلتفرم برای استارت آپ ها و کسب و کار های کوچک و آنهایی که برای این اطلاعات حاضر هستند هزینه کنند بسیار مفید است.

 

2. پلتفرم UserTesting

این پلتفرم یکی از بزرگترین بازیکنان در زمین بازی تست مشتری می باشد. یکی از بزرگترین قابلیت های این پلتفرم چت آنلاین آن با کارشناسان شما می باشد و به نظر اکثر کاربران این سیستم، Highlight Reel UserTesting بزرگترین مزیت آن می باشد.

کاربران این پلتفرم از پاسخ سریع و آنلاین آن بسیار رضایت دارند و شما می توانید تا 15 ویدئوی آموزشی را برای آنها آماده کنید تا برای موارد ضروری و بهینه سازی زمان پاسخ گویی از آنها استفاده کنید. قسمتی از این پلتفرم به صورت رایگان ارائه می شود و برای شرکت ها، کسب وکار های کوچک و متوسط بسیار مفید است.

 

3. پلتفرم Validately

این پلفترم به شما این امکان را می دهد تا سوالات و موارد مورد نظر خود را طراحی کنید و بعداز آن به عقب رفته و بدون هیچ معطلی ای شاهد آزمون باشید و کاربران خود را زیر نظر بگیرید. درست است که در این پلتفرم برخی فراز و نشیب ها وجود دارد ولی بخاطر اینکه کاربران برای شرکت در آزمون نیاز به دانلود افزونه یا برنامه هایی را ندارند، چت ویدئویی آنها بسیار عملی و مفید می باشد.

این پلتفرم یکی از قدرتمند ترین ها به شمار می آید ودر جمع آوری داده ها شگفت انگیز است اما سازماندهی مناسبی ندارد و بینش درستی را به شما نمی دهد. این ابزار برای کسانی که از آمار و اعداد گریزان است یک ابزار مفید حساب می شود و برای کسب و کار های کوچک و متوسط بسیار کاربردی است.

 

4. نرم افزار Loop11

Loop11 مجموعه عالی از ابزارها برای راه اندازی تست غیرمتمرکز می باشد که می توانید با استفاده از ابزار تمامی مراحل مسیر مشتری را به صورت A/B تست مورد بررسی قرار دهید و هیت مپ آنرا نیز رسم کنید. شما در این حالت شامل محدودیت کاربران ورودی نبوده و قابلیت پشتیبانی تمامی ابزار ها مانند گوشی های هوشمند و رایانه ها را دارا می باشد.

افرادی که تمایل دارند در این چالش شرکت کنند باید نرم افزار loop11 را بر روی سیستم خود بارگذاری کنند و احساس منفی تحت کنترل بودن را در نظر بسیاری از بین خواهد برد. این ابزار قدرتمند برای کسب و کار های کوچک و متوسط بسیار مفید و کاربردی خواهد بود.

 

5. پلتفرم UsabilityHub

این پلتفرم یکی از ابزار های تست کاربردی بودن است و هدف از قرارگیری این ابزار در این لیست سادگی استفاده از آن است. در این شیوه صفحه ای برای مدت 5 ثانیه به کاربران نمایش داده می شود و از آنها خواسته می شود آنچه را که به خاطر سپرده اند را بگویند. در این حالت، مجموعه ای از المان ها برای طراحان و مالکان کسب و کارها باقی خواهد ماند که به آنها کمک می کند تا بهتر از قبل بتوانند برای کاربران مفید باشند.

این ابزار در حقیقت چیزی بیشتر از یک نقشه حرارتی می باشد و به شما نه تنها هیت مپ را نمایش می دهد، بلکه تعداد کلیک ها و اطلاعات دیگری از این دست را نیز نشان می دهد.

شما می توانید هم از بانک مشتریان این پلتفرم استفاده کنید و هم می توانید از مشتریان وب سایت خودتان استفاده کنید و در این حالت محدودیتی شامل حال شما نمی شود. این ابزار قدرتمند برای کسب و کار هایی در سطوح کوچک و متوسط بسیار مفید و کاربردی است.

 

6. ابزار Crazy Egg

یکی از نام آشنا ترین ابزار های در زمینه تست قابلیت، این وب سایت می باشد و با استفاده از رنگ های متفاوت، داده های بسیار زیادی را برای شما به نمایش در می آورد.

Crazy egg بیشتر بخاطر نقشه حرارتی ای که در اختیار شما قرار می دهد محبوب است ولی یک قابلیت دیگری در آن وجود دارد که مارا عاشق خود کرده است و آن scroll map می باشد. این قابلیت به شما می گوید که در کجای سایت از کاربران از وب سایت خارج می شوند که این نکته هم برای بهینه سازی و هم برای تشخیص دقیق قراردادن اطلاعات تماس در اختیار کاربران بسیار مهم و سود آور است.

یکی از قابلیت های بسیار مهم این ابزار Confetti Snapshots است که نقشه حرارتی شمارا بسته به کشور و لینک هایی که شما می خواهید فیلتر می کند تا بتوانید خروجی هایی عالی برای تصمیم گیری داشته باشید. این ابزار برای استارت آپ ها، شرکت های کوچک و متوسط بسیار مفید و کاربردی است.

 

7. ابزار Userlytics

این ابزار یکی از محبوب ترین ابزار های تست کاربردی بودن در میان مردم است. این پلتفرم فیلتر های گسترده ای را به کاربران خود می دهد تا بتوانند ارزیابی هایی دقیق و بسیار کاربردی داشته باشند.

Userlytics جدایی از اینکه مجموعه داده هایی را در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید ارزیابی هایی بسیار مفید داشته باشید، به شما کمک می کند تا افراد غیر فعالی که جامعه آماری شما را تخریب می کنند، از لیست خارج کنید. این یکی از بزرگترین مزایای این سیستم می باشد چراکه به شما کمک می کند تا دید بسیار عمیق تری نسبت به بازار خود داشته باشید و نرخ خطای بسیار پایینی را تجربه کنید.

تنها موردی که کاربران از آن ناراضی بودند، شیوه انتقال اطلاعات به آنها بود. انتقال اطلاعات به شیوه های بسیار گوناگونی انجام می شود و برخی بر این باور هستند که اطلاعات زیاد در داشبورد مدیریتی تنها موجب سردرگمی ما می شود و نباید هر داده ای را وارد داشبرد مدیریتی خود کرد. این ابزار برای کسب و کار های کوچک و متوسط بسیار مفید است.

 

8. ابزار HotJar

هات جر یکی از ابزار های بسیار مفید برای شناسایی رفتار کاربر در وب سایت می باشد و به دلیل ارائه نقشه حرارتی و همچنین ویدئو رفتار کاربران در وب سایت بسیار طرفدار پیدا کرده است. شما با استفاده از این ابزار می توانید به راحتی رفتار کاربران وب سایت خود را مورد بررسی قرار دهید و همچنین می توانید نظرسنجی ای برای آنها راه اندازی کنید و با استفاده از آن، نظرات کاربران را نیز جمع اوری کنید.

یکی از ویژگی های منحصر به فرد هات جر، قابلیت اتصال آن به گوگل تگ منیجر است و شما می توانید به راحتی با آنها کار کنید.

یکی از نقاط قدرت این ابزار آموزش های آن می باشد. کاربران به دنبال آموزش های جدید و بسیار کاربردی در این زمینه ها هستند و تلاش می کنند تا هرچه بیشتر دانش خود را افزایش دهند؛ در همین راستا این وب سایت آموزش های عالی را به مخاطبان خود ارائه می کند. این ابزار برای کسب و کار های کوچک و متوسط بسیار مفید است.

 

9. پلتفرم Optimizely

در میان ابزار های تست قابلیت استفاده، Optimizely یکی از نام آشنا ترین پلتفرم ها می باشد و شهرت آن جدایی از تمامی ابزار هایی که در اختیار شما قرار می دهد، برای امکان A/B تست های آن است که برای شما بسیار مهم خواهد بود.

این پلتفرم کاملا کاربردی است و شما برای استفاده از آن نیاز به کد زدن نخواهید داشت. این ابزار به شما کمک می کند، با تنظیم کوکی هایی، کاربران خود را بر اساس موقعیت جغرافیایی نیز مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید نتایج بهتری را کسب کنید.

این پلتفرم به شما اجازه می دهد تا تست های خود را بر روی گروه های بسیار بزرگی انجام دهید و مخاطبانتان را به صورت همزمان مورد تحقیق و بررسی قرار دهید. با استفاده از این قابلیت می توانید با ویرایش قابلیت های بصری وب سایت و کارهایی از این دست به ارتقای کسب و کار خود کمک کنید. این ابزار برای کسب و کار های متوسط و بزرگ بسیار مورد استفاده است.

 

10. پلتفرم Lookback

شاید اینگونه به نظر برسد که Lookback صلاحیت حضور در این لیست را نداشته باشد ولی باید بدانید که بر اساس امتیازاتی که دریافت کرده است در این لیست قرار گرفته است و میتواند برای شما مفید باشد. این ابزار دارای ویژگی های بسیار خوبی مانند زمانبندی و یادداشت برداری دقیق در زمان تست است.

یکی از مزایای بسیار قابل توجه این پلتفرم، ذخیره سازی تمامی اطلاعات در یک فضای ابری می باشد. از ویژگی های جالب این ابزار امکان ایجاد متن های مخفی در یاداشت برداری ها و همچنین اعطای دسترسی به کاربران خودتان می باشد.

این ابزار برای کسب و کار های کوچک و متوسط بسیار کاربردی می باشد و این قابلیت را به شما می دهد تا پروژه های تعلیق خورده، اصلاح نشده و همچنین آزمایش های حضوری خود را نیز در آنها وارد کنید. این ابزار با گوشی های هوشمند دارای سازگاری بالایی می باشد.

 

11. ابزار TryMyUI

این ابزار نیز یکی دیگر از ابزار های تست قابلیت استفاده است. این ابزار برای تست انوان وایر فریم ها و نمونه اولیه در مطالعات از راه دور استفاده می شود و به سیستم های مختلفی مانند کامپیوتر ها و گوشی های هوشمند به صورت همزمان استفاده می کند، و البته دارای گزینه هایی برای نظرسنجی کتبی نیز می باشد.

کاربران برای انجام این آزمون ها می توانند از دیتابیس خود یا منابع موجود در این وب سایت استفاده کنند تا بتوانند آماری کلی درباره قابلیت های محصولات یا خدمات خود بدست بیاورند.

 

12. ابزار TestRail

توانایی این ابزار در جایگزینی کامل صفحات و بررسی های کاربران ، به ویژه موارد مربوط به کارمندان شرکت؛ ستودنی است. این ابزار تمامی داده هارا برای شما بررسی و مورد آزمایش قرار می دهد و هر بخش از اطلاعات را بر اساس سطح دسترسی در اختیار افراد قرار می دهد. این ابزار قدرتمند و بسیارکاربردی، برای استارت آپ ها، شرکت های کوچک و متوسط بسیار کاربردی است.

 

13. ابزار Usabilia

Usabilia با سایر مواردی که در این لیست وجود دارد کمی متفاوت است و تنها وب سایت ها، برنامه ها و کمپین های ایمیلی را می توانید مورد بررسی قرار دهید. این ابزار نه تنها برای بررسی قابلیت قبل از انتشار، بلکه برای بعد از عرضه محصول نیز مفید است و به شما کمک می کند تا در ارتباط با کاربران موثرتر و خلاق تر باشید.

 

14. ابزار ClickTale

این ابزار مانند بالا می باشد و قابلیت تست کاربردی بودن را در دسکتاپ و موبایل را در اختیارتان قرار می دهد. این ابزار رفتار کاربران شمارا مورد بررسی قرار می دهد و به شیوه های مختلفی داده هایی ارزشمند را در اختیارشما قرار می دهد که یکی از این موارد، نقشه حرارتی می باشد.

یکی از امکانات بسیار جالبی که این  ابزار در اختیار شما قرار می دهد، شخصی سازی کردن داشبورد مدیریتی بر اساس نیاز های شماست و همچنین به شما این امکان را می دهد تا داده رفتار مشتریان را بررسی کرده و مشکلاتی که کاربران با آن مواجه می شوند را پیدا کنید (که اصطلاحا به این قابلیت Crash Trend گفته می شود). این ابزار بای شرکت های کوچک، متوسط و بزرگ بسیار مفید و کاربردی است.

 

15. ابزار Optimal Workshop

این ابزار کمترشناخته شده در بازار مارکتینگ، بسیار قدرتمند بوده و تقریبا تمامی موارد بالا را در حوزه دیجیتال دارا می باشد و به شما کمک می کند تا بتوانید مطالعات خود را بر روی رابط کاربری و رفتار کاربران انجام دهید.

این ابزار بسیار عالی بوده و کاربران از داده هایی که به آنها نشان داده شده بود و میزان پراکندگی اطلاعات موجود در آن راضی بوده اند. این ابزار برای کسب و کار های کوچک و افرادی که دست آنها بسته است و نمی توانند بودجه های بالایی را برای این کار اختصاص دهند بسیار مناسب است.

 

 خدمات دیجیتال مارکتینگ

 

  • 9
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر