10 کاری که شما می توانید با Ahrefs انجام دهید(ولی احتمالا آنها را نادیده گرفته اید)

10 کاری که شما می توانید با Ahrefs انجام دهید(ولی احتمالا آنها را نادیده گرفته اید)

تاریخ انتشار خبر : 1399 فروردین 11

10 کاری که شما می توانید با Ahrefs انجام دهید(ولی احتمالا آنها را نادیده گرفته اید)

روش هایی وجود دارد که شما می توانید از آنها با کمک Ahrefs استفاده کنید تا بهبود چشمگیری در سئو و دیجیتال مارکتینگ تان داشته باشید. البته باید اعتراف کنم که خیلی ازاین دست موارد را من هم هنوز نمیدانستم و مشتریان باعث شدند تا از این روش های خلاقانه استفاده کنم و حالا آنهارا با شما به اشتراک می گذارم.

1-     با دیدن صفحات پر ترافیک رقبایتان، اقیانوس آبی را شکار کنید

فروشگاه های اینترنتی زیادی در حال فعالیت هستند و هریک سهم بازار خود را دارد. ایا برای شما جالب نیست که بدانید کدام صفحات بیشترین ترافیک ورودی دیجی کالا را تشکیل می دهد؟ برای این کار می توانید در site explorer  دامنه مورد نظر خود را وارد کنید تا بتوانید برترین صفحات آنرا مشاهده کنید.

در تصویر زیر، صفحاتی که بیشترین ورودی هارا برای دیجی کالا به همراه داشته است را مشاهده می کنید.

 

digikala

این کار نه تنها به شما کمک می کند، کدام مسیر برای شما بهتر است، بلکه به شما نشان می دهد چه مسیری برای مشتریان شما به صرفه‌تر است.

توجه: اگر میخواهید بدانید درچه موردی داریم صحبت می کنیم؛ باید با مفهوم کلمات کلیدی آشنایی داشته باشید.

یکی از مزایای Ahrefs که در هیچ ابزار دیگری آنرا مشاهده نکرده‌ام، امکان جستجو به صورت شاخه ای است. برای مثال شما می توانید با جستجوی عبارت digikala.com/mag، بررسی کنید که کدام دسته از محتواهای آن پر رقابت تر هستند.

حالا بیایید یک قدم جلوتر برویم و صفحاتی را بررسی کنیم که بشترین ورودی ارگانیک از موتور های جستجو را دارند.

احتمالا برای شما نیز سوال پیش آمده است که آن ستونی که با دلار دارد نمایش داده می شود چیست؟ اشتباه نکنید، این ستون هیچ ارتباطی به ادوردز و خرید کلمات کلیدی ندارد! بلکه نشان دهنده آن است که شما چه میزان هزینه باید پرداخت کنید تا با این کلمات کلیدی در صفحه اول گوگل و رتبه اول گوگل جای بگیرید..

حالا که ارزش و جایگاه و اهمیت کلمات کلیدی را پیداکردید می توانید از گزینه ای که به صورت لیست در ستون 3 مشاهده می کنید، کلمات کلیدی مرتبطی که در این صفحه استفاده شده است را مشاهده کنید و بر اساس آن لیست lsi خود را برای تولید محتوا بهینه تر کنید.

2-     روش های بک لینک گرفتن رقبای خود را در Ahrefs مورد بررسی قرار دهید و استراتژی خود را بهینه کنید

 

اگر بتوانید متوجه لینک سازی رقبای خود شوید، به احتمال زیاد می توانید لینک سازی خود را نیز بهینه کنید تا بتوانید لینک های بیشتری از این دست کسب کنید.

شما می توانید به راحتی آنالیز کردن رقبا در وب سایت Ahrefs لینک ها و دامنه هایی که به آنها لینک داده اند را مورد بررسی قرار دهید و استراتژی لینک سازی خود را بهینه کنید.

با بررسی این بخش می توانید به راحتی استراتژی های لینک سازی رقبای خود را مورد بررسی قرار دهید و این احتمال وجود دارد که گمراه شده و استراتژی لینک سازی خوب خود را با آنها عوض کنید و دچار مشکلاتی که نمیدانید شوید!

شما می توانید بعد از وارد کردن دامنه رقیب خود در قسمت site explorer؛ از قسمت بک لینک، جدید ترین لینک هایی که به این سایت ها وارد شده است را مورد بررسی قرار دهید.

خزنده های Ahrefs از نوع super fast می باشند و با سرعت بالایی که دارند می توانند لینک های رقبای شمارا با دقت و سرعت بسیار بالایی برای شما جمع آوری کند.

حالا می توانید با جمع آوری این اطلاعات و بررسی گذشته یک وب سایت، آینده و استراتژی لینک سازی آنرا حدس بزنید و با آن جلو بروید.

3-     لینک های جدیدی با تنظیمات اخطار در Ahrefs بدست بیاورید

اگر می خواهید از آخرین تغییراتی که وب سایت های رقبا انجام داده اند مطلع شوید، تنها کافیست از منوی اخطار ها در بالای سایت Ahrefs ، یک اخطار جدید اضافه کنید و به این پلتفرم بگویید که اگر تغییراتی در این وب سایت رخ داد، حتما به شما اطلاع دهد.

شما با این کار می توانید تمامی فعالیت های رقیب خودتان را زیر نظر داشته باشید و اگر کاری انجام داد، می توانید عکس و العمل های مفیدتری برای مقابله با آن انجام دهید تا نه تنها رتبه های خود را از دست ندهید، بلکه برترین رتبه هارا در جایگاه های دیگر نیز کسب کنید.

4-     یافتن کلمات کلیدی کم رقابت در Ahrefs 

جستجوی حدود 20 کلمه کلیدی ودر 10 صفحه اول گوگل یک کار بسیار ساده است و به هیچ عنوان نمی توانید پیش بینی خوبی از کلمات کلیدی مورد نظر داشته باشید. برای اینکه بتوانید پیش بینی دقیقی داشته باشید نیاز به حداقل 1000 کلمه کلیدی بلند در 10 صفحه برتر گوگل خواهید داشت. در این وب سایت یک تکنیک برای این کار وجود دارد که میخواهیم آن را به شما آموزش دهیم:

در گزینه content explorer کلمه کلیدی خود را وارد کنید و نتیجه جستجو را بر روی 0 تا 1000 تنظیم کنید.

این تنظیمات، تمامی رسانه هایی که دارای کلمه کلیدی شما می باشند را بر اساس رتبه و ارزشی که برای کاربران داشته اند لیست می کند و در اختیار شمار قرار می دهد

برای این کار می توانید از گزینه keywords explorer استفاده کنید و کلماتی که دارای سختی کلمه زیر 11 می باشند را انتخاب کنید که غالبان هزینه cpc آنها زیر 5 دلار می باشد.

شما می توانید برای بهینه تر کردن کلمات کلیدی خود از عباراتی مانند خرید، فروش و اجاره به صورت پیشوند و پسوند در کلمات کلیدی خود استفاده کنید.

5-   با استفاده از Ahrefs مواردی که به سئو سایت شما در گوگل آسیب میزنند را شناسایی کنید

برای این کار ابتدا از منوی بالا، گزینه site audit را انتخاب کنید و در صفحه ای که پیش روی شما باز می شود، نام دامنه مورد نظر خود را وارد کنید.

با این کار شما به خزنده Ahrefs اجازه می دهید تا وارد وب سایت شما شده و تمامی مواردی که نیاز است را برای شما بررسی کرده و به شما نمایش دهد.

این ابزار سطح سئو سایت شما را با عبارت health نشان می دهد و شما باید تلاش کنید تا سطح سلامت وب سایت خود را بالا ببرید و بعد از آن به مشکلاتی مانند تگ های html رسیدگی کنید.

6-    از طریق Ahrefs فرصت های وبلاگ نویسی میهمان را پیدا کنید

بسیاری از وب سایت ها هستند که به شما اجازه می دهند به صورت رایگان یا با دریافت هزینه هایی بسیار اندک، محتوا تولید کرده و در آنها منتشر کنید. این وب سایت های می توانند شخصی، وبلاگ یا انجمن هایی باشند که برای شما بسیار اثربخش خواهند بود.

برای افزایش رتبه سایت ابتدا باید محبوبیت سایت را افزایش دهید که این به افزایش قدرت دامنه شما نیز منجر می شود. برای این کار تنها کافیست لینک های مفید بیشتری را از سایت های دیگر جذب کنید تا بتوانید به نتایج دلخواهتان دست پیدا کنید.

7-     پیشرفت رتبه های خود را با rank track بررسی کنید بررسی کنید

یکی از دغدغه های متخصصان سئو معمولا بررسی رتبه های سئو سایت خود می باشند و برای این کار زمان زیادی را صرف می کنند. یکی از ساده ترین و دقیق ترین روش ها برای این کار، استفاده از بررسی کلمات کلیدی ahref می باشد و به شما اجازه می دهد تا دید بهتر و سریع تری بر روی جایگاه کلمات کلیدی داشته باشید و هر کلمه را بر اساس موبایل و دسکتاپ در 30 روز گذشته را بر روی نمودار ملاحظه کنید.

8-    با استفاده از Ahrefs استراتژی تولید محتوای مفیدی پیداکنید

یکی از بهترین روش ها برای اینکه بتوانید تقویم تولید محتوای خود را ایجاد کنید، بررسی محتواهای تولیدی توسط رقبای شما است و اینکه آنها بر روی چه موضوعاتی تمرکز دارند و برای آن تقویم تهیه کرده اند.

وب سایت Ahrefs قسمتی را به تازگی به وب سایت خود با نام Content gap اضافه کرده است که می تواند با استفاده از این قسمت محتوای رقبا را با وب سایت خود مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید درک کامل و دقیق تری نسبت به استراتژی تولید محتوای خود داشته باشید.

9-     با برطرف کردن مشکلات لینک های خود، جریان لینک هارا بهینه سازی کنید

شما برای تولید لینک معمولا زمان زیادی را صرف می کنید تا بتوانید بهترین خروجی را از آنها بگیرید ولی ناگهان متوجه می شوید که این جریان لینک سازی معیوب شده است و انگار شما زمان و پول خود را دور ریخته اید.

برای اینکه این مسیر را بهبود بخشید می توانید بعد از وارد کردن نام دامنه خود در site explorer ، بر روی گزینه best link by کلیک کنید و در انجا دامنه خود را با پسوند های مختلف مورد بررسی قرار دهید و مشکلان انها را برطرف کنید.

از این طریق می توانید لینک های ورودی و خروجی وب سایت خود را مورد بررسی دقیق و موضوعی قرار دهید.

10- صفحاتی که لینک رقبایتان در آنها شکسته شده است را بیابید و فرصت لینک سازی در انها را از دست ندهید

لینک های ازبین رفته طاعون وب سایت هستند!

ابتدا شما باید تمامی لینک های شکسته خود را سر و سامان دهید و سپس با استفاده از این ابزار لینک های شکسته 301 رقبایتان را بررسی کنید و ببینید چرا این لینک ها از بین رفته اند و با وب سایت archive.org بررسی کنید ببینید آیا این صفحه قبلا وجود داشته است یا خیر و چه مشکلی برای ان پیش آمده است. پس از بررسی های کاملی که بر روی این صفحه انجام دادید می توانید بررسی کنید و ببینید چگونه می توانید این صفحات را مال خود کنید و امیازات آن را به نفع خود مصادره کنید.

این یکی از بهترین روش ها برای جذب لینک های کاربردی و مفید به سمت وب سایت شما می باشد.

  • 0
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر