سئو و محتوا چگونه باعث رشد و موفقیت یک سایت می‌شوند؟

سئو و محتوا چگونه باعث رشد و موفقیت یک سایت می‌شوند؟

تاریخ انتشار خبر : 1398 اسفند 03

سئو و محتوا چگونه باعث رشد و موفقیت یک سایت می‌شوند؟

سئو و تولید محتوا برای وب سایت دو مقوله مجزا اما مرتبط باهم هستند که در کنار یکدیگر به رشد و بهبود طراحی سایت کمک می‌کنند. بدون ‌شک درک بهتر این موضوع و چگونگی کارکرد هر یک از این دو مورد، با کمک یک متخصص این حوزه به دست خواهد آمد. اگر شما هم در این حوزه به فعالیت مشغول هستید و یا به آن علاقه‌مندید با ما همراه شوید؛ در ادامه به اطلاعاتی که یکی از مدیران ارشد اجرایی یک شرکت طراحی وب (که با مشتریان رده‌بالا در کانادا همکاری دارد)، ارائه داده است، می‌پردازیم.

در این مطلب به نقش سئو در توسعه و پیشرفت سایت با آگاهی از برند، ترافیک وب‌سایت و PPC خواهیم پرداخت. اما پیش از پرداختن به ارتباط سئو و تولید محتوای سایت، بد نیست نگاهی به معنای واقعی این واژه‌ها بی اندازیم. سئو (SEO)، روند فنی افزایش کیفیت ترافیک و جذب حداکثری بازدیدکنندگان وب‌سایت شما است. از طرف دیگر، تمرکز تولید محتوای سایت (Content Marketing) بر استفاده از مطالب ارزشمند و مرتبطی است که مراجعه‌کننده یا مشتری را به انجام اقدامات سود‌آور تشویق کند.

سئو بدون تولید محتوای سایت مثل یک تن بی‌روح است. در حقیقت چون هر وب‌سایت به کلمات، مقالات، مفاهیم، واژه‌های کلیدی و غیره نیاز دارد، مفهوم سئو به‌طور ویژه حول تولید محتوای سایت پایه‌ریزی شده است و موفقیت یک سایت درگرو هماهنگی و همگامی این دو با یکدیگر است.

واژگان کلیدی

 

تاثیر کلمات کلیدی در موفقیت سایت

پایه و بنیان سئو پیرامون جستجو و یافتن واژگان کلیدی مرتبط و استفاده از آن‌ها در محتوای شماست؛ به‌گونه‌ای که آن محتوا در صفحات نتایج موتور جستجو (SERPs) در رتبه بالاتری قرار گیرد. استفاده مناسب از واژگان کلیدی و پیروی از یک روش استراتژیک، دراین‌باره مهم است. سئو و محتوا باید در تعادل باشند؛ بنابراین هرگز نباید صفحه‌ای را از واژگان کلیدی پر کرد و یا بیش‌ازحد به آن افزود.

برای بازاریابی موتور جستجوی (SEM) کارآمد، استراتژی‌های کلمات کلیدی ضروری است. تلاش ما در سازمانمان جستجو برای وب‌سایت‌های برتر و کلمات کلیدی رقابتی است، که با تجارت یا صنعت خاصی که با آن کار می‌کنیم، ارتباط نزدیکی داشته باشد.

برای آنالیز متداول‌ترین حجم و رقابت کلمات کلیدی (زیاد، متوسط یا کم)، از یک رویکرد منطقی پیروی کرده و از پلنر کلمات کلیدی گوگل (Google’s Keyword Planner) استفاده می‌کنیم. این پلنر در حقیقت ابزاری برای بررسی کلمات کلیدی است. در صنایع مختلف ازجمله بهداشت، فناوری، سرگرمی و بسیاری موارد دیگر، از پایگاه داده (دیتابیس) شناخته‌شده AdWords استفاده می‌کنیم.

جایگذاری کلمات کلیدی هدف برای رتبه‌بندی خوب و افزایش ترافیک ضروری است. اما بازهم باید دقت کرد و محتوا را از آن‌ها پر نکرد؛ چراکه تکرار واژگان کلیدی بر سئو تأثیر منفی دارد. استفاده از کلمات کلیدی اصلی در عنوان و متن، باید به شیوه مناسب و معقول صورت پذیرد.

محتوای باکیفیت

 

تاثیر محتوای با کیفیت در موفقیت سایت

سئو و تولید محتوای سایت نیاز به پیگیری دارند. محتوای تازه، خاص و منحصربه‌فرد و خلاقانه به‌سرعت فهرست شده و به نمایش درمی‌آید. این محتوا نسبت به مطالب کم‌ارزش و تکراری در رتبه بالاتری قرار خواهد گرفت. محتوای شما باید درعین‌حال که یک مسئله خاص را حل می‌کند، مشتری را ترغیب کرده که تا انتهای مقاله همراهتان باشد و به‌گونه‌ای مطلب نوشته‌شده برای کاربر جذاب باشد.

با استفاده از کلمات کلیدی مهم و هدف قرار دادن بازدیدکننده، می‌توان مطالب تأثیرگذاری نوشت. این مهم‌ترین عاملی است که گوگل از طریق آن، ارتباط یک پیج را مشخص و بخشی از محتوای آن را رتبه‌بندی می‌کند. کلید تائید محتوا، استفاده از ایده‌های خلاقانه و تعیین مهم‌ترین واژگان کلیدی است.

تجربه کاربر

 

تاثیر تجربه کاربر در موفقیت سایت

سئو تنها به بلاگ‌ها، مقالات، کلمات کلیدی و بک لینک‌ها محدود نمی‌شود، بلکه بهینه‌سازی ربات تکست (robots.txt)، افزودن متا‌دیتا و استفاده مناسب از برچسب‌ها یا تگ‌ها را هم در‌بر می‌گیرد.

بهینه‌سازی فنی، یک صفحه وب را برای موتور جستجو جذاب می‌کند و این اطمینان را می‌دهد که سایت هیچ لینک شکسته‌ای (Broken Link) با هیچ کد خطایی (مثل s404) ندارد. در غیر این صورت مأخذ توسط موتور جستجو در رتبه‌بندی ضعیفی قرار می‌گیرد. بهینه‌سازی URLها و ساخت slug (هر چه بعد از .com می‌آید) موتور را به یافتن صفحات زیرمجموعه تشویق کرده و بخش‌های مختلف سایت شمارا طبقه‌بندی می‌کند. این مسئله برای موفقیت هر کمپین سئو حیاتی است. عناصر فنی سئو از UX بهره می‌برند و آماده‌اند تا محتوا را تبلیغ کنند.

یک نقشه سایت خوب، دسترسی آسان کاربر به محتوا را تضمین کرده و robots.txt بهینه‌سازی شده، امکان پیمایش سایت را فراهم می‌آورد تا بازدیدکنندگان بتوانند به محتوا دسترسی پیدا کنند. برچسب یا تگ مناسب هم فهرست بندی بالاتر وبرتری را ایجاد کرده و نتایج جستجوی معتبری را ارائه می‌دهد. برچسب‌هایی مثل تگ سربرگ یا هدر (Header) تگ و تگ عنوان، مطالب را به‌نحوی‌که هم برای خواننده مفید باشد و هم درک آن برای موتور جستجو ساده باشد، تنظیم می‌کند.

یک برچسب عنوان خوب تجربه فوق‌العاده‌ای را برای کاربر رقم خواهد زد؛ چراکه بازدیدکننده قادر خواهد بود اطلاعات صفحه را پیش از کلیک بر روی آن، تشخیص دهد. برچسب‌های هدر(H1-H6) اهمیت فراوانی در تمایز عناوین اصلی و زیر عنوان‌های متن دارند و آن را به‌خوبی سامان‌دهی می‌کنند.

ترافیک سایت

 

تاثیر ترافیک سایت در موفقیت سایت

بک لینک، لینک سازی و لینک ورودی، یکی دیگر از فاکتورهای مهم سئو به‌حساب می‌آید. ارتباط لینک‌های شما با سایت‌های با دامنه اعتبار بالا نظیر .edu و .org ترافیک را به‌شدت افزایش می‌دهد. گرچه توسعه لینک‌ها از طریق ارتباط با آژانس‌های لینک سازی امکان‌پذیر است، تولید محتوای ویژه و تخصصی بهترین روش برای این کار است. محتوای ارزشمند به فراهم کردن بک لینک و تقویت ترافیک کمک می‌کند.

 نتیجه‌گیری

سئو و تولید محتوای سایت بخش‌های جدا از هم نیستند. در حقیقت هر یک از آن‌ها به دیگری نیاز دارد. تولید محتوا تنها زمانی موفق خواهد بود که سئوی مناسبی داشته باشد. سئو و تولید محتوا در کنار یکدیگر قدرت فوق‌العاده‌ای پیدا می‌کنند.

 

  • 2
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر