چگونه استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی را در 8 مرحله آسان ایجاد کنیم؟

چگونه استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی را در 8 مرحله آسان ایجاد کنیم؟

تاریخ انتشار خبر : 1398 بهمن 30

چگونه استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی را در 8 مرحله آسان ایجاد کنیم؟

استراتژی بازاریابی شبکههای اجتماعی خلاصه‌ای از کارهایی است که شما می‌خواهید انجام دهید و امیدوار هستید در شبکههای اجتماعی به آن دست پیدا کنید. این اقدامات شما را راهنمایی می‌کنند و به شما این امکان را می‌دهد که بفهمید موفق می‌شوید یا شکست می‌خورید. در شبکه‌های اجتماعی هر پست، پاسخ، لایک و کامنت می‌تواند به عنوان یک هدف تلقی شود. هرچه استراتژی شما خاص‌تر باشد، اجرای آن مؤثرتر خواهد بود. برنامه خود را مختصر نگه دارید؛ به عبارت دیگر، برنامه خود را آنقدر بلند و گسترده نکنید که اندازه‌گیری آن غیرقابل دستیابی یا غیرممکن باشد. در این پست، ما شما را با استفاده از یک برنامه هشت مرحله‌ای برای ایجاد برنامه بازاریابی رسانه‌های اجتماعی موفق خودتان همراهی خواهیم کرد.

مقالات مرتبط:

15 قدم استراتژیک برای بازاریابی شبکه های اجتماعی کسب و کار ها در 2020

دیجیتال مارکتینگ

 

نحوه ایجاد استراتژی شبکه های اجتماعی

گام 1: اهداف بازاریابی شبکه های اجتماعی را به گونه‌ای تنظیم کنید که مطابق با اهداف تجاری باشد.

 

اهداف بازاریابی شبکه های اجتماعی

اهداف  S.M.A.R.T. برای شبکه اجتماعی را تنظیم کنید.

اولین قدم برای ایجاد یک استراتژی موفق، تعیین اهداف و راهبردها است. بدون اهداف، شما هیچ راهی برای اندازه‌گیری موفقیت یا بازده سرمایه گذاری (ROI) خود ندارید.

هر یک از اهداف شما باید شامل ویژگی‌های زیر باشند:

  • خاص
  • قابل اندازه گیری
  • قابل دستیابی
  • مرتبط با حرفه
  • دارای محدوده زمانی

این چارچوب هدف S.M.A.R.T. است. این اقدامات شما را راهنمایی می‌کند و اطمینان حاصل می‌کند که هدف‌گذاری شما منجر به نتایج تجاری موفقی می‌شوند.

 

معیارهای معنی‌دار را در شبکه های اجتماعی ردیابی کنید

معیارهای Vanity مانند retweets و لایک‌ها قابل ردیابی هستند اما اثبات ارزش واقعی آن‌ها دشوار است. در عوض، می‌توانید بر اهدافی مانند ایجاد رهبری، مراجعه به وب و نرخ تبدیل تمرکز کنید. برای الهام گرفتن بهتر در این زمینه، به 19 معیار اساسی در رسانه‌های اجتماعی نگاهی بیندازید. شما ممکن است بخواهید اهداف مختلفی را برای کانال‌های مختلف یا طرق مختلف استفاده از هر کانال را دنبال کنید. اطمینان حاصل کنید که اهداف رسانه‌های اجتماعی خود را با استراتژی کلی بازاریابی خود هماهنگ کرده‌اید. این کار باعث می شود ارزش کار خود را نشان داده و خرید و سرمایه‌گذاری اجرایی را انجام دهید. با نوشتن حداقل سه هدف برای رسانه‌های اجتماعی خود، تدوین برنامه بازاریابی رسانه‌های اجتماعی خود را آغاز کنید.

معیارها

اهداف شبکه‌های اجتماعی

اهداف تجاری

فالوورها، اشتراک‌گذاری‌ها و غیره

این معیارها مخاطب فعلی و بالقوه شما را مشخص می‌کنند

رشد برند

کامنت‌ها، لایک‌ها، منشن‌ها و غیره

این معیارها نشان می‌دهند که مخاطبان چگونه با محتوای شما در تعامل هستند

مشتریان را به مشاوره دعوت کنید

کلیک وب سایت، ورود به ایمیل

این معیارها اثربخشی تعامل اجتماعی شما را نشان می‌دهد

به جلو راندن هدایت و فروش

رضایت‌نامه، تمایلات شبکه‌های اجتماعی و غیره

این معیارها نشان‌دهنده این است که مشتریان فعال درباره برند شما چه فکر و احساسی دارند

کمک به ارتقای مشتری

 

گام 2: هر آنچه در توان دارید درباره مخاطبان خود در شبکه های اجتماعی بدانید (مخاطبان را شخصیت‌پردازی کنید)

 

شناخت مخاطبان در شبکه های اجتماعی

دانستن اینکه مخاطبان و مشتریان شما چه کسانی هستند و اینکه چه چیزی را می‌خواهند در شبکه‌های اجتماعی ببینند، یک عامل کلیدی برای خلق یک محتوا است تا مخاطبان آن را لایک کنند، کامنت کنند و یا حتی به اشتراک بگذارند. این امر زمانی که شما بخواهید فالوورهای شبکه اجتماعیتان را به مشتریانی برای بیزنس خود تبدیل کنید، اهمیت بیشتری می‌یابد. شخصیت‌سازی مخاطبان و یا شنوندگان را ایجاد کنید. این امر به شما کمک می‌کند تا از مخاطبان و فالوورهایتان، انسان‌هایی با نیازها و درخواست‌های واقعی بسازید. و این به شما امکان می‌دهد تا با وضوح بیشتری در مورد آنچه که به آن‌ها پیشنهاد می‌دهید، فکر کنید.

اطلاعات دنیای واقعی را جمع کنید

فرضیه‌سازی نکنید. آیا فکر می‌کنید فیسبوک شبکه بهتری برای دستیابی به Baby Boomers است تا Millennials ؟ باید بگوییم که اشتباه فکر می‌کنید، زیرا اعداد نشان می‌دهند که Millennials هنوز از Boomers در این سیستم پیشی می‌گیرند. تجزیه و تحلیل رسانه‌های اجتماعی همچنین می‌تواند اطلاعات ارزشمندی را در مورد اینکه طرفداران شما چه کسانی هستند، در کجا زندگی می‌کنند، با چه زبانی صحبت می‌کنند و چگونگی با برند شما در زمینه‌های اجتماعی تعاملدارند را فراهم کنند. این بینش‌ها به شما امکان می‌دهد استراتژی خود را اصلاح کرده و تبلیغات اجتماعی خود را بهتر هدف‌گذاری کنید. کمپانی Jugnoo، یک سرویس Uber مانند رکود اتومبیل در هند، از فیس بوک آنالیتیکس استفاده کرد تا بفهمد که 90 درصد از کاربران آن‌ها که به سایر مشتریان مراجعه می‌کردند بین 18 تا 34 سال سن داشتند و 65 درصد از افراد این گروه از اندروید استفاده می‌کردند. آن‌ها از این اطلاعات برای هدف‌گذاری تبلیغات خود استفاده می‌کردند و در نتیجه هزینه مورد نیاز برای هر بار مراجعه به این کمپانی 40 درصد کاهش یافت.

گام 3: تحقیق در مورد رقابت در شبکه های اجتماعی

 

رقابت در شبکه های اجتماعی

این امر بستگی به شانس شما دارد، رقبای شما در حال حاضر از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند و این بدان معنی است که شما می‌توانید از کارهایی که قبلاً انجام داده‌اند، به عنوان ایده استفاده کنید.

انجام یک تحلیل رقابتی

تجزیه و تحلیل رقابتی به شما این امکان را می‌دهد تا بفهمید که چه کسی رقابت را انجام می‌دهد و آن را خوب انجام می‌دهد یا خیر. انتظارات موجود در ابتکار و پیشه شما که به شما در تعیین اهداف رسانه‌های اجتماعی کمک می‌کند، به شما حس خوبی را منتقل می‌کند. این تجزیه و تحلیل همچنین به شما در یافتن فرصت‌ها کمک می‌کند. به عنوان مثال، شاید یکی از رقبای شما در فیس‌بوک تسلط کافی داشته باشد، در حالیکه، تلاش کمی در توییتر یا اینستاگرام کرده است. در این حالت شاید شما به جای متمرکز کردن مخاطبانتان روی شبکه‌های اجتماعی که در آن‌ها مهارت دارند، بخواهید آن‌ها را روی زمینه‌هایی که مهارت کمتری دارند متمرکز کنید.

 

درگیر گوش دادن به اجتماع شوید

گوش دادن به جامعه روش دیگری برای توجه بیشتر به رقابت است. در اینجا نحوه استفاده از جریان‌های Hootsuite برای گوش دادن به جامعه و مدیریت رقابت آورده شده است:

با پیگیری حساب‌های رقبا و کلمات کلیدی مربوط به صنعت، ممکن است متوجه نحوه استفاده از این کانال‌ها شوید. مراقب این اطلاعات باشید و از آنها برای ارزیابی اهداف و برنامه های خود استفاده کنید.

گام 4: در شبکه های اجتماعی، رسیدگی انجام دهید.

 

بررسی فعالیت ها در شبکه اجتماعی

تلاش‌های فعلی خود در شبکه های اجتماعی را بررسی کنید

اگر قبلاً از ابزارهای مربوط به رسانه‌های اجتماعی استفاده کرده‌اید، باید قدمی به عقب بردارید و به آنچه قبلاً انجام داده‌اید و به اتمام رسانده‌اید، نگاه کنید.

سؤالات زیر را از خود بپرسید:

  • چه کاری انجام شده؟ و چه کاری انجام نشده؟
  • چه کسی در جامعه با شما در ارتباط است؟
  • مخاطب مورد نظر شما از کدام شبکه استفاده می‌کند؟
  • رسانه‌های اجتماعی شما چگونه با رقبای شما مقایسه می‌شود؟

پس از جمع‌آوری تمام این اطلاعات در یک مکان، یک نقطه شروع خوب برای برنامه‌ریزی در جهت بهبود نتایج خود خواهید داشت. رسیدگی شما باید تصویری روشنی از اهداف هر یک از حساب‌های شبکه اجتماعی شما ارائه دهد. اگر هدف از ایجاد یک حساب مشخص نیست، در مورد اینکه آیا ارزش نگهداری دارد فکر کنید.

برای کمک به تصمیم گیری بهتر، سؤالات زیر را از خود بپرسید:

  • آیا مخاطب من اینجا است؟
  • اگر چنین است، آن‌ها چگونه از این سیستم عامل استفاده می‌کنند؟
  • آیا می‌توانم برای دستیابی به اهداف تجاری معنی‌دار از این حساب استفاده کنم؟

پرسیدن این سؤالات سخت به شما کمک می‌کند تا استراتژی خود را در مسیر رسیدن به هدفتان متمرکز نگه دارید.

به دنبال حساب های فریبنده در شبکه های اجتماعی باشید.

در حین رسیدگی به شبکه‌های اجتماعی ممکن است با استفاده از نام تجاری یا نام محصولات خود، حساب‌های تقلبی کشف کنید. این حساب‌های جعلی می‌توانند برای مارک شما مضر باشند، به دنبال فالوورهایی باشید که واقعا به برند شما تعلق دارند. بنابراین، فالوورهای جعلی و تقلبی را گزارش کنید. ممکن است بخواهید حساب‌های فیس‌بوک و توییتر خود را تأیید کنید تا اطمینان حاصل شود که طرفداران و مخاطبان شما می‌دانند که با برند واقعی شما برخورد می‌کنند.

گام 5: حساب‌کاربری ایجاد کرده و برای بهبود پروفایل‌های موجود تلاش کنید.

 

حساب کاربری حرفه ای در شبکه های اجتماعی

مشخص کنید که از کدام شبکه‌ها استفاده می‌کنید. همچنین نحوه استفاده از آن‌ها را نیز تعیین کنید.

وقتی تصمیم گرفتید که از کدام کانال‌های اجتماعی استفاده کنید، باید استراتژی خود را برای هر شبکه تعریف کنید. به عنوان مثال، آنگلا پورکارو، مدیر رسانه‌های اجتماعی Benefit Cosmetics، در طی مصاحبه‌ای به eMarketer گفت: "برای آموزش آرایش، ما اکانت اسنپ چت، اینستاگرام، استوری و غیره را داریم. از طرف دیگر اکانت توییتر برند ما برای خدمات به مشتریان تعیین شده است." به عنوان یک مرجع، در اینجا نحوه استفاده سایر مشاغل کوچک و متوسط از ابزارهای اجتماعی برای برقراری ارتباط با مشتریان آورده شده است. توجه کنید که فیس بوک و اینستاگرام برای این منظور حتی از ارسال ایمیل استفاده کرده‌اند.

بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی

این یک تمرین خوب برای ایجاد بیانیه‌های هر شبکه است. این اعلامیه‌ها به شما کمک می‌کنند تا روی یک هدف بسیار خاص برای هر حساب در هر شبکه اجتماعی متمرکز شوید. به عنوان مثال: "ما از تبلیغات فیس‌بوک برای هدف قرار دادن مخاطبان خاص به منظور افزایش فروش استفاده خواهیم کرد. یک مورد دیگر:" ما برای تبلیغ و به اشتراک گذاشتن فرهنگ شرکت خود در جهت کمک به استخدام و حمایت از کارمندان، از اینستاگرام استفاده می‌کنیم. " اگر نمی‌توانید بیانیه محکمی را برای یک شبکه اجتماعی خاص ایجاد کنید، ممکن است بخواهید دوباره ارزیابی کنید که آیا این شبکه ارزش ادامه کار را دارد یا خیر.

 

حساب‌های خود را در شبکه های اجتماعی تنظیم و بهینه‌سازی کنید

هنگامی که تصمیم گرفتید روی کدام شبکه‌ها تمرکز کنید، وقت آن است که پروفایل‌های خود را ایجاد کنید یا پروفایل‌های موجود را بهبود بخشید تا آن‌ها با برنامه استراتژیک شما هماهنگ شوند.

  • حتماً تمام قسمت‌های مربوط به پروفایلتان را پر کنید.
  • از تصاویری استفاده کنید که برای هر شبکه مناسب باشد
  • از کلمات کلیدی کابران برای برای جستجوی شغل خود استفاده کنید.

ما در این قسمت یک راهنمای گام به گام برای هر شبکه داریم که بتواند در طی کردن این مسیر به شما کمک کند:

  • یک صفحه کسب و کار در Facebook ایجاد کنید
  • یک حساب کاربری Instagram ایجاد کنید
  • یک حساب کاربری توییتر ایجاد کنید
  • یک حساب Snapchat ایجاد کنید
  • صفحه شرکت LinkedIn ایجاد کنید
  • یک حساب کاربری Pinterest ایجاد کنید
  • یک کانال YouTube ایجاد کنید
  • یک حساب تجاری WeChat ایجاد کنید

اجازه ندهید این لیست شما را تحت الشعاع قرار دهند. به یاد داشته باشید، بهتر است از کانال‌های کمتری استفاده کنید تا اینکه سعی کنید در هر شبکه حضور خود را حفظ کنید.

گام 6: الهام بگیرید.

 

الهام گرفتن در شبکه های اجتماعی

اگرچه مهم است که نام تجاری شما منحصر به فرد باشد، شما هنوز هم می‌توانید از مشاغل دیگر که از نظر اجتماعی عالی هستند، الهام بگیرید و گرایش نهایی خود را پیدا کنید.

داستان‌های موفق شبکه‌های اجتماعی

معمولاً می‌توانید این موارد را در بخش تجاری وب سایت یک شبکه اجتماعی پیدا کنید. (به عنوان مثال در اینجا Facebook است.) این مطالعات موردی می‌توانند بینش ارزشمندی را ارائه دهد تا شما بتوانید برای اهداف خود در هر شبکه اجتماعی اعمال کنید.

حساب‌ها و کمپین‌های برنده جوایز

در حین فرایند رسیدگی، شما می‌توانید برندگان جوایز فیس بوک یا The Shorty Awards را به عنوان نمونه‌ای از برندهایی که در صدر بازی رسانه‌های اجتماعی خود قرار دارند، بررسی کنید.

برندهای مورد علاقه شما در شبکههای اجتماعی

از دنبال کردن در رسانه‌های اجتماعی چه کسی لذت می‌برید؟ آن‌ها چه کاری انجام می‌دهند که افراد را مجبور به مشارکت و به اشتراک‌گذاری مطالب خود می‌کنند؟

به عنوان مثال National Geographic یکی از بهترین‌ها در اینستاگرام است و تصاویری خیره‌کننده را با زیرنویس‌های قانع‌کننده ترکیب می‌کند. در نهایت Shopify وجود دارد. مارک تجارت الکترونیک با نمایش داستان‌های مشتری و مطالعات موردی، از فیس‌بوک برای فروش خود استفاده می‌کند. همچنین IKEA نمونه‌ای عالی از ارائه خدمات برتر به مشتری در توییتر است.

آنها از 280 شخصیت خود غالباً با کمی شوخ طبعی، برای حل مشکلات و پاسخ به سؤالات استفاده می‌کنند. توجه کنید که هرکدام از این حساب‌ها دارای صدا، لحن و سبک مربوط به خود هستند. استحکام و پیگیری، عامل اصلی برای کمک به مخاطبان شما است تا درک کنند که از برند شما چه انتظاری دارند. آن‌ها می‌دانند که چرا باید همچنان از شما پیروی کنند و با این کار به چه ارزشی دست می‌یابند. این امر همچنین به حفظ مارک تجاری شما کمک می‌کند حتی زمانیکه چندین نفر در تیم اجتماعی شما در حال فعالیت هستند.

از مخاطبان خود بپرسید.

مصرف‌کنندگان همچنین می‌توانند از رسانه‌های اجتماعی الهام بگیرند. مشتری‌های مورد نظر شما درباره چه موضوعاتی به صورت آنلاین صحبت می‌کنند؟ در مورد خواسته‌ها و نیازهای آن‌ها چه می‌توانید، بیاموزید؟ اگر کانال‌های اجتماعی موجود دارید، می‌توانید از پیروان موجود خود نیز بپرسید که از شما چه انتظاراتی دارند. فقط اطمینان حاصل کنید که آنچه را که از شما درخواست می‌کنند، دنبال کرده و تحویل می‌دهید.

گام 7: یک تقویم محتوایی برای شبکه های اجتماعی ایجاد کنید.

 

تقویم محتوایی در شبکه های اجتماعی

البته به اشتراک گذاشتن محتوای عالی بسیار مهم است، اما داشتن یک برنامه مناسب برای زمانیکه محتوا را به اشتراک می‌گذارید برای ایجاد حداکثر تأثیر، نیز حائض اهمیت است. محتوای رسانه‌های اجتماعی خود را باید در زمان تعامل با مخاطبان را نیز حساب کنید.

 

یک برنامه پست‌گذاری خلق کنید.

تقویم محتوای رسانه‌های اجتماعی شما تاریخ‌ها و زمان‌هایی را نشان می‌دهد که در آن شما انواع محتوا را در هر کانال منتشر می‌کنید. این مکان، یک مکان  مناسب برای برنامه‌ریزی همه فعالیت‌های مربوط به رسانه‌های اجتماعی شماست، از تصاویر و اشتراک‌گذاری پیوندها گرفته تا پست‌ها و فیلم‌های وبلاگ. این مورد شامل پست روزانه شما و محتوای مربوط به فعالیت‌های رسانه‌های اجتماعی است. تقویم شما اطمینان حاصل می‌کند که پست‌های شما به درستی و در یک فاصله زمانی بهینه منتشر می‌شوند یا خیر.

ترکیب محتوای خود را ترسیم کنید.

اطمینان حاصل کنید که تقویم شما بیانیه خود را برای هر پروفایل شبکه اجتماعی به شما اختصاص داده است، به گونه‌ای که هر آنچه که ارسال می‌کنید در جهت پشتیبانی از اهداف تجاری شما عمل کند. به عنوان مثال، ممکن است تصمیم بگیرید که:

  • 20 درصد از محتوا اهداف شرکت را پشتیبانی می‌کند (فروش، تولید و غیره).
  • 5 درصد از مطالب مربوط به منابع انسانی و فرهنگ شرکت خواهد بود.
  • 50 درصد از محتوا باعث بازگشت ترافیک به وبلاگ شما می‌شود.
  • 25٪ از مطالب از منابع دیگر تهیه می‌شوند.

قرار دادن این نوع پست‌های مختلف در تقویم محتوا به شما کمک می‌کند تا برنامه ریزی مورد نظرتان را حفظ کنید.

اگر از ابتدا شروع می‌کنید و به راحتی نمی‌دانید چه نوع محتوایی برای ارسال مناسب است، قانون 80-20 را امتحان کنید:

  • 80 درصد از پست‌های شما باید مخاطبان خود را آگاه، آموزش و یا سرگرم کنند.
  • 20 درصد از پست‌ها می‌توانند برند شما را مستقیماً تبلیغ کنند.

همچنین می‌توانید قانون رسانه‌های اجتماعی سوم را امتحان کنید:

یک سوم محتوای اجتماعی شما شغل شما را ارتقا می‌بخشد، خوانندگان را برگردانده و سود ایجاد می‌کند.

یک سوم محتوای اجتماعی شما ایده‌ها و داستان‌هایی را از رهبران در صنعت یا مشاغل هم فکر شما به اشتراک می‌گذارد.

یک سوم محتوای اجتماعی شما شامل تعامل شخصی با مخاطبان است.

پس از تنظیم تقویم خود، از ابزارهای برنامه‌ریزی یا برنامه‌ریزی انبوه استفاده کنید تا پیام خود را از قبل تهیه کنید؛ نه اینکه به طور مداوم در طول روز مطالب را فالبداهه به روز کنید.

گام 8: استراتژی خود را آزمایش، ارزیابی و تنظیم کنید.

 

ارزیابی فعالیت ها در شبکه های اجتماعی

استراتژی رسانه‌های اجتماعی شما یک سند بسیار مهم برای تجارت شما است و نمی‌توانید تضمین کنید که در اولین گام قادر خواهید بود تا آن را به نحو احسنت انجام دهید. از زمانیکه شروع به اجرای برنامه خود می‌کنید و نتایج خود را پیگیری می‌کنید، ممکن است متوجه شوید که برخی از استراتژی‌ها همانطور که پیش‌بینی کرده‌اید، کار نمی‌کنند، در حالی که سایرین حتی بهتر از آنچه پیش‌بینی شده بود، کار می‌کنند.

داده‌های خود را ردیابی کنید.

علاوه بر آنالیزهای موجود در هر شبکه اجتماعی (به مرحله 2 مراجعه کنید)، می‌توانید از پارامترهای UTM برای ردیابی بازدیدکنندگان اجتماعی در هنگام جابجایی از طریق وب سایت خود استفاده کنید، بنابراین می‌توانید دقیقاً مشاهده کنید که پست‌های اجتماعی بیشترین ترافیک را به وب‌سایت شما هدایت می‌کنند.

دوباره ارزیابی کنید، آزمایش کنید و مداوم این کار را تکرار کنید.

پس از کسب داده‌ها، از آن‌ها برای ارزیابی مجدد استراتژی خود به طور مرتب استفاده کنید. همچنین می‌توانید از این اطلاعات برای آزمایش پست‌ها ، کمپین ها و استراتژی‌های مختلف در برابر یکدیگر استفاده کنید. آزمایش مداوم به شما امکان می‌دهد، درک کنید چه چیزی مؤثر است و چه چیزی انجام نمی‌شود، بنابراین می‌توانید استراتژی خود را در زمان درست اصلاح کنید. نظرسنجیها نیز می‌توانند راهی عالی برای فهمیدن چگونگی عملکرد استراتژی شما باشند. از مخاطبان، لیست ایمیل و بازدیدکنندگان وب‌سایت خود بپرسید که آیا شما نیازها و انتظارات آن‌ها را برآورده می‌کنید، و اینکه دوست دارید اطلاعات بیشتری از آن‌ها به دست آورید. سپس مطمئن شوید آنچه را که از شما می‌خواهند، برآورده کرده‌اید.

در حوزه اجتماعی همه چیز به سرعت تغییر می‌کند. شبکه‌های جدید پدیدار می‌شوند، در حالیکه برخی دیگر تغییرات جغرافیایی قابل توجهی در جمعیت دارند. تجارت شما نیز دوره‌های تغییر را طی خواهد کرد. همه این‌ها بدان معنی است که استراتژی رسانه‌های اجتماعی شما باید یک سند زنده باشد که مرتباً به آن نگاه کنید و در صورت نیاز تنظیم مجدد انجام دهید. به منظور پیگیری شما اغلب به شبکه اجتماعی خود مراجعه کنید، اما از ایجاد تغییر نترسید تا منعکس کننده بهتر اهداف، ابزارها یا برنامه‌های جدید باشید. وقتی استراتژی اجتماعی خود را به روز می‌کنید، مطمئن شوید که همه افراد تیم آن را می‌شناسند. به این ترتیب همه آن‌ها می‌توانند با هم همکاری کنند تا به شغل شما کمک کرده تا در نهایت از حساب‌های رسانه‌های اجتماعی خود نهایت استفاده را ببرید.

 

بهینه سازی سایت

 

 

  • 7
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر