معرفی انواع مختلف شبکه های اجتماعی

تاریخ انتشار خبر : 1398 بهمن 14

معرفی انواع مختلف شبکه های اجتماعی

انسانها به صورت ذاتی، اجتماعی هستند؛ برخی بیشتر و برخی کمتر؛ به همین دلیل بسیاری از آنها برای ایجاد ارتباط با یکدیگر به دنبال راه های ارتباطی می‌گردند. شبکه های اجتماعی یکی از روش هایی است که به شما امکان می دهد تا ارتباطات خود را گسترش دهید و با افراد بیشتری در ارتباط باشید و با رشد تکنولوژی دیگر برای ایجاد ارتباط نیازی به ایجاد ارتباط چشمی (رو در رو) نیز نمی باشد.

طبق آماری که وب سایت Satistia ارائه کرده است، در سال 2015 حدود 2 میلیارد نفر با از شبکه های اجتماعی در سراسر جهان برای ایجاد ارتباط با یکدیگر استفاده می کردند که با ورود بیشتر گوشی های هوشمند به بازار، این میزان از مرز 2.6 میلیارد نفر نیز عبور کرد. در این مقاله قصد داریم برخی از محبوب ترین این شبکه های اجتماعی را باهم مرور کنیم.

بیشتر درباره دیجیتال مارکتینگ بخوانید!

 

خدمات دیجیتال مارکتینگ

 

 معرفی انواع شبکه های اجتماعی

1- شبکه اجتماعی FaceBook

facebook social media

فیس بوک یکی از محبوب ترین و برترین شبکه های اجتماعی در جهان می باشد که توانسته است با جذب تقریبا 1.6 میلیون کاربر به صورت ماهانه؛ در حال حاضر بیش از یک میلیارد کاربر باشد که این، فیس بوک را به برترین شبکه اجتماعی جهان تبدیل کرده است.

شما می توانید با حضور فعال در این شبکه اجتماعی به کسب و کار خود کمک کنید و همچنین به دلیل استفاده زیاد از این شبکه اجتماعی در سراسر جهان، دوستان قدیمی خود را نیز پیدا کنید و محدوده فعالیت خود را گسترده کنید.

 

2- شبکه اجتماعی WahtsApp

 

whatsapp social media

واتس اپ در حقیقت یک پیام رسان است نه شبکه اجتماعی و کار ایجاد ارتباط صوتی، تصویری و متنی می باشد.این شرکت علی‌رقم اینکه در سال 2014 به فیس بوک پیوست ولی در کماکان به صورت مستقل فعالیت های خود را ادامه می دهد.

این نرم افزار در حال حاضر دارای بیش از یک میلیارد نصب فعال دارد. این نرم افزار بعد از فیلترینگ تلگرام با اسقبال کاربران ایرانی روبرو شد و توانست جمعیت زیادی در گروه‌های سنی مختلف را به خود جذب کرد.

 

3-شبکه اجتماعی QQ

Tencent QQ که بیشتر مردم آنرا با نام QQ می شناسند یک شبکه پیام رسان است که بر پایه انقال اطلاعات به صورت متنی و چت می باشد. QQ در حال حاضر در بیش از 80 کشور جهان مورد استفاده قرار میگیرد و این اتفاق بعد از راه اندازی آن در چین رخ داد.

این نرم افزار در حال حاضر دارای 853 میلیون نصب فعال دارد.

 

4- شبکه اجتماعی WeChat

نرم افزار وی چت مانند واتس اپ بوده و تمامی مواردی که در آن وجود دارد را پوشش می دهد. این نرم افزار در چین طراحی و راه اندازی شده است و با QQ سازگاری بالایی دارد. بر اساس گزارشات هوش تجاری، این نرم افزار توانسته است با سرعت خود را به واتس اپ برساند.

تعداد نصب های فعال این اپلیکیشن در حال حاضر 697 میلیون می باشد.

 

5-شبکه اجتماعی QZone

Qzone نیز مانند نرم افزار های qq و وی چت، از نرم افزار های تولیدی شرکت Tencent می باشد. این نرم افزار قابلیت هایی نظیر انتشار تصویر، تماشای ویدئو، گوش دادن به موسیقی، نوشتن بلاگ و خاطرات را در اختیار شما قرار می دهد. شما در این نرم افزار می توانید با استفاده از ابزار های آن؛ صفحه خودتان را نیز شخصی سازی کنید!

در حال حاضر بیش از 640 میلیون نفر در سراسر جهان از این نرم افزار استفاده می کنند.

 

6-شبکه اجتماعی Tumbler

تامبلر یک میکروپلتفرم وبلاگ نویسی است که شما می توانید مطالب مورد نظرتان را در آنجا منتشر کنید و یا هرچیزی که دوست دارید را دنبال کنید. این پلتفرم متعلق به یاهو می باشد و در سال 2013 راه اندازی شده است؛ و این امکان را به شما میدهد تا تقریبا هرچیزی را در آن منتشر کنید.

جالب است بدانید که پلتفرم تامبلر، ماهانه 555 میلیون بازدید کننده فعال دارد!

 

7- شبکه اجتماعی Instagram

instagram social media

هر شخصی دوست دارد تا آلبومی از خاطرات خود داشته باشد تا بتواند بهترین لحظات خود را در آن به ثبت برساند و برای همیشه آنها را نگه دارد. اینستاگرام پلتفرمی برای انتشار تصویر و ویدئو می باشد و به شما اجازه می دهد تا با دوربین گوشی خود و یا هر دوربین دیگه ای، بهترین لحظات خود را ثبت کنید و آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

اگر احساس می کنید که عکس های شما خوب نشده اند می‌توانید از فیلتر هایی که اینستاگرام در اختیار شما قرار می دهد استفاده کنید تا به چیزی که علاقه دارید نزدیک تر شوید. اینستاگرام در حال حاضر برای شرکت فیس بوک می باشد و دارای بازدید روزانه ای در حدود 400 میلیون نفر در ماه است. امروزه بسیار از افراد مشهور و معروف جهان در این شبکه حضور فعال دارند.

 

8-شبکه اجتماعی Twitter

 

twitter social media

احتمالا شما هم دوست دارید دل نوشته های خود را در جایی به اشتراک بگذارید. حرف های روزانه، تخصصی و ... . توئیتر یک پلتفرمی می باشد که به شما این امکان را می دهد تا توئیت های خود را در قالب 280 کلمه منتشر کنید

این شبکه اجتماعی در حال حاضر دارای 320 میلیون کاربر فعال در ماه را دارد. متاسفانه این شبکه در کشور ما ایران فیلتر است و امکان استفاده از آن در حالت عادی وجود ندارد.

 

9-شبکه اجتماعی Google pluse (دیگر از دسترس خارج شده است)

گوگل پلاس یک شبکه اجتماعی بر پایه علاقه  می باشد و برای غول دنیای دیجیتال یعنی گروه Alphabet شرکت گوگل می باشد و به شما این امکان را می دهد تا پیام، عکس، فیلم، لینک های مفید و ... را با دیگران به اشتراک بگذارید. این گروه با پشتیبانی از ویدئو کنفرانس های Hangouts و اتصال آن به گوگل پلاس بتوانید محصولات و برند خود را به بهترین شکل ممکن تبلیغ کنید.

این نرم افزار دارای 300 میلیون کاربر فعال در ماه بود که در سال 2019 تعطیل شد!

 

10-شبکه اجتماعی Baidu Tieba

این در حقیقت یک انجمن می باشد که با نام Postbar شناخته شده است و به شما این امکان را می دهد تا با جستجو در موتور جستجوی بایدو نتایج مورد نظر خود را پیدا کنید و در این قسمت به پرسش و پاسخ بپردازید.

این نرم افزار متعلق به کشور چین می باشد و دارای 300 میلیون کاربر فعال می باشد.

 

11-شبکه اجتماعی Skype

یکی از محبوب ترین پلتفرم های ارتباطی در سطح جهان، اسکایپ می باشد. این پلتفرم متعلق به شرکت مایکروسافت می باشد و به شما این امکان را می دهد تا با هرکسی تماس صوتی و یا تصویری برقرار کنید. اگر شما نیاز داشتید با شماره های ثابت تماس بگیرید و یا قصد ارتباط گروهی به صورت ویدئو کنفرانس را داشته باشید، می توانید با استفاده از این ابزار این کار را انجام دهید.

جالب ترین نکته در اسکایپ این است که اگر شما قصد ایجاد ارتباط ویدئویی به صورت اسکایپ به اسکایپ را داشته باشید برای شما کاملا رایگان است. در حال حاضر بیش از 300 میلیون کاربر در ماه از این پلتفرم در حال استفاده هستند.

 

12- شبکه اجتماعی Viber

این پیام‌رسان قابلیت پشتیبانی 30 زبان را دارد و به شما این امکان را می دهد تا با استفاده از این پیامرسان؛ متن، تصویر، صوت و ویدئو را به اشتراک بگذارید و با یکدیگر به صورت صوتی و تصویری صحبت کنید.

یکی از ویژگی های منحصر به فرود وایبر قابلیتی به نام Viber out است. در این حالت، وایبر به شما این اجازه را می دهد تا با افرادی که وایبر ندارند نیز ارتباط برقرار کنید.

در حال حاضر با 249 میلیون نصب فعال در ماه، وایبر به عنوان یکی از محبوب ترین خبررسان ها در سراسر جهان است.

 

13- شبکه اجتماعی Sina Weibo

این شبکه اجتماعی یک نوع میکروبلاگینگ به شمار می آید و ترکیبی از توئیتر و فیس بوک است. سینا وبیو متعلق به کشور چین می باشد و دارای 222 میلیون کار فعال ماهانه می باشد.

 

14-شبکه اجتماعی Line

 

line social media

 

لاین یک پیام رسان بین المللی می باشد و به شما این امکان را می دهد تا با دوستان خود متن، تصویر، ویدئو، پیام صوتی و حتی پیام تصویری ارسال کنید و با یکدیگر تماس صوتی و تصویری داشته باشید. پیام رسان لاین با 215 میلیون کاربر فعال به صورت ماهانه یکی از پیامرسان های محبوب شناخته می شود.

 

15-شبکه اجتماعی SnapChat

 

snapchat

 

اسنپ چت یک پیامرسان تصویری می باشد و فقط می توانید به صورت تصویری با یکدیگر در ارتباط باشید. این خبر رسان به شما این امکان را می دهد تا از اخبار و وقایع اطراف خود نیز مطلع شوید.

در حال حاضر کاربران زیادی از اسنپ چت استفاده می کنند و کسانی که به صورت مدام از آن استفاده می کنند در ماه به 200 میلیون نفر میرسد.

 

16-شبکه اجتماعی YY

افراد بسیار زیادی وجود دارند که آموزش های آنلاین بر روی سایت های مختلفی می گذارند تا به ازای میزان بازدید آنها پول دریافت کنند. این وب سایت نیز به همین عنوان ایجاد شده و در کشور چین در حال فعالیت است. با استفاده از این سایت می توانید ویدئو های خود را به صورت لایو برای حدود 100 هزار کاربر به صورت همزمان به نمایش بگذارید و اعتبار کسب کنید؛ سپس می توانید این معادل این اعتبار از مدیران این وب سایت پول دریافت کنید.

در حال حاضر در کشور چین بیش از 122 میلیون کاربر به صورت ماهانه در آن فعال هستند.

 

17-شبکه اجتماعی VKontakto

وی کی یکی از بزرگترین شبکه های اجتماعی در روسیه می باشد و شباهت بسیار زیادی به فیس بوک دارد. این شبکه اجتماعی محدود به روسیه نمی باشد و در حال حاضر بیش از 100 میلیون کاربر فعال در ماه را به خود اختصاص داده است.

 

18-شبکه اجتماعی Pinterest

 

شبکه اجتماعی pinterest

پینترست یک شبکه مبتنی بر تصویر است و تمام تلاش خود را دارد تا بتواند برای شما بهترن نتایج را (با استفاده از هوش مصنوعی موجود در آن) بدست بیاورد. شما می توانید با استفاده از این وب سایت تصاویر خود را در ان منتشر کنید و آنها را به وب سایت خود متصل کنید.

میزان نصب فعال اپلیکیشن این وب سایت بیش از 100 میلیون نفر می باشد.

 

19- شبکه اجتماعی  Linkedin

 

شبکه اجتماعی linkedin

لینکدین را میتوان گفت برترین شبکه اجتماعی جهان در زمینه کسب و کار می باشد و افراد متخصص بسیار زیادی در سراسر جهان در این شبکه اجتماعی عضو هستند و از آن برای شبکه سازی و انتخاب کاندیداهای استخدامی خود استفاده می کنند.

لیندکین یک شبکه اجتماعی کسب و کار بین المللی می باشد که بیش از 400 میلیون کاربر فعال دارد و تنها بیش از 100 میلیون آنها از اپلیکیشن آن استفاده می کنند.

 

20-شبکه اجتماعی Telegram

این پیام‌رسان مانند واتس اپ می باشد و تمامی تلاش خود را دارد تا سریع ترین راه را برای انتقال داده های شما ایجاد کند. تلگرام در حال حاض در هشت کشور با زبان های مختلف در دسترس است. یکی از مواردی که این پیامرسان را محبوب کرده، حفظ حریم خصوصی کاربران است و اجازه نمی دهد تا هیچ دولت یا شخصی مکالمات یا مکاتبات شمارا زیر نظر داشته باشد.

شما هم در تلگرام و هم واتس اپ می توانید پیام هار رمز دار ارسال کنید ولی در تلگرام خصوصیتی به نام پیام زماندار وجود دارد که پس از خوانده شدن و اتمام زمان آن حذف خواهد شد.

در حال حاضر تلگرام بیش از 100 میلیون کاربر فعال در ماه دارد.

 

21- شبکه اجتماعی Reddit

شبکه اجتماعی ردیت به شما این امکان را میدهد تا بتوانید محتواهای خود را منتشر کنید و به محتواهای دیگران امتیاز دهید. شما می توانید محتواها و یا گروه های موردنظرتان را در لیست مورد علاقه های خود قرار دهید تا جدید ترین محتواهای منتشر شده در آن زمینه را مطالعه کنید.

 

22-شبکه اجتماعی Taringa

با 75 میلیون نصب فعال در ماه یکی از رسانه های اجتماعی محبوب در آمریکای لاتین به شمار می آید و این امکان را به شما می دهد تا تجربیات، محتوا و موارد دیگر را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

 

23- شبکه اجتماعی Foursquare

شبکه اجتماعی foursquare

این یک بستر بر مبنای جستجو می باشد و به شما این امکان را می دهد تا بتوانید ایده‌آل ترین مکان هارا در نزدیکی خود پیدا کرده و رزرو کنید. شما با استفاده از این ابزار می توانید بهترین فروشگاه های مواد غذایی، مکان های تفریحی و موارد دیگر از این قبیل را پیدا کنید. اپلیکیشن های دیگری در این زمینه وجود دارند که با نام Swarm معروف هستند.

این بستر ارتباطی درحال حاضر دارای 40 میلیون کاربر فعال ماهانه است.

 

24- شبکه اجتماعی  Renren

یکی از بزرگترین شبکه های اجتماعی می باشد و تشابه بسیار زیادی به فیس بوک دارد به همین دلیل کاربران (مخصوصا جوانان) به راحتی با آن ارتباط بر قرار می کنند و می توانند یه سرعت اطلاعات، اخبار و ... را منتشر کنند.در حال حاضر این رسانه اجتماعی دارای 30 میلیون کاربر فعال به صورت ماهیانه است.

 

25- شبکه اجتماعی Tagged

این شبکه اجتماعی یکی از محبوب ترین شبکه های دوست یابی می باشد که در سال 2011 راه اندازی شده است و با نرم افزار دیگری به نام 5hit تلفیق شده است. این شبکه اجتماعی به شما این امکان را می دهد تا از طریق علایق همدیگر، بهترین دوست را برای خود انتخاب کنید. این نرم افزار دارای 25 میلیون نصب فعال به صورت ماهانه است.


26-  شبکه اجتماعی Badoo

این شبکه اجتماعی در 200 کشور جهان دارای فعالیت است و دارای 20 میلیون نصب فعال ماهیانه دارد و اطلاعاتی در باره مکان هایی که می خواهید به آنجا مسافرت کنید و نزدیکی های آن در اختیارتان قرار می دهد.

 

27- شبکه اجتماعی MySpace

این یک شبکه اجتماعی با محوریت موسیقی می باشد که یک فضای تعاملی را برای شما ایجاد می کند. این شبکه اجتماعی دارای 20 میلیون نصب فعال می باشد و شما می توانید در آن پروفایل شخصی خود را داشته باشید و تصاویر، فیلم ها و ... را در آن به اشتراک بگذارید و از بلاگ ها و انجمن های موجود در آن نیز استفاده کنید.

 

28-شبکه اجتماعی  StumbleUpon

استامبل یک بستر هوشمند است که در میان شبکه های اجتماعی جستجو کرده و محتوایی را که شما به آن علاقه دارید را پیدا کرده و به شما نمایش می دهد. در این صورت شما می توانید تصاویر، ویدئوها و صفحات وب مرتبط با آن را به راحتی پیدا کنید.

افراد فعال در حال حاضر 25 میلیون نفر است.

 

29- شبکه اجتماعیThe Dots

the-dots.com در حقیقت یک بستر ارتباطی برای شبکه سازی است که در سال 2014 توسط جیمپسون در کشور انگلستان راه اندازی شد.

 

30- شبکه اجتماعی Kiwibox

این یک شبکه اجتماعی برای ارتباط بین افراد است و اگر شما در شهر نیویورک زندگی می کنید، این شبکه اجتماعی بسیار بکار شما خواهد آمد. در حقیقت این یک مجله آنلاین است که برای هدف قرار دادن جوانان به واسطه انواع مد، مشاوره ها و گفت و گو استفاده می کند. اگر شما یک کسب و کاری داشته باشید که به جوانان خدمات دهی می کنید، این می تواند برای شما بسیار مهم بوده و می توانید محتواهای خود را نیز در آن منتشر کنید.

 

31- شبکه اجتماعی Skyrock

این یک شبکه اجتماعی فرانسوی می باشد و به شما اجازه می دهد تا برای خود پروفایل شخصی داشته باشید و بتوانید داده های متعلق به خود را منتشر کنید. شبکه اجتماعی skyrock علاوه بر زبان های انگلیسی و فرانسوی، 5 زبان دیگر را نیز پشتیبانی می کند.

 

32-شبکه اجتماعی Delicious

یکی از قدیمی ترین رسانه های نشانه گذاری، وب سایت دلیشز می باشد که در سال 2003 راه اندازی شد و با استفاده از آن میتوانید نشانه گذاری های (bookmark) خود را در شبکه های اجتماعی کشف، ذخیره و منتشر کنید. این وب سایت اجازه نشانه گذاری و تگ کردن آنهارا نیز به شما می دهد.

 

33-شبکه اجتماعی Snapfish

این پلتفرم به شما امکان بارگذاری بی نهایت تصاویر را به شما می دهد و دیگر شما دغدغه نگهداری تصاویر خود را به هیچ عنوان نخواهید داشت و می توانید تمامی آنها را در این وب سایت بارگذاری کنید.

 

34- شبکه اجتماعی ReverbNation

این یک شبکه اجتماعی تخصصی برای موسیقی می باشد و بیشتر متخصصان و نوازندگان در آن حضور دارند. این وب سایت بستر بسیار راحتی را برای این دسته از افراد مهیا کرده است تا بتوانند به راحتی با طرفداران و دوستان خود ارتباط برقرار کنند و کارهای خود را نیز مدیریت کنند.

 

35- شبکه اجتماعی Flixster

این یک شبکه اجتماعی تخصصی فیلم است و کاربران در آن درباره فیلم ها با یکدیگر تبادل نظر کرده و به فیلم ها امتیاز می دهند.

 

36- شبکه اجتماعی Care2

افراد حاضر این شبکه اجتماعی معمولا افرادی هستند که مشاغل آنها بر روی دیگران تاثیر می گذارد و رسالت این وب سایت ترقیب شما به سمت زندگی ای سبز تر است.

 

37- شبکه اجتماعی CafeMom

این یک شبکه اجتماعی برای مادران است و به آنها این امکان را میدهد تا درباره مسائلی مانند بارداری، مد، سلامتی و ... از یکدیگر مشاوره بگیرند. پشتوانه مالی این شبکه اجتماعی، تبلیغات می باشد.

 

38- شبکه اجتماعی  Ravelry

این یک شبکه اجتماعی لایف استایل می باشد و بیشتر برای افرادی که علاقه با هنر های فیبر مانند ریسندگی، بافندگی، قلاب بافی و ... دارند است. در این فضا کاربران می توانند بیشتر از دانش سایر اعضا مطلع شده و با یکدیگر تبادل نظر داشته باشند.

 

39- شبکه اجتماعی NextDoor

شبکه اجتماعی newtdoor

این یک شبکه اجتماعی برای افراد ساکن در آمریکا است و به شما این امکان را می دهد تا با همسایگان خود در آن به صحبت بپردازید و درباره مسائل روزمره زندگی و مشکلات آن صحبت کنید.

 

40- شبکه اجتماعی Wayn

وین یک شبکه اجتماعی مبتنی بر سبک زندگی و مسافرت است و به آنها این امکان را می دهد که به کجا بروند. در این پلتفرم افراد می توانند تجربیات خود را با دیگران به اشتراک بگذارد و افراد همفکر خود را در آنجا پیدا کند.

 

41-شبکه اجتماعی Cellufun

این یک پلتفرم ارتباطی برای بازی‌خورهاست و به افرادی که با موبایل بازی میکنند این امکان را می دهد تا به راحتی با یکدیگر در ارتباط باشند و با یکدیگر گفت و گو کنند، آواتار بخرند، کالا های مجازی خریداری کنند و با یکدیگر به رقابت بپردازند.

 

42- شبکه اجتماعی Youtube

 

شبکه اجتماعی youtube

یوتوب یک شبکه اجتماعی است که به تمامی کاربران اجازه می دهد به صورت رایگان تمامی ویدئو های خود را بر روی آن بارگذاری کنند و بتوانند در اختیار دوستان و دنبال کنندگانشان بزارند. کاربران یوتوب امکان نظردهی و امتیاز دهی به ویدئو هارا دارند و همچنین می توانند کانال شخصی خود را راه اندازی کنند تا ویدئوهارا در این قالب منتشر کنند. این شبکه نیز متاسفانه در ایران فیلتر می‌باشد و امکان استفاده از آن برای عموم مردم مهیا نیست.

 

43- شبکه اجتماعی Vine

این یک شبکه اجتماعی بر پایه تفریحات است که شما می توانید در آن ویدئو های 6 ثانیه ای منتشر کنید و از این شبکه اجتماعی به سایر شبکه های اجتماعی نیز انتقال دهید.

 

44- شبکه اجتماعی Classmates

این به شما این اجازه را می دهد تا با همکلاسی ها و افراد دیگری که هم سطح شما هستند آشنا شوید و کتاب های درسی خودتان را با یکدیگر به اشتراک بگذارید.

 

45- شبکه اجتماعی MyHeritage

این وب سایت به شما این اجازه را می دهد تا بتوانید به صورت آنلاین شجره نامه خود را طراحی و اصلاح کنید. این وب سایت به شما اجازه بارگذاری محتوا و تصویر و ... را به شما می دهد و این امکان را برای شما ایجاد می کند تا بتوانید با سایر اعضای فامیل نیز به اشتراک بگذارید.

 

46-شبکه اجتماعی Viadeo

Viadeo یک شبکه اجتماعی کسب و کار در اروپا می باشد و به افراد شاغل در اروپا این امکان را می دهد تا با یکدیگر در ارتباط باشند.

 

47- شبکه اجتماعی Xing

این شبکه اجتماعی بسیار شبیه به linkedin می باشد و خدمات خود را به صورت تخصصی در کشور های اتریش، سوئیس و آلمان ارائه می دهد و این امکان را به شما می دهد تا بتوانید به صورت گروهی و بین شرکتی بحث هایی را شروع و مدیریت کنید.

 

48-شبکه اجتماعی Xanga

این یک بستر وبلاگی است که به شما اجازه می دهد تا بتوانید مطالب بلاگی خود را به همراه عکس و اکانت های شبکه های اجتماعی خود منتشر کنید.

 

49- شبکه اجتماعی Livejurnal

این ابزار در سانفرانسیسکو با نام Zhivoy Zhurnal و در روسیه با نام Zhe Zhe در دسترس قرار دارد و به مردم این امکان را می دهد تا بتوانند دفتر خاطرات آنلاین با حریم خصوصی کاملی را داشته باشند

 

50-شبکه اجتماعی Friendstr

در گذشته این وب سایت یک شبکه اجتماعی دوست یابی بود که در حال حاضر تبدیل به یک وب سایت بازی آنلان شده است و در آسیا مشغول به فعالیت است.

 

51-شبکه اجتماعی Funny or die

این یک وب سایت اجتماعی کمدی می باشد و تمامی فیلم های کمدی را از سراسر وب جمع آوری کرده و به صورت یکجا در اختیار عموم قرار می دهد. افراد مشهور زیادی به این وب سایت سر میزنند و مانند شما فیلم هارا در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک گذاری می کنند و یا به آنها رتبه می دهند.

 

52- شبکه اجتماعیGiga Online

این یک شبکه اجتماعی مبتنی بر انیمشن است و به شما این امکان را می دهد تا آواتار های دنیای مجازی و بازی ها و ... دسترسی داشته باشید.

 

53- شبکه اجتماعی We heart it

این یک رسانه اجتماعی بر پایه تصاویر می باشد و در 20 زبان مختلف جهان نیز در دسترس است و این امکان را برای کاربران ایجاد می کند تا تصاویر الهام بخش را برای یکدیگر ارسال کنند.

 

54- شبکه اجتماعی Buzznet

این رسانه اجتماعی به کاربران این امکان را می دهد تا علایق شخصی خود را در قالب عکس، فیلم، ژورنال، مطالب را به اشتراک بگذارد. این شبکه اجتماعی قابلیت ادغادم با فیس بوک را نیز دارد!

 

55- شبکه اجتماعی DeviantArt

این شبکه اجتماعی یکی از بزرگترین شبکه های اجتماعی برای دوست داران هنر و هنرمندان شناخته شده است و این امکان را به شما می دهد تا از کار های هنری خود عکس گرفته و آنها را با سایرین به اشتراک بگذارد.

 

56- شبکه اجتماعی Filckr

فیلکر یکی از سایت های بسیار محبوب در زمینه به اشتراک کذاری تصاویر است و به شما امکان بارگذاری بی نهایت تصویر در کیفیت های بسیار بالا را می دهد. این سایت در حقیقت یک مدیریت و به اشتراک گذاری عکس آنلاین است.

 

57-شبکه اجتماعیMeetme

وب سایت meetme که قبلا با عنوان myyearbook شناخته می شد برای دوست یابی می باشد بطوریکه دانش آموزان و دانشجویان در آن می توانند دوستانی جدیدی در آن پیدا کنند.

 

58- شبکه اجتماعی Meetup

شبکه اجتماعی meetup

این شبکه اجتماعی به شما این امکان را می دهد تا افراد همفکر در نزدیکی خود را پیدا کنید و برای بحث های آفلاین باهم قرار بگذارید و یکدیگر را خبر کنید.

 

59-شبکه اجتماعی Tout

این یک میکروپلتفرم وبلاگ نویسی می باشد که جدایی از تولید و انتشار محتواهای خود می توانید ویدئو های 15 ثانیه ای را نیز در آن به اشتراک بگذارید که اصطلاحا به آنها tout میگویند.

 

60-شبکه اجتماعی Mixi

میکسی با 20 میلیون کاربر فعال، محبوب ترین شبکه اجتماعی در ژاپن می باشد و به شما اجازه می دهد تا با عزیزانتان در هر نقطه از ژاپن به راحتی ارتباط برقرار کنید

 

61-شبکه اجتماعی Douban

این شبکه اجتماعی با دسته بندی فیلم ها، کتاب ها و رویداد های شهر چین، محتواهای مربوطه را وارد میکنند و کاربران به راحتی بتوانند از آنها استفاده کنند. کاربرانی که ثبت نام نکرده اند می توانند از این اطلاعات استفاده کنند و با ثبت نام در این شبکه اجتماعی قابلیت ثبت اطلاعت و ... را نیز خواهند داشت.

 

62-شبکه اجتماعی Vero

به عقیده این وب سایت:" شبکه اجتماعی vero برای کسانی است که دوست دارند تصاویر خود را به اشتراک بگذارند و بدانند چه کسی این تصویر را با آنها به اشتراک گذاشته است. مانند زندگی واقعی"

این شبکه اجتماعی هیچ گونه اطلاعاتی از کاربران جمع آوری نمی کند و هیچ تبلیغی نیز در آن منتشر نمی شود. بر خلاف فیس بوک که از افراد و رفتار آنها در شبکه های اجتماعی کسب در امد می کند؛ در این شبکه اجتماعی افراد با آزادی کامل به تعامل و انتشار محتوای خود مشغولند و مطمئن هستند که هیچ یک از کارهای آنها زیر نظر گرفته نخواهد شد.

اطلاعاتی که این شبکه اجتماعی جمع آوری می کند میزان بازدید، دیده شدن و مانند اینهاست و تمرکز اصلی آن بر روی اعتیاد به شبکه های اجتماعی است.

 

63- شبکه اجتماعی Quora

این فضا بیشتر برای پرسش و پاسخ است و کاربران در آن می توانند با انتشار سوالات و پاسخ به سوالات یکدیگر دانش خود را ارتقا دهند.

 

64-شبکه اجتماعی Spreely

نام این رسانه اجتماعی از عبارت Speak & Freely گرفته شده است و به شما این امکان را می دهد با آزادی بیان، به راحتی حرف های خود را منتشر کنید. اطلاعات در اینجا ذخیره سازی نمی شود و هیچ گونه سانسوری نیز در آن وجود ندارد.

 

65- شبکه اجتماعی Discord

دیسکارت در حال حاضر با بیش از 250 میلیون کاربر یکی از محبوب ترین سیستم عامل هاست و به طور میانگین در هر هفته یک میلیون نفر به این میزان اضافه می شود. این فضایی برای ارتباط گیمر ها به صورت صوتی و متنی است. این سیستم عامل کاملا امن بوده و با تلفن انلاین یا تلفن شما نیز کار می کند.

اگر شما یک گیمر هستید و تا الان از ابزار هایی مانند TeamSpeak استفاده می کردید، از الان می توانید از این ابزار به صورت صددرصد رایگان استفاده کنید.

 

66-شبکه اجتماعی Tiktok

یک برنامه ویدئو اجتماعی است که مخاطبان اصلی آنرا افراد زیر 16 سال تشکیل می دهند. در این ابزار می توانید ویدئو های 3 تا 5 ثانیه ای خودتان را ایجاد کنید و یا حلقه هایی 3 تا 60 ثانیه ای تشکیل دهید.

اگر قصد بازاریابی در شبکه های اجتماعی را دارید پیشمهاد می کنیدم مطالب زیر را مطالعه کنید:

بازاریابی در شبکه های اجتماعی

 

15 قدم استراتژیک برای بازاریابی شبکه‌های اجتماعی کسب‌وکارها در 2020

 

 

شرکت طراحی سایت ایده پویا با استفاده از شیوه‌های نوین و کاربردی سئو و بهینه سازی و آشنایی کامل با قوانین گوگل، ترافیک و در نتیجه رتبه وب سایت شما را افزایش می‌دهد و از این طریق امکان دسترسی و مشاهده وبسایت را برای بازدید کننده و کاربر هدف امکان پذیر می‌سازد. امروزه استفاده و حضور در شبکه‌های اجتماعی بدلیل استقبال بسیار زیاد مخاطبان برای کسب و کارها یک ضرورت هست. گستردگی دنیای مجازی این الزام را بجود آورده است تا افراد نسبت به حوزه فعالیت خود در یک و یا چند شبکه اجتماعی حضور داشته باشند.

 

 

طراحی سایت

 

  • 79
  • 3
نظرات کاربران (3)
ثبت نظر