7 منبع اصلی برای رسیدن به استادی در سئو

تاریخ انتشار خبر : 1398 دی 30

7 منبع اصلی برای رسیدن به استادی در سئو

سئو و بهینه سازی سایت یکی از مهمترین المان های طراحی سایت ها است که به شما کمک می کند با حضور در رتبه های برتر گوگل، ترافیک بیشتری را روانه وب سایت خود کنید. اینکه شما بتوانید تبدیل به یک سئوکار حرفه ای بشوید کمی دشوار است چرا که بیش از یک میلیون وب سایت در سراسر اینترنت وجود دارد و شما باید از میان آنها، بهترین هارا انتخاب کنید.

در کل روش های بسیار زیادی وجود دارند که به شما در کسب رتبه های برتر گوگل کمک کنند و می توانید با استفاده از آنها به رتبه های اول گوگل دست پیدا کنید. شما می توانید برای این کار و مدیریت اعمال خود از نرم افزار ها و پلاگین های بسیاری استفاده کنید ولی باید این نکته را در نظر داشته باشید که استراتژی های سئو همیشه در حال تغییر است و شما نیز باید همیشه نسبت به آن بروز باشید. در ادامه لیستی از کارها که برای حرفه ای شدن در سئو نیاز دارید را باهم بررسی خواهیم کرد.

  • دوره های رایگان سئو

اگر شما به تازگی کار سئو را شروع کرده اید بهتر است با اصول اولیه سئو کاملا آشنا شوید و آنها را خوب یاد بگیرید. برای این کار می توانید از وب سایت udemy استفاده کنید که محتواهایی برگرفته از وب سایت MOZ را در خود جای داده است که برای شروع عالی می باشند. این ویدئو ها شامل اصول پایه و اساسی سئو می باشند و به شما دیدی کلی در باره نحوه فعالیت در آنرا می دهد.

اگر گمان می کنید سطح شما بالاتر است می توانید از دوره های پولی آن استفاده کنید و استراتژی ها و آنالیز های حرفه ای تر را مورد بررسی قرار دهید.

  • اخبار سئو

از آنجایی که گوگل، تقریبا هر روز در حال تحول است و این کار بر روی سئو نیز تاثیر می گذارد، به همین دلیل باید همیشه در جریان جدید ترین اخبار سئو قرار بگیرید سایت های بسیار زیادی وجود دارند که این اطلاعات را منتشر می کنند و از معروف ترین آنها می توان به MOZ، Searchengineland و searchenginejurnal اشاره کرد.

این وب سایت ها به عنوان مراجع اصلی سئو در جهان شناخته می شوند و شما می توانید از آخرین تغییرات و آموزش های سئو آگاه شوید.

  • وبلاگ های SERP

شما می توانید از SERP یا همان صفحات نتایج موتور های جستجو (search engine result page) برای پیداکردن جدید ترین اخبار در حوزه تخصصی خود استفاده کنید. موتورهای جستجو تلاش می کنند تا برترین نتایج را برای شما به نمایش در بیاورند و این نتایج می توانید به صورت لینک وب سایت ها، تصاویر، ویدئو و ... باشد.

این وبلاگ ها به افزایش دانش شما بسیار کمک می کنند و با استفاده از آنها می توانید مسیر های رسیدن به رتبه های برتر گوگل را سریع تر شناسایی کنید. ازجمله این وبلاگ ها می توان به وبلاگ MOZ، اونامو و نیل پاتل اشاره کرد.

  • بررسی رتبه

در حقیقت سئو، بررسی و بهینه سازی تک تک اجزای سایت شما می باشد تا به شما کمک کند بتوانید برترین رتبه های گوگل را مال خود کنید ولی مشکل اینجاست که بعضی از این موارد به سختی قابل شناسایی هستند و برای رفع آنها باید دارای دانشی تکنیکی بود.

شما می توانید برای بررسی دقیق وب سایت خود، از وب سایت های رایگان بررسی کلی سایت استفاده کنید. این وب سایت ها، از متا تگ ها گرفته تا کوچکترین بهینه سازی های سایت شمارا زیر نظر می گیرند و تمامی مشکلات وب سایت شما را بیان می کنند. برخی از این وب سایت ها پولی می باشند که در قبال دریافت هزینه، اطلاعات بیشتری نیز در اختیار شما قرار می دهد.

برخی از این وب سایت هایی که هر متخصص سئویی باید از آنها استفاده کند woorank، website Grader و similarweb است که اطلاعات بسیار با ارزشی را در اختیار شما قرار می دهد. این سایت ها در اصل یک کار را برای شما انجام می دهند ولی هریک اطلاعات منحصر به فردی را در اختیارتان قرار می دهند که پیشنهاد می کنید هر سه آنها را امتحان کنید.

الکسا یکی از وب سایت های عالی و معروف دیگر در این زمینه است و به شما کمک می کند تا بتوانید اطلاعات عالی ای در باره سایت و رقبای خود کسب کنید. با استفاده از این ابزار می توانید کلمات کلیدی محبوب در حوزه فعالیتی خودتان را که رقبایتان با آنها بالاهستند را به راحتی شناسایی کنید. یکی از المان های اصلی گوگل سرعت سایت است که می توانید آنالیز دقیق سایت خود را از سایت google page speed بخواهید. این ابزار برای خود گوگل بوده و یکی از بهترین ابزار ها برای شناسایی مشکلات و رفع آنها برای افزایش سرعت سایت است.

  • جستجوی کلمات کلیدی

جستجوی کلمات کلیدی یکی از موارد پایه و اساسی مارکتینگ می باشد که قبل از شروع کار سئو باید آنرا انجام دهید. کلمات کلیدی ای که شما در وب سایتتان استفاده می کنید دقیقا همان هایی هستند که کاربرانتان در موتور های جستجو به دنبال آنها میگردند؛ به همین دلیل جستجوی کلمات کلیدی بسیار پر اهمیت است و می تواند به مسیر شما سرعت داده و یا شمارا کاملا منحرف کند.

برخی از ابزار های بسیار مفید برای جستجوی کلمات کلیدی Google AdWords Keyword Planner tool, Ahrefs و Backlinko می باشد که به شما در پیداکردن کلمات کلیدی موثر بسیار کمک خواهد کرد.

  • آنالیز رقبا

از آنجایی که شما و رقبایتان بر روی رتبه های اولیه موتوره ای جستجو رقابت می کنید، باید بر روی آنها تمرکز کرده و تمامی کارهای آنهارا زیر نظر بگیرید. با بررسی و تجزیه تحلیل رقبا در درآوردن کلمات کلیدی آنها می توانید لیستی ارزشمند از کلماتی بدست بیاورید که رتبه گرفتن در آنها برای شما سودآورتر باشد و در این صورت می توانید زمین رقابت را به خوبی شناسایی کنید.

حقیقا شما با استفاده از این جستجو قصد دارید کلماتی را بیابید که هنوز رقبای شما از آنها استفاده نکرده اند تا شما بتوانید با قدرت تمام در این حوزه وارد شوید.

  • بررسی محتواهای مورد نیاز

حالا که کلمات کلیدی خود را پیدا کرده اید باید جای خالی این کلمات را با تولید محتوای موثر برای کاربران پر کنید تا بتوانید در آینده بر روی آنها کار کنید تا رتبه ای دریافت کرده و رتبه های آنهارانیز بهبود بخشید.

نتیجه گیری

راه های بسیار زیادی برای سئو کردن محتوای وجود دارد که می توانید از منابع بسیار زیادی که برخی از انها را در بالا برای شما نام بردیم استفاده کنید. شما می توانید به راحتی با تحقیق بر روی کلمات کلیدی و انجام این هفت مرحله به راحتی به درجه استادی در سئو برسید.

 

  • 1
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر