مربیگری در سئو برای پیروزی

تاریخ انتشار خبر : 1398 دی 07

مربیگری در سئو برای پیروزی

 

اگر در حال خواندن این مقاله هستید، یعنی به دنبال پیروزی در سئو سایت برای سایتتان هستید؛ اما همان‌طور که از عنوان مطلب نیز مشخص است، ما معتقدیم کسب پیروزی در سئو، مانند مربیگری یک تیم فوتبال یا بسکتبال است. به حرف آسان است ولی در عمل کار سختی است؛ مانند سئو! هزاران طراحی سایت وجود دارند که نحوه مربیگری را به شما یاد می‌دهند، اما در عمل گروهی وجود ندارد که به تیم شما کمک کند عنوان برنده مسابقات را کسب کند؛ اما باید بدانید که اگر یک تیم فوتبال اصول بازی و چند حرکت خوب را یاد بگیرند، می‌توانند به راحتی برنده شوند. همین مسئله در مورد سئو نیز صادق است.

سئوی سایت سه بخش اساسی دارد که باید شناخت کافی از آن‌ها داشته باشید. در این صورت است که می‌توانید به پیروزی در سئو برسید! برای درک بهتر به این سه جنبه توجه کنید: «محتوا»، «سایت و مسائل مربوط به آن»یا همان سئو آن پیج و «مسائل خارج از سایت» یا باصطلاح سئو آف پیج. با ما همراه باشید تا با نحوه مربیگری برای پیروزی در سئو، آشنا شوید.

 

تولید محتوای برای سایت

مهم نیست که تیم شما چقدر خوب باشد، سئو به رقابت تجاری تبدیل ‌شده است و محتوای مفید و جذاب، پایه و اساس بازی است. باید بدانید شما به محتوای زیادی نیاز دارید تا بتوانید در سئو حرفه‌ای باشید و باید خیلی هم خوب کارتان را انجام دهید. همان‌طور که می‌دانید در یک بازی مانند بسکتبال، تمرین کردن شما را حرفه‌ای‌تر می‌کند و در نهایت تبدیل به بازیکن بهتری می‌شوید؛ بنابراین چه چیزی به غیر از تمرین کردن باعث تولید یک محتوای عالی می‌شود؟

 

تولید محتوا برای سایت

 

قدم اول: در دست داشتن انواع موضوعات مختلف برای ارائه در وب‌سایتتان است. در ادامه کار مباحث می‌توانند تغییر کنند؛ اما وجود آن‌ها در ابتدای کار به شما در سازمان‌دهی مطالب کمک می‌کند. تمام مطالب موجود در سایت شما چه برای محصولات و چه خدماتی که ارائه می‌دهید، باید اورجینال باشد (بدون سرقت ادبی و کپی). علاوه بر این، این محتواها باید کاملاً کاربردی و جذاب باشند.

موتورهای جستجو دیگر مانند گذشته ساده‌لوح نیستند! آن‌ها می‌توانند محتوای مفید را از غیرمفید تشخیص دهند. مخاطبان شما نیز صرفاً به دنبال محتوایی هستند که چیزی از آن بیاموزند؛ بنابراین اولین قدم شما باید این باشد که به دنبال تولید محتوای هدفمند و کاربردی باشید. هدف دوم این است که کلمات کلیدی در صفحات سایت شما پیدا شوند. موتورهای جستجو ربات‌هایی دارند که جستجوی افراد را با مقالات موجود در سایت‌ها تطبیق می‌دهند؛ بنابراین برای روبات‌های گوگل و همچنین خوانندگان باید موضوعات، عناوین، کلمات کلیدی و محتوا را به‌خوبی بررسی کنید.

کلمات کلیدی، کلماتی هستند که سایت شما و مطالبتان به خاطر آن‌ها امتیاز می‌گیرند. تقریباً تمام کاری که باید انجام دهید مربوط به کلمات کلیدی است. عناوین صفحات شما باید به کلمات کلیدی مرتبط شوند. به‌عنوان مثال می‌توانید کلمه کلیدی «پرتاب موفق» را به مطلبی با عنوان «چگونه در بسکتبال 10 پرتاب موفق و پشت سر هم داشته باشم» به‌خوبی مرتبط می‌کنید.

کلمات کلیدی که در مقاله‌تان استفاده کردید، برای لینک دادن به سایت شما استفاده می‌شوند. هدفتان باید این باشد که بین رنک 1 تا 20 نتایج جستجو کلمات کلیدی قرار بگیرید. از یک ابزار رایگان مانند Google Search Analyzer یا Keywords Everywhere استفاده کنید و با توجه به تعداد جستجوهای محلی در دسترس و میزان رقابتی بودن آن، یک لیست از کلمات کلیدی بسازید. داده‌های کلمات کلیدی را در یک صفحه اکسل کپی کنید و حجم ماهانه سرچ آن‌ها را به‌عنوان فاکتور رقابت، در نظر بگیرید. این لیست را به ترتیب بر اساس high، medium و low مرتب کنید و به همان ترتیب برای آن کلمات کلیدی، محتوا تولید کنید.

بهتر است محتوای شما گاهی شامل ترکیبی از این کلمات باشد. به‌عنوان مثال، یک عبارت کلیدی با سرچ بالا را به‌عنوان کلمه کلیدی اصلی در متن خود قرار دهید. یک یا دو کلمه دیگر را که کمتر مهم به نظر می‌رسند نیز در متن خود به‌عنوان کلمات مترادف جاگذاری کنید.

 

سئو داخلی سایت

فعالیت‌های این حیطه شامل همه کارهایی است که شما می‌توانید با ساختار سایت خود، کد سئو و محتوای نوشتاری انجام دهید. اکثر پلتفرم‌های CMS مسائل مربوط به سئو را در نظر می‌گیرند، اما واقعاً این جمله به چه معنی است؟ افزونه Yoast ورد پرس بسیاری از کارهایی را که یک متخصص سئو برای شما انجام می‌دهد را پوشش می‌دهد. برای پلتفرم‌های فاقد طراحی سئو داخلی، به منابع بیشتری احتیاج دارید؛ ابزارهای محبوبی مانند SEMrush یا Moz می‌توانند این وظیفه را به‌خوبی انجام دهند.

سئو سایت

  •  طراحی برای ساختار: طراحی وب‌سایت شما بسیار مهم است. بیشتر افراد به جنبه بصری سایت توجه می‌کنند، اما بسیاری از طراحان ظاهر سایت، به سئو فکر نمی‌کنند. طراحان سایت برای در نظر گرفتن سئو، باید برخی از تحقیقات درزمینه بهینه‌سازی طراحی وب را انجام دهند تا کارهای لازم انجام شود. Screaming Frog و Google Page Speed Insights ابزارهایی هستند که ما برای بررسی و شناسایی این شکاف‌ها، از آن‌ها استفاده می‌کنیم.
  • کارشناس سئو: در بعضی از مواقع، مهم نیست که سایت شما روی چه بستری ساخته ‌شده باشد. درهرصورت لازم است یک کارشناس سئو در تیم شما وجود داشته باشد. این کارشناس سئو باید با دانش خود به صورت حرفه‌ای مسیر رشد کسب‌وکار را به کمک بقیه اعضای تیم، هموار کند. در صورتی که این فرد را در گروهتان ندارید، ممکن است سئو فوق‌العاده‌ای داشته باشید؛ ولی کسب‌وکار شما، هرگز به یک تجارت واقعی تبدیل نخواهد شد.
  • سرعت سایت: آخرین موضوع مهم و اجباری در این زمینه، سرعت است. گوگل به سایت‌های سریع، پاداش رتبه‌بندی بهتر را می‌دهد؛ اما چرا؟ چند بار شده که صفحه یک سایت را باز کنید و به دلیل کند بودن آن یا لود نشدن عکس‌ها بلافاصله صفحه آن را ببندید؟ درست است! با استفاده از فاکتورهای مختلف می‌تواند متوجه شود که سایت ما کند است؛ بنابراین تا زمانی که نتوانید یک سایت پرسرعت در اختیار مخاطبان خود قرار دهید، احتمال اینکه بتوانید رتبه بالاتری کسب کنید، بسیار کم است. شما می‌توانید سرعت بارگذاری صفحه خود را با یک ابزار رایگان مانند Chrome's Developer Tools یا Google's PageSpeed اندازه بگیرید. درباره افزایش سرعت سایت بیشتر بخوانید.

 

سئو خارجی سایت

این مسائل شامل تمام اتفاقاتی است که خارج از سایت شما رخ می‌دهد تا بتواند ترافیک را هدایت کند. اهمیت بک لینک‌ها (backlinks) به‌تنهایی، به‌اندازه اهمیت کارهایی که درزمینه تولید محتوا و مسائل مربوط به سایت انجام می‌دهید است. در بعضی از مواقع، هنگامی‌که سایت و محتوای شما در حال افول است، بک لینک‌ها تبدیل به کل بازی می‌شوند. بک لینک‌ها موارد مختلفی دارند و هرکدام از آن‌ها از 100 نمره می‌گیرند. می‌توانید نمرات بک لینک را با استفاده از ابزاری مانند Google PageRank برای Chrome بررسی کنید.

 

سئو خارجی سایت

 

این را به یاد داشته باشید: ترافیک باعث ایجاد ترافیک می‌شود. به دست آوردن 100 بک لینک که فقط نمره 1-10 دارند، مانند گرفتن یک بک لینک خوب است، بنابراین مجموع تلاش شما برای گرفتن بک لینک باید نتیجه‌ای برابر با نمره 100 داشته باشد.

  • پیوندهای رایگان: هرچه سایت مرجع کوچک‌تر باشد، نمره امتیاز کمتر می‌شود. می‌توانید از بلاگ ها، مجلات، دایرکتوری‌ها و ترافیک اجتماعی، پیوندهای رایگان دریافت کنید و احتمالاً نمرات دریافتی شما در حدود 1 تا 10 قرار می‌گیرند. اما برای کلمات کلیدی کم رقابت به حجم زیادی از این موارد نیاز خواهید داشت.
  • پرداخت کردن: یک کسب‌وکار می‌تواند به خاطر فروش بک لینک‌هایش در مدت زمانی کوتاه رشد کند. درواقع این کار جای سئو را می‌گیرد. توصیه می‌کنیم از این امر اجتناب کنید، زیرا خطر از بین رفتنتان وجود دارد. گوگل دائماً در جستجوی منابع پیوندی جعلی است، بنابراین این می‌تواند در بلندمدت به ضرر شما باشد.
  • پروفایل: رسانه‌های خبری (تقریباً هر رسانه ای که در برگه "news" گوگل ظاهر می‌شود) دارای رتبه‌های 60+ هستند. وب‌سایت‌های دولتی (.gov) و مدارس (.edu) نیز امتیاز بالایی دارند.

 

به‌طور کلی، سئو یک هزینه برای به دست آوردن نتایج است. برای شروع کار، منابع را برای تولید فایل‌های مورد نیاز سایتتان به دست آورید، سپس مسائل مربوط به سایت را تنظیم کنید و در نهایت به سراغ مسائل خارج از سایت بروید. درواقع تولید محتوای جذاب و مفید برای مخاطب در اولویت شما است؛ بنابراین بخشی از درآمد خود را به این امر اختصاص دهید. در قدم دوم لازم است تلاش کنید تا کم‌کم سایتتان رشد کند و وقتی به رتبه‌بندی خوبی رسیدید، مخاطبان را با هزینه کمتری نسبت به قبل جذب می‌کنید.

یک نکته مهم این است که برای بهبود سئوی سایتتان هرگز در یک حرکت گیر نکنید حتی اگر بهترین نتیجه را برای شما داشته باشد. درواقع شما همیشه باید در حال حرکت روبه‌جلو باشید. این به معنی استفاده از تکنیک‌های نو و خلاقانه برای جلب مخاطب است. در صورت عدم توجه به این نکته حتی فعالیت‌های مثبت شما نیز ممکن است که اثرات مثبتشان را از دست بدهند که در این صورت به‌سختی می‌توانید آن را جبران کنید.

ممکن است شما در ابتدای راه باشید و احساس کنید از بقیه رقبای خود عقب هستید، اما مهم این نکته است که در رقابت خوبی قرار دارید. سئو همانند یک ورزش تیمی است و این ورزش نیاز به مربی دارد. با داشتن یک مربی خوب می‌توانید در تولید محتوا و کنترل مسائل داخل و خارج از سایت، به‌خوبی عمل کنید و به‌درستی منابع خود را پیدا کنید و در نهایت به‌سرعت پیشرفت کنید.

 

خدمات سئو سایت

 

  • 1
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر