تولید محتوا برای سایت فروشگاه اینترنتی

تاریخ انتشار خبر : 1398 آذر 30

تولید محتوا برای سایت فروشگاه اینترنتی

 

تولید محتوا با کیفیت به برگ برنده طراحی سایت های اینترنتی و استارت‌آپ‌ها تبدیل شده است. اما هر نوع تولید محتوا نیز نمی‌تواند برای ما مفید محسوب شود. حتی امکان دارد بابت برخی محتواهای بی‌کیفیت دچار جریمه یا پنالتی گوگل نیز شویم. یکی از شاخصه‌های مهم برای یک محتوا باکیفیت، میزان درگیرکننده بودن آن یا به اصطلاح میزان اینگیجینگ محتوا است. یعنی مخاطب تا چه اندازه با محتوا تولیدی ارتباط برقرار کرده، تعامل می‌کند و نسبت به آن از طرق مختلف واکنش نشان می‌دهد.

به هر میزان که یک وبسایت نرخ اینگیجمنت بالاتری داشته باشد، به احتمال زیاد رتبه بهتر و فروش بالاتری نیز خواهد داشت. اگرچه برای اکثر وبسایت‌ها و کسب‌وکارهای اینترنتی محتوای درگیرکننده مهم بوده، اما برای برخی دیگر اهمیت آن دوچندان است. وبسایت فروشگاهی از جمله وبسایت‌هایی به شمار می‌رود که اینگیجمنت ریت بالا نقش زیادی در موفقیت آن خواهد داشت.

این روزها شمارش تعداد دقیق فروشگاه‌های اینترنتی همانند تعداد دقیق جمعیت انسان‌ها دشوار شده است. چرا که انواع و اقسام وبسایت فروشگاهی در حال رقابت با هم هستند. اما تعداد کمی از آنها می‌توانند موفقیت لازم را کسب کنند. محتوای درگیرکننده نقش زیادی در فروش و موفقیت آنها دارد. اما مساله این است که چگونه می‌توان اطمینان حاصل کرد که یک وبسایت فروشگاهی با محتوای درگیرکننده پر شده و معیارهای لازم برای چنین محتوایی چه معیارهایی است؟ در این مقاله به این موارد اشاره خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید؛ بازاریابی محتوایی

 

معیارهای اصلی و ضروری برای تولید محتوای سایت فروشگاه اینترنتی

تصاویر سایت

محتوای بصری نقش زیادی در جلب نظر مخاطب دارد. خصوصا آنکه این محتوا برای یک وبسایت فروشگاهی باشد. چرا که اکثر ما برای خرید اینترنتی محصول، تمایل داریم داریم آن را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار دهیم. انجام این کار تنها با ارائه تصاویر با کیفیت از محصول امکان‌پذیر خواهد بود. در این خصوص باید دقت کنید که تصاویر مربوطه بتواند تمام نیازهای مخاطب را پوشش دهد.

یک راهکار دیگر برای استفاده از تصاویر درخواست از مشتریان جهت ارسال تصاویر نحوه استفاده از محصولات خریداری شده است. ضمن آنکه نباید فراموش کنیم به کار بردن عکس‌های مناسب و باکیفیت تا حد قابل‌توجهی به بهبود وضعیت سئو سایت کمک خواهد کرد. از طرفی چشم خواننده با دیدن متنی که عاری از تصویر است، خسته خواهد شد. بنابراین یکی از بهترین راهکارها برای بالا بردن میزان درگیرکنندگی محتوا، استفاده از تصاویر مناسب و باکیفیت خواهد بود.

 

تصاویر سایت

 

ویدئو سایت فروشگاهی

جهان امروز جهان فیلم‌ است. ظهور شبکه‌های اجتماعی و گسترش روزافزون آنها تمایل مخاطبان را به دیدن فیلم افزایش داده و همین موضوع باعث شده تا کسب‌وکارهای اینترنتی نیز به دنبال استفاده از این ابزار بروند. نباید نادیده بگیریم بسیاری از مطالب و موضوعات را تنها می‌توان از طریق یک فیلم مناسب برای مخاطب توضیح دهیم. این مساله برای معرفی بسیاری از محصولات و خدمات نیز صادق خواهد کرد.

از آنجا که ویدئو باعث می‌شود که مخاطب زمان بیشتری در سایت باقی بماند تا آن را مشاهده کند، بنابراین هم بر سئو تاثیر مثبت دارد و هم باعث ایجاد یک نوع محتوای درگیرکننده برای وبسایت فروشگاهی می‌شود. البته نباید فراموش کرد که لازم نیست برای بیان هر مطلب و موضوعی از فیلم استفاده کرد.

 

اظهارنظر و نظرات مشتریان در سایت فروشگاهی

در یک وبسایت فروشگاهی، مشتریان تمایل دارند تا آنچه که در مورد یک محصول خاص وجود دارد را از زبان دیگران بخوانند. بنابراین قبل از هر موردی، امکان اظهارنظر در زیر صفحات را برای کاربران فراهم کنید. ضمن آنکه این اظهارنظر نباید همراه با گرفتن و وارد کردن اطلاعات زیاد باشد. چرا که آنها را از انجام این کار منصرف خواهد کرد.

اظهارنظر و نظرات مشتریان در زیر پست‌ها یکی از اصلی‌ترین نکات برای ایجاد محتوای درگیرکننده خواهد بود که یک وبسایت فروشگاهی حتما باید از آن استفاده کند. هر اندازه که میزان این اظهارنظرها و کامنت‌ها افزایش پیدا کند، تاثیر مثبتی بر روی اینگیجمنت ریت سایت خواهد داشت.

 

ایجاد تالار گفتگو در طراحی سایت فروشگاهی

بسیاری از وبسایت‌ها تمایل دارند برای مشتریان خود یک تالار گفتگو در نظر بگیرند تا در آنجا در مورد موضوعات مختلف مربوط به کسب‌کارشان بحث شود. برای این کار نیاز است که مخاطبان شما به اندازه کافی تمایل به گفتگو و اظهارنظر داشته باشند. به عنوان مثال، ممکن است یکی از مخاطبان سوالی را در مورد یکی ز محصولات مطرح کند یا از دیگران نیز بخواهد که نظر خود را در خصوص آن بیان کنید. شما خود نیز می‌توانید به گفتگو آنها پیوسته و اظهارنظر کنید.

 

استفاده از کتاب‌های صوتی در سایت های فروشگاهی

استفاده از پادکست‌ها و فایل‌های صوتی در تولید محتوا روز به روز در حال افزایش است. چرا که برخی از موضوعات و مسائل وجود دارند که صرفا از طریق ایجاد یک پادکست می‌توان آنها را توضیح داد. از طرفی گوش دادن به پادکست بسیار راحت‌تر از دیدن یک فیلم یا حتی خواندن یک متن طولانی خواهد بود و معمولا نیز لذت‌بخش‌تر است.

از آنجا که استفاده از فایل صوتی در تولید محتوا باعث ماندگاری بیشتر مخاطب در وبسایت می‌شود، بنابراین تاثیر مثبت بر سئو و بهبود اینگیجمنت ریت سایت شما خواهد گذاشت. خصوصا آنکه امکان استفاده از این تکنیک برای یک وبسایت فروشگاهی نسبت به سایر وبسایت‌ها بیشتر وجود دارد. چرا که این نوع سایت‌ها می‌توانند توضیحات محصولات را در قالب یک فایل صوتی ارائه دهند.

 

نمایش اسلاید در وبسایت فروشگاهی

اسلایدها نیز یکی دیگر از مهم‌ترین ابزارها برای ایجاد محتوای درگیرکننده در وبسایت فروشگاهی هستند. چرا که اط طریق آنها می‌توان به راحتی توضیحات مختلف مربوط به محصول را به نمایش گذاشت. غالبا بسیاری از ما با انواع مختلف از نمایش اسلاید در فروشگاه اینترنتی مواجه شده‌ایم. مزیت استفاده از اسلاید در وبسایت فروشگاهی آن است که در آنها همزمان می‌توان از متن و تصویر استفاده کرد.

 

خبرنامه در وب سایت فروشگاهی

معمولا از خبرنامه برای ارسال اخبار و اطلاعات مربوط به کسب‌وکار به مشتریان و خریداران مانند جزئیات تخفیف، برگزاری رویدادها، ارائه محصولات جدید و برخی موارد دیگر استفاده می‌شود. این کار باعث می‌شود تا آنها دوباره به وبسایت شما مراجعه کنند. متن و محصول جدید را ببیند و در مورد آن اظهارنظر کنند تا بدین وسیله میزان محتوای درگیرکننده افزایش پیدا کند.

 

تاثیر وبلاگ در سایت فروشگاهی

 

بلاگ در وب سایت فروشگاهی

 

بهتر است بلاگ‌هایی را در راستای کلمات کلیدی پرطرفدار مرتبط به سایت تولید کرده و لینک صفحات محصول را در داخل آنها قرار دهید. چرا که بسیاری از افراد تمایل دارند تا در مورد محصولات مقاله مطالعه کنند و آگاهی خود را افزایش دهند و سپس دست به خرید بزنند. ارائه اطلاعات به مخاطب باعث می‌شود تا انگیزه وی برای مشارکت و تعامل افزایش یابد. مساله‌ای که در درازمدت باعث افزایش اینگیجمنت ریت سایت خواهد شد.

 

اینفوگرافیک در سایت فروشگاهی

این نوع از تولید محتوا بیشتر برای ساده کردن مطالب و داده‌های آماری به کار می‌رود تا خوانندگان بتوانند بهتر تحلیل کنند. ارائه این نوع محتوا نیز به افزایش آگاهی مخاطب و در نهایت افزایش مشارکت وی کمک خواهد کرد. بنابراین می‌تواند جزء محتوای درگیرکننده به حساب آید.

 

محتوا یونیک و غیرتکراری برای سایت فروشگاهیتان بنویسید

 

محتوای سایت فروشگاهی

 

مساله‌ای که از نظر موتورهای جستجو بسیار اهمیت داشته و تاثیر زیادی در ایجاد محتوای درگیرکننده برای یک وبسایت فروشگاهی دارد، تکراری نبودن محتوا است. محتوا تکراری به دو دسته محتوا تکراری داخلی و محتوا تکراری خارجی تقسیم بندی می‌شود.

محتوا تکراری خارجی که اساسا خط قرمز بوده و نباید به هیچ وجه از آن استفاده شود. محتوا تکراری داخلی نیز تا حد خاصی که از نظر موتورهای جستجو نیز پذیرفته شده بوده، قابل قبول است. اما بیشتر از آن یک نکته منفی برای ایجاد محتوای درگیرکننده محسوب می‌شود. چرا که تاثیر منفی نیز بر روی سئو خواهد گذاشت.

 

از ابزارهای مختلف کمک بگیرید

شما باید بر روی محتواهایی تمرکز کنید که برای کاربران از اهمیت برخوردار باشد. تنها در این صورت است که نرخ اینگیجمنت افزایش پیدا می‌کند. برای انجام ین کار باید باتدا لیستی از کلمات مهم کلیدی پرطرفدار را پیدا کنید و بر روی آنها تمرکز کنید. در این راستا برخی از ابزارهای رایگان و غیررایگان وجود دارند که می‌توان از آنها استفاده کرد. از جمله این ابزارها Google Trends است که به صورت رایگان می‌توانید از آن استفاده کنید.

چنانچه بخواهید از اطلاعات بیشتری در مورد کلمات کلیدی برخوردار شوید، می‌توانید از ابزارهای غیررایگان نیز که معمولا هزینه کمی دارند استفاده کنید. از جمله این ابزارها می‌توان kwfinder را نام برد. خلاصه آنکه تمرکز بر روی موضوعات و کلمات کلیدی پرطرفدار باعث ایجاد محتوای درگیرکننده برای یک وبسایت از جمله وبسایت فروشگاهی خواهد شد.

کلام آخر

علاوه بر موارد فوق، برخی نکات دیگر نیز برای ایجاد افزایش نرخ اینگیجمنت و تولید محتوای درگیرکننده وجود دارند. اما یکی از مهم‌ترین نکات بحث کیفیت محتوا از نظر مخاطبان است. ضمن آنکه شناخت پرسونای مخاطب نیز باید در تولید محتوا مدنظر قرار بگیرد. به نحوی که لازم است لحن محتوا به صورتی باشد که مورد استقبال مخاطب است. به عنوان مثال، مخاطبان یک وبسایت فروشگاهی بیشتر به دنبال یک محتوا با لحن غیررسمی و غیرپیچیده هستند. خوب بعد از آشنا شدن با این نکات اکنون وقت به کار بردن این اصول در تولید محتوا است تا به کمک آن بتوانید یک محتوای درگیرکننده ایجاد کرده و نرخ اینگیجمنت سایت را بعد از مدت نه چندان زیادی بالا ببرید.

 

 طراحی حرفه ای سایت

 

  • 3
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر