چگونه به اکسپلور اینستاگرام راه پیدا کنیم ؟

تاریخ انتشار خبر : 1398 مهر 10

چگونه به اکسپلور اینستاگرام راه پیدا کنیم ؟

اینستاگرام یکی از شبکه‌های پرطرفدار در اکثر کشورهای جهان است. این شبکه اجتماعی با تاکید بر تصاویر و ویدئو توانست  تا حدودی جای فیس‌بوک را بگیرد. اینستاگرام برخلاف برخی شبکه‌های دیگر مانند توئیتر که فضای به شدت سیاسی و پرتنش دارند، بیشتر محلی برای سرگرمی و ایجاد ارتباطات است. به همین دلیل اکثرا عامه مردم از اینستاگرام برای بیان وضعیت زندگی روزمره خود و همچنین انتشار تصاویر و ویدئوهای جذاب بهره می‌گیرند.

از طرف دیگر بسیاری از کسب‌وکارها در اینستاگرام حضور پررنگ دارند. آنها در این شبکه اجتماعی برای دیده شدن و حتی فروش محصولات خود تلاش می‌کنند. یکی از برگ برنده ها در این شبکه اجتماعی همان تعداد فالوورها است. به هر اندازه که تعداد آنها بیشتر باشد، امکان معروف شدن صفحه شما نیز بالا می‌رود. یکی از بهترین راه‌ها برای جذب فالوور، اکسپلور اینستاگرام بوده که قابلیت‌های بسیار زیادی در جذب فالوور دارد.

احتمالا شما هم به دلایل مختلف هر روز یا هر چند وقت یکبار به بخش اکسپلور این شبکه اجتماعی مراجعه می‌کنید که اصطلاحا به آن سرچ اینستاگرام نیز گفته می‌شود. در این بخش ویدئوها و تصاویر زیادی که مورد علاقه شما هستند نشان داده می‌شود. همچنین امکان جستجو کردن در اکسپلور اینستاگرام وجود دارد و به راحتی می‌توانید صفحه دلخواه خود را پیدا کنید.

درباره وایرال پست در اینستاگرام بیشتر بخوانید.

 

راه های ساده برای رفتن در اکسپلور اینستاگرام

آیا تا به حال از خود این سوال را پرسیده‌اید که چرا برخی از پست‌ها در قسمت سرچ اینستاگرام یا همان اکسپلور اینستاگرام قرار می‌گیرند و معیار این شبکه اجتماعی برای قرار دادن برخی از پست‌ها در اکسپلور چیست؟ چرا که قرار گرفتن در این بخش به رشد صفحه شما و بالا رفتن تعداد فالوورها کمک شایانی می‌کند. در ادامه به راه‌هایی اشاره می‌کنیم که با استفاده از آنها به راحتی می‌توانید در قسمت اکسپلور اینستاگرام قرار گیرید و به سرعت تعداد فالوورهای خود را بالا ببرید.

اصول اولیه دیجیتال مارکتینگ را در لینک زیر بخوانید:

دیجیتال مارکتینگ

 

مخاطب خود را بشناسید

 

شناخت مخاطب اینستاگرام

 

قبل از آنکه به فکر قرار گرفتن پست‌های خود در قسمت سرچ بیفتید، باید به این سوال پاسخ دهید که مخاطبان شما چه افرادی هستند و چه ویژگی‌هایی دارند؟ باید گفت که اکثر شبکه‌های اجتماعی از جمله فیس‌بوک و اینستاگرام براساس یک الگوریتم تعریف شده عمل می‌کنند که بر طبق آن افراد و پست‌هایی را که از جنبه‌های مختلف به شما نزدیک هستند معرفی می‌شوند. درک این موضوع نیز آسان است. چرا که آنها بسیاری از اطلاعات کاربران را در اختیار دارند و از این اطلاعات برای معرفی افراد و پست‌های مورد علاقه به شما بهره می‌برند. به همین علت است که هنگام مراجعه به بخش اکسپلور اینستاگرام بیشتر پست‌هایی را می‌بینید که با افکار و عقاید شما مرتبط است.

وقتی شما مخاطبین خود را بشناسید می‌توانید براساس علائق آنها برای پست‌های خود تولید محتوا کنید. برای انجام این کار و پی بردن به علائق مخاطبانتان می‌توانید از طریق جستجو در فضای واقعی یا از ابزار Instagram Analytics برای این کار استفاده کنید. طبیعی است هنگامی که محتوا تولید شده در راستای علائق مخاطبان باشد، احتمال دیده شدن پست‌ها و مطالب شما در اکسپلور اینستاگرام برای آنها بالا می‌رود. اگر هنوز نمی‌توانید در مورد مخاطبان خود و ویژگی‌های آنها تصمیم بگیرید بهتر است به این سوالات پاسخ دهید. آنها چه کسانی هستند؟ چه نوع پست‌ها و محتوایی را منتشر می‌کنند؟ چه افرادی را دنبال می‌کنند و علائق آنها چیزهایی است؟

 

از هشتگ‌ها و برچسب‌های خوب استفاده کنید

 

هشتگ ایسنتاگرام

 

یکی از بهترین راه‌ها برای جذب فالوور در اینستاگرام استفاده کردن از هشتگ و برچسب‌گذاری است. این کار باعث می‌شود تا علاوه بر دوستان و فالوورهای خود، سایر افراد نیز پست‌های شما را مشاهده کرده و فالو کنند. با این حال، هر چند که استفاده کردن از هشتگ می‌تواند به معرفی شما کمک کند، اما باید با احتیاط از آنها استفاده کنید. چرا که استفاده بیش از حد از آنها نه تنها چشم مخاطب را هنگام خواندن کپشن اذیت می‌کند، بلکه از اعتبار پست‌های و مطالب شما نیز کم می‌کند. هر چند که تا 30 هشتگ نیز می‌توان در مطالب استفاده کرد اما به طور میانگین عدد 12 هشتگ برای هر پست توصیه می‌شود. برخی دیگر نیز تعداد 8 الی 9 هشتگ را مناسب می‌دانند. البته به طور کل تعداد هشتگ‌ها به نوع محتوا پست و میزان کلمات کپشن نیز بستگی دارد. اما سعی کنید به اندازه از آن استفاده کنید.

سعی کنید در پست‌های خود افراد، برندها و پیج‌های مختلف و البته معروف را تگ کنید. چرا که در صورتی که آنها پست شما را لایک کنند، آن پست معمولا برای فالوورهای آنها نیز نمایش داده می‌شود و بدین ترتیب به قسمت اکسپلور اینستاگرام می‌روید. همچنین تگ کردن مکان‌های معروف نیز یکی دیگر از راه‌حل‌ها به شمار می‌رود. این کار باعث می‌شود تا پست شما برای آن دسته از افرادی که بنا به هر دلیل آن مکان مورد علاقه آنها بوده، نشان داده شود. البته که انجام این کار همیشه و برای تمامی پست‌ها امکان‌پذیر نیست. اما برای تعداد بالایی از آنها می‌توان این کار را انجام داد.

 

با فالوورهای خود ارتباط برقرار کنید

 

ارتباط با فالوور

 

یکی از بهترین راه‌ها برای دیده شدن در بخش سرچ اینستاگرام تعامل برقرار کردن با مخاطبین و فالوورهای خود است. وقتی شما برای مخاطبین خود وقت می‌گذارید و با آنها ارتباط برقرار می‌کنید، وفاداری آنها به خود را بالا می‌برید. از بهترین راه‌های تعامل با فالوورها می‌توان به لایک کردن و اظهار نظر در مورد پست‌های آنها و پاسخ دادن به کامنت‌هایشان در زیر پست‌های شما اشاره کرد.

هنگامی که شما از طریق کامنت گذاشتن و اظهارنظر با آنها تعامل می‌کنید، به نوعی صفحه خود را بیشتر معرفی کرده و این امکان وجود دارد که افراد دیگر نیز با مشاهده کامنت و نظرات شما، صفحه شما را دنبال کنند. بهتر است محتوا کامنت‌ها و اظهارنظرهایی که در زیر پست‌های آنها منتشر می‌کنید، از کیفیت خوبی برخوردار باشد تا بتوانید افراد دیگر را نیز جذب کنید. علاوه بر این، شما می‌توانید صفحات معروفی را که عموم فالوورهای شما آن را دنبال کرده‌اند را فالو کنید و همچینن زیر پست‌ها و مطالب آنها اظهارنظر کنید. مجموعه این اقدامات باعث می‌شود تا اینستاگرام پست‌های شما را برای آن دسته از افرادی که احساس می‌کند مخاطب شما هستند، نشان دهد.

 

از کپشن‌های جذاب جهت جلب مشارکت کاربر استفاده کنید

اگرچه اینستاگرام یک شبکه اجتماعی مبتنی بر عکس و ویدئو است. اما کمتر کسی است که نقش کپشن‌ها را در اینستاگرام جهت جلب مخاطب نادیده بگیرد. بهتر است در کپشن پست‌ها همکاری و مشارکت فالوورهای خود را جذب کنید. سعی کنید در پست‌های خود از یک کال تو اکشن CTA مناسب جهت درگیر شدن مخاطب استفاده کنید. به عنوان مثال، از آنها بخواهید نظرات خود را در مورد محتوا شما بنویسند یا آنکه پست‌های خود را با یک سوال جذاب به پایان برسانید. هر اندازه که پست‌های شما لایک و کامنت بیشتری دریافت کند، احتمال آنکه در قسمت اکسپلور اینستاگرام قرار بگیرد بیشتر است.

در صورتی که صفحه شما تجاری بوده و محصول خاصی را به فروش برسانید، حتی می‌توانید از طریق ایجاد یک کال تو اکشن مناسب، آنها را به خرید محصول ترغیب کنید. بسیاری از پیج شرکت‌ها و کسب‌وکارها با قرار دادن لینک خرید در بیو، کاربران را ترغیب به خرید می‌کنند. از آنجا که اینستاگرم بیشتر بر تصاویر و ویدئوها تاکید دارد، بهتر است که به جای کپشن‌های طولانی از کپشن‌های کوتاه اما جذاب استفاده کنید. معمولا بهتر آن است که ابتدا یا انتها کپشن را با یک سوال جذاب شروع یا به اتمام برسانید.

 

برای انتشار محتوا زمان‌بندی داشته باشید

زمان بندی انتشار محتوا

هر چند که کیفیت محتوا منتشر شده در پست‌های اینستاگرام نقش زیادی در ایجاد تعامل با کاربران دارد، اما زمان انتشار آن نیز بسیار اهمیت دارد. باید بدانید که چه زمانی بهترین زمان برای انتشار مطالب است. به عنوان مثال، زمانی که اکثر افراد در حال استراحت هستند، قطعا زمان مناسبی برای انتشار هیچ نوع پستی نیست. همچنین برخی اتفاقات و رخدادها بازه زمانی خاصی دارند که در آن بازه زمانی بسیار مورد توجه مخاطبان شما قرار دارند. بنابراین چنانچه در آن بازه زمانی پست خاصی را در خصوص چنین رخدادهایی منتشر کنید، احتمال قرار گرفتن آن در بخش سرچ اینستاگرام بسیار زیاد است.

اگر صفحه شما در اینستاگرام تجاری بوده، برای تشخیص زمان مناسب انتشار پست‌ها می‌توانید از ابزارهای اینستاگرام (Instagram Analytics Tools) استفاده کنید. اما علاوه بر آن به صورت سعی و خطا نیز می‌توان پیش رفت و تا حد زیادی می‌توان حدس زد که چه موقعی، زمان مناسب انتشار مطالب است.

 

با افراد و برندهای تاثیرگذار تعامل برقرار کنید

 اینفلوئنسر مارکتینگ

 

قبلا در این خصوص صحبت کردیم که ابتدا باید مخاطبین خود را مشخص و شناسایی کنید تا بهتر بتوانید در مورد استراتژی تولید محتوا تصمیم‌گیری کنید. در اینجا باید گفت که علاوه بر مخاطبان، بهتر است که شما برندها، افراد و شخصیت‌های معروف و تاثیرگذار که مرتبط با صفحه یا کسب‌وکار شما هستند را فالو کنید. قطعا در اینجا نباید انتظار داشته باشید که آنها نیز شما را فالو کنند.

بگذارید یک مثال بزنیم. فرض کنید که پیج شما در خصوص دنیای مد و پوشاک تولید محتوا می‌کند و یکی از هنرمندان معروف نیز در حوزه مد و پوشاک فعال بوده و در اینستاگرام مطالبی در این خصوص منتشر می‌کند. در اینجا بهتر است که شما او را فالو کنید. باید تلاش کنید که مجموعه‌ای از اینگونه افراد و شخصیت‌های تاثیرگذار حوزه فعالیت خود را فالو کنید. بهتر است در پست‌های خود خصوصا پست‌هایی که به نوعی به آنها ارتباط دارد، آنها را تگ کنید. البته باید در این خصوص مقداری احتیاط کرد. همچنین  در صورت امکان بهتر آن است که با آنها در دنیای واقعی تعامل برقرار کنید. در غیر اینصورت بهتر است که در زیر پست‌های آنها اظهارنظرهای مناسب منتشر کنید. با انجام اینگونه اقدامات کم‌کم می‌توانید خود را به صفحه سرچ اینستاگرام برسانید.

 

فالوورها را به فعال‌سازی نمایش اعلان (Turn On Post Notifications) تشویق کنید

شکی نیست که هر اندازه تعداد لایک‌ها و کامنت‌های یک پست بیشتر باشد، احتمال قرار گرفتن آن در بخش اکسپلور بیشتر خواهد شد. اما مساله اینجاست که بسیاری از پست‌ها و مطالب منتشر شده در اینستاگرام از دید مخاطب گم می‌شوند. خصوصا آنکه مخاطب شما تعداد فالوور بالایی داشته باشد. قطعا برخی از پست‌های شما در میان انبوهی از مطالب منتشر شده از سوی سایر فالوورهای وی گم خواهد شد.

اینستاگرام قابلیتی را ایجاد کرده که از طریق آن می‌توانید از مخاطبان خود درخواست کنید که نسبت به فعال‌سازی نمایش اعلان (Turn On Post Notifications) برای شما اقدام کنند. با این کار آنها در جریان مطالب و پست‌های شما قرار می‌گیرند. حتی برخی از صفحات تجاری، برای تشویق کاربران در ایجاد لایک و کامنت، ترفندهای خاصی را به کار می‌برند. به عنوان مثال، برخی از آنها اعلام می‌کنند که هر فردی اولین لایک یا کامنت را بگذارد، برنده یک جایزه خواهد شد.

به طور کل نباید این نکته طلایی را فراموش کرد که هر اندازه که مطالب و پست‌های شما لایک و کامنت بیشتری بخورد، امکان قرار گرفتن آن در بخش اکسپلور بیشتر می‌شود. بنابراین در همین راستا فکر کنید که چه راه‌های دیگری برای جذب مشارکت مخاطبان وجود دارد. بهتر است که سلیقه مخاطبان خود را بشناسید و بدانید که آنها از چه طریقی در زیر پست‌های شما مشارکت خواهند کرد.

مکن است مخاطبان شما از آن دست افرادی باشند که بیشتر از طریق ویدئوها و عکس‌های جذاب برای مشارکت ترغیب شوند. برخی دیگر از افراد ممکن است از طریق تحلیل‌هایی که در کپشن ارائه می‌دهید، برای اظهارنظر ترغیب شوند. به طور کل این نکته را نباید فراموش کنید که فعالیت در شبکه‌های اجتماعی خصوصا اینستاگرام بدون جلب مشارکت کاربر، چندان ارزشی نخواهد داشت.

 

آنچه درباره اینگیجمنت اینستاگرام باید بدانید و استفاده کنید!

 

راه‌های متعددی را برای قرار گرفتن پست‌ها در اکسپلور اینستاگرام معرفی کردیم. راه‌هایی که انجام دادن آنها نیاز به وقت یا مهارت بالایی از جانب شما ندارد. بنابراین بهتر است همین اکنون دست به کار شوید و از این به بعد در انتشار پست‌های خود تلاش کنید تا را‌ه‌حل‌های گفته شده را به کار بگیرید. سپس بعد از مدتی که سعی و خطا کردید، نتیجه آن را مشاهده کنید. برای آنکه بدانید پست‌های شما در بخش سرچ قرار گرفته‌اند یا خیر، بهتر است بعد از چند وقت به تعداد لایک‌ها و کامنت‌ پست‌های خود نگاه کنید. برای آنها یک میانگین در نظر بگیرید. به عنوان مثال، ممکن است میانگین لایک پست‌های شما 100 عدد باشد. اگر دیدید که یکی از پشت‌های شما بسیار بیشتر از این عدد لایک خورده است، بدانید که احتمالا آن پست در بخش اکسپلور اینستاگرام قرار گرفته است.

 

 

شرکت طراحی سایت

 

  • 5
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر