انتخاب آژانس دیجیتال مارکتینگ

تاریخ انتشار خبر : 1398 تیر 12

انتخاب آژانس دیجیتال مارکتینگ

امروزه اهمیت دیچیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی بر کسی پوشیده نیست و این نوع استراتژی ها جزو کارآمدترین و مناسب ترین شیوه در موفقیت کسب وکارها برای جذب مخاطبان هدف بیشتر و بالقوه شده است. پویایی و تغییر مداوم حوزه بازاریابی دیجیتال، هر سازمانی را ملزم به راهنمایی از متخصصان کرده است. در واقع برای آگاهی از این تغییرات مداوم و وفق کردن خود با آن باید از مشاور و مطلع این حوزه برای انجام فعالیت های ریسکی بهره و مشورت گرفت.

آژانس های دیجیتال مارکتینگ به ارتقای کسب وکارها کمک می کند و در گسترش استراتژی های آنلاین شما تاثیرگذار هستند. آژانس های دیچیتال مارکتینگ با تمرکز بر روی توسعه کسب و کار بر بستر دیچیتال و استفاده از ابزارهای آنلاین یکی از بازوهای قدرتمند بازاریابی کسب و کارها می‌باشد؛ در واقع امروزه دیجیتال مارکتینگ یکی از ابزارهای بزرگ بازاریابی کسب و کار ها می‌باشد. بر همین اساس اکثر صاحبان برندهای تجاری بزرگ برای بازاریابی و موفقیت برند خود از دیجیتال مارکتینگ  بهره می برند. البته ناگفته نماند که انتخاب آژانس دیجیتال مارکتینگ نیز حساسیت‌ها و دشواری های خاص خود را دارد که مدیران باید به این امر توجه کنند.

در این مقاله از ایده پویا شرکت طراحی سایت و آژانس دیجیتال مارکتینگ، قصد داریم که به معرفی چند معیار و فاکتور مهم که در انتخاب آژانس دیجیتال مارکتینگ اهمیت دارد بپردازیم و در نهایت شما را در این امر راهنمایی نماییم.

 

پیچ شرکت طراحی سایت در اینستاگرام

 

درباره دیجیتال مارکتینگ چه می‌دانید؟

بازاریابی اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ، نوعی از بازاریابی و تبلیغات است که پیام ها و مقاصد فرستنده پیام از طریق اینترنتی و به صورت دیجیتال برای مخاطبان موردنظر وی نمایش داده می‌شود. در حقیقت تبلیغات دیجیتال یک نوع آگهی تبلیغاتی محصول، خدمات، ایده ها و یا رویدادها و مطلوبیت های موردنظر مشتریان در اینترنت می‌باشد. از این رو زمانی که شما یک محصول و خدمتی را در اینترنت تبلیغ می‌کنید، شما از تبلیغات انلاین بهره گرفته‌اید. امروزه استفاده از دنیای اینترنت و فضای مجازی بخش جدایی ناپذیر اکثر کسب و کارها است.

همیشه در مفاهیم اصلی و پایه ای بازاریابی، مبحث 4p یا آمیخته بازاریابی ذکر می‌شود. در بحث تبلیغات اینترنتی نیز باید به این مبحث توجه کرد. در واقع زمانی فرآیند دیجیتال مارکتینگ در کسب وکار شما اتفاق خواهد افتاد که شما تمام موارد و نکته های ذکر شده در تصویر بالا را از طریق اینترنت انجام دهید، زیرا حضور آنلاین و فعالیت شما در وب سایت ها فرآیند دیجیتال مارکتینگ را برای شما تکمیل می کند.

 

بازاریابی اینترنتی

 

منظور از آژانس دیجیتال مارکتینگ دقیقا چیست؟

آژانس دیجیتال مارکتینگ به شرکتی اطلاق می‌شود که به خلق و ارائه راه حل های خلاقانه برای طراحی تبلیغات کسب وکارها می پردازد. در واقع یک آژانس دیجیتال مارکتینگ در پی ارائه یک راهکار کاربردی از طریق تفکر خلاقانه می‌باشد تا بتواند تمایز و مزیت رقابتی را برای کسب وکار مربوطه نسبت به رقبایش ایجاد نماید.

آژانس های دیجیتال مارکتینگ به گونه ای افراد، مهارت ها و تخصص ها را در کنار یکدیگر قرار می دهند که بهترین و بیشترین بازدهی و تاثیر را کسب کنند. از این رو کمیت و کیفیت کارها بسیار حائز اهمیت است، زیرا میزان راندمان آنها و تاثیری که بعد از نمایش تبلیغ در کسب وکار مربوطه خواهد گذاشت توسط مشتریان بررسی و تحلیل می‌شود.

 

ساختار سازمانی آژانس دیجیتال مارکتینگ

ساختار سازمانی آژانس دیجیتال مارکتینگ میزان نظم و مهارت واحدهای مختلف را نمایش می دهد. یک آژانس دیجیتال مارکتینگ خوب و باتجربه برای ارائه خدمات خود به مشتریان نیاز به واحدهای تخصصی در داخل سازمان دارد که این واحدها عبارتند از:

  1. واحد تحلیل اطلاعات و دیتا: اولین فعالیتی که یک تبلیغ را موثر و کارآمد می کند، نمایش درست و صحیح آن تبلیغ در مکان و زمان مناسب است که این کار را واحد تحلیل دیتا آژانس انجام می دهد. در واقع هدفمندی نمایش تبلیغات برای مخاطبان و کاربران بر عهده واحد تحلیل دیتا آژانس می‌باشد. اگر این واحد بتواند با صرف کمترین هزینه و وقت این امر را انجام دهد، مطمئنا تاثیر پیام تبلیغاتی به مراتب بسیار بالاتر خواهد شد.

در گذشته برای هدف گیری مخاطبان از روش هایی چون موقعیت جغرافیایی، سبک سرچ کاربر و نیازمندی های وی و... استفاده می شد؛ اما امروزه از هوش مصنوعی و Real Time برای هدف گیری در لحظه استفاده می‌شود. این امر توسط افراد متخصص که به داده کاوی و یادگیری ماشین مسلط هستند صورت می‌گیرد.

  1. واحد زیرساخت: وظیفه افراد فعال در این واحد، بارگذاری سریع محتواهای تبلیغاتی و مدیریت صحیح سرورها می‌باشد اگر در یکی از بخش های زیرساخت، خلل و مشکلی حادث شود و تبلیغ به درستی نماش داده نشود، متخصصان این واحد باید بتوانند در کمترین زمان ممکن خلل و مشکل به وجود آمده را رفع نمایند.

یک آژانس دیجیتال مارکتینگ متخصص باید محتواهای تبلیغات را با سرعت و کیفیت عالی به مخاطبان نمایش دهد، زیرا بروز هر گونه خلل در نمایش نهایی تبلیغات موجب نارضایتی مخاطبان و کاربران شده و شکست را برای آژانس به دنبال خواهد داشت.

  1. واحد مربوط به امور مشتریان: وجود این واحد در آژانس، بیان کننده اهمیت مشتریان از دید آژانس و مدیریت می‌باشد. این واحد مسئول رسیدگی و بررسی مشکلات و مسائل پیش روی مشتریان می‌باشد.
  2. واحد خلاقیت و نواوری: بررسی نمونه کارهای آژانس دیجیتال مارکتینگ گویای میزان خلاقیت و نوآوری افراد فعال و متخصص آن می‌باشد. ارائه طرح ها و ایده های خلاق و به روز آژانس برای تبیلغ سازمان شما، علاوه بر بهبود برند شما در دید افراد و مخاطبان، به منحصربه فرد کردن برند شما در مقایسه با رقبا نیز می انجامد.
  3. واحد گرافیکی: تبلیغی که درنهایت باید به مخاطبان و کاربران نمایش داده شود، توسط این واحد شکل می‌گیرد. اگر تیم گرافیکی آژانس بتواند از طرح ها و رنگ های خاص و مناسب در انتقال پیام بهره گیرد، مطمئنا تاثیرگذاری تبلیغ نیز بر کاربران متفاوت خواهد بود. تولیدمحتوای خلاقانه آژانس می تواند جزو هر نوع محتوایی چون ویدئو، بنر، گیف و.. شود. اصل اساسی در این بخش کار، توجه به جزئیات امور می‌باشد.

 

دیجیتال مارکتینگ

 

معیارهای لازم در انتخاب آژانس دیجیتال مارکتینگ

در انتخاب آژانس دیجیتال مارکتینگ باید یکسری فاکتورهای مهم و اساسی را حتما چک کنید تا شما را زودتر و بهتر به اهداف بازاریابی کسب و کارتان برساند. از مهمترین معیارهای انتخاب شرکت دیجیتال مارکتینگ سرویس‌دهی و رزومه کاری آنها می‌باشد که حتما بایستی در اولویت چک کردن باشد. در زیر برخی از معیارهای مهم را بررسی کرده‌ایم.

  1. کار تیمی و ساختار درونی آژانس: ساختار درونی آژانس و نوع رابطه بین افراد نشان دهنده نحوه عملکرد آن می‌باشد. تخصص تیم های حرفه ای آژانس و تسلط آنان در طراحی و داده کاوی بسیار اهمیت دارد.اگر آژانسی تازه شروع به کار کرده است پس احتمالا صرفا دانش آکادمیک در این حوزه دارد و تجربه عملی افراد آن بسیار پایین است.
  2. منابع انسانی آژانس: به طور کلی چون آژانس دیجیتال مارکتینگ در حوزه ارائه خدمات فعالیت می کند و خدمت نیز توسط افراد و منابع انسانی سازمان ارائه می گردد، به همین دلیل رزومه و تجربه کاری پرسنل سازمان بسیار تاثیرگذار خواهد بود و عملکرد کل سازمان را بیان می کند. شما می توانید از اطلاعات و رزومه کارکنان یک آژانس دیجیتال مارکتینگ (تحصیلات، حوزه تخصصی فرد، سابقه کاری و...) با بررسی پروفایل لینکدین و یا حتی بازدید از وب سایت آزانس دیجیتال مارکتینگ مطلع شوید.
  3. انواع سرویس دهی آژانس: در ابندای مذاکره با سازمان از انواع سرویس دهی آژانس در حوزه های کاری مطلع شوید.
  • داشتن شبکه های انحصاری در رسانه ها
  • تبلیغات موبایلی
  • تبلیغات در انواع شبکه های اجتماعی (تلگرام، وتساپ، اینستاگرام و... )
  • تولید محتوا (تصویر، ویدئو، پادکست، بنر، گیف و...)
  • تبلیغاتی وبی
  • سرویس ارائه SMS، ایمیل و...
  • کمپین) (CPM –CPC- CPI
  1. تعداد مشتریان: با آگاهی از تعداد و نوع مشتریانی (در کدام حوزه فعالیت می کنند.) که از خدمات آژانس بهره گرفته اند می توانید میزان موفقیت آن‌ها در طراحی و عملکرد آژانس را ارزیابی کنید.

 

روش های دیجیتال مارکتینگ

  • تبلیغات کلیکی (PPC): تبلیغات کلیکی (Pay Per Click) یک روش تبلیغ آنلاین می‌باشد که شما تبلیغات خود را در وب سایت ها و اپلیکیشن ها قرار می دهید و به ازای هر کلیکی که توسط کاربران و مخاطبان صورت می‌گیرد مبلغی را می‌پردازید. بازدید و تماشای تبلیغات شما در این مدل در وب سایت ها رایگان صورت می‌گیرد و شما صرفا در صورت کلیک بر روی تبلیغ هزینه ای را پرداخت می‌کنید. این مدل باعث آگاه شدن و شناسایی شما برای مخاطبان می‌شود.
  • تبلیغات نمایشی (CPM): تبلیغات نمایشی (Cost Per Mille) یک اصطلاح در حیطه بازاریابی آنلاین می‌باشد و به معنای تعیین یک مبلغ مشخص به منظور 1000 بار نمایش یک بنر تبلیغات در وب سایت است. حرف M در کلمه انگلیسی این اصطلاح به معنای عدد 1000 در تبلیغ می‌باشد.
  • تبلیغات شبکه های اجتماعی: امروزه به دلیل این که برای بسیاری از افراد، شبکه های اجتماعی در حکم بخشی از زندگی روزمره آنان می‌باشد و ارتباطات و مطالب مورد علاقه انان را تحت تاثیر قرار می دهد، مورد توجه بازاریابان و کارشناسان این حوزه قرار گرفته است. شبکه های اجتماعی فرصت بسیار عالی را برای برندهای تجاری ایجاد کرده است تا علاوه بر آگاهی افراد از محصولات و خدمات آنان، به برقراری ارتباط نیز بپردازند و فروش خود را افزایش دهند. حتما مهارت های خود را در بازاریابی شبکه های اجتماعی افزایش دهید.

 

اگر شما نیز نگران آینده کسب وکار خود در بازار رقابتی امروزی هستید و قصد دارید که برای تجارت خود از یکی از آژانس های تبلیغاتی دیچیتال ماهر و کاربلد کمک بگیرید، حتما باید فاکتورها و معیارهایی را برای انتخاب و تصمیم گیری در نظر داشته باشید. باتوجه به تمام موارد و نکات ذکر شده در این مقاله، انتخاب یک آژانس و سپردن آینده کسب وکار خود به آن یک فرآیند حساس و بسیار ریسکی می‌باشد. بنابراین اول تحقیقات خود را انجام دهید و با دقت و نکته بینی ظریف آژانس بازاریابی دیجیتال را انتخاب کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و استفاده از مشاوره متخصصان ما در ایده پویا با شماره‌های شرکت تماس بگیرید.

 

 
شرکت طراحی سایت
  • 8
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر