همه چیز درباره بازاریابی در اینستاگرام

تاریخ انتشار خبر : 1398 اردیبهشت 02

همه چیز درباره بازاریابی در اینستاگرام

بیش از 10 سال از آغاز به کار فعالیت شبکه اجتماعی اینستاگرام در جهان گذشته است. همانطور که می بینیم بسیاری از مردم درگیر فعالیت در اینستاگرام و مرور پست های دیگر افراد هستند. شاید خود شما هم مدت زمان زیادی از روز را مشغول اسکرول کردن در تصاویر و فیلم های اینستاگرام باشید. بسیاری از افراد علاقه مند به دنبال کردن و یا دنبال شدن در اینستاگرام توسط دیگر افراد و آشنایان می باشند.

دنبال شدن و دنبال کردن یا همان فالو Follow اینقدر بازارش داغ شده که تعداد فالوور های بسیاری از افراد نشان دهنده نفوذ آنها در بسیاری از مردم می باشد. امروزه اینستاگرام به عنوان یک رسانه اجتماعی بسیار جذاب در بین اقشار و سنین مختلف مردم جا باز کرده است ولی سوال اینجاست که آیا اینستاگرام برای کسب و کار من نیز مفید است؟ برای پاسخ به این سوال بایستی به بررسی برخی آمارهای به دست آمده در مورد اینستاگرام نگاهی بیندازیم؛ قطعا بررسی این آمار، پاسخ روشن و کاملی برای سوال شما خواهد بود.

 

- اینستاگرام دارای ماهیانه بیش از ۸۰۰ میلیون کاربر فعال می باشد.

- بیش از ۶٠ درصد بزرگسالان از اینستاگرام استفاده می کنند.

- در حدود ۲۵ میلیون پروفایل بیزینس در اینستاگرام وجود دارد.

- ۵۰ درصد کاربران اینستاگرام حداقل یک پیج بیزینس را دنبال می‌کنند و ۶۰ درصد از کاربران با یک محصول یا خدمت از طریق اینستاگرام آشنا شده اند.

 

با مطالعه آمارهای بالا قطعاً شما نیز به این نتیجه رسیده اید اینستاگرام دیگر تنها یک شبکه اجتماعی برای استفاده های شخصی نیست. این روزها اینستاگرام یک پلتفرم برای معرفی و شخصیت سازی برند ها، انتشار محتوا یک ویترین مناسب برای ارائه محصولات و به اشتیاق آوردن مخاطبان می باشد. دقت داشته باشید که کاربران در اینستاگرام تنها فعال نیستند بلکه دارای مشارکت بالایی با محیط اینستاگرام شده‌اند.

اینستاگرام از یک نرم افزار اشتراک گذاری عکس و فیلم به سرعت به عنوان یکی از شبکه‌های اجتماعی تأثیرگذار شناخته شده است. در همین راستا می توان گفت بیش از نیمی از کاربران فعال اینستاگرام هر روز حساب کاربری خود را چک می کنند و بیش از ۳۵ درصد از آنها چندین بار در روز به حساب کاربری خود مراجعه می کنند.

اینستاگرام با چنین مزیت ها و قابلیت هایی قادر خواهد بود به شما در رشد آگاهی از برند و معرفی محصولات کمک کند . ۷۰ درصد از کاربران اینستاگرام زمان خود را برای بررسی برند ها بر روی این پلتفرم استفاده می کنند. در اینستاگرام می توانید به راحتی با زمینه ای دوستانه و نه به شکل فروش تهاجمی محصول خود را به دوستان، آشنایان و دیگر افراد معرفی نمایید.

 

شروع به کار با اینستاگرام

شروع به کار با اینستاگرام

برای شروع به کار اینستاگرام می‌توانید اپ این پلتفرم را از منابع مختلف دانلود کنید. پس از دانلود نرم افزار یک حساب کاربری با استفاده از ایمیل و یا شماره تلفن همراه خود ایجاد نمایید.

به خاطر داشته باشید که در این مرحله شما نیاز دارید یک یوزرنیم (username) به خود اختصاص دهید. یوزرنیم یا نام کاربری یک نام منحصر به فرد است که تنها یک حساب کاربری می تواند آن را داشته باشد بنابراین اگر شخصی و یا شرکتی قبل از شما این نام کاربری را اشغال کرده باشد بایستی اندکی آن را تغییر دهید و یا نام جدیدی برای خود انتخاب کنید. نام کاربری خود را به گونه ای انتخاب کنید که هم برای مخاطبان قابل شناسایی بوده و هم به راحتی قابل جستجو و پیدا کردن باشد. سعی کنید از نام کسب و کار خود در یوزرنیم استفاده کنید و یا کلا این دو را با هم یکسان انتخاب نمایید.

یک نکته را به خاطر داشته باشید که از ایمیل و تلفن همراهی در حساب کاربری اینستاگرام خود استفاده کنید که به آنها دسترسی دارید چرا که ممکن است در ادامه شما پسورد و یا رمز عبور خود را فراموش نمایید در این صورت می‌توانید با استفاده از شماره تلفن همراه و یا ایمیل که در ثبت نام آن را وارد نموده اید رمز عبور خود را بازیابی نمایید. بنابراین به خاطر سپردن نام کاربری و پسورد مهم هست تا بعدا دچار دردسر نشوید.

 

بهینه سازی حساب کاربری اینستاگرام

در این مرحله شاید اولین و مهمترین گام برای بهینه سازی حساب کاربری اینستاگرام می‌تواند انتخاب یک عکس مناسب برای حساب کاربری شما باشد. دقت داشته باشید که عکس پروفایل اولین چیزی است که در حساب کاربری شما دیده خواهد شد بنابراین بایستی یک عکس مناسب و مرتبط با کسب و کار خود انتخاب نمایید.

برای عکس کاربری خود می توانید از لوگو و یا عکس های مرتبط دیگر در کسب و کار خود استفاده نمایید ولی توجه داشته باشید که در انتخاب عکس کاربری به صورت خودکار کناره های تصویر برش خورده و عکس پروفایل شما به شکل دایره نمایش داده می شود پس بهتر است پیش از انتخاب عکس یک عکس مناسب با حاشیه کافی برای این کار جستجو نمایید.

 

تکمیل قسمت بیوگرافی در حساب کاربری اینستاگرام

قسمت بیوگرافی در اینستاگرام با محدودیت ۱۵۰ کاراکتری روبروست بنابراین شما بایستی هدف خود را خیلی خلاصه و مستقیم شرح دهید به طوری که برای بازدیدکنندگان از حساب کاربری شما مشخص باشد که شما کیستید و برای چه باید شما را دنبال کنند. سعی کنید خیلی مختصر و مفید صحبت کنید. در ضمن نگران هشتگ ها و یا کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود در قسمت بیوگرافی نباشید چراکه متن منتشر شده در بیوگرافی قابلیت جستجو نداشته و عملاً فقط برای معرفی شما وقتی که کاربر به حساب کاربریتان وارد شود استفاده خواهد شد.

در بیوگرافی اینستاگرام علاوه بر معرفی خود می توانید خلاقیت های مختلفی نیز به کار ببرید برای مثال از کاربران خود بخواهید که کار خاصی را انجام دهند، مثلا از یک هشتگ خاص استفاده کرده و یا به وب سایت شما مراجعه نمایند. قسمت بیوگرافی تنها جایی ست که در اینستاگرام می توانید از آدرسURL قابل کلیک برای هدایت ترافیک به سایت خود استفاده نمایید. البته در صورتی که تعداد فالوور های شما بیش از ۱۰ هزار نفر بوده و پیج اینستاگرام شما نیز یک پیج بیزینسی باشد، در قسمت استوری ها نیز میتوانید از لینک های قابل کلیک استفاده نمایید.

پیشنهاد می‌کنیم اگر تصمیم به استفاده از یک لینک قابل کلیک در بیوگرافی حساب کاربری خود در اینستاگرام گرفته اید از لینک های کوتاه شده توسط کوتاه کننده های لینک مانند بیتلی دات کام و یا گو دات جی ال استفاده نمایید این کار علاوه بر مختصر نمودن آدرس url طولانی و صرفه جویی و استفاده بهینه در تعداد کاراکترهای بایو به شما کمک می کند که کاربران ورودی به سایت را رصد نمایید.

برای تغییرات این قسمت می توانید با استفاده از دکمه edit profile اقدام به تغییر پارامتر هایی مانند عکس، اسم، اسم کاربری، بایو و یا آدرس url نمایید.

 

مدل های مختلف پست اینستاگرام

حال که شما اقدام به ایجاد یک حساب کاربری اینستاگرام کرده اید میتوانید پست های مختلفی شامل عکس، فیلم و استوری را در حساب کاربری خود به اشتراک بگذارید. در ادامه چندین مدل از مدل های مختلف پست در اینستاگرام را با همدیگر بررسی می نماییم:

 

عکس

رایج ترین و معمول ترین پست های اینستاگرام پست های عکس هستند. اگر تصمیم به انتشار پست های عکس دارید بهتر است تنوع را رعایت نمایید. تنوع در نوع مدل عکس های منتشر شده میتواند تنوع در برند و همچنین راه‌های مختلف ایجاد مشارکت با مخاطبان را نشان دهد. بهتر است دقت داشته باشید که کاربران اینستاگرام به پست های اصیل و واقعی علاقه بیشتری نشان خواهند داد تا اینکه از پستهای تبلیغاتی پر سر و صدا استفاده کنید. بهتر است بیشتر سبک زندگی و تاریخچه برند خود را در پست ها نشان دهید همچنین از پست های پشت صحنه و در حین تولید و خدمت رسانی مطالبی منتشر نمایید. این نوع از پست ها معمولاً با اقبال زیادی از طرف کاربران مواجه خواهند شد.

به محض اینکه فعالیت خود را در اینستاگرام شروع کنید خواهید دید که تنوع زیادی از عکس ها برای به اشتراک گذاری در حساب کاربری اینستاگرام شما جذاب و مفید خواهند بود.

 

پست های پشت صحنه

پست های پشت صحنه

 

 این نوع از پست ها عملا نیم نگاهی به قسمتی از کسب و کار شما است که در حالت عادی مخاطب آن را نمی بیند. برای مثال فرض کنید شما یک کارگاه تولید شیرینی خانگی هستید. برای مخاطبان جذاب خواهد بود اگر گاه گاهی از محیط داخلی کارگاه خود و کارکنان خود در حال تولید و یا تزیین شیرینی ها عکس و فیلم هایی منتشر نمایید. این نوع از پست باعث ایجاد اعتماد بیشتر بین مخاطبان و کسب و کار شما خواهد شد. چرا که این حس در بین مخاطبان شما ایجاد خواهد شد که آنقدر آشنا و صمیمی هستند که به قسمت های مخفی کسب و کار شما راه یافته اند.

 

پست گذاری مجدد در اینستاگرام

به اشتراک گذاری پست هایی که توسط افراد دیگر و به خصوص کارکنان شما گذاشته شده اند می‌تواند برای افراد بسیار جذاب باشد چراکه این نوع از پست ها انتقال دهنده نوعی از اعتماد و صمیمیت در کسب و کار شما خواهد بود. با اشتراک گذاری این نوع از پست ها خواهید توانست برای کسب و کار خود یک شخصیت تعریف نمایید.

برای اینکه محتوای کافی برای پست گذاری مجدد داشته باشید کافیست کمپین‌های به صورت مسابقه جشنواره و یا چیزهایی شبیه به این برای کارکنان و یا مخاطبان خود تعریف کنید تا آنها برای شما محتوای لازم را تولید کرده و شما را در آن محتوا تگ و منشن نمایند. می بینید که به همین راحتی محتوای آماده شده برای انتشار در دسترس شما قرار خواهد گرفت. در این حالت علاوه بر اینکه می‌توانید محتواهای خوب را گزینش کرده و در صفحه خود منتشر کنید نوعی از اعتماد را از کاربران خود به کاربران دیگر منتقل می نمایید.

 

پست های آموزشی در اینستاگرام

پست های آموزشی در اینستاگرام

 

 پست های آموزشی به طور معمول شامل آموزش هایی هستند که برای مخاطبان کاربردی و جذاب باشد. بهتر است در تولید محتوای آموزشی برای اینستاگرام به این نکته دقت داشته باشید که کاربران اینستاگرام ممکن است خیلی راحت از روی محتوای شما استقبال کنند و به پست بعدی از یک کاربر دیگر سربزند پس بهتر است محتوای خود را خیلی خلاصه و جذاب بیان نمایید. می‌توانید محتوا را در قالب نکات و توصیه هایی به کاربران و بازدیدکنندگان صفحه خود منتقل نمایید.

دقت داشته باشید هر آموزشی برای کاربران شما جذاب نخواهد بود برای مثال ممکن است شما تعمیرکار سرویس گرمایشی و سرمایشی منازل باشید، حال فکر کنید که تعمیر یک پکیج و رادیاتور می‌تواند برای کاربر شما نیز جذابیت داشته باشد. البته پاسخ به این سوال بستگی زیادی به پرسونای مخاطب صفحه اینستاگرام شما دارد. اگر مخاطبان شما سرویس کاران و تعمیرکاران سیستم گرمایشی و سرمایشی باشند شاید نکات و توصیه های شما برای آنان جذاب و دوست داشتنی باشد و از آن استفاده کند ولی اگر کاربر شما یک کاربر معمولی خانگی است بیشتر نیاز به تعمیر و سرویس سیستم خود دارد تا چگونگی تعمیر آن!

در پست های آموزشی نیز از عکس و فیلم غافل نشوید.

 

پست های تاثیرگذار (اینفلوئنسر)

influencer marketing

 

 پست های تاثیرگذار یا پست گذاری توسط اینفلوئنسرها همان به اشتراک گذاشتن و تبلیغ در مورد یک برند یا خدمت توسط سلبریتی ها و افراد مشهور و معروف می باشد که می تواند برای افزایش فروش و یا شناسایی برند و یا اهداف دیگر مورد استفاده قرار گیرد. به طور معمول پست های اینفلوئنسر ها دارای صحنه عکس و یا فیلمی هستند که نشان دهنده اینفلوئنسر در حال استفاده از محصول و یا خدمت شماست. یکی از مزیت های بزرگ این نوع از پست ها جلب توجه تعداد زیادی از مخاطبان در مدت زمانی کوتاه است.

 

 پست های انگیزشی

پست های انگیزشی ایسنتاگرام

 

پست های انگیزشی معمولا شامل ترکیبی از تصاویر ساده همراه با نقل قول و یا متون انگیزشی می‌باشند. این پست ها مخاطبان شما را تشویق و تهییج کرده و ارزش برند شما را افزایش خواهد داد.

این نوع از پست برای موسسات آموزشی، سازمان های برگزار کننده همایش ها و موسسات خیریه و غیر انتفاعی بسیار کاربردی است. همچنین می توان در مسائل مرتبط با دین و مذهب نیز از این نوع پست ها به خوبی استفاده کرد.

 

محتواهای کاربر تولید

محتوای کاربر تولید نیز مانند پست گذاری مجدد توسط کاربران و مخاطبان تولید شده و در صفحه شما به اشتراک گذاشته خواهد شد. برای این منظور بایستی کمپین های لازم را راه اندازی کنید تا مخاطبان را تشویق به ایجاد محتوای مناسب و کاربردی نمایید. در ادامه با یکی از آنها بخواهید که پست ها را با هشتگ و یا منشن های لازم علامت‌گذاری نمایند.

به اشتراک گذاری پست های طرفداران و فالوورها علاوه بر اینکه حس خوبی را در آنها ایجاد می‌کند به بقیه نیز نشان خواهد داد که شما به طرفداران و فالوور های خود اهمیت زیادی میدهید. همیشه سعی کنید از محتواهای جذاب، به روز و جدید استفاده کنید تا کاربران و مخاطبان خودتان را درگیر کنید و بتوانید بر تعداد آن‌ها بیافزایید.

 

اشتراک گذاری اخبار

اشتراک گذاری اخبار در اینستاگرام

 به اشتراک گذاری اخبار در صفحه اینستاگرام یا همان گردآوری اطلاعات و اخبار از منابع مختلف می‌تواند باعث شود کاربران زیادی به جای اینکه به جاهای مختلف سر بزنند برای اطلاع یافتن از مسائل مختلف به صفحه شما مراجعه کنند.  برای آن که با مسائلی از قبیل کپی‌رایت و یا واکنش های کاربران و یا سایت های خبری روبرو نشوید بهتر است در زیر کپشن پست خود منبع را نیز ذکر کنید.

 

استوری اینستاگرام

استوری در اینستاگرام به شما این امکان را می دهد که مطالبی را بدون مرتبط کردن با فید اصلی اینستاگرام خود یعنی جایی که پست ها را در آن قرار می دهید، به اشتراک بگذارید. استوری ها به طور معمول کمتر از پست ویرایش شده اند و حس تازگی و دست نخوردگی بیشتری را به مخاطب منتقل خواهند کرد. از استوری می توانید برای به اشتراک گذاری لحظات خاص و همچنین معرفی فرهنگ سازمانی خود استفاده کنید.

استوری همچنین می تواند به عنوان یک ویترین در دسترس و موقتی برای شما عمل نماید. از آنجایی که استوری ها تا ۲۴ ساعت بعد به صورت خودکار پاک خواهند شد می توانید برای مطالبی که میخواهید در مورد آنها نیز اطلاع رسانی فوری کنید از این روش استفاده نمایید. بعضی از کاربران استوری را بیشتر از پست داخل پیج چک می‌کنند پس، از این قابلیت اینستاگرام برای خودتان استفاده کنید.

 

مدل های مختلف استوری در اینستاگرام

اگر تصمیم به گذاشتن استوری در اینستاگرام گرفته باشید با حالت های مختلفی روبرو خواهید شد ممکن است برای شما نیز جالب باشد که بدانید هر کدام از آنها چه کارهایی انجام خواهند داد و چه ویژگی هایی دارد.

لایو : شاید یکی از جذاب ترین و پر طرفدار ترین قسمت های استوری را می توان لایو دانست. در لایو اینستاگرام کافی است یک اینترنت خوب در دسترس داشته باشید تا بتوانید محتوایی زنده از همان لحظه را برای کاربران خود منتشر نمایید.

تایپ: در این قسمت میتوانید یک محتوای متنی را در یک صفحه ایجاد و منتشر نمایید.

نرمال: برای گرفتن و یا به اشتراک گذاری عکس از قسمت آلبوم گوشی و یا دستگاه شما می توان از گزینه نرمال استفاده کرد.

بومرنگ: در حالت بومرنگ یک حرکت رفت و برگشتی به ویدئوی شما اضافه خواهد شد این باعث می‌شود فیلم را در حال تکرار وبدون توقف ببینید. البته مدت زمان بومرنگ بسیار کوتاه می باشد.

سوپر زوم: با استفاده از آپشن ها و افکت های مختلف نوعی زوم را بر روی ویدئوی شما ایجاد می نماید.

فوکوس:  فوکوس کردن بر نقطه مورد نظر شما و تار نمودن پشت صحنه استفاده می شود.

ریوایند: ویدئویی که توسط دوربین گوشی یا دستگاه شما گرفته شود به صورت برعکس نشان داده خواهد شد.

هندزفری: این حالت امکان فیلمبرداری بدون نگه داشتن دکمه ی زرد را برای شما ایجاد می کند.

 

آی جی تی وی اینستاگرام (IGTV)

 

IGTV

 

آی جی تی وی یا همان اینستاگرام tv یک قابلیت نمایش ویدیو است که به کاربران اجازه می‌دهد ویدیوهای مدت زمان حداکثر ۱۰ دقیقه را به اشتراک بگذارند. اگر حساب کاربری شما در اینستاگرام جزء حساب های کاربری وریفای شده باشد این امکان را خواهید داشت که ویدئوهای با طول مدت زمان یک ساعت نیز به اشتراک بگذارید.

نکته های قابل توجه در مورد این افزونه در اینستاگرام را می‌توان عدم قابلیت پخش در سیستم دسکتاپ و همچنین ویدئو های عمودی دانست. از این قابلیت اینستاگرام می توانید برای انتشار محتوا های ویدئویی با طول مدت زمان بیشتر از یک دقیقه استفاده کرده و در جهت شناسایی برند خود تبلیغات و یا آموزش ارائه نمایید.

 

چگونگی نوشتن کپشن برای یک پست اینستاگرام

از قدیم گفته اند که یک عکس به اندازه هزاران کلمه ارزش دارد اما گاهی باید کلمات برای توصیف یک تصویر به کمک بیایند. سعی کنید برای داشتن یک کپشن خوب برای پست های اینستاگرام خود ابتدا شروع به نوشتن کرده و سپس کپشن های بدست آمده را توسط دوستان و همکاران خود ارزیابی کنید. توجه داشته باشید پست‌هایی که تعداد بیشتری لایک و کامنت دارند در نتایج جستجوی اینستاگرام بیشتر و بهتر نمایش داده خواهند شد. پس بهتر است برای نوشتن کپشن های جذاب بیشتر وقت بگذارید.

 

طول محتوای کپشن

در اینستاگرام برای نوشتن کپشن با یک محدودیت ۲۲۰۰ کاراکتری روبرو خواهید بود. علاوه بر این در نوشتن کپشن دقت داشته باشید که خواننده و یا کاربر فقط ۳ یا ۴ خط اول حرکتشان را میتواند ببیند و باید برای در ادامه کپشن شما بر دکمه more کلیک کند. بنابراین بهتر است که سه یا چهار خط اول  جذاب باشد تا وی را وادار به کلیک کردن برای خواندن ادامه متن نماید.

 

مشارکت مشارکت مشارکت

 

مشارکت کاربران در اینستاگرام

 

 سعی کنید برای جذاب تر کردن کپشن و همچنین برای بیشتر شدن احتمال دیده شدن شما در نتایج جستجوی اینستاگرام مخاطب تان  را تشویق به انجام کاری نمایید برای مثال وی را تشویق به لایک، کامنت و یا به اشتراک گذاری عکس نمایید. همچنین می‌توانید از کپشن تصاویر برای هدایت مخاطب به بایو در اینستاگرام خود بهره مند شوید. با این کار علاوه بر نشان دادن صفحه خود به مخاطب می توانید او را با استفاده از لینک داخل باید به سایت خود راهنمایی کنید.

سعی کنید برای پست های خود از ژئوتگ یا همان نشان دهنده محل جغرافیایی استفاده نمایید. آمارها نشان دهنده این هستند که پست هایی که از ژئوتک استفاده نموده اند ٧٩ درصد بیشتر از پست های دیگر دیده می شوند.

 

سعی کنید لحن بیان خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام را مشخص نمایید

اگر بخواهیم یک مثال خوب بیان کنیم باید بگوییم قطعا پستی که در توییتر خیلی خوب و جذاب است ممکن است در اینستاگرام پست خوبی ارزیابی نشود. بنابراین سعی کنید لحن بیان خود را برای شبکه های اجتماعی مختلف و بخصوص برای اینستاگرام مشخص و تعیین نمایید.

 

چگونگی استفاده از هشتگ ها در اینستاگرام

استفاده از هشتگ ها در اینستاگرام

 

هشتگ ها کلمات کلیدی و یا دسته ای از کلمات کلیدی هستند که بدون فاصله و یا با استفاده از ( _ ) در اینترنت استفاده می شود. در ابتدای شروع یک هشتگ باید از علامت ( # ) استفاده کرد. این عبارات به راحتی برای یافتن موضوعات خاص قابلیت جستجو شدن را دارند. هشتگ هایی که در ابتدا در شبکه اجتماعی توییتر بسیار مورد علاقه و فراگیر بودند امروزه در اکثر بخش های اینترنت و شبکه های اجتماعی استفاده می شوند.

فیدهای اینستاگرام به طور معمول در  هر لحظه در حال تغییر هستند. بهتر است بدانید به طور روزانه ۸۰ میلیون پست در حال به اشتراک گذاری در اینستاگرام می‌باشند. با این حجم زیاد از پست های روزانه دسترس بودن پست شما عملی بسیار سخت و در برخی از موارد غیر ممکن خواهد بود بنابراین از هشتگ ها برای پیدا شدن راحت تر پست ها و فیدهای اینستاگرام استفاده می شود.

 

برای راحتی کاربران پست ها را به سه دسته تقسیم بندی کنید

  • پست های تاپ: پست هایی که بیشترین میزان محبوبیت و دیده شدن را دارند بطور معمول مشارکت بالایی نیز به خود اختصاص داده اند. بنابراین در پست های تاپ اینستاگرام نمایش داده میشوند.
  •  پست های اخیر: این دسته بندی که پست ها را به ترتیب زمان انتشار مرتب می‌کند، آخرین پست های منتشر شده را در آخرین نتایج نشان می دهد.
  • پست های مرتبط با هشتگ ها: با استفاده از هشتگ های مرتبط پست هایی را نشان خواهد داد.

 

انتخاب هشتگ های اینستاگرام

پاسخ به این سوال که انتخاب هشتگ های اینستاگرام بایستی چگونه باشد خیلی ساده خواهد بود، با استفاده از طوفان ذهنی و یا بررسی هشتگ های به روز و به اصطلاح رایج در حال استفاده در اینستاگرام می تواند شما را بسیار در هشتگ گذاری پست های تان راهنمایی کند. در زمان انتخاب هشتگ ها به تعداد پست های منتشر شده آنها نیز توجه داشته باشید. تعداد نشان دهنده جذابیت آن برای کاربران و تولیدکنندگان محتوا است؛ می تواند راهنمایی خوبی برای شما به عنوان بلیط کننده محتوای جدید نیز باشد.

سعی کنید در هشتگ گذاری پست های خود از ترکیبی از هشتگ های عمومی، تخصصی و مد روز استفاده نمایید. این کار به شما کمک می‌کند بیشتر این شرایط دیده شدن را به پست خود اختصاص دهید.

کنید پیش از استفاده از یک هشتگ مطمئن شوید که هشتگ بنظر شما مرتبط با موضوع خواهد بود. هشتگ های اسپرم می تواند به طور جدی به پست و صفحه شما آسیب برساند. این می تواند ظاهری نامناسب از برند شما را در چشم مخاطب ایجاد نماید.

 

چگونگی ایجاد یک استراتژی بازاریابی اینستاگرام

استراتژی بازاریابی

 

امروزه بسیاری از کسب و کارها برای خود شرایطی ایجاد می‌کنند که آنها را مجبور کرده تا در هر کدام از شبکه های اجتماعی و پلتفرم های مختلف حضور فعالی داشته باشند. دقت داشته باشید حضور صرف بدون توجه به استراتژی مناسب برای شما کاربردی نخواهد بود. از آنجایی که اینستاگرام با  بسیاری از شبکه‌های اجتماعی دیگر متفاوت است برای حضور در این پلتفرم شبکه اجتماعی نیاز به یک استراتژی بازاریابی مشخص و مناسب خواهید داشت.

 

مخاطبان اینستاگرام خود را مشخص نمایید

پیش از شروع طراحی و و تعیین استراتژی بهتر است مخاطبان خود را مشخص نمایید. اگر استراتژی بازاریابی دیگری در حال اجرا دارید میتوانید از مخاطبان آن نیز در این زمینه استفاده نمایید ولی به این نکته توجه داشته باشید که مخاطبان اینستاگرام ممکن است از دیگر مخاطبان شما در محیط ها دیگر متفاوت باشند. در تعیین پرسونای مخاطب پارامترهایی مانند سن، محل و موقعیت، جنسیت، درآمد، علاقه‌ها، شرایط انگیزیشی و  مسائلی از این دست دقت کنید.

 

 یک تحلیل رقابتی اجرا نمایید

پس از اینکه مخاطبان خود را مشخص نموده اید می توانید یک تحلیل رقابتی از رقبای خود داشته باشید و بررسی نمایید که آنها چه نوع پست هایی را منتشر می کنند. رقبای خود را به خوبی میشناسید بهتر است سریع به حساب کاربری اینستاگرام آنها بزنید ولی اگر اطلاعات دقیقی از رقبای خود ندارید بهتر است دست به کار شوید و استفاده از جستجوی اینستاگرام آنها را پیدا کنید.

در این تحلیل رقابتی بایستی یک ارزش گذاری ویژه از پروفایل رقبای خود داشته باشید و در این تحلیل بایستی بررسی کنید که چه پست هایی تشکر کرد و در آن ها از چه هشتگ هایی استفاده می کنند.

 

از یک تقویم محتوایی استفاده نمایید

هر کدام از برندهای مطرح در سطح اینستاگرام به طور متوسط شش پست در هفته منتشر می کنند. که بیش از ۳۰۰ پست در سال را شامل می شود. با این حجم زیاد از پست ها کنترل اینکه چه پست هایی چه مطالبی و چه نوع دسته بندیهایی در آنها باید رعایت شود کار بسیار سختی خواهد بود. به طور قطع شما نیاز به یک تقویم برای انتشار محتوای خود دارید . استفاده از تقویم انتشار محتوا اینستاگرام خود علاوه بر دسته‌بندی‌های لازم می توانید به رویدادها و مناسبت های مهم سال نیز بپردازید و آن ها را برای پست های ویژه خالی بگذارید.

 

یک برند دائمی در اینستاگرام ایجاد کنید

بازاریابی با اینستاگرام

 

محتواهای رندم و اتفاقی باعث سردرگمی و گیج شدن مخاطب شما شده و احتمال ترک صفحه شما یا به اصطلاح آنفالو شدن شما را زیاد خواهد کرد. برای پیشگیری از این اتفاق بایستی یک پرسونالیتی یا شخصیت برند برای صفحه اینستاگرام خود تعریف کنید. و بر طبق آن استراتژی محتوای خود را برنامه‌ریزی کرده و سپس برای مخاطبان خود محتوا تولید نمایید. زیبایی جالب در صفحه اینستاگرام شما فقط مرتبط با تصاویر و جلوه های بصری نیست. با کپشن های زیبا و یا داستان سرایی برای محتوای خود می توانید جذابیت پست های خود را چند برابر افزایش دهید.

 

تبدیل فالوورهای اینستاگرام به مشتری

پس از اینکه یک صفحه با تعدادی فالوور داشتید میتوانید فعالیت خود را برای تبدیل فالوورهای صفحه اینستاگرام به مشتریان با قابلیت پرداخت پول تبدیل کنید. برای این منظور تعدادی استراتژی پیشنهادی در زیر آمده است:

 

١- تبلیغات:  شرایط توزیع تخفیفات و نهادهای دیگر می تواند راهکار مناسبی برای فروش دفعه اول یک محصول به مخاطبان باشد. در این راهکار بایستی نیاز مخاطبان خود را بشناسید تا پیشنهادهایی مطابق با آنها ارائه دهید. همچنین سعی کنید یک پایان زمانی برای پیشنهادات خود تعیین نمایید با این کار شما یک حس عجله در مخاطب خود ایجاد خواهید کرد.

 

٢- مسابقات: ایجاد مسابقاتی که باعث می شود محصول شما به طور چشمگیری در شبکه های اجتماعی گسترش یابد. مانند تشویق مخاطبان و کاربران به استفاده از هشتگ شما در پست های خود و همچنین  پیشنهاد دادن این محصول به دیگران .

 

٣- خیریه: استفاده از کارهای خیریه ای و یا جامع محوری به عنوان مسئولیت اجتماعی می‌تواند مخاطبان شما را به مخاطبان و مشتریان شما تبدیل نماید.

 

۴- تیزر پلتفرم اینستاگرام یک محیط مناسب برای نشان دادن تیزر های تبلیغاتی به مشتریان می باشد.

 

چگونگی افزایش فالوور های اینستاگرام

یکی از پارامتر هایی که در صفحات اینستاگرام عامل تعیین کننده و مهمی به حساب می آید تعداد فالوورهای هر صفحه می باشد. شما نیز پس از سعی و تلاش های فراوانی برای افزایش فالوور های صفحه خود تصمیم بگیرید یکی از راه های آسان و بی دردسر افزایش فالوور را برای صفحه خود انتخاب نمایید و آن را عملیاتی کنید.

توصیه می کنیم به هیچ وجه این کار را انجام ندهید. فالورهای فیک یا خریداری شده هیچ وجه آن چیزی نیست که شما برای کسب و کار خود احتیاج دارید با این دسته از فالورها نمی توانید متوجه شوید که پست های شما به چه میزان و توسط چه افرادی دیده شده اند و عملا مشارکتی در میان نیست. دقت داشته باشید مشارکت یا همان اینگیجمنت پارامتر بسیار مهم و حیاتی برای یک صفحه اینستاگرام می‌باشد و عملاً اهمیت آن از تعداد فالوور های شما بسیار بیشتر خواهد بود.

در ادامه به راهکارهایی خواهیم پرداخت که می توانید از طریق آنها فالوورهای خود را به روش صحیح اضافه نمایید.

 

یوزرنیم شما قابل شناسایی و قابل جستجو شدن توسط کاربران باشد.اگر یک یوزرنیم قابل جستجو شدن نباشد قابل فالو شدن هم نیست. دقت داشته باشید که یوزرنیم شما بایستی نشان دهد که شما چه کسی هستید و چه کاری را انجام می دهید.  می توان گفت یوزرنیم یک معرفی بسیار مختصر و مفید برای شما در صفحه اینستاگرام می باشد.

از آن جا صفحه ی خود را بر طبق مسائلی که در ابتدا گفتیم بهینه سازی کردید بهتر است شروع کنید تعدادی پست در صفحه خود قرار دهید. بهترین حالت برای شروع پست گذاری این است که قبل از اینکه اقدام به مشارکت با کاربران و مخاطبان خود کنید، حداقل بین ١٠ تا ١۵ پست در صفحه اینستاگرام خود به اشتراک گذاشته باشید. اگر یک کاربر یوزرنیم شما را ببینند و پس از مراجعه به صفحه شما صفحه را خالی بیابد به احتمال زیاد شما را فالو نخواهد کرد.

در مرحله بعدی شروع به فالو کردن صفحه هایی کنید که به آنها علاقه مندید و یا با کسب و کار شما مرتبط هستند. در صورتی که شما مسیر را به درستی انتخاب کنید پلتفرم اینستاگرام شما را به افرادی که کسب و کارهای مشابه را انتخاب کرده اند پیشنهاد خواهد داد. ذکر این نکته خالی از لطف نیست که بهتر هست پیج‌هایی که فالور های خیلی بالا نسبت به پیج شما ندارند را فالو کنید، زیرا با فالو کردن پیج‌هایی با چند برابر فالوور نسبت به شما شانس کمتری برای پیشنهاد از الگوریتم اینستاگرام برای دیگران دارید.

پس از فالو کردن یک حساب کاربری با محتوای آن ها تعامل داشته باشید. برای مثال پست ها را لایک کنید و یا برای پست های آنها کامنت های منطقی و معقول بگذارید. این یکی از روش هایی است که می تواند نظر دیگر کاربران را نیز به سمت حساب کاربری شما جلب نماید. سعی کنید از پست های شبیه به پست های  ربات ها استفاده نکنید. همچنین از کامنت های تکراری و مشابه ربات ها مانند ''عالی بود، خوب بود، مرسی'' و یا کامنت هایی مانند ''از صفحه ما دیدن نمایید'' نیز خودداری کنید. چرا که کامنت هایی شبیه به این کامنت ها به احتمال زیاد به راحتی اسپم خواهند شد.

نکته آخر در افزایش فالوور این است که از کانال های ارتباطی دیگر برای این شبکه خود نیز استفاده کنید. برای مثال در شبکه‌های اجتماعی دیگر پیام رسان های خود مانند فیس بوک تلگرام و یا سایت خود دکمه مراجعه به اینستاگرام قرار دهید. بعضی اوقات یک راه ساده برای افزایش فالوور صفحه شما این است که از مخاطبان و کاربران سایت خود بخواهید که در اینستاگرام تان عضو شوند و یا اعلام کنید که برخی از محتوا ها ، محصولات و یا طرح های ویژه خود را فقط و فقط بر روی صفحه اینستاگرام خود اعلام خواهید کرد.

 

۷ ترفند  کمتر شناخته شده در اینستاگرام

١- در بهترین زمان پست خود را منتشر کنید.

برای نمایش بهتر پست های خود بهتر است زمان مناسب را نسبت به پرسونای مخاطب خود پست کنید و سعی کنید انتشار پست های خود را در این زمان ها انجام دهید. هیچ بهترین زمان تجویز شده ای برای همه دسته های مخاطب اینستاگرام وجود ندارد. این زمانها بسته به نوع مخاطب و شرایط آن ها و به خصوص در کشورهای مختلف و فرهنگ های مختلف تفاوت خواهد داشت. ولی دقت به برخی از نکات می تواند به شما کمک کند برای مثال زمان های خارج از ساعات کاری در روزهای هفته بهترین زمان انتشار پست ها هستند چرا که مخاطبان شما نیز در این زمانها آزاد بوده و وقت کافی را برای خواندن پست های منتشر شده شما صرف خواهند کرد.

دقت داشته باشید اگر زمان های پیک خود را شناسایی کرده اید مدت زمان زیادی قبل از آن ها پشت منتشر نکنید چرا که ممکن است پست های دیگر پیش از شما قرار گیرند و مخاطب قبل از رسیدن به پست شما اینستاگرام خود را ببندد.

 

٢- اینستاگرام خود را به فیسبوک متصل نمایید.

یکی از ویژگی های قابل توجه و مهم اینستاگرام قابلیت به اشتراک گذاری محتوا به صورت یکپارچه در شبکه های اجتماعی مختلف است. ولی توصیه نمی کنیم که محتوای خود را به صورت یکسان در شبکه مانند اینستاگرام تویتر فیس بوک و... منتشر نمایید چرا که هر کدام از این شبکه های اجتماعی مخاطبان و ویژگی‌های خاص خود را دارا است. بهتر است برای شبکه‌های اجتماعی مختلف خود محتواهای متناسب با این شبکه ها با مضمون یکسان تولید نمایید.

اما متصل کردن شبکه های اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام و فیس بوک به یکدیگر باعث می شود پست های شما به تعداد بیشتری دیده شوند.

 

٣- پست هایی را که خودتان لایک کرده اید ببینید.

در منوی تنظیمات اینستاگرام گزینه ای وجود دارد که از طریق آن به راحتی می توانید هایی را که قبلا لایک کرده اید ببینید.

 

۴- فیلتر های اینستاگرام را تنظیم نمایید.

برای بهبود و بهینه سازی پست های خود می توانید از فیلترهای اینستاگرام استفاده نمایید تا تنظیمات لازم را بر روی عکس ها اعمال نموده و به شرایط مطلوب دست پیدا کنید.

 

۵- از خطوط فاصله مناسب در کپشن های خود استفاده کنید.

برخی اوقات در کفش نویسی نیاز است که با یک خط فاصله بین محتوای خود بعضی از مطالب را از هم جدا نمایید. مسئله اینجا است که وقتی در اینستاگرام اقدام به کپشن نویسی می کنید دکمه اینتر برای رفتن به خط بعد را در کیبورد خود نخواهید داشت. برای استفاده از دکمه اینتر بایستی به صفحه کیبورد اعداد مراجعه نمایید.

نکته حائز اهمیت در کپشن نویسی این است که بایددقت داشته باشید اینستاگرام فقط سه خط اول کپشن شما را نشان داده و پس از آن یک گزینه ی ''بیشتر'' برای دیدن ادامه کپشن به کاربر نشان خواهد داد. بنابراین سعی کنید در همان سه خط اول محتوایی جذاب داشته باشید تا کاربر علاقه مند شود برای خواندن ادامه کپشن را باز کند.

 

۶- پست هایی که در آنها تگ شده اید را مخفی نمایید.

در بسیاری از موارد پیش می‌آید که افرادی اقدام به انتشار پست و تگ کردن شما می کنند . پست ها اگرچه متعلق به شما نیستند ولی به خاطر تهیه مربوط به شما در قسمت پروفایل شما نمایش داده خواهند شد. اگر علاقمند نیستید هر کدام از آن ها در پروفایل شما دیده شوند می توانید از طریق دکمه بالای صفحه اقدام به حذف کردن پست از طریق گزینه ی ''مخفی کردن'' نمایید.

 

٧- پست های جذاب دیگران را ذخیره نمایید.

در بسیاری از موارد ممکن است پست هایی که توسط رقبای شما گذاشته شده‌اند برای شما جذاب باشد یا بتوانید از آنها الگو برداری کنید. همچنین بسیاری از پست هایی که توسط کاربران ایجاد شده اند قابلیت پشت گذاری مجدد توسط شما در صفحه اینستاگرام تان را خواهد داشت. نصب شما بخواهید از محتوای این پست استفاده کنید و یا در زمان های دیگر آن را ببینید. برای هر کدام از این شرایط یک راه حل بسیار ساده توسط اینستاگرام در نظر گرفته شده است و آن این است که شما پست مورد نظر را به راحتی ذخیره نمایید. همچنین می توانید پست های ذخیره شده خود را به صورت آلبوم هایی با محتوا و موضوعات متفاوت دسته بندی نمایید تا به راحتی قابل دستیابی باشند.

 

تجزیه و تحلیل اینستاگرام

 

تجزیه و تحلیل اینستاگرام

در اینستاگرام عملاً شما دسترسی به ابزارهای خیلی گسترده ای برای تجزیه و تحلیل داده های صفحه خود نخواهید داشت و عملاً از طریق دکمه ی insight می‌توانید اطلاعاتی از جمله موارد زیر را مشاهده نمایید:

- Follower growth

- Impression

- Reach

- Engagement

اگر تصمیم جدی برای تجزیه و تحلیل داده های اینستاگرام و یا بودجه کافی برای استفاده از تحلیل گر های دیگر ندارید از همه اطلاعات و تحلیل آن ها استفاده نمایید. ولی توصیه می کنیم برای تجزیه و تحلیل اطلاعات خود و به دست آوردن بینش ای کافی برای پیشبرد اهداف طبق استراتژی های تعیین شده ترس از تحلیلگر های دیگر و اتصال آنها به صفحه اینستاگرام خود استفاده نمایید.

در اینستاگرام همچنین می توانید از طریق پروموت کردن پست های خود به انتشار و ایجاد دسترسی بیشتر برای کاربران کمک کنید. این کار از طریق اتصال اینستاگرام به صفحه فیس بوک امکان پذیر خواهد بود. طبیعتا با پروموت کردن پست‌ها شانس بیشتر دیده شدن صفحه شما بالا می‌رود و در صورت داشتن محتوا جذاب و مفید مخاطب و یا همان فالور بیشتری جذب می‌کنید.

 

 شرکت طراحی سایت

 

  • 2
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر