تاثیر صفحات لندینگ بر بازاریابی اینترنتی

تاریخ انتشار خبر : 1398 فروردین 08

تاثیر صفحات لندینگ بر بازاریابی اینترنتی

اگر شما با سایت ها و کسب و کار های اینترنتی مرتبط باشید به احتمال زیاد نام لندینگ پیج یا همان صفحه فرود را شنیده اید. نام لندینگ پیج برای هریک از افراد در حوزه تخصصی خودشان معنا و مفهوم خاصی را تداعی می‌کند برای مثال برای بازاریابان محتوایی لندینگ پیج معنایی نسبتا متفاوت از متخصصان حوزه سئو دارد. اما فارغ از همه بحث های تخصصی می خواهیم بدانیم لندینگ پیج چیست و چه تاثیری بر فرایندهای دیجیتال مارکتینگ دارد؟

درباره بازاریابی اینترنتی بیشتر بخوانید!

لندینگ پیج چیست؟

 

لندینگ پیج

 

 

لندینگ پیج یا صفحه فرود اولین و نخستین صفحه ای است که کاربران سایت و یا وبلاگ شما از آن طریق وارد فضایی محتوایی شما می شوند، شاید بتوان گفت درب ورود طراحی وب سایت شما همان لندی پیج است ولی با این تفاوت که یک سایت درهای متفاوت و مختلف برای منظورهای متفاوت و مختلف دارد. کاربران از طریق موتورهای جستجو و یا هر راه ورودی دیگری که وارد شوند به یکی از صفحات فرود سایت شما خواهند رسید. آنان پس از ورود به احتمال زیاد یکی از  چهار عکس العمل زیر را نشان خواهند داد:

ممکن است صفحه ورود شما نتواند کاربر را جذب کند و او پس از لحظاتی صفحه سایت را بدون هیچ عکس العمل خاصی بسته و سایت را ترک کند.ممکن است صفحه سایت شما را خوانده و یا نخوانده اسکرول کنند و سپس صفحه سایت را ببندند. در حالت سوم به تمایل زیاد از طریق لینک ها ارتباطاتی که در صفحه شما قرار دارد به صفحات دیگری از سایت و یا وبلاگ شما سری خواهد زد. و حتی ممکن است یکی از اقداماتی که از او خواسته اید مانند ثبت نام در سایت شما و یا لایک کردن و کامنت گذاشتن زیر محتوای شما را انجام دهد. اگر سایت شما یک سایت تجاری باشد حتی ممکن است کاربر در این مرحله تبدیل به مشتری شده و محصولی را از سایت شما خریداری کند و یا با شماره تلفن هایی که در سایت شما قرار گرفته است برای کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرد.

در مورد لندینگ پیج بایستی بدانید که علاوه بر صفحه اول سایت و صفحه هایی که در نتایج جستجو در موتورهای جستجو نمایش داده می شود صفحات دیگری نیز در سایت به عنوان صفحات فرود شناسایی می شوند. برای مثال صفحاتی که لینک آنها در سایت دیگری آمده است و یا در پروفایل خود با یک لینک آنها را معرفی کرده اید، همچنین لینک هایی که در ایمیل مارکتینگ و یا اس ام اس مارکتینگ برای مخاطبان ارسال می کنید مصرف هایی که در نرم افزارهای پیام رسان و شبکه های اجتماعی توسط لینک های مختلف اشتراک گذاشته می شوند همگی از صفحات فرود محسوب می گردد.

اهمیت صفحات فرود

لندینگ پیج یا صفحات فرود از اهمیت ویژه ای در سایت شما برخوردارند به این دلیل که به عنوان یک ویترین برای سایت و یا وبلاگ شما محسوب می شود. دقت داشته باشید همانطور که در بخش عکس‌العمل‌های کاربر نیز ذکر کردیم ممکن است این ویترین جذابیتی برای کاربران  نداشته باشد و باعث شود بلافاصله پس از ورود به لندینگ پیج ، سایت را ترک کنند. بنابراین بایستی سعی کنید لندینگ پیج خود را طوری طراحی کنید که بتوانند کاربر را برای لحظات و یا دقایقی در سایت شما نگه دارد. در بسیاری از منابع از لندینگ پیج به عنوان یک مبدل برای تبدیل بازدیدکننده به سرنخ یاد شده است.

۶ دلیل برای اهمیت داشتن لندینگ پیج

 

اهمیت لندینگ پیج

 

١- تبدیل آسان بازدید کننده به لید ( سر نخ ) : دقت داشته باشید شما از هر مسیر و یا با هر ترفندی که بازدیدکننده را به سایت خود دعوت کرده باشید، نیاز دارید که در محلی او را تبدیل به سرنخ برای شروع مراحل بعدی و در نهایت رسیدن به نرخ تبدیل نمایید. این عمل می‌تواند در صفحات فرود به راحتی انجام گیرد.

٢- ایجاد یک محل برای ارائه پیشنهادات :  به جرات می‌توان گفت که در دیجیتال مارکتینگ پیشنهادات بازاریابی و صفحات فرود در هم تنیده آمد.  در صفحات فرود ارائه پیشنهادات به طور جدی  قابل پیگیری و تبدیل کردن بازدید کننده به سرنخ می باشد.

٣- محلی برای جمع آوری اطلاعات جمعیت شناختی :  با استفاده از اطلاعات به دست آمده از کاربران وارد شده به صفحات فرود تیم بازاریابی به راحتی می توانند تشخیص دهند که چه تیپ از مشتریان و چه پرسونایی بین صفحات فرود و یا خدمات و کالای ارائه شده در آنها علاقه مند است.

۴- قابلیت تشخیص جنبه هایی که با کسب و کار شما در تعامل است : علاوه بر ایجاد سرنخ در صفحات فرود می توانید صحنه های ایجاد شده را دنبال کرده و به جنبه هایی که با کسب و کار شما به طور مستقیم در ارتباط است پی ببرید. این مسئله می‌تواند به تیم فروش شما در پیشبرد عملیات فروش بسیار کمک کند.

۵- ایجاد سوخت برای انجام فعالیت های دیجیتال مارکتینگ : همانطور که میدانیم استراتژی های بازاریابی بر مبنای محتوا استوار است.اهمیت لندی پیج به این دلیل است که شما می توانید محتوای خود را در آن بارگذاری کرده و لینک لندینگ پیج خود را از طریق تبلیغات کلیکی، تبلیغات بنری ایمیل مارکتینگ و یا هر راه دیگری به دست مخاطب برسانید.

۶- راهکاری برای ارزیابی تاثیرگذاری فعالیت های بازاریابی :  این نکته را به خاطر داشته باشید که هر زمانی که طراحی یک لندینگ پیج را شروع می‌کنید، در حال ایجاد یک سیستم داده برای برنامه بازاریابی خود هستید. جمع آوری داده ها از طریق ردیابی و تجزیه و تحلیل پارامترهای مختلف در صفحه ی لندینگ پیج شما می تواند اطلاعات زیادی را برای شما در مورد برنامه بازاریابی و اجرای آن فراهم آورد. برای مثال نحوه مقایسه پیشنهاد های مختلف بازاریابی و اینکه چگونه بازدید کنندگان و سرنخ ها در طول زمان تبدیل به مشتری می شوند و اطلاعات مفید دیگر می تواند از صفحه ورود شما به دست بیاید.

همان‌طور که می‌بینید داشتن یک لندینگ پیج یک ابزار ضروری و واجب برای کسب و کارهای اینترنتی و همچنین بازاریابی اینترنتی میباشد. قاعدتاً هرچه قدر که این لندینگ پیج از شرایط بهینه تر برخوردار باشد بهتر خواهد توانست وظایف یک ابزار مناسب برای رصد کردن و بررسی شرایط مختلف کسب و کار را برای شما انجام دهد. به همین دلیل تصمیم داریم در ادامه به برخی از نکات در زمینه بهینه سازی لندینگ پیج بپردازیم.

 

7 نکته کلیدی در مورد یک لندینگ پیج تاثیرگذار

 

لندینگ سایت

 

 

تا اینجا به این نکات پرداختیم که لندینگ پیج چیست، چگونه در جهت تولید لید کار می کند و چرا به آن احتیاج دارید. با بررسی این نکات اکنون به این توضیحات نیاز خواهیم داشت که یک لندینگ پیج خوب چگونه است؟ برای رسیدن به جواب این سوال بیاید برخی از جزئیات کلیدی لازم برای یک لندینگ پیج را با هم بررسی کنیم.

 ١- هدر سایت : از آنجایی که هدر اولین چیزی است که بازدید کننده سایت به احتمال زیاد آن را خواهد دید، داشتن یک هدر  شفاف و مختصر بسیار ضروریست. از هدر لندینگ پیج می توانید برای خلاصه کردن پیشنهاد خود در بهترین حالت ممکن استفاده نمایید. برای مثال اگر در مورد یک کتاب الکترونیک قرار است صحبتی به میان میاید در هدر سایت مشخص کنید که این یک کتاب الکترونیک است، و یا اگر در مورد یک تور گردشگری صحبت می کنید بهتر است در هدر عنوان تور گردشگری را به بهترین نحو و جذاب ترین وجه ممکن آورده باشید.

٢- نویگیشن یا مسیر نمای سایت: در لندینگ پیج ها بهتر است از هیچکدام از انواع نویگیشن بالای صفحه و یا کنار صفحه استفاده نکنید. دقت داشته باشید برای افزایش شانس دیده شدن مطلبی که در لندینگ پیج به آن اشاره خواهید داشت بهتر است تمام چیزهایی اضافه را از جلوی چشم حذف کنید . سعی کنید به جای پرت کردن حواس بازدید کننده او را به نقطه ای که می‌خواهید هدایت کنید.

٣- محتوا سایت : در قسمت زیرین هدر  سایت با استفاده از محتوا اندکی توضیحات در مورد صفحه فرود خود اضافه نمایید. در تولید این محتوا دقت داشته باشید که محتوای آن چنان طولانی نباشد شما راضی کننده به سایت خسته شود و یا آنچنان کوتاه که قانع کننده نباشد.

۴- ارزش محتوا : در بسیاری از موارد اطلاعات ارایه شده در زیر هدر صفحه فرود آنچنان کافی نیست که بتواند بازدید کننده سایت شما را ترغیب به دانلود ثبت نام و یا عضویت نماید. سعی کنید ارزشی که برای بازدیدکنندگان ایجاد خواهید کرد را در قسمت اصلی صفحه فرود به طور ساده توضیح دهید.

۵- تصویر : استفاده از تصاویر می تواند موضوع بندی پیج شما را برای بازدید کننده ملموس سازد. سعی کنید در قسمت مناسبی است لندینگ پیج خود از تصاویر مرتبط و مناسب استفاده نمایید.

۶- فرم تبدیل بازدید کننده به لید: این فرم یکی از مواردی است که بدون آن صفحه فرود یا لندینگ پیج شما نمی‌تواند به درستی وظیفه خود را به انجام رساند. در فرم تبدیل بازدید کننده به لید بازدیدکنندگان شما اطلاعات لازم برای تبدیل شدن به سرنخ را ارائه خواهند کرد.

٧- دکمه تکمیل فرم: دکمه تکمیل فرم عملا دکمه ای است که با فشردن آن بازدیدکننده تصمیم می گیرد که اطلاعات خود را برای صفحه ورود ارسال نماید. در این مورد متن روی دکمه از اهمیت خاصی برای ترغیب تکمیل فرم برخوردار می باشد. همچنین اطلاع رسانی به بازدید کننده در مورد اینکه اطلاعات وی ذخیره شده است مسئله مهمی میباشد.

 

  • 2
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر