اینفلوئنسر مارکتینگ

تاریخ انتشار خبر : 1397 آبان 19

اینفلوئنسر مارکتینگ

در دنیای امروز یکی از روش‌های موثر تبلیغات در شبکه‌های مجازی اینفلوئنسر مارکتینگ است؛ روشی که در آن از افراد و صفحات تاثیرگذار در فضای مجازی می‌خواهید که محصولات یا برند شما را به شیوه‌ای که برای مخاطبانشان جذاب باشد معرفی کنند. بر اساس آمارها افراد زیادی هستند که بعد از تبلیغ یک محصول توسط اینفلوئنسرها آن را خریداری کرده و تمایل به مشاهده محصول تبلیغ‌شده نشان می‌دهند. به همین دلیل نباید تاثیر این موضوع را در افزایش فروش و شناخته شدن برند دست‌کم گرفت.

با بازاریابی شبکه های اجتماعی بیشتر آشنا شوید.

 

چقدر درباره اینفلوئنسر مارکتینگ اطلاعات دارید؟

زندگی آدم ها وابسته به تکنولوژی و اینترنت است  و اگر زمان کوتاهی را بدون موبایل و اینترنت بگذرانیم کلافه می شویم. اینستاگرام یکی از شبکه‌های اجتماعی است که افراد به خصوص جوانان زمان زیادی از روز را در آن می گذرانند و درباره مطالبی که در آن به اشتراک گذاشته می شود نظر می دهند.

همه ما افرادی را در اینستاگرام دنبال می کنیم که به سبک زندگی این افراد علاقه داریم و درباره پست ها و مطالب اشتراکیشون نظر می دهیم. در این میان کسب و کار های مختلف از این شبکه اجتماعی جهت افزایش فروش و جذب مشتریان بیشتر استفاده می کنند؛ اما این روند به هین سادگی که بیان می شود انجام نمی شود.

در این مقاله از آژانس دیجیتال مارکتینگ ایده پویا، قصد داریم کمی درباره اینفلوئنسر مارکتینگ و بازاریابی از طریق اینفلوئنسرها توضیح دهیم.

 

اینفلوئنسر مارکتینگ

 

اینفلوئنسر به چه کسانی می گویند؟

اینفلوئنسرها Influencer افرادی تاثیر گذار در شبکه‌های اجتماعی هستند که تعداد افراد دنبال کننده آنها بیش از 1000 نفر می باشد و سبک زندگی و یا دیدگاه های سیاسی این افراد در اینستاگرام دنبال کننده های زیادی دارد. اینفلوئنسر ها محتواهایی به صورت عکس و ویدیو تولید می کنند و در صفحه شان به اشتراک می گذارند.

این افراد ممکن است افراد شناخته‌شده سیاسی، فرهنگی یا اجتماعی مانند بازیگران، ورزشکاران، نویسندگان، آهنگسازان و... باشند یا افرادی که در شبکه‌های اجتماعی ویدیوهای سرگرم‌کننده یا مطالب آموزشی منتشر می‌کنند و به‌واسطه تولید محتوای مناسبی که دارند فالوورهای زیادی را جذب پیج خود کرده‌اند.

در یک تعریف کلی می‌توان گفت اینفلوئنسر کسی است که افراد زیادی او را دنبال کرده و به خواندن و گوش دادن به مطالب او علاقه نشان می‌دهند. این افراد می‌توانند یک برند را به دنبال کنندگان خود معرفی کرده و آن‌ها را به بازدید از پیج و استفاده از محصولات و خدمات آن ترغیب کنند.

درباره انواع شبکه های اجتماعی بخوانید.

 

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

بازاریابی از طریق اینفلوئنسر ها را اینفلوئنسر مارکتینگ می گویند. این روز ها کمتر افرادی به هنگام خرید کالایی به بیلبورد و یا تبلیغات تلویزیونی توجه می کنند و بیشتر در اینترنت و شبکه‌های مجازی به دنبال تایید کننده ای برای انتخابشان می گردند. از طرفی دیگر، تبلیغات دهان به دهان در طول زمان های مختلف برای کسب و کارها بسیار مفید بوده و اکنون این نوع تبلیغات وارد فاز جدیدی شده و از طریق اینفلوئنسر ها این اتفاق می افتد.

بازاریابی دهان به دهان به این شکل است که اگر فردی از کالایی و یا خدمتی استفاده کند و از آن رضایت داشته باشد آن را به افراد دیگری معرفی می کند در بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی و به خصوص در اینستاگرام اینفلوئنسر ها با استفاده از عکس های با کیفیت و معرفی کالا و یا خدمت افراد دنبال کننده خود را راغب به استفاده از آن محصول مخصوص می کنند. چیزی که کسب و کارها در اینفلوئنسر مارکتینگ باید به آن توجه داشته باشند مدیریت کمپین ها و انتخاب اینفلوئنسر ها بر اساس جامعه هدفشان می باشد.

 

برای موفقیت اینفلوئنسر مارکتینگ باید چه کرد؟

توجه داشته باشید که لزوما پرداخت هزینه به یک شخص تاثیرگذار در شبکه‌های اجتماعی و گذاشتن چند استوری یا پست نمی‌تواند باعث اثرگذاری کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ شده و به افزایش فروش و شناخته شدن برند شما کمک کند. این موضوع نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و درست و استفاده از دانش افراد متخصص در این زمینه است.

برای اینکه کمپین‌های اینفلوئنسر مارکتینگ به موفقی برسند، لازم است که ابتدا هدف کمپین دقیقا مشخص شود. شما قصد دارید از این کار برای افزایش فروش و شناخته شدن برند خود استفاده کنید یا صرفا به دنبال افزایش فالوورهای پیج خود و آشنا شدن افراد جدید با محتواهای تولیدشده هستید.

قدم بعدی این است که مخاطبین خود را بشناسید. تعیین پرسونای مخاطب به این معناست که چه افرادی به محتواهای شما علاقه نشان می‌دهند، ویژگی‌های اخلاقی و شخصی این افراد چیست و چه چیزهایی می‌تواند آن‌ها را به دنبال کردن یک صفحه یا استفاده از خدمات و محصولات یک شرکت ترغیب کند.

در قدم بعدی باید بودجه خود را مشخص کرده و با توجه به همین موضوع اینفلوئنسر مناسب را انتخاب کنید. منظور از انتخاب شخص تاثیرگذار مناسب این است که درباره قیمت و برنامه او برای تبلیغ کار شما صحبت کنید. همچنین باید مطمئن شوید که در میان مخاطبین او افراد زیادی هستند که ممکن است به محصولات و خدمات شما علاقه نشان دهند.

درنهایت کمپین را آغاز کرده و گزارش‌های دقیقی از میزان موفقیت آن تهیه کنید. بر اساس اینکه چه تعداد ورودی از صفحه‌اینفلوئنسر داشته‌اید یا چند درصد از افرادی که پست و استوری را دیده‌اند وارد صفحه شما شده و از خدمات آن استفاده کرده‌اند، میزان موفقیت کمپین را بررسی کنید.

 

نکات مهم در انتخاب اینفلوئنسر و انتخاب نحوه تبلیغ

  • صرف اینکه یک شخص دنبال کنندگان زیادی دارد، او را به یک اینفلوئنسر تبدیل نمی‌کند. باید بررسی کنید که بازدیدهای استوری او چقدر است، کاربران چه میزان با پست‌ها در تعامل هستند و چقدر به حرف‌های او اطمینان دارند.
  • هر اینفلوئنسری برای کار شما مناسب نیست. ممکن است یک شخص صفحه‌ای پربازدید داشته باشد که مخاطبان در آن بسیار فعال هستند؛ اما شیوه مناسب تبلیغ را نداند یا زمینه کاری او با شما چندان تناسبی نداشته باشد. به همین دلیل بهتر است اول بررسی کنید که آیا این شخص می‌تواند تاثیر مثبتی در کار شما داشته باشد یا خیر.
  • بسته به اینکه قصد پرداخت چه میزان مبلغی را دارید و مدت‌زمان تبلیغ شما چقدر است، می‌توانید انتخاب کنید که پست برای شما بهتر است یا استوری. معمولا تعداد افرادی که استوری را می‌بینند و لینک به اشتراک گذاشته‌شده در آن را بررسی می‌کنند، بیشتر است؛ اما تعامل افراد با پست‌هایی که در استوری به اشتراک گذاشته می‌شوند بهتر خواهد بود.

 

سئو بهینه سازی سایت

  • 5
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر