سئو و بهینه سازی صفحات سایت- قسمت دوم

تاریخ انتشار خبر : 1397 مرداد 22

سئو و بهینه سازی صفحات سایت- قسمت دوم

سئو و بهینه سازی صفحات سایت

در قسمت اول این مقاله نکاتی را جهت سئو و بهینه سازی وب سایت توضیح دادیم. حال در این مقاله به مواردی  تکمیلی جهت سئو و بهینه سازی و کسب رتبه در گوگل می پردازیم.

تنوع در کلیدواژه ها

نحوه ارزیابی کلیدواژه ها توسط گوگل، نه تنها به موقعیت قرارگیری آنها ، بلکه به نحوه ارتباط آن ها با یکدیگر بستگی دارد. قبلا اینچنین بود که گوگل با توجه به تعداد دفعات تکرار یک کلید واژه، متنی را رتبه بندی می کرد. اما طی چند سال اخیر ،گوگل رویکرد هوشمندانه ای را جهت رتبه بندی وب سایت ها اتخاذ نموده و این رویکرد بدین صورت است که متن را به اجزای کوچکتر تبدیل نموده و میزان ارتباط بین کلیدواژه های سایت را می سنجد. شما بایستی متن مورد نظرتان را ارزیابی نموده و کلیدواژه های مرتبط با موضوع را انتخاب نمایید.

طول محتوا بایستی چقدر باشد؟!

مقالات آموزشی، بخش‌هایی از محتوای سایت هستند که احتمالاً قسمت عمده وب سایتتان را تشکیل می‌دهند. مقالات آموزشی وب سایت صفحاتی هستند که اطلاعاتی دربارهٔ محصولات، خدمات، سیاست‌ها یا به‌ طور کلی شرکت شما می‌دهند؛ البته واقعاً محدودیتی برای عناوین وجود ندارد.
مقالات اطلاعاتی -که گاهی با عنوان صفحات مقالاتی نام برده می‌شوند- به دلایلی معمولاً حدود ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ واژه هستند.
به صفحات محتوای دارای این تعداد واژه، مقالات بلند گفته می‌شود و اثبات‌شده است که رتبه بالاتری در صفحه نتایج موتور جستجو کسب می‌کنند.

بهینه سازی تصاویر سئو

یکی از مهمترین نکات در سئو سایت، بهینه سازی تصاویر می باشد و از آن لحاظ مهم می باشد که می توانید با افزایش ترافیک سایت مواجه باشید به شرطی که استانداردهای بهینه سازی تصاویر را رعایت کنید که البته بسیار راحت می باشد و با دانش اندک و کمی تکنیک می توانید این فرایند را انجام دهید.

اگر زمان بارگذاری تصاویرتان از حد میانگینش بیشتر باشد گوگل دوست ندارد سایت شما را در نتایج بالای خودش قرار دهد , کاربران هم وقتی تصاویر لود نشود دکمه برگشت را می‌زنند و از سایتتان خارج می‌شوند.
حتی گاهی اوقات تصاویر باعث کندی سایت تان می‌شود و شما می‌توانید با فشرده‌سازی تصاویر و تغییر سایز سرعت سایتتان را افزایش دهید .
شما باید مطمئن شوید که سایز کلی تصاویرتان از حد معمولش بیشتر نشود و دلیلی هم ندارد که شما یک تصویر با عرض ۱۲۰۰ پیکسلی در سایتتان داشته باشید چون این تصاویر حجیم، زمان و فضای شما را خواهند گرفت.

لینک های خروجی

ارتباط بین لینک ها از اهمیت بسزایی برخوردار است. این که لینک های وب سایتتان از کجا آمده اند را مورد بررسی قرار دهید. این می تواند بر قابلیت اعتماد مشتریانتان نیز تاثیر گذار باشد. وقتی از طریق لینک های بی اعتبار وارد سایت گوگل شوید، نوعی پیام منفی برای تان ارسال شده و این باعث خدشه دار شدن رتبه بندی شما در گوگل خواهد شد.

 

بهینه سازی سایت

 

فلش و سئو سایت

اگرچه فلش تقریبا همیشه برای انیمیشن استفاده می شود، سایت های بدون انیمیشن را نیز می توان با فلش ایجاد نمود ، اما انجام این کار از لحاظ بهینه سازی و سئو مناسب نمی باشد. فلش ها موجب می شوند که صفحات خیلی کندتر لود و بارگذاری شوند و اغلب کاربران در این گونه صفحات گیر می افتند، بدین صورت که علاوه بر اینکه باید زمان زیادی جهت باز شدن یک فایل فلش صرف نمایند، خیلی اوقات نیز کاربران می بایست تا پایان اجرا شدن یک فایل فلش برای انجام هر کار دیگر در یک سایت صبر نمایند. وقتی که شما عجله دارید، که بیشتر مواقع نیز بدین صورت می باشد، شما را برای انجام کارهایتان با یک وضعیت مایوس کننده رو به رو می سازد. فلش همچنین به عنوان یک کابوس برای سئو (SEO)  سایت تلقی می شود. یک صفحه فلش می تواند اقدامات یک crawler در سایت شما را متوقف نماید و در صورت توقف crawler دیگر این امکان که صفحات شما در موتورهای جستجو ایندکس شود وجود ندارد و crawler به راحتی تمام، سایت شما را ترک و سایت دیگری را که در لیست خود دارد بررسی می نماید. 

هیچ دلیلی برای استفاده از فلش در وب سایتتان وجود ندارد. البته این روزها بازار فلش ها بسیار ارزان تر شده و شاید به همین دلیل است که توسعه دهندگان استفاده از فلش ها را جایز نمی دانند.

تجربه کاربری

قابلیت استفاده ، یکی از مهم ترین مباحث سئو است. با استفاده از الگوریتم های خاصی می توان به قابلیت های بسیاری در بهینه سازی و سئو وب سایت دست یافت . قابلیت هایی همچون ساختار و پیکربندی سایت،  اگر مطلبی را در وب سایتتان انتشار داده اید که کاربردی و چندان جالب نیست، گوگل به دلیل تجارب کاربری بسیار ضعیف، وب سایت شما را در سطح بسیار پایینی رتبه بندی خواهد نمود.

سرعت بارگیری صفحات وب

سرعت بارگیری صفحات وب سایت تان عامل بسیاری مهمی در تجربه کاربری و بهینه سازی سایت شما برای سئو است. بنابراین قبل از زیبایی طرح وب سایت باید به سرعت لود سایت خود اهمیت بدهید.

بر اساس آخرین تحقیقات انجام شده توسط تیم ایده پویا تقریبا نصف مشتریان از صفحات وب سایت انتظار دارند تا در عرض 2 ثانیه و حتی کمتر بارگیری شوند؛ اگر صفحه سایت شما بیشتر از این میزان برای بارگیری به طول انجامید، مطمئن باشید که کیفیت تجربه کاربری پایین می‌آید. اگر صفحه وب سایت شما بیش از سه ثانیه برای بارگیری به طول انجامید، به طور میانگین 40 درصد از بازدیدکنندگان سایت خود را از دست می دهید؛ هر یک ثانیه بیشتر در مدت میزان بارگیری، 7 درصد به این آمار افزوده می شود. یک وب سایت کند و کم سرعت می تواند فرصت های فروش و جذب کاربران را بسیار بیشتر از دست بدهد.

به علاوه، در حالی که زمان بارگیری زیاد و یا بارگیری کند می تواند به ضرر تبدیل مخاطبان به مشتریان سایت تان شود، هم چنین باعث می شود تا فرصت های زیادی از وب سایت تان از دست برود و این موضوع بر رتبه بندی مرورگرها و سئو و بهینه سازی سایت نیز تاثیر منفی می گذارد. شاید این تاثیر بسیار اندک باشد، اما قطعا باید هر کاری از دست تان بر بیاید انجام دهید تا رتبه بندی وب سایت تان افزایش یابد و سئو و بهینه سازی سایت شما هم بهتر خواهد شد.

درج آگهی و تبلیغات

اگر صفحه وب سایتتان،در بین آگهی و تبلیغاتی قرار دارد که مانع خواندن صریح مطالب می شود، این می تواند بر رتبه بندی گوگل تاثیر منفی بگذارد. این مساله برای مدیران و طراحان وب سایت، نوعی چالش تلقی می گردد و آمار بازدیدکنندگان شما را به شدت پایین خواهد اورد.

سئو و بهینه سازی وب سایت

 

طرح سئو

گوگل همانند سایر مسائل بهینه سازی وب سایت از اهمیت طرح مناسب وب سایت در سئو سایت نیز غافل نمانده است. اطمینان حاصل کنید که متون و محتوای تولید شده را از قسمت بالا به پایین قابل خواندن کرده اید. اگر استفاده از تصویر و یا ویدئویی حائز اهمیت است، آن را بالای پنجره صفحه جدید قرار دهید.

با رعایت موارد ذکر شده در این دو مقاله  به راحتی می توانید رتبه وب سایتتان را در گوگل افزایش دهید.

جهت مشاهده مقاله سئو و بهینه سازی صفحات سایت- قسمت اول به ادرس لینک زیر مراجعه کنید:

https://bit.ly/2BKYeif

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان ایده پویا تماس بگیرید.

  • 1
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر