آیا وب سایت الکترونیکی شما در مسیر درست خود گام برداشته است؟

آیا وب سایت الکترونیکی شما در مسیر درست خود گام برداشته است؟

تاریخ انتشار خبر : 1397 فروردین 14

آیا وب سایت الکترونیکی شما در مسیر درست خود گام برداشته است؟

دنیا عرصه رقابت های تنگاتنگ است و این روزها تجارت الکترونیکی بیش از پیش جنبه رقابتی به خود گرفته است. صاحبان مشاغل آنلاین بایستی سخت تر و سخت تر کار کنند تا بتوانند خود را در رأس عرصه های رقابتی نگاه دارند. البته همه بازاریابان و کاربران معمولی در وهله اول به موفقیت دست نمی یابند؛ زیرا نمی دانند بایستی چه ابزارهایی را به درستی به کار گیرند. بایستی با شکست مواجه شد و از آن ها برای کسب موفقیت های آتی عبرت گرفت. پس از آن می توان تصمیمات جسورانه اتخاذ نمود و در مسیر پیشرفت قرار گرفت.

آیا برای شما هم پیش آمده که برای دومین و شاید سومین بار تصمیمات خود را تغییر دهید؟ آیا از کسب موفقیت و یا شکست در مسیر تجارت الکترونیکی خود شگفت زده شده اید؟ اگر پاسختان بله است، پس اجازه دهید کمی عمیق تر به این موضوع نگاه کرده و ببینیم آیا کسب و کار الکترونیکی شما در مسیر درست و مناسب خود گام برداشته یا خیر؟ برای یافتن پاسخ تمام پرسش ها ادامه مطلب از شرکت طراحی سایت ایده پویا را بخوانید.

بیشتر بخوانید؛ طراحی سایت فروشگاه اینترنتی

 

پنج راهکار برای بهبود وب سایت الکترونیکی

 

پنج رهنمود برای بهبود وب سایت الکترونیکی

 

هرگز تغییر و تحولات خود را متوقف نکنید

این نه تنها در مورد بازاریابان و صاحبان مشاغل بلکه در مورد همه افراد معمولی نیز صحت دارد. هیچ گاه تغییر را متوقف نکنید. همیشه چشمان خود را به روندهای در حال تغییر و دنیای فناوری اطلاعات باز نگاه دارید و در عین حال نیازها و مطالبات مشتریان را مد نظر بگیرید. هر کالایی که به بازار ارائه می شود، دارای تاریخ تولید و انقضاء می باشد و انقضای آن معمولا بین شش تا دوازده ماه است.

تنها فهرست محصولات را تغییر ندهید. تغییرات کلی را در نمای اصلی وب سایتتان نیز اعمال نمایید، فرآیندها را به صورت اجمالی مورد ارزیابی قرار داده، به دنبال آپشن های جدید باشید. هرچقدر که طرح کلی وب سایتتان دوستانه و کاربرپسندانه تر انتخاب شود، فروش بیشتری خواهید داشت. در این جا وب سایت قدیمی و جدید آمازون را مورد بررسی قرار خواهیم داد:

 

هرگز تغییر و تحولات خود را متوقف نکنید

 

اکنون در فکر تغییر وب ساییتان هستید؟ بسیار خب، پس روند کسب و کار شما در مسیر درست خود گام برداشته است.

 

فرآیند پرداخت ها را بسیار ساده طراحی کنید

آیا فرآیند پرداخت ها در وب سایتتان بسیار پیچیده است؟ بهتر است آن را از دیدگاه مصرف کنندگان تحلیل کنید. اگر فرآیند پرداخت در وب سایت های الکترونیکی خیلی دشوار طراحی شوند، مشتریان شما حتی نگاه کوتاهی هم به آن ها نخواهند کرد. اشتباه در طراحی پیچیده فرآیند های پرداخت، گاهی اوقات به صورت غیر عمدی است و ممکن است خود شما متوجه آن نباشید.

افزون بر این، ساده تر نمودن مراحل پرداخت نه تنها باعث افزایش فروش محصولاتتان می شود، بلکه سود مالی بیشتری را هم به همراه خواهد داشت. بیشتر مشاغل تجاری و کسب و کارهای الکترونیکی این مسئله مهم را درک نکرده اند اما این خود یکی از چالش برانگیزترین موضوعات روز می باشد. اما سوال این جا است، چطور از عهده این مأموریت برآییم؟

از آپشن های اجباری ورود به سیستم استفاده نکنید. اجازه دهید مشتریانتان در صورت لزوم، فرآیند های پرداخت را حدس بزنند و آدرس های ایمیل خود را جمع کنند. شما از همین طریق می توانید دوباره آن ها را مورد هدف قرار داده و بازاریابی ایمیل را به راه بیندازید. در این جا نمونه ای را در باب نحوه شروع به شما ارائه داده ایم:

فرآیند پرداخت ها را بسیار ساده طراحی کنید

اگر نتوانید هر آن چه مورد نیاز کاربران باشد به آن ها ارائه دهید، در این صورت نمی توانید به موفقیت های تجاری دست یابید.

 

چت و گفتگوی زنده را در رأس برنامه های خود قرار دهید

تاکنون با خود فکر کرده اید که چرا بشتر کاربران و مصرف کنندگان همیشه به بدگویی از نحوه خرید کالاهای آنلاین می پردازند؟ حق با آن هاست زیرا آن چه عرصه تجارت الکترونیک را دشوار ساخته، نحوه ارائه خدمات پس از فروش آن می باشد. وب سایت های معتبری همچون آمازون همیشه این موضوع را مد نظر گرفته اند و امروزه در رأس برترین وب سایت های خرید و فروش آنلاین قرار دارند. اما به راستی شما چطور می توانید با خدمات پس از فروش، از مشتریانتان حمایت کنید؟

خیلی ساده است! فقط کافیست وارد بازارهای آنلاین شده و از ابزارهای معتبر کمک بگیرید. ابزارهایی مثل چت های زنده. اگر فکر میکنید این ابزارها هزینه های هنگفتی برایتان به همراه دارند، اصلا نگران نباشید. افزودن چت زنده به وب سایت، علاوه بر کاهش هزینه ها منجر به افزایش ترافیک وب سایت شما نیز خواهد شد.

افزودن ابزار چت زنده منجر به قرار گیری شما در رأس برنامه های رقابتی با سایر رقبا شده و اگر وب سایتتان عاری از این ابزار است، توصیه می کنیم همین حالا اقدام به خرید این ابزار آنلاین نمایید. راه کارهای بالا بردن کال تو اکشن (CTA) را از اینجا بخوانید.

 

محصولاتی را که بارگیری آهسته دارند، کلا حذف نمایید

منظور ما همان دسته از محصولاتی هستند که همیشه در وب سایت شما مشاهده می شوند. افراد از دیدن محصولات تکراری و محصولاتی که به آهستگی بارگیری می شوند، نفرت دارند. این دسته از محصولات را حتی یک فرد دستفروش نیز در کنار خیابان ارائه می دهد. موارد منسوخ و قدیمی بایستی از صفحه وب سایتتان محو شوند.

چنانچه درباره محصولاتی که درباره شان صحبت می کنیم، شک دارید در این جا لیستی جامع از محصولاتی که باید از وب سایتتان پاک کنید، ارائه داده ایم:

  • - محصولاتی که هر سه ماه یک بار فروخته می شوند
  • - محصوات فصلی
  • - محصولات انعطاف پذیر
  • - محصولاتی که هرگز به فروش نمی روند
  • - نسخه های قدیمی تر از محصولات مختلف

اگر صاحب یک وب سایت بزرگ می باشید ، درست است که این کار کمی وقت گیر است، اما به امتحان کردنش می ارزد. بهتر است این دسته از محصولات را به تدریج کاهش داده و سرمایه گذاری های مشابهی در اهداف مشترک راه اندازی نمایید.

 

در ایجاد تصاویر با کیفیت سرمایه گذاری کنید

وقتی مخاطبین خود را در وب سایت هایتان متوجه محصولات جدید می کنید، آن ها دوست دارند اطلاعات کافی و تصاویر با کیفیت از همان محصول را مشاهده کنند. اما چرا این مسئله تا این اندازه مهم است؟

تصاویر نوعی احساس در مشتریان ایجاد می کنند. احساسی که در محصول ذکر شده و مشتریان با اعتماد به آن اقدام به خرید می کنند. با افزودن تصاویر با کیفیت، سطح اعتماد نیز بالاتر خواهد رفت.

این روند در دراز مدت منجر به افزایش ارزش کسب و کار شما خواهد شد. تصاویر با کیفیت و عالی ارائه دهید تا رتبه بندی تان در موتورهای جستجو نیز بالاتر رود. برای این منطور می توانید از ابزارهایی همچون adobe ps، flimora و یا خیلی ابزارهای دیگر استفاده کنید.

 

وب سایتتان را موبایل پسندانه تر طراحی نمایید

من یک خریدار آنلاین هستم و تقریبا تمام حقوق من برای وب سایت های تجارت الکترونیک می رود.وقتی می گویم طراحی یک وب سایت موبایل پسندانه بیشتر مورد توجه کاربران قرار می گیرد، لطفا به من اعتماد کنید. بدون این کار، وب سایت شما چندان دوام نخواهد اورد.

 

وب سایتتان را موبایل پسندانه تر طراحی نمایید

 

از این گذشته، این روزها تقریبا در دست هر فردی یک موبایل با هزاران هزار بازار خرید و فروش آنلاین است، پس تا می توانید از این فرصت های طلایی بهره ببرید.

بنابراین، برای هر کسب و کار تجارت الکترونیک اجتناب ناپذیر است تا یک برنامه کاربردی همراه در فروشگاه، همراه با وب سایت خود داشته باشد. این نه تنها قابلیت دستیابی را افزایش می دهد، بلکه پایه مصرف کننده خود را نیز افزایش می دهد و این دسترسی از طریق اطلاعیه های تلفن همراه به مراتب آسان تر می شود.

 

وب سایتتان را موبایل پسندانه تر طراحی نمایید

 

مهم ترین نکته برای طراحی وب سایت الکترونیکی موفق، ارائه محصولات عالی و برترین پشتیبانی از مشتریان می باشد. شما می توانید با مد نظر گرفتن این دو مورد، در رأس برترین صاحبان مشاغل آنلاین قرار بگیرید.

بیشتر بخوانید؛ طراحی سایت فروشگاهی

 

آژانس دیجیتال مارکتینگ 

 

  • 1
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر