نکاتی برای بهینه سازی سئو و طراحی فروشگاه های اینترنتی

نکاتی برای بهینه سازی سئو و طراحی فروشگاه های اینترنتی

تاریخ انتشار خبر : 1396 بهمن 17

نکاتی برای بهینه سازی سئو و طراحی فروشگاه های اینترنتی

در طول دهه های گذشته، تجارت الکترونیک به عنوان محبوب ترین و کامل ترین گزینه خرید و فروش آنلاین کالاها ظهور کرده است. با این که این فناوری، روند خرید مشتریان از میان کالاهای بسیار را آسان نموده ولی دنیایی از کالاها و خدمات و حتی مشتریان پیش رویمان می گذارد که تاکنون با آن ها سرورکار نداشته ایم. با این وجود، بیشترفروشندگان همچنان درصدد بهبود فروشگاه های آنلاین خود هستند تا رضایت بیشتر مشتریان را با ارائه تجارب خرید عالی و برتری جستن از رقبا به دست بیاورند.

بهینه سازی فروشگاه آنلاین (بهینه سازی سایت) به معنای پیمایش های آسان و یا طراحی موبایل پسند آن نیست، بلکه در خصوص ساختار زیبا و سئو پسند آن می باشد.  از آن جایی که بهینه سازی موتور جستجو منجر به رتبه بندی برتر وب سایت شما در گوگل خواهد شد، در این مطلب قصد داریم چند نکته کاربردی در خصوص بهینه سازی موتور جستجو یا سئو با شما در میان بگذاریم:

 

جستجوی کاملا ساده با کارکرد کاملا خودکار

طراحی جعبه جستجو یکی از مهم ترین اجزای طراحی فروشگاه های آنلاین می باشد به خصوص وفتی قصد خرید کالا از یک فروشگاه را داریم. این جستجو ها به کاربران کمک می کنند به سرعت هر آنچه را در جستجویش هستند، بیابند. جعبه های جستجو نه تنها باعث افزایش نرخ تبدیلات می شود بلکه تجربه کلی خرید رضایت بخش و آسان را برای کاربران به ارمغان می آورند.

از آنجایی که تعداد بسیاری از فروشندگان آنلاین از کلید واژه های صحیح برای رسیدن به اهداف خود استفاده می کنند، ادغام عملکردهای کاملا خودکار با جعبه جستجو جهت نمایش نزدیک ترین هماهنگی ها بسیار ضروری است. این همان عملکرد مشابهی است که گوگل برای تکمیل جملاتتان پیش از تایپ نمودن آن ها به کار می برد.

 

بهینه سازی سایت فروشگاهی

 

از افکت ها و هاورهای مختلف مانند "مشاهده سریع" استفاده کنید

به علت کمبود زمان، بارگیری صفحات اضافی یا تنظیمات شخصی، بسیاری از خریداران  از کلیک کردن بر روی گزینه های فردی برای دریافت اطلاعات بیشتر اجتناب می کنند. برای از بین بردن این مساله، بایستی گزینه  پیش نمایش های سریع را به صفحه دسته بندی خود، صفحات جستجو، صفحه سبد خرید یا هر صفحه دیگری بیفزایید. پیش نمایش سریع یکی از ویژگی های بسیار آسان بوده که به مشتریان اجازه می دهد به سرعت جزئیات محصول را از طریق یک پنجره پاپ آپ و بدون ترک صفحه فعلی اسکن نمایند.

 

طراحی وب سایت های فروشگاهی

 

استفاده از فرآیندهای پرداخت خطی

 آیا قصد دارید اغلب از وب سایت هایی خریداری نمایید که کاربران را با یک تجربه پرداخت طولانی و خسته کننده مواجه می کنند؟ مطمئناً اینچنین نیست. به این دلیل که فرآیند پرداخت بایستی بسیار ساده و تا حد ممکن دوست داشتنی باشد. یعنی هیچ عامل مزاحم و یا تبلیغات حواس پرت در طول فرآیند پرداخت ظاهر نشوند.

روش های متعددی برای بهینه سازی فرآیند خرید به منظور افزایش تبادلات وجود دارد. اولین چیزی که باید انجام دهید، از میان برداشتن اجزای اضافی و مزاحم از صفحه پرداخت می باشد. بهتر است از صفحات منفرد پرداخت به جای صفحات چندگانه استفاده کنید زیرا تبادلات بالاتری در بر دارند.

 

طراحی  سایت فروشگاهی

 

نمایش دقیق میزان موجودی محصول در سایت

وقتی کالایی در فروشگاه تمام شود، چه می کنید؟ آن را از وب سایت حذف کرده یا میگذارید در وب سایت باقی بماند؟ از دیدگاه سئو، این ایده خوبی نیست که کالایی را از فروشگاه اینترنتی حذف کرد اما از منظر کسب و کار ،شما بایستی به طور دقیق در خصوص میزان موجودیت محصولتان  توضیح دهید. به جای این که محصولاتی را که به اتمام رسیده اند از وب سایتتان حذف کنید، در صفحه دیگری از میزان دقیق محصولاتتان و زمان به پایان رسیدن آن ها صحبت کنید. می توانید گزینه " وقتی کالایی رو به اتمام است، به من خبر بده" را فعال کنید تا کابران به محض تماشای محصول و آگاهی در خصوص اتمام آن، منتظر رسیدن کالا بمانند.

 

 

طراحی سایت بهینه

 

افزودن لیست علاقه مندی ها به وب سایت های فروشگاه آنلاین

این یکی از ویژگی های مهمی است که تاکنون نادیده گرفته شده است. بازدیدکنندگان، به هنگام مشاهده محصولی در وب سایت فروشگاه شما، بلافاصله اقدام به خرید نمی کنند. به زمان کافی برای فکر کردن، مقایسه قیمت با محصولات خرده فروشان و نیز تبادل نظر با دوستان و اعضای خانواده خود دارند. افزودن لیست علاقه مندی، راه حلی ایده آل برای غلبه  بر این مساله می باشد. به هنگام ادغام  لیست علاقمندی ها با فروشگاه آنلاین خود، بازدید کنندگان را مجبور نکنید وارد سیستم ثبت نام شوند. نگاهی به نرم افزار محبوب shopify بیندازید تا ببینید دقیقاً چه نوع لیست های علاقمندی را می توانید در طراحی وب سایت خود بگنجانید.

 

طراحی سایت فروشگاه آنلاین

 

بهینه سازی داده ها و اطلاعات سایت فروشگااهی

یافتن کلید واژه های معتبر و جملات مرتبط با اهداف وب سایتتان، یکی از مهم ترین نکاتی است که برای افزایش ترافیک و بازدید از فروشگاه اینترنتی خود به آن نیاز دارید. همین امر باعث رتبه بندی بالای شما در گوگل، یاهو و بینگ خواهد شد. برای این منظور، بایستی از ابزارهای مفید جهت یافتن برترین کلید واژه ها استفاده نمایید. ابزارهایی همچون Google AdWords Keyword Planner PlannerKWFinderKeyword Tool.io. پس از اینکه کلید واژه های خود را انتخاب نمودید ، در مرحله بعد بایستی توصیفی کاملی از " Meta descriptions"، تگ های هدر "heading tags"، تگ های آلت “alt tags" و محتوای صفحه خود در خصوص کلیدواژه هایتان بیفزایید.این کار منجر به بهبود و سرعت رتبه بندی شما در گوگل خواهد شد که در نهایت به مشتریان بالقوه کمک خواهد کرد تا به سرعت و به آسانی آنچه را که دنبال آن هستید پیدا کنند.

 

بهینه سازی و سئو سایت

 

پرهیز استفاده از محتوای تکراری در سایت

یکی از بدترین اشتباهاتی که وب سایت های فروشگاه آنلاین مرتکب می شوند، استفاده از توضیحات و محتواهای تکراری برای محصولات به جای تولید محتوای غیر تکراری و منحصر به فرد برای وب سایتشان می باشد. با این کار، موتور جستجو گر گوگل به سرعت به تکراری و کپی برداری متن شما پی برده و رتبه تان را بسیار پایین می آورد. بنابراین برای حفظ امنیت و به حداکثر رساندن نتایج موتورهای جستجو و همچنین جذب بازدیدکنندگان برای خرید حداقل 200 کلمه غیرکپی از ویژگی های فروش منحصر به فرد و قانع کننده برای هر صفحه محصول بنویسید.

 

از کلمات و عبارات پربار در محتوای وب سایت استفاده نمایید.

عبارات با کیفیت و پربار که با عنوان "نشانه ای از ساختار معطوف" شناخته می شوند، همان کدهای HTML هستند که می توانید به کد وب سایتتان بیفزایید تا موتور جستجو خیلی بهتر بتواند به محتوای یک صفحه از وب سایت پی ببرد. در مورد وب سایت های فروشگاهی، این ها شامل جزئیات محصولات همچون قیمت، موجودیت محصول، محل بارگیری آن و یا میزان ستاره های آن می باشند. با وجود این که این نشانه ها نمی توانند منجر به بهبود رتبه بندی شما شوند، ولی ترافیک وب سات شما را بالاتر برده این به نوبه خود منجر به افزایش نرخ تبدیلات خواهد شد.

 

سئو حرفه ای سایت

 

افزایش سرعت وب سایت

آیا می دانید یک ثانیه تاخیر در بارگیری صفحه یک وب سایت، نرخ تبدیل را حدود هفت درصد کاهش می دهد؟ کاربران معمولا سایت هایی که به کندی باز می شوند علاقه ای ندارند و ممکن است در صورتی که لود شدن وب سایت به درازا بکشد صفحه را ببندند و به وب سایت دیگری مراجعه نمایند.

سرعت لود شدن وب سایت یکی از فاکتورهای رنکینگ موتورهای جستجو می باشد و در صورتی که بتوانید سایتی با سرعت بالا به کاربران خود ارائه نمایید رتبه بهتری در موتورهای جستجو خواهید گرفت و سرعت وب سایت در سئو و بهینه سازی سایت موثر خواهد بود. یکی از دلایل محبوبیت موتور جستجوی گوگل نیست به سایر موتورهای جستجو سرعت بالای ارائه لود شدن وب سایت و نتایج ارائه شده توسط آن می باشد که آن را از سایر موتورهای جستجو متمایز می سازد.

 

افزایش سرعت سایت

 

ثبت اطلاعات کسب و کار شما در گوگل

در نهایت کار بایستی یک حساب کاربری در گوگل با عنوان Google My Business ایجاد نمایید که می تواند موقعیت مکان، ساعات بازدید ،اعداد محتوای لازم و URL های محصول را در اختیار کاربران قرار دهد. در دنیای تجاری امروز می توان از طریق  صفحه “Google Brand” با کاربران و مصرف کنندگان مجازی متعددی در سرتاسر دنیا آشنا شد و کسب و کار تجاری خود را رونق داد.

طراحی سایت حرفه ای

 

 

سئو سایت

 

  • 2
  • 2
نظرات کاربران (2)
  • avatar
    پاریس وب

    سلام مدیر محترم ، مطالب سایتتون بسیار عالی هستن ، بیشتر در این زمینه فعالیت داشته باشید سایت پاریس وب :

    avatar
    مدیر سایت

    سلام. تشکر از پیام شما. ما در زمینه سئو و بهینه سازی سایت بطور تخصصی فعالیت داریم.

ثبت نظر