جدیدترین ترفندهای طراحی سایت در سال 2021

تاریخ انتشار خبر : 1396 بهمن 02

جدیدترین ترفندهای طراحی سایت در سال 2021

 وقتی زمان بیشتری را صرف دنیای مجازی می کنیم، دلمان می خواهد هر روز بیشتر و بیشتر با آخرین دستاوردهای آنلاین و ترفندهای طراحان وب سایت  و توسعه دهندگان حرفه ای آشنا شویم. در این مطلب، خواهیم دید که فناوری و روندهای جدید چگونه منجر به طراحی های شگرف وب سایت ها و کسب تجارب جدید در این حیطه خواهند شد. از شما دعوت می کنیم با ما همراه باشید تا چند الگوی جدید از روندهای طراحی وب سایت در سال 2021 با شما به اشتراک بگذاریم:

 

طراحی های واضح تر و تایپوگرافی برجسته در طراحی سایت های جدید

 

در سال 2021 ، رقابت تنگاتنگی بین طراحان وب سایت ها و توسعه دهندگان گوشی های هوشمند مبنی بر کاهش زمان بارگیری شکل خواهد گرفت. ما انتظار داریم که طرح ها در مقایسه با سال 2020-2019، بیشتر مبتنی بر تبادلات باشد.

دیگر لازم نیست کاربران با مفاهیم دشوار و پیچیده و یا عناصر نا مفهوم سر وکار داشته باشند بلکه به جای آن ها با هدلاین های بسیار آسان  و دکمه های فراخوانی با پیمایش های بسیار سریع مواجه خواهند شد. اصطلاحات اصلی، گرافیک و انیمیشن های سه بعدی در راس قرار خواهند گرفت.

 

 

روندهای جدید طراحی سایت در سال 2018

 

منوهای پایین و المان های ثابت در طراحی سایت

 

منوهای همبرگری  همچنان در سال 2021 جایگاه خود را حفظ خواهند کرد اما بسیاری از طراحان تمایل دارند عمل کلیک کردن بر هر منو را در قسمت پایین صفحه قرار دهند. یعنی پیمایش ها در منوهای پایینی بسیار محسوس تر خواهند بود.

البته همانطور که حدس زده اید این به خاطر تمایل بیشتر افراد برای لمس منوهای پایین تر در گوشی های تلفن های همراه می باشد. دکمه های CTA همزمان با اسکرول کردن صفحات به سمت پایین، منجر به افزایش تبادلات خواهد شد.

 

 

طراحی سایت در سال 2018

 

ماژول ها و شبکه های نامنظم در طراحی سایت

 

طرح های مدولار یا ماژول در سال 2021 به اوج محبوبیت خود رسیده بودند. طراحان از آن ها برای ساختن محتوای متون و تصاویر در داستان های متعادل و منسجم استفاده خواهند کرد. 

با گام برداشتن به سمت الگوهای هندسی، طراحی وب سایت ها در سال 2019 به شکل موزاییکی و الگوهای نامنظم خواهند بود. بسیاری از طرح ها شامل تصاویربا الگوهای هندسی نامنظم دربردارنده موبایل ها خواهند بود.

 

طراحی سایت های جدید

 

محتوای طولانی تر در وب سایت های جدید

 

این روزها کاربران وب سایت ها دوست دارند محتوایی را اسکرول کنند که تقریبا بی پایان هستند. بهینه سازی موتور جستجو به ساخت وب سایت هایی نیازمند است که دربردارنده طولانی ترین متون و محتوای کاربردی می باشند.

 

شخصی سازی

 

وب سایت های مدرن ، داده های بسیاری را در خصوص ما و تاریخچه مرورگرها جمع آوری خواهند نمود. مصرف کنندگان را با توجه به نام، موقعیت خرید آنلاین و نیز میزان اطلاعاتشان خواهیم شناخت.

با اوج گیری الگوهای رفتاری ماشینی، بازدیدکنندگان به تجارب کاربری منحصر به فردی دست یافته و از نظر عاطفی ، ارتباط بیشتری با برندهای مطرح خواهند داشت.

 

تاثیر سینما گراف ها در طراحی سایت

 

ما از ویدئوها با صفحه نمایش عریض بر روی وب سایت هایمان استفاده می کنیم و بازدیدکنندگان آن ها را بسیار دوست دارند. در سال 2021 ، سینما گراف ها توجه کاربران را به نقاط کلیدی جلب خواهند کرد.

تصاویر متحرک در بخش تبلیغ محصولات، باعث می شوند ویژگی های محصول مورد نظر از زوایای متعدد نمایش داده شوند. سینما گراف ها بارگیری بسیار سریع تری نسبت به فیلم ها داشته و یکی از بهینه ترین انتخاب ها برای طراحی وب سایت های مدرن می باشند.

 

طراحی سایت به روز

 

استفاده از تصاویر گرافیکی قابل اندازه گیری در طراحی سایت

 

فرمت های JPG  ، PNG و GIF باعث بارگیری آهسته تر صفحات می شوند و همانطور که خواهیم دید ، این ها با تصاویر گرافیکی قابل اندازه گیری تعویض خواهند شد. SVG ها هرگز باعث اختلال در عملکرد وب سایت ها نشده و کیفیت آن ها پس از بارگیری تصاویر بر روی  صفحه گوشی همراه همچنان باقی خواهد ماند.

 

استفاده از تصاویر در طراحی سایت

 

طراحی سایت نوین

 

تعاملات اندک با کاربران سایت در روند طراحی سایت

 

تعاملات اندک گزینه ای پیش روی کاربران است که بدون بارگیری مجدد کل صفحه بتوانند محتوای آن را دریابند. آن ها شامل موارد زیر هستند :

ارائه فیدبک یا گذاشتن یک لایک

 نوشتن یک نظر

تغییر تنظیمات صفحه

سروکار داشتن با خطاهای کابران

همچنین شاهد ویژگی های بیشتری در صفحات وب سایت خواهیم بود همچون اطلاعات و هشدارهای باز و بسته شدن صفحات. هدف از این روند، ایجاد یک ارتباط بسیار مستحکم با هر کاربر و تشویق آن ها به گذراندن زمان بیشتری در وب سایت ها می باشد.

 

استفاده از تایپوگرافی متحرک در طراحی سایت

در سال 2021 ، تصاویر متحرک و تایپوگرافی های متحرک از اهمیت بالایی برخوردار خواهند شد. بیشتر طرح ها شامل لوگوهای متحرک، هدلاین ها و دکمه های فراخوانی هستند که در عین حال بسیار پویا و استاتیک خواهند بود.

 

طراحی سایت مدرن

 

استفده از فیلم های مجازی واقعی در طراحی سایت

 

ویدئو های پس زمینه و سایر ویدئوهای موجود در سال 2017، جایگاه ویژه ای داشته اند. همه این ها در سال 2021 نیز باقی مانده و به صورت ویدئوهای سه بعدی، شامل نمودار و یا ویدئوهای مجازی واقعی خواهند بود و کاربران به تجارب کاربری دیجیتال و بسیار جذاب دست خواهند یافت.

 

استفاده از طرح حروف در طراحی سایت

 

یکی از به روز ترین افکت ها ترکیب استفاده از فونت ها با فضاهای منفی (فضای سفید) است. پس زمینه های تصاویر از طریق حروف برجسته، یکی از مهم ترین عوامل درک عمیق کاربران خواهد شد.

 

 

تایپوگرافی در طراحی سایت

 

ترفندهای طراحی سایت

 

دوبرابر شدن گرادینت ها

 

استفاده بیش از حد از رنگ ها ،یکی از مهم ترین خصیصه های طراحی وب سایت های سال 2021 خواهد بود. گرادینت ها از اوایل دهه 2000 میلادی مورد بازدید قرار گرفته اند و این بار برای ترکیب تصاویر پس زمینه با دوام با یکدیگر ترکیب خواهند شد.

 

وجود تصاویر شکسته در طرح سایت

 

طراحان وب سایت ها نیز همانند کاربران به دنبال تصاویر عجیب و غریب هستند و این کار را با استفاده از رنگ ها و ایجاد خطوط شکسته در تصاویر اشخاص مهم تاریخ ایجاد می نمایند.

 

تصاویر طراحی سایت

 

استفاده از طراحی های منسجم در طراحی سایت های جدید

 

تصاویر دستکاری شده و آیکون ها به طور جداگانه در ترکیب با ویدئوها به کار گرفته خواهند شد. هم بارگیری سریع تری دارند و هم نمایی خلاقانه در وب سایت ها ایجاد می نمایند. از الگوهای کلاسیک مثل کاغذی و متالیک در طراحی وب سایت ها استفاده می شود و نمایی واقعی به خود می گیرند.

 

وجود تایپوگرافی های درهم و برهم در طراحی سایت

 

در سال جدید شاهد هدلاین های درهم و برهم و یا حروفی هستییم که ابتدا و انتهایی نامنظمی خواهند داشت. تایپوگرافی ها به زیبایی با تصاویر ادغام خواهند شد و نمایی سه بعدی به خود خواهند گرفت .

 

طراحی سایت جدید

 

طراحی سایت خاص

 

ترکیب های بی انتها

 

عناصر شناور و نامتقارن که به زیبایی با تصاویر همپوشانی دارند، نمایی فوق العاده جذاب ایجاد خواهند کرد. در سال جدید شاهد عکس های پس زمینه با اندازه های بسیار بزرگ خواهیم بود.

 

طراحی سایت نوین

 

پردازش زبان و ربات های چت

 

کاربران در سال 2021 مشتاقانه منتظر ملاقات با چت بات ها و اسکن های هوشمندانه از طریق جستجوی اطلاعات هر صفحه خواهند بود. فناوری های پردازش طبیعی زبان باعث می شوند ربات های پردازش گر بدون هیچ گونه تامل و با سرعت بالایی به کلمات کلیدی تاکید بیشتری داشته باشند.

  • 1
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر