چک لیست سئو و بهینه سازی سایت ها

تاریخ انتشار خبر : 1396 آذر 20

چک لیست سئو و بهینه سازی سایت ها

سئو و بهینه سازی سایت : هدف از بهینه سازی موتور جستجو یا همان سئو، این است که خزنده های موتور جستجو نه تنها وب سایت و صفحات مختلف آن را به راحتی پیدا کنند، بلکه صفحات مرتبط را به گونه ای رتبه بندی کنند که در قسمت بالای نتایج موتور جستجو نمایان شود. فرآیند بهینه سازی سایت، یک فرآیند یک باره نیست بلکه نیازمند محافظت، تنظیم و بررسی های مکرر و همچنین نظارت آن ها می باشد.

در زیر چهار گام اساسی برای بهینه سازی سایت یا همان سئو وب سایت برای  موتورهای جستجو به شما ارائه می دهیم. توصیه می کنیم از آن ها به عنوان برترین چک لیست های خود استفاده کنید.

 

 

سئو بهینه سازی سایت

 

 

گام اول بهینه سازی : تجزیه و تحلیل هدفمند کسب و کار

 

تجزیه و تحلیل وب سایت. تجزیه و تحلیل کلید واژ ه ها، متا ست ها، متون دیداری و کدهای لازم جهت تعیین این که ما چگونه می توانیم جایگاه مناسب شما را در موتور جستجو بیابیم با وضعیت سئو و بهینه سازی وب سایت بهتر شود. مثلا ، شما چه تعداد کدهایی در هر صفحه در مقایسه با متون، دارید.

تجزیه و تحلیل های رقابتی.  بررسی کلیدواژه های محتوا و ارائه رتبه بندی های موتور جستجو در خصوص وب سایت های رقابتی جهت تعیین استراتژی تعیین موقعیت موثر موتور. برای آغاز این پروسه، یکی از پنج نتایج برتر  گوگل را را انتخاب کنید. در صورت لزوم آن ها را بسط دهید. از ابزارهایی همچون Semrush.com و Keywordspy.com. استفاده نمایید.

نام گذاری کلیدواژه های ابتدایی: توسعه لیستی از اصطلاحات و مفاهیم مورد جستجوی مرتبط با مطالبات مشتریان و بر اساس نیازهای بازار. با این جملات شروع کنید: چه عباراتی در موتور جستجو تایپ می کنید تا وب سایت و یا صفحه تجاری مورد نظرتان را بیابید؟ سپس این را از مشتریانتان سوال کنید.

 

گام دوم:  جستجو و توسعه کلید واژه ها

 

تجزیه و تحلیل کلیدواژه ها: از تجزیه و تحلیل نام گذاری ها گرفته تا شناسایی لیستی از کلید واژه های وب سایت و عبارات، لیست های مورد بررسی رقابتی و سایر منابع صنعتی. از لیست اولیه تان برای تعیین تعداد دلخواه جستجوهای سایت و نیز چندین وب سایت برای هر کلمه کلیدی استفاده کنید. کلیدواژه ها و عبارات کلیدی، کلمات جمع و مفرد را الویت بندی نمایید. لطفا در نظر داشته باشید که گوگل به هنگام جستجو سعی دارد عبارات و اصطلاحات را به صورت صحیح تر ویرایش کند. پس تا حد امکان از این رویکرد به طور منطقی استفاده کنید.

ارزیابی میزان رتبه بندی ها سایت: شما بایستی بدانید که برای ارزیابی رتبه بندی های آتی خود به چه چیزهایی نیاز دارید. یک صفحه خالی اکسل را برای شروع این پروسه در نظر بگیرید. هر هفته آن را بررسی کنید. وقتی دستتان راه افتاد، بررسی ها را هر سی تا چهل و پنج روز انجام دهید. شما بایستی بهبودهایی را در میزان ترافیک وب سایت خود و یا شاخص های کلیدی روند پیشرفته کلید واژه های خود مشاهده کنید. برخی از توسعه دهندگان معتقدند که رتبه بندی ها دیگر منسوخ شده اند. بله، ترافیک و تبدیلات بسیار مهم اند ولی ما همچنان از رتبه بندی به عنوان شاخص های کلیدی استفاده می کنیم.

اهداف بهینه سازی سایت: اهداف خودتان را به صراحت تعریف کنی که در چه کلماتی چه رتبه ای در گوگل بگیرید و چه مقدار باید سایت بهینه سازی انجام گرددد تا بتوانید ROI های خودتان را با توجه به هریک از برنامه هایی که پیاده سازی می کنید، بررسی نمایید. با سادگی شروع کنید. مثلا، ممکن است تصمیم بگیرید ترافیک وب سایتتان را از میزان یکصد بار بازدید در روز به دویست بازدید در طول سی روز بعد افزایش دهید، یا ممکن است بخواهید نرخ تبدیل  را در طول یک دوره از یک درصد به چند درصد افزایش دهید.

 

 

سئو و بهینه سازی سایت

 

 

گام سوم: بهینه سازی محتوا و ارائه آن ها

 

تهیه عناوین برای صفحات: عناوین مبتنی بر کلیدواژه ها منجر به ایجاد تِم مناسب برای صفحات شده و به کلید واژه های پیشنهادی شما نیز جهت می دهند.

ایجاد مِتا تگ ها: متا تگ های توصیفی می توانند تاثیر بسزایی بر میزان کلیک ها داشته باشند ولی به طور مستقیم به منظور رتبه بندی به کار نمی روند ( گوگل از تگ های کلیدواژه ها زیاد استفاده نمی کند).

قرار دادن عبارات جستجویی استراتژیک روی صفحات: کلیدواژه های انتخاب شده را با منابع وب سایت  و محتوای موجود ادغام نموده و آن ها را روی صفحه قرار دهید. مطمئن شوید که از رهنمودهای پیشنهادی متشکل از یک تا سه عبارت و کلید واژه در هر یک از صفحات استفاده کرده اید و در پایان، صفحات بیشتری را برای تکمیل نمودن لیست به آن ها بیفزایید. اطمینان حاصل کنید که کلمات مرتبط به عنوان ورودی طبیعی کلمات کلیدی شما استفاده می شوند. این کار به موتور جستجو کمک می کند تا خیلی سریع محتوای صفحات را تعیین کند. در گذشته، تعداد یکصد تا سیصد کلمه در یک صفحه، بسیار ایده آل بوده اما امروزه تعداد کلمات بین هشتصد تا دو هزار کلمه را تقریبا ایده آل می دانند. در پایان بایستی خاطر نشان کنیم که این کاربران بازار و لینک ها هستند که محبوبیت و تعدادِ رتبه بندی ها را تعیین می کنند.

توسعه نقشه های جدید برای گوگل و بینگ: فهرست بندی مطالب را برای موتورهای جستجو آسان تر انتخاب کنید. لازم است که هر دو نسخه XML و HTML را ایجاد نمایید. ایجاد نسخه HTML، اولین گام ضروری است. نسخه HTML خیلی راحت می تواند از طریق ابزار بینگ و گوگل وب مستر ارسال گردد.

افزودن وب سایت به دایرکتوری ها: بازاریابان حرفه ای، آدرس URL  را به موتورهای جستجوی اصلی ارسال نمی کنند اما امکان اجرای این روند نیز وجود دارد. بهترین و سریع ترین روش  این است که لینک هایی را به سایت خودتان اضافه کنید این لینک ها توسط موتورهای جستجو نمایش داده می شوند. با این وجود، شما بایستی آدرس URL را به دایرکتوری هایی همچون یاهو، Business.com و  DMOZ ارسال کنید.

 

گام چهارم: بررسی های مداوم و اندازی گیری میزان موفقیت

 

بررسی کنید: بهتر است رتبه بندی موتور جستجو سایت و ترافیک وب سایت  را تجزیه و تحلیل کنید تا تاثیر برنامه ای که به کار برده اید، نمایان شود. نتایج تغییرات را مورد بررسی قرار داده و هرگونه تغییرات حاصله را در صفحه اکسل  یا هرجای دیگر که مناسب است، محفوظ نگاه دارید.برای بهینه سازی سایت و سئو کردن آن باید برنامه داشته باشید و همواره به بررسی و مانتیورینگ ادامه دهید و از روی فیدبک ها دریافتی از رتبه سایت فعالیت خود را بهبود بخشید و ادامنه دهید.

محافظت و پشتیبانی: اصلاح و بازبینی محتوای وب سایت و کلید واژه ها برای بهبود مداوم و رتبه بندی موتور جستجو، بسیار لازم  می باشند. همچنین باید استراتژی لینک ها را مرور کرده و مطمئن شوید که لینک های داخلی و خارجی، متناسب با نوع کسب و کار شما هستند. بلاگ ها می توانند ساختار ضروری به همراه تسهیل در افزودن محتوا را برایتان به ارمغان بیاورند. شرکت های میزبان می توانند به طور اساسی، کمکتان کنند تا وبلاگ های خود را راه اندازی نمایید.طراحی سایت

 

 

 

 

 

  • 1
  • 2
نظرات کاربران (2)
ثبت نظر