سیستم رزرواسیون آنلاین هتل و نکات مهم آن

تاریخ انتشار خبر : 1396 آبان 07

سیستم رزرواسیون آنلاین هتل و نکات مهم آن

بحث های زیادی پیرامون تاثیر تجربه کاربری در وب سایت و فرآیندهای پرداخت الکترونیکی و یا نرخ های تبدیل وجود دارد. همچنین دراین راستا، توصیه هایی مفید و سودمند در خصوص چگونگی حل مسائل مربوط به قابلیت استفاده ارائه شده است. اما شاید هیچ یک از این ها نمی توانند به درستی رهنمودهایی در خصوص دنیای تجارت الکترونکی ارائه دهند. یکی از مسائل مهم در دنیای الکترونیک، سیستم رزواسیون آنلاین بلیط هتل هاست. در واقع این مساله در حوزه تجربه کاربری تا حدودی نادیده گرفته شده و شاید یکی از دلایل آن فقدان اصول کاربردی اساسی باشد.

همزمان با افزایش رو به افزون فروش و رزرواسیون آنلاین بلیط در هتل ها، هتلداری به یک ابزار قوی الکترونیک تبدیل شده است. این چالش تا حدودی پیش رفته که می توان گفت طراحی وب سایت هتل داری و رزرواسیون آنلاین ها هم اکنون مجبور هستند با وب سایت های معروفی همچون Expedia و یا Booking.com رقابت کنند. این وب سایت ها منابع بسیاری برای ساخت و بهبود مداوم تجربه کاربری در بر دارند.

 

طراحی سایت رزرواسیون آنلاین هتل

 

سیستم رزرواسیون آنلاین هتل و نکات مهم آن

بیشتر طراحی وب سایت هتل داری مستقل، از موتورهای رزرواسیون شخص ثالث استفاده می کنند زیرا مجوز کار با کانال های مخصوص رزرو را دارند. می دانید چرا؟ زیرا هتل ها خیلی راحت می توانند اتاق ها و لیست نرخ ها را در همه کانال های مخصوص از یک مکان به مکانی دیگر به درستی مدیریت کنند. بنابراین بایستی با طراحی و تجارب سرویس های شخص ثالث مطابقت داشته و یا حداقل توانایی این را داشته باشند که چیزی از خود نشان دهند.

مشکل مربوط به UI در طراحی سایت رزرواسیون آنلاین هتل این است که مدت ها پیش، بسیار مناسب بوده اند اما از آن زمان تاکنون تغییر چشمگیری نداشته اند. به نظر می رسد روند دگرگونی آن ها از اواخر سال 2004 متوقف شده و حتی ویژگی هایی به آن ها افزوده شده با این که تحولی عظیم در دنیای طراحی هستند ولی تغییر چشمگیر و تاثیر مهمی در دنیای طراحی و سیستم رزور هتل ها بر جا نگذاشته اند.

شبکه جهانی وب مدام در حال گسترش بوده و اکنون کاربران نیاز بیشتری به وب سایت ها دارند. این به این معنی است که اگر شبکه های مخصوص هتل داری همچون Expedia و Booking.com فرآیندهای آسان تر و جامع تری را در مقایسه با وب سایت های مستقل هتل داری در سیستم های خود اعمال کنند، کاربران تمایل بیشتری به رزرو از طریق این کانال ها خواهند داشت. اما همه چیز برای طراحی وب سایت های هتل داری از بین نمی رود. با برخی از اصلاحات قابل استفاده، وب سایت های هتل داری قادر به ارائه تجارب کاربری بهتری برای میهمانان خود خواهند شد.

 

قابلیت استفاده از تقویم در طراحی وب سایت های رزرواسیون آنلاین

اولین چیزی که یک کاربر هنگام تلاش برای رزرو هتل با آن مواجه می شود، تقویم می باشد. قطعاً شما دلتان می خواهد مطمئن شوید که این تقویم مطابق با انتظارات اصلی کاربران و یا حتی فراتر از این انتظارات است. شما می توانید با بارگیری فیلدهای ثبت نام و تطبیق آن ها با تاریخ های فعلی به نتایج مورد نظر خود یک گام نزدیک تر شوید. شاید این به نظر بسیار ساده بیاید اما هنوز هم بسیاری از هتل ها فاقد فیلدهای بارگذاری تقویم هستند.

 

طراحی سایت رزرواسیون آنلاین هتل

 

نوار پیشرفته رزرو در طراحی وب سایت های رزرواسیون آنلاین

کاربران دوست دارند کنترل فرآیندها را احساس نموده و بتوانند پیش بینی کنند که چه مدت باید صرف این زمان کنند. پس چرا نباید این دیدگاه را در اختیارشان قرار ندهیم؟ معمولا، این ایده خوبی است که پروسه های طولانی رزرواسیون هتل را به چند مرحله تقسیم کنیم. با این وجود، نمایش یک نوار بار پیشرفته نمی تواند به تنهایی از بار این نگرانی ها بکاهد. به کاربران نشان دهید که چقدر اهدافشان با این نوار ساده در هارمونی است و همچنین آن ها را تشویق به حرکت رو به جلو با این فرآیند نمایید.

 

طراحی سایت هتل

 

اطلاعات مفصل و تصاویر هر یک از اتاق ها در وب سایت های رزرو آنلاین هتل

نه اشتباه نکنید. منظور مان توضیحات و عکس های فانتزی و گنجاندن آن ها در وب سایت هتل نیست. بلکه هدفمان اطلاعات دقیق و ضروری در خصوص هر یک از اتاق های هتل هاست که در یک لحظه در اختیار کاربران قرار می گیرد. میتوانید از برچسب هایی همچون" اتاق های لوکس دو نفره"، " اتاق سلطنتی" و یا مثلا " اتاق های رو به دریا" استفاده کنید. بهتر است نرخ اقامت هر یک از اتاق ها را نیز در اختیار کاربران قرار دهید. پس از ذکر این توصیفات، می توانید کاربران به گالری تصاویر هر یک از اتاق ها هدایت نمایید.

 

نمایش اطلاعات دقیق و قابل اطمینان در وب سایت

یکی از دشواری های وب سیات های هتل داری تجارتی و الکترونیکی این است که برخی از هتل ها ممکن است هزینه های مشابهی را برای هر یک از اتاق ها و در بازه های زمانی مختلف اختصاص دهند. بهتر ایت تا حد امکان بین نرخ هر اتاق تغییراتی را اعمال نمایید و در عین حال کاربرد کپی فونت های کوچک تر برای بیان توضیحات دقیق را برجسته تر کنید.

 

طراحی سایت رزرواسیون آنلاین

 

فرم های رزرواسیون قابل استفاده در سایت

این دردناک ترین بخش از فرآیند رزرو هتل در قالب کارآرایی آن می باشد. البته ضرورتی ندارد که کاربران را با فیلدهای اضافی در خصوص پردازش داده ها سردرگم کنید. پش از هر چیز حتما مد نظر داشته باشید که هرگز از کاربران نخواهید تا زمانی که در مورد نرخ رزرو با شما به توافق نرسیده اند، در سیستم ثبت نام کنند. هیچ گاه کاربران را با دستورالعمل های اضافی در اهداف بازاریابی شکنجه ندهید. این هرگز یک تجربه کاربری مناسب نیست.

خب با این اوصاف، یک هتل به چه اطلاعاتی در طول فرآیند رزرواسیون نیازمند است؟

مطمئن باشید که هیچ لیست پیش فرضی از نیازمندی ها وجود ندارد زیرا هر هتل سیستم و استانداردهای عملیاتی خودش را دارد اما در حالت کلی به نام و آدرس ایمیل کاربر نیاز داریم. سایر اطلاعات پیش فرض همچون حوزه های مورد علاقه و یا شماره تلفن کاربران در درجه دوم لیست قرار می گیرند.

 

نحوه طراحی وب سایت رزرواسیون

 

اعتبار و اعتماد وب سایت های رزرو انلاین هتل

یکی از نقاط ضعف وب سایت های هتل داری، اعتبار آن ها از نظر کاربران می باشد. اگر وارد وب سایت های معتبری همچون Expedia شویم، اصلا چرا باید زمان خود را صر ف جستجوی سایر وب سایت ها کنیم؟ این مساله تا حدودی اجتناب پذیر بوده و شما به عنوان کاربر بازدید کننده از وب سایت، حق این را دارید  جزئیات کامل و دقیق از انواع اطلاعات هتل های معتبر را در اختیار داشته باشید. اعتبار وب سایت های هتل داری از طریق آیکون های امنیتی  ثابت می گردد.

سخن آخر

وب سایت های هتل داری با آمار رقابتی بسیار بالایی مواجه هستند و از این رو نمی توانند هیچ گونه تجربه کاربری منحصر بفردی ارائه دهند. با این که برخی از مسائل مربوط به قابلیت استفاده ممکن است با بسیاری از مشکلات و مذاکرات همراه باشد، ولی این امر منجر به تجارب کاربری بسیار ملموس تری خواهد شد. در این زمینه بایستی بدانیم که چه کسانی از کاربران شما هستند و بهینه سازی روند رزرو آنلاین را در مورد آن ها اعمال نمایید.

البته نیازی به گفتن نیست که بدانیم دامنه های سنی مختلف به رویکردهای مختلف و یا اصلاحات قابل استفاده نیار دارند. بنابرین، قبل از هر چیز دیگر؛ هدف مشخصی برای تحقیق و درک از نیازهای کاربرانتان کنار بگذارید و سپس به این فکر کنید کدام طرح دربردارنده برترین تجربه کاربری خواهد بود.

 

 شرکت طراحی سایت

  • 4
  • 2
نظرات کاربران (2)
  • avatar
    مهدی

    با سلام من یه سیستم رزرواسیون هتل میخام که رو سایت وردپرسی و به صورت کاملا شخصی سازی شده پیادش کنم. میخاستم ببینم شما میتونین در این زمینه کمکم کنین؟

    avatar
    مدیر سایت

    سلام مهدی عزیز. تیم ایده پویا با وردپرس کار نمیکند. تمام سایت های ما برنامه نویسی شده می باشد.

ثبت نظر